Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:56

Het onderschrift van Lia komt uit Animal FArm van George Orwell.....
Over het kattenprobleem, als je echt wanhpig bent en de eigenaren van de katten doen er niks aan kan iikk me best voorstellen dat je overgaat tot de oplossing van Lia. Het is ook niet mijn ding trouwens, ik heb zelf 2 katten.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:05

Citaat:
dit komt gewoon van internet

Recept gebakken spons:
-Boter bakken in de pan
-Gesmolten boter over een spons gieten
-Voeren aan een kat
-Hierdoor explodeert zn maagje ...

Dan kan het 10 x op i-net taan, dan nog vind ik het a-sociaal om het hier te plaatsen :x .

Een oplossing voor het kattenprobleem zoeken? Helemaal okay, maar tips neerzetten hoe ik een beest kan mishandelen, vind ik echt zo wat van not done :n .

En jullie durven serieus te beweren dat je dierenliefhebber bent :roll: ?!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:16

Als je in een woonwijk woont, heb je last van ander mans katten, honden, kinderen, auto's op de stoep, 2 auto's per gezin, muziek overlast en ga zo maar door. Als je met je paard buiten rijd klagen de andere weg gebruikers weer over de paarden en de ruiters en vooral de poep die de paarden weer achterlaten... Zo kun je wel bezig blijven of niet...

kazary

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:57

Sterre, dat ben ik helemaal met je eens!
Dat vindt ik echt niet kunnen!

Ik hou er ook niet van dat katten eigenaren hun verantwoordelijkheden niet nemen, maar moet de kat daar op gruwelijke wijze de dupe van worden?

Tancreda4

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:37

Schiet dan een kogel rechtstreeks door zijn kop of hart (wat ik ook al niet kan begrijpen), maar laat een beest die langzaam verdrinken of zichzelf vergiftigen.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:55

Het sponsrecept is ook niet mijn ding. Moet toch een heel pijnlijke dood zijn voor zo'n dier.
Ik ben geen kattenhater, ik vind ze best leuk. Ik vind het alleen NIET leuk als ze mijn tuin als kattenbak gebruiken!
Stroomdraadje over de schutting is misschien wel een idee.
Op dit moment heb ik op 2 verse krabplekken sateh prikkers staan. Eens kijken of dat wat uithaalt.

Overigens heeft een collega van mij een andere oplossing. Stuk pijp waar de kat net doorheen past, aan beide zijden met oud smeer insmeren en in het midden wat lekkers voor de kat leggen (kat komt dus niet vast te zitten, wordt alleen ontiegelijk vies). Volgens hem garantie dat de katteneigenaren hun kat voortaan binnen houden.
Die heb ik overigens (nog) niet uitgeprobeerd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:15

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat mensen die niet van katten, hun vogelmoordzucht en hun stront houden alles in het werk moeten stellen om ze buiten de tuin te houden.....

Je zadelt die mensen op met frustraties, onkosten en ongemak van jouw verantwoording.... te gèk voor woorden.

Heb ooit al eens een hardnekkige kat en een nog onredelijker baasje op het volgende getrakteerd:

kat gevangen, naar de andere kant van Nederland gebracht en bij asiel afgeleverd. Baasje een briefje in de bus gedaan waar lieveling te vinden was.

Een week daarna had baasje de tuin afgesloten met petsafe, zodat kat in eigen tuin voortaan bleef. ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:16

Hoe ver mensen al niet gaan voor hun geliefde tuintje. Misschien kun je zelf even je tuin onderpissen, dan baken je je territorium af. :D

Een emmer water zal wonderen doen, i.p.v. een kat mishandelen en afschieten. :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:21

sunny_l0ve schreef:
Hoe ver mensen al niet gaan voor hun geliefde tuintje. Misschien kun je zelf even je tuin onderpissen, dan baken je je territorium af. :D

Een emmer water zal wonderen doen, i.p.v. een kat mishandelen en afschieten. :+

Valt me nog mee dat je niet aanraadt om een emmer water over de eigenaar te smijten.... de kat kan er toch immers niks aan doen? (volgens de katteneigenaars)

Kijk ik heb nu eenmaal niet de tijd om 24 uur voor het raam te gaan staan om de kat te "betrappen". Ik betrap de kat pas al ik dode vogels in mijn volliere zie liggen of mijn vuilniszak opengescheurd zie liggen of ik in de kattenstront grijp als ik mijn tuintje onderhoud of als ik de krassen op mijn auto ontdek als ik die zaterdags was.

