Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

powerzoe

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:10

Ik had dit topic gewoon nooit moeten maken.....:(

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:11

Niemand valt jou aan TS! Maar je kan toch niet goed praten wat er is gebeurd? DE pitbull had sowieso een muilkorf om moeten hebben volgens de wed!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:12

inderdaad...zorgen dat ze het terrein niet meer afkomen....dit is ontverantwoord....en ook zorgen dat mensen niet zomaar bij jullie het terrein op kunnen komen....ook geen geitjes...
stel je voor dat er geen volwassen vrouw had gelopen maar een kind van twee....die hadden ze verscheurt....
misschien niet aardig om te zeggen maar het klinkt allemaal een beetje asociaal...

Anoniem

Ten eerste hoop ik dat ze de gewonde mevrouw naast natuurlijk een tetanusinjectie ook voorzien van de nodige antibiotica , hopelijk direct in de bloedbaan. Een hondenbeet is zeer ernstig, zo ernstig dat mensen kunnen overlijden aan de complicaties ervan. Je hoort ook nog regelmatig dat mensen voor de rest van hun leven invalide raken, zelfs na een op het oog onschuldige beet.
Ik hoop dus ook dat de mevrouw aangifte gaat doen, en de honden worden afgemaakt. Want ook een waakhond hoort dit niet te doen, onverschillig of er een pittbull bij was, of om mijn part een kat, of de koningin. Zowiezo moeten honden die eenmaal hebben gebeten, worden gedood want ook hier zien we weer dat het niet bij 1x blijft.
Sneu voor jou, Powerzoe maar zulke honden in leven laten is een misdaad.
Ik ben zelf een keer gebeten door een hond die kennelijk last van kortsluiting in de kop had en heb dit er ook niet bij laten zitten, de eigenaar wilde hem niet af laten maken maar met inschakelen van de politie is dit uiteindelijk wel gebeurd.

Zelf hebben we een herder en stel dat zij iemand zou bijten? Ik zou het jachtgeweer van mijn vent pakken en de hond onherroepelijk doodschieten.

mltex

Het enige wat ik eraan toe kan voegen, jammer dat jullie honden zeg maar al een verleden hebben. Aan andere kant vind ik dat iedereen realistisch moet blijven, het zijn beesten en zelfs de liefste hond kan een 'uitglijder' maken. Daarnaast is roedelgedrag helemaal onvoorspelbaar.

Peperkroket

Het is idd vervelend voor jou dat er zulke reacties gekomen zijn, maar je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt. Dit mag gewoon niet gebeuren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:13

powerzoe schreef:
Ik had dit topic gewoon nooit moeten maken.....:(

de waarheid is nooit leuk om te horen...
Laatst bijgewerkt door geerke op 07-03-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:13

Ja dat snap ik ook wel. En nee ze gaan nooit meer van het terein af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:13

oh en als het op jullie terrein gebeurt is het niet erg..

ik heb echt geen medelijden met jullie, ik snap dat jij het allemaal nog niet zo goed weet maar dat jij een hond weer loslaat terwijl die net heeft gevochten kan gewoonweg niet!

en over je stiefvader heb ik echt geen goed woord, te dom voor woorden zoals deze man met zijn dieren omgaat. Ik hoop dat ze afgemaakt worden en je stiefvader nooit meer een hond krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:14

Hoe meer ik hier over na ga denken, hoe kwaaier ik word op de eigenaar van deze honden.
Zelf ben ik er destijds nog genadig voor weg gekomen, ik heb "slechts" drie maanden in de ziektewet gezeten, en nu, een paar jaar na dato, weten we dat de bacterie die door de beet in mijn bloedbaan is gekomen, nog steeds niet weg is, waardoor ik allerlei vage klachten heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:15

aerdenhout1 schreef:
Niemand valt jou aan TS! Maar je kan toch niet goed praten wat er is gebeurd? DE pitbull had sowieso een muilkorf om moeten hebben volgens de wed!

dit klopt niet, pitbulls hebben dezelfde regels als andere honden. hoeven dus niet gekorft te worden al kan dit per gemeente verschillende in mijn geval moet 1 van mijn honden gekorft worden

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:16

Ik kan er ook niets aan doen. Mijn stiefvader zit nu te mokken en te vloeken dat het poedersuiker honden zijn en dat ze nooit meet van het terein af mogen. De honden hebben dit eigenlijk niet echt eerder gedaan. Het is inderdaad verselijk maar ik kan er niets aan doen. Ik had dit hier gewoon niet neer moeten zetten. Ik dacht dat het kon maar het kan kennelijk niet. We worden bier nu gvd voor gek uitgemaakt....

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:17

Hoezo zegt iemand dat het jouw schuld is?
Het is idd erg dom van je stiefvader, jezus als je honden worden
GETRAIND om mensen AAN TE VALLEN (en ook dieren dus,
gerum dat geitje en dat hondje! :S) dan laat je ze toch niet los lopen? Gewoon aan de lijn. Nooit meer van het terrein af,
dat is ook fijn voor je honden :S Omdat jullie ze zo opgevoed hebben, mogen ze nooit meer buiten het erf komen?
Leuk leven hebben ze dan nog .. Oke ze hebben gemoord en gebeten maar dat komt door jullie opvoeding!
Want door deze opvoeding zijn zo te lezen er al veel gewonden en dooie geweest...
Oké dan als je zo dicht bij een inrichting woont, maar dit gaat wel erg ver .. je moet ze wel onder controle kunnen houden !
Laatst bijgewerkt door CCindy op 07-03-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:18

Ja dat weet ik en hij had ze allemaal onder controle buiten het terein tot vandaag.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:19

Maar ik moet nu gaan. Ik zie wel wat voor 'aardigs' jullie schrijven

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:19

Ik denk dat de reacties zo heftig zijn omdat dit iedereen kan overkomen. Het lijkt me verschrikkelijk om door vreemde honden gebeten te worden zonder aanleiding. Het is voor iedereen 'dichtbij' ongeacht of je hondenliefhebber bent of niet. Als het nou ging over een lama die op de openbare weg iemand gebeten had....

