Aanschaf konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:30

1kammetje is dn toch genoeg lijkt mij???

Je word niet negatief bekeken iedereen wil je alleen goede tips en info geven en je helpen.

http://www.dierenverblijf.com
Dan konijnhok KT4 staat bovenaan afgebeeld en als je die aanklikt kun je zien wat je er extra bij kunt krijgen.
Van welke site heb jij die hokken dan?

wc rolletje zal ik ze niet mee laten spelen, aan ze aan knagen en krijgen dus papier binnen.

Koop een balletje met rammeltje, heb ik ook gedaan en ze spelen er graag mee en mkrijgen ze niks verkeerds binnen.

Ik heb ook van die balletjes gekocht om op te hangen waar je hooi of sla enzo in kunt doen en zijn ze ook druk mee.

Of een boomstam met gaten erin en die op een plankje maken en er hooi in doen, vermaken ze zich ook prima mee ;)

Zijn kleine dingen die niet duur zijn en ze kunnen zich er leuk mee vermaken

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:31

Jessix schreef:
Nou dan zal ik mijn Franse Hangoren ook ff spammen!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je nu nog niet overtuigd bent.. ;)

Lieff

Naja zal misschien toch in de zomer 1'tje bijkopen

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:33

hyawatta schreef:
1kammetje is dn toch genoeg lijkt mij???

Je word niet negatief bekeken iedereen wil je alleen goede tips en info geven en je helpen.

http://www.dierenverblijf.com
Dan konijnhok KT4 staat bovenaan afgebeeld en als je die aanklikt kun je zien wat je er extra bij kunt krijgen.
Van welke site heb jij die hokken dan?

wc rolletje zal ik ze niet mee laten spelen, aan ze aan knagen en krijgen dus papier binnen.

Koop een balletje met rammeltje, heb ik ook gedaan en ze spelen er graag mee en mkrijgen ze niks verkeerds binnen.

Ik heb ook van die balletjes gekocht om op te hangen waar je hooi of sla enzo in kunt doen en zijn ze ook druk mee.

Of een boomstam met gaten erin en die op een plankje maken en er hooi in doen, vermaken ze zich ook prima mee ;)

Zijn kleine dingen die niet duur zijn en ze kunnen zich er leuk mee vermaken

heb ook een stammetje maar hoor vaker dat plastic ballen slecht zijn en wc rollen verteren ze

www.zooplus.nl

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:33

Jessix, die van jou zijn ook erg leuk.
En die zijn ook erg lief en leuk samen om te zien.

Ik zou er wel snel een konijn bij nemen anders heb je weer kans dat je konijn wat je al hebt een territorium gaat afbakeren en strax andere konijnen moeilijk toelaat.
Die 2 grijze van mij heb ik nu nog binnen zitten en als ik in april alle 5 konijnen heb dan gaan ze pas in het grote hok wat ik buiten heb staan( die van jou foto)

hyawatta

Re: Aanschaf konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:34

Die balletjes knagen zeniet kapot dus krijgen helemaal niks van binnen ;)

lijkt me sterk dat dat papier goed is voor de spijsvertering

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:35

dat buitenhok wat ik ook heb kan ik niet op die site weer vinden, mag ik vragen wat die daar kost?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:37

wc-rollen kunnen best, alleen als je konijn ze echt opeet is het minder verstandig, maar vaak verscheuren ze meer dan ze opeten. plastic ballen kunnen wel, als het maar hard plastic is. Ik twee balletjes met een belletje er in en twee voerballetjes waar brokjes in kunnen. vooral mijn ene konijn crosst graag de kamer rond met die voerbal. En een tunnel is ook leuk, pvc-buis of kattentunnel.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:40

Klopt ja, o'n buis komt er misschien ook nog wel bij, leuk idee, daar had ik nog niet aan gedacht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:41

En een voerballetje voor de katten schijnen ze ook leuk te vinden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:41

Lief he?! Dat zijn broer en zus. (mannetje is uiteraard gecastreerd) Zij zijn hun hele leventje dus al samen!
Afbeelding

En je krijgt nog genoeg de aandacht van ze hoor! Als ik bij ze in de ren ga zitten dan springen ze op mijn schoot.

Als speeltje heb ik wel van die ballen waar je wat voer in kan doen.. Die vinden ze nog wel aardig. Verder vinden ze het leuk als ik wat 'vreemds' in de ren zet.. Dan weer een doos of een krat met stro, ofzo iets.

En ik raad je aan je konijn zindelijk te maken. Dat scheelt zoveel rommel en is behoud voor je hok.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:42

Voor meer spullen voor de konijnen kun je ook de zoekfunctie gebruiken, kun je heel veel vinden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:42

Wanneer je een ren in de wei zet, zorg dan dat die overdekt (met een net of gaas) is, anders plukken de buizerds je konijn er uit. Takken om aan te knagen, fruitboom, eik of wilg. Kijk uit voor coniferen, die zijn giftig.

Ik zal ook eens even een foto zoeken.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:45

het enige waar je met de voerballen mee moet oppassen is als de figuurtjes uitsteken, die schijnen sommige konijnen er af te knagen, ik heb daarom balletjes waar de figuurtjes in de diepte zitten. Verder is geen verschil tussen die voor konijnen en voor katten, beahlve dat op de een worteltjes staan en op de ander muizenkoppen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:45

Wat schattig, met zijn alle samen.
Dat heb ik nu ook, als ik mn hand in het hok doen dan springen ze er zo op :D

Ik heb eenafdeknet voor over de ren, mijn konijn is vorige week aangevallen door een kat.
Grrrrr rotbeesten, had hem al afgedekt en toch er bij in gekomen, maar gelukkig had ze niks.