Niet dat dat alles mij overkomt, maar dat is voornamelijk het geval bij mensen in woonwijken dus ;)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:53

Ik wilde nog even opmerken...
Ook als je zelf katten hebt wil dat niet zeggen dat je gediend bent van
andermans katten in je tuin...Ik ben gek op katten maar wil geen overlast
hebben van andermans katten...Nou heb ik geen tuin...Maar mocht ik die hebben
zou ik hem sowieso afzetten voor eraan te denken mijn eigen katten los te laten...
Het zijn tenslotte mijn HUISdieren...
Nog lastiger wordt het uit te leggen waarom je je katten niet buiten laat...Dat is
volgens velen heel normaal...
Ik heb voor mijn katten gekozen, het zijn mijn huisdieren...niet de buren...
Dit alles buiten alle andere gevaren...

Succes met een oplossing zoeken...

(dit omdat iemand zoiets zei als...Mensen die geen katten hebben willen geen katten in
de tuin...)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:49

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:58

Sommige reacties hier zijn echt niet te vatten.

Slimmerik, jij zegt exact dat wat ik denk! Het is toch echt absurd dat mensen geld uit moeten geven omdat het dier van een ander de tuin sloopt....

En dan sommige reacties van hondeneigenaren hier, dat je dan zelf maar je territorium moet gaan afbakenen door overal te pissen :? Echt waar, dat zijn de reacties van mensen die er voor zorgen dat ik mijn hond niet in vervolg terug roep als hij achter een kat aan gaat in de tuin. Dan kan er meer van komen dan alleen wegjagen aar als ik deze walgelijke reacties dan lees maakt me dat geen ene moer uit :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:37

Ik snap neit dat mensen zo wanhopig zijn dat ze overgaan op mishandeling. Dat het je strot uit komt kan ik heel goed begrijpen. Ik zou ook gek worden van vreemde katten in mijn tuin. Wij hebben al menig kat door de DB laten ophalen, maar dat is ook mede omdat de katten die hier komen de gewoonte hebben te blijven hangen en ook in huis glippen en alles onderpiesen. Ik snap ook prima dat mensen zoeken naar rigoreuze oplossingen, maar ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij dat dat met mishandeling gepaard moet gaan. En dan doel ik niet op een flinke tik op sateprikkers, maar op die buizen met vissenkoppen of gebakken sponzen. Daar draait mijn maag gewoon 100x van om, dat mensen zo diep kunnen zinken en ook nog eens mensen die zelf dieren hebben rondlopen! Heb dan de ballen om een kogel door de kop te schieten zodat het iig in ene keer is gedaan.

Ja, het is belachelijk dat je er tijd en geld moet insteken. Er zouden regel moeten komen en het moet ook anders. Maar dat mensen zich verlagen met zulke cruel daden zoals ik ze zie, vind ik echt ziekelijk.

Nemen voortaan allemaal voor alles maar het eigen heft in handen met grove maatregelen. Een irritante buurman die voor geluids en stank overlast zorgt, en een politie ("eigenaar") die er niets aan kan/wilt doen of niet wilt luisteren... Nemen we gewoon en of ander vergif of laten we hem op een andere manier creperen, want ja, we hebben er wel ontzettend veel last van dat we op een gegeven moment wanhopig worden. Ow nee, dat gaat dan natuurlijk op een mens, heel wat anders dan een kat (of hond) natuurlijk. Sorry!

Maar goed, ik hoef die reacties van sommige 'dierenliefhebbers' niet meer te lezen, bewijst maar weer wat voor zieke geesten er eigenlijk rondlopen. Alles leuk en aardig hoeft het niet te worden gevonden, maar sommige dingen vind ik echt neit kunnen.

Maar ow, ik heb natuurlijk geen recht van spreken, omdat ik toevallig zelf ook katten heb :roll: Want álle katteneigenaren zijn onvertwoordelijk en nemen geen verantwoordelijkheid voor hun katten :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:08

Gelukkig zijn niet alle katteneigenaren onverantwoordelijk !! Het grootste deel echter wel helaas.