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:20

Oke.. dan is het gewoon heel erg ***.
Voortaan aan de lijn en een muilkorf om, dat kan toch ook ....
Zorgen dat er zoiets niet meer kan gebeuren.
Vind het trouwens raar dat er en geitje jullie terrein op kan zijn gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:21

Goh, vloeken en mokken..... weet hij wel dat als de mevrouw aangifte doet, hij ook nog eens een rechtszaak aan de broek kan krijgen? Als je stiefvader slim is en zich van de goede kant laat zien, laadt hij NU de honden in en staat hij ze vrijwillig af aan de politie, zo kan hij nog proberen goede indruk te maken.
Als dit een zaak gaat worden, zal je stiefpa er niet best vanaf komen.
Jij kunt hier niets aan doen Powerzoe, ik vind het voor jou heel sneu maar ik vind je stiefvader een onverantwoordelijke man.

En geloof me maar, gebeten worden door een hond is afschuwelijk.

Anoniem

Ts laat ik duidelijk zijn, het is niet jouw schuld maar wel die van stiefvader die blijkbaar totaal niets van honden en gedrag afweet. De pitbull kan je echt niets kwalijk nemen, hond agressie is zelfs nog natuurlijk gedrag maar mensagressie zo worden honden gemaakt in dit geval door jou stiefvader! je zegt dat hij ze heeft als waakhonden maar waakhonden vallen ook niet zomaar aan!

De herders moeten echt afgemaakt worden en waarom zeg je nu opeens dat dit de eerste keer is en in je openingpost dat het vaker is gebeurt?

echt ik wordt hier steeds kwader om! waarom nemen mensen een hond als ze niets van het gedrag afweten? pfff ik snap dit echt niet hoor

en ik reageer zo heftig omdat IK er alles aan doe dat mij dit nooit zal gebeuren! Dan wordt ik zo kwaad dat andere mensen het risico gewoon nemen! gelukkig worden de herders zeker weten afgemaakt want als deze vrouw naar het ziekenhuis gaat wordt de politie erbij gehaald en dan is het dag herders!

CCindy

Wat voor aardigs moeten we zeggen dan?
Wat valt er te zeggen ..?
Het is een ***gebeurtenis, heel erg, voortaan zou ik met muilkorf en aan de lijn. Nooit meer buiten erf is zielig die honden kunnen er zelf ook niks aan doen dat ze zo getraind zijn :S Ik zou het maar wat afzwakken, die training ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:22

Ik heb de openingspost nog even doorgelezen, als deze rotzakken inderdaad los liepen, dus niet aangelijnd komt er zeker weten minimaal een dikke bekeuring.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:23

Ik vind het toch banketstaaf als ze afgemaakt worden. Wat breezy302 idd zegt, ze zijn zo gemaakt door je stiefvader.

happy2014

TS, wat vervelend voor je! Tenminste kan me voorstellen dat je je rot voelt! ik zou me heel naar voelen als mijn hond dat zou doen tenminste..Mijn hond heeft eek keer een Cavia "vermoord" nou ja...hij rende erop af en dat beest schrok zich letterlijk dood en toen voelde ik me al klote.. Maar dit is wel even heel wat erger...rotig ook dat je nu natuurlijk allemaal verhalen krijgt.. terwijl jij er natuurlijk ook niets aan kan doen..Ik hoor nu twee jaar later nog steeds, Hee..das die hond die... haar Cavia heeft gegrepen.. heel vervelend..

Anoniem

Afmaken is tever vind ik, maar de honden moeten wel een andere strengere baas. Jullie hebben ze niet goed onder de duim en ze hebben dus geen ontzag voor jullie maar mete en strenge baas en een heropvoeding is afmaken echt niet nodig. Daarbij als je weet dat de honden zo zijn waarom lopen ze dan los? En nooit meer honden meenemen als dat je aankan, desnoods loop je maar 2 keer of 4 keer een rondje als je maar 1 hond tegelijk aankan en als je weet dat die honden zo zijn absoluut niet loslaten.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:24

TS ik val je niet aan hoor, maar indd wat mensen hierboven zeggen dat ze eigenlijk beter afgemaakt kunnen worden.
Wat ik wel erg vind is dat er helaas een pitbull bij betrokken is. Dit omdat dit eigenlijk schatten van beesten zijn.
Een hond wordt gemaakt door de baas, dus ik weet niet hoe je stiefvader de honden heeft opgevoed...Maar ik kan me voorstellen dat hij ze waaks heeft opgevoed door die instelling die jullie dichtbij hebben.
Maar goed aanvallen mogen ze nooit, dus ik hoop ook dat hij ze dat never geleerd heeft!