Maar er komt een stroomdraadje langs het hok, komen de katten maar 1x tegen aan en niet weer als het goed is.
En de vijver komt vlakbij het hok, dus zetten we alles mooi af met draad

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:46

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:48

Romyjuh_Xx schreef:
Jessix schreef:
En hooi?? Dat is echt het aller belangrijkste..

Ik lees net trouwens dat je konijn 1 jaar is. Dat is echt een prima leestijd om hem nog wel te laten castreren en er een vrouwtje bij te zetten. Hij kan wel 10 of 12 jaar oud worden.. Je wilt hem toch niet zoveel jaar eenzame opsluiting geven?

Ik hoor in mijn omgeving dat konijnen alleen zetten geen kwaad kan bij jullie hoor ik steeds het tegenovergestelde

Iemand ervaring met spiegel in kooi?

Hooi weet ik niet of ie dat eet. ik heb hem sinds donderdag en zijn kooi was gevuld met hooi omdat stro op was. nu heb ik hem ververst en er stro ingedaan dus ik kan pas morgen zien of hij hooi eet

Denk zelf dan eens logisch na!
Zou jij het als mens leuk vinden om de hele dag alleen te zitten? Omdat je wel alleen KAN.
Als iets kan wil nog niet zeggen dat het goed is voor het konijn en het welzijn van het konijn.
En wie zijn die mensen in je omgeving die dat zeggen? Broodfokkers misschien? Mensen van een dierenwinkel?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:49

En hooi?? Dat is echt het aller belangrijkste..

Ik lees net trouwens dat je konijn 1 jaar is. Dat is echt een prima leestijd om hem nog wel te laten castreren en er een vrouwtje bij te zetten. Hij kan wel 10 of 12 jaar oud worden.. Je wilt hem toch niet zoveel jaar eenzame opsluiting geven?
[/quote]
Ik hoor in mijn omgeving dat konijnen alleen zetten geen kwaad kan bij jullie hoor ik steeds het tegenovergestelde

Iemand ervaring met spiegel in kooi?

Hooi weet ik niet of ie dat eet. ik heb hem sinds donderdag en zijn kooi was gevuld met hooi omdat stro op was. nu heb ik hem ververst en er stro ingedaan dus ik kan pas morgen zien of hij hooi eet[/quote]

Denk zelf dan eens logisch na!
Zou jij het als mens leuk vinden om de hele dag alleen te zitten? Omdat je wel alleen KAN.
Als iets kan wil nog niet zeggen dat het goed is voor het konijn en het welzijn van het konijn.
En wie zijn die mensen in je omgeving die dat zeggen? Broodfokkers misschien? Mensen van een dierenwinkel?[/quote]

Nee mensen met ervaring van konijnen.
ben nog nooit bij ee broodfokker geweest en de dierenwinkel nooit gevraagd

En reageer niet vooral eer iets word geschreven

IK ZEI DAT IK ER MISSCHIEN WEL 1 BIJKOOP EN DAT IK HIEROVER LIEVER NIETS MEER HOOR!!
SOrry moest ff
Laatst bijgewerkt door Romyjuh_Xx op 22-03-09 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:50

Dan zal ik in jou geval voor de 2de of 3de hok kiezen.
Hebben ze lekker de ruimte, en zijn niet echt duur.
Ik ga ff eten ;)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:52

hyawatta schreef:
Dan zal ik in jou geval voor de 2de of 3de hok kiezen.
Hebben ze lekker de ruimte, en zijn niet echt duur.
Ik ga ff eten ;)

Okr, ja en is zowiezo fijn ingeval dat ik een 2de bijkoop

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:56

Nou mijn ervaringen met konijnen zijn echt wel met 2 of meer houden.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:57

idd, dan zou ik er ook een 2de bij doen

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:58

hyawatta schreef:
idd, dan zou ik er ook een 2de bij doen

Ik denk dat ik voor de 2de ga omdat daar ook een hoes bij kan

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:00

Mijn konijn zit al 3 jaar in mijn woonkamer en zij ruikt dus helemaal niet he!

Geen idee hoe het komt :+ Als ik je een supergouden tip mag geven, in de Konijnenburcht zitten hele leuke konijntjes :D

Konijnen ook altijd met 2 houden! Die van mij zit helaas alleen maar die is ondertussen dikke vriendjes met de kat :D Dit is een geval apart, ik had 2 konijnen maar die die hier nu nog zit kon echt niet samenzitten met een andere...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:02

bij beide kan een hoes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:04

We hebben hier een ren van 3 bij 7 en hij wordt met een paar weken vergroot, zodat hij 3 bij 9 meter is. Ze zijn bij mij zomer en winter buiten. krijgen veel groenvoer, weinig biks en veel hooi. Ik maak elke dag de ren en het hok schoon en op warme dagen zelfs 2 keer ivm myase, dat heb ik nl liever niet. Het binnenhok is een kinderhuis, onderin de wc en boven het slaapverblijf. Ik heb altijd knaagtakken in de ren.
Dit is de ren en het hok, lijkt kleiner, maar sta van bovenaf te fotograferen
Afbeelding
Hier mijn konijntjes, de bruine en de zwart-witte die het verst weg zit zijn dood. De bruine door ouderdom en ziekte (op de operatietafel ingeslapen) en de zwart witte door pasteurella. De andere zijn een gecastreerde ram en een voedster.
Afbeelding
En dit zijn mijn nieuwe aanwinsten, 2 voedsters, jonkies en binnenkonijnen, wanneer de temp goed is gaan ze naar buiten en blijven ze daar uiteindelijk ook. Ze zitten nu in de hondenbench en lopen de hele dag los in de schuur. De zwartwitte heeft onlangs vanwege abces ook al weer een week bij de DA doorgebracht.
Afbeelding