Nou de DB komt hier echt geen katten meer ophalen. (wij hebben een boerderij en regelmatig worden nestjes kittens hier gedumpt). De medewerkers van de dierenambulance denken (begrijpelijk) dat we op een goedkope manier van onze "eigen" katten af willen. Wat moet je dan met dergelijke kittens? Ik heb zo'n vermoeden wat mijn man ermee doet...... weet ook dat het snel en pijnloos gebeurd.

Gebakken spons etc. stuit me overigens ook erg tegen de borst. Maar sommige mensen zijn ècht radeloos :j *denkt aan minder bedeelde en evt. gehandicapte medemens die een volière heeft, welke zijn hele passie en levensinhoud is*

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 23:40

slimmerik schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat mensen die niet van katten, hun vogelmoordzucht en hun stront houden alles in het werk moeten stellen om ze buiten de tuin te houden.....

Je zadelt die mensen op met frustraties, onkosten en ongemak van jouw verantwoording.... te gèk voor woorden.

Heb ooit al eens een hardnekkige kat en een nog onredelijker baasje op het volgende getrakteerd:

kat gevangen, naar de andere kant van Nederland gebracht en bij asiel afgeleverd. Baasje een briefje in de bus gedaan waar lieveling te vinden was.

Een week daarna had baasje de tuin afgesloten met petsafe, zodat kat in eigen tuin voortaan bleef. ;)

Geweldig! Ik weet alleen nog steeds niet van wie dat beest is.
Sate prikkers zijn ingeslagen en ik ga van het weekend van de voortuin een spijkerbed maken!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:40

@ Slimmerik; kan wel begrijpen dat ze daar neit ophalen nee. Daar lopen zoveel katten, en kunnen ze ook niets meer mee... Kan best begrijpen dat jonge nestjes weg worden gewerkt omdat het anders overvol wordt, als het maar netjes gebeurd.
Overigens zou het ook op een andere manier kunnen. Hier hebben enkele boerderijen een speciale stichting te hulp tgereoepen. Alle katten zijn gevangen en geholpen. Kregen alle dieren weer terug + enkele dozen vol met kattenvoer en ontworm pillen + handleiding hoe je katten moet verzorgen :+ Nu hebben we hier een redelijke stabiele populatie katten, zonder uitbreiding. Ja, heel soms komt er een kater langs, maar hier heeft hij niets meer te zoeken (hier worden ze ook neit echt gevoerd dus dat is er ook niet te halen). Maar dat is weer eigenlijk een ander iets. Op een boerderij hebben mensen over het algemeen minder last van katten en zijn ze vanwege muizen in beperkte maten wel welkom op erfen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:23

Adil18 schreef:
Sommige reacties hier zijn echt niet te vatten.

Slimmerik, jij zegt exact dat wat ik denk! Het is toch echt absurd dat mensen geld uit moeten geven omdat het dier van een ander de tuin sloopt....

En dan sommige reacties van hondeneigenaren hier, dat je dan zelf maar je territorium moet gaan afbakenen door overal te pissen :? Echt waar, dat zijn de reacties van mensen die er voor zorgen dat ik mijn hond niet in vervolg terug roep als hij achter een kat aan gaat in de tuin. Dan kan er meer van komen dan alleen wegjagen aar als ik deze walgelijke reacties dan lees maakt me dat geen ene moer uit :(

Bedoelde natuurlijk katteneigenaren :o

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:21

djoya schreef:
mee eens en hetzelfde geld voor walgelijke kinderen. Die in de wijk voor mijn auto spelen. want we zijn overbevolkt :z

Misschien werkt Lia der oplossing ook wel voor jouw probleem... O:) :=

(Sorry Lia, ik ken je persoonlijk maar ga mee met Caro, ik had je idd ook hoger ingeschat. Pak het baasje aan, niet de onschuldige kat...)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:25

Buitenzorg schreef:
djoya schreef:
mee eens en hetzelfde geld voor walgelijke kinderen. Die in de wijk voor mijn auto spelen. want we zijn overbevolkt :z

Misschien werkt Lia der oplossing ook wel voor jouw probleem... O:) :=

(Sorry Lia, ik ken je persoonlijk maar ga mee met Caro, ik had je idd ook hoger ingeschat. Pak het baasje aan, niet de onschuldige kat...)

Tja, de kinderen spelen vóór de auto maar die rotkatten er boven op :(

En zoals TS al zegt.... spoor die baasjes maar eens op in een woonwijk... geen zin en tijd voor ... dus dan moet de kat het maar ontgelden. Blijkbaar zijn de baasjes toch niet zo'n grote dierenvriend dat ze hun beesten "vogelvrij" de straat op jassen... :D ;)

"Vrij" om vermoord te worden of platgewalst te worden door het verkeer....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:39

slimmerik schreef:

En zoals TS al zegt.... spoor die baasjes maar eens op in een woonwijk... geen zin en tijd voor ... dus dan moet de kat het maar ontgelden. Blijkbaar zijn de baasjes toch niet zo'n grote dierenvriend dat ze hun beesten "vogelvrij" de straat op jassen... :D ;)

Amen! :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:11

Citaat:

9 van de 10 katten weten echter snel genoeg dat verkeer gevaarlijk is. :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:59

sunny_l0ve schreef:
Citaat:

9 van de 10 katten weten echter snel genoeg dat verkeer gevaarlijk is. :+

:+ Ja dat zal maar ze weten niet dat mensen of andere dieren ook gevaarlijk kunnen zijn. En dat erbij ken ook zat mensen die zichzelf stuk rijden op een boom omdat er ineens een "vogelvrije" kat over de weg rent..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:25

Katten kunnen voorzichtig zijn, maar 9 van de 10 x weten dat het verkeer gevaarlijk is? Volgens mij niet. Ze hebben soms net zulke domme acties als eenden, schrikken van autos als je in de berm zit en vervolgens als reactie deweg op rennen... Plat beestje....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:22

Tancreda4 schreef:
Katten kunnen voorzichtig zijn, maar 9 van de 10 x weten dat het verkeer gevaarlijk is? Volgens mij niet. Ze hebben soms net zulke domme acties als eenden, schrikken van autos als je in de berm zit en vervolgens als reactie deweg op rennen... Plat beestje....

Dan mag je mij zeggen waarom ik in 6 jaar tijd nog maar 2 katten zijn overreden door de bus bij ons in de buurt. Zou je toch zeggen dat ze allemaal een voor een kapot gaan ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:44

sunny_l0ve schreef:
Dan mag je mij zeggen waarom ik in 6 jaar tijd nog maar 2 katten zijn overreden door de bus bij ons in de buurt. Zou je toch zeggen dat ze allemaal een voor een kapot gaan ;)

Dan heb je gewoon geluk tot nu toe.

Achteraf heb ik er bijna spijt van dat ik de katten die ik halfdood van de rondweg hier heb geschraapt niet heb gefilmd.
Enig idee hoe leuk het is om een kat die vanachter helemaal plat is en waar de ingewanden er naast liggen terwijl de kat nog gewoon leeft en het uitschreeuwd van de straat te moeten schrapen. Letterlijk schrapen want hij zat helemaal vastgeplakt aan het wegdek.
En dat omdat mensen dat katten beter een korter leven moeten kunnen leven en dit soort dingen meemaken dan veilig in eigen afgezette tuin oud worden.

Vreemd ook dat niemand begrijpt wat Lia bedoelt. Weet je hoeveel mensen werkelijk zo denken inmiddels omdat ze gek worden van de overlast van andermans huisdieren? Het is niet de natuur maar het zijn gewoon andermans huisdieren, van bazen die vinden dat ze geen enkele verantwoordelijkheid hebben over hun huisdier.
Het heeft niets te maken met de natuur, een kat is een huisdier die ergens een baas heeft.

Het is de omgekeerde wereld om te verwachten dat iemand geld gaat uitgeven om te voorkomen dat jouw huisdier in zijn tuin komt.
Sinds dit soort topics op bokt en de houding van een hoop katteneigenaren hier ben ik ook een stuk makkelijker geworden en doe ik ook niet meer zoveel moeite om mijn honden niet meer op de katten af te laten stormen die hier de tuin vernielen.
Blijven we last houden dan gaan worden de katten gevangen en gaan naar het asiel, daar zitten ze dan veilig todat de eigenaar (na betaling) de kat weer op komt halen.