Bah, rotbuurman..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:43

poes schreef:
sunny: daar heb je gelijk in, mijn zwervers zijn maar wat blij met hun plotse luilekkerleventje uit de kou, honger, weggejaagd worden etc. Een kat die een thuis heeft en buiten mag zal dat niet zo makkelijk afstaan. Maar je kunt de dag van vandaag prima je tuin afzetten (onzichtbaar zelfs).

Er is hier nergens gezegd in dit topic dat er wat gevaarlijk naar de kat is gegooid, dat is een veronderstelling.

haha die wij hebben ook ze liggen met zn allen voor de gaskachel we hebben sinds kort Centrale verwarming dus gaskachel uit de mietjes hebben het gewoon koud en willen die lekkere warmte weer haha

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:44

Tenshi schreef:
O hemel, is de vete weer begonnen. :Z

Ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat het abnormaal is om - om wat voor reden dan ook - een dier te willen verwonden. Da's de kwestie waar het hier om gaat namelijk.

Nou kan ik daar ook een twijfel bij plaatsen, gezien in de startpost staat dat buurman na de knal naar buiten kwam, en niet al buiten stond. Kan inderdaad betekenen dat poeslief iets heeft omgegooid, maar ook hetgeen de TS heeft geïnterpreteerd kan heel goed waar zijn, gezien de beschreven paniek van de kat. Zullen wij nooit kunnen ruiken vanachter onze computer.

En toch hoe zielig ook voor de kat dit is het risico wat TS neemt door haar kat buiten te laten rondsjouwen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 02:05

Laat ik nou exact hetzelfde risico nemen. :) Heerlijk dat het in mijn durp nog als normaal wordt geacht dat katten buiten rondsjouwen.

Verder ga ik er niet op in, geen zin om modder te gooien met mensen die er op staan dat alle katten binnenshuis gehouden worden, want meer houdt die discussie toch nooit in, bovendien is dat niet de bedoeling van dit topic.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:40

Tenshi schreef:
Verder ga ik er niet op in, geen zin om modder te gooien met mensen die er op staan dat alle katten binnenshuis gehouden worden, want meer houdt die discussie toch nooit in, bovendien is dat niet de bedoeling van dit topic.

Katten hoeven niet binnen gehouden te worden maar de eigenaar moet er wel voor zorgdragen dat anderen geen last van ze hebben, dan zetten ze hun eigen tuin maar af en dat ze die onderschijten en niet die van andere mensen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:47

Misschien een idee voor alle katteneigenaren een halsbandje met een camera erin voor de kat? :+
Zo kun je de kat teminste continu in de gaten houden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:48

Sodeletuut schreef:
Ik denk dat iedereen in de buurt wel weet dat deze katten van ons zijn omdat iedereen ons er mee ziet.

Tja, misschien heb jij een grote tuin, maar ik niet, dus ze kunnen in onze tuin niet fijn spelen.

tsja, dat weet je ook voordat je aan katten begint...

als ik hier katten in de tuin heb die er niet horen jaag ik ze ook weg. liefst met een harde knal, (niet gericht dingen naar katten gooien, maar gewoon met deur slaan ofzo) iets anders werkt niet.

sorry, maar ik ben het met de meerderheid eens dat jij verantwoordelijk bent voor jouw kat. zal wat worden als iedereen van bokt ook maar zijn dieren in de tuin/wei van de buren laat lopen... t merendeel heeft paarden... gaat lekker druk worden ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 10:50

Sorry, ik ga niet alle pagina's bijlezen, het topic is erg snel gegaan, en het komt er denk ik op neer dat iedereen vindt dat je je katten dan maar binnen moet houden of een hok moet maken van je tuin.. toch?

Oke, prima, jullie mening. Maar wat zouden jullie doen: Mijn katten lopen al hun hele leven lekker buiten en spelen lekker de hele dag door. Wat zie je dan liever, een kat die heerlijk plezier heeft en hele einden achter elkaar rent en speelt en in bomen klimt en overal overheen springt en gek doet, of, een kat die binnen zit omdat er buren zijn die niet willen dat er een kat in z'n tuin komt en dan onze katten maar opofferen voor buren? Lijkt me duidelijk toch?..

Maargoed, van mij mag dit topic wel dicht. En nee, niet omdat ik jullie reacties wil ontlopen, maar het is me nu wel duidelijk wat jullie mening is, en mijn mening is jullie ook wel duidelijk, klaar toch? :)

Sunnylove: haha, dat wordt dan elke dag een nieuw bandje met nieuwe camera kopen, en dat 5x (voor elke kat) := Hoevaak onze katten bandjes welniet wegmaken :P Die hebben inmiddels geen bandjes meer! :P

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:59

Het is heel simpel, ervaar de consequenties dan ook die aan jou keuze zitten. Je kat kan onder de auto komen, opgegeten worden door een hond die zijn eigen tuin bewaakt, of een buurman die zijn eigen tuin strontvrij wil hebben doet iets aan je kat.
Niet gaan miepen als er dan ook eens werkelijk wat is met je kat, dat hoort bij de keuzes die jij maakt.
En dat klinkt wat lomper als bedoeld, maar zo is het met alles in het leven, bij bepaalde keuzes horen bepaalde gevolgen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:02

kazary schreef:
Het is heel simpel, ervaar de consequenties dan ook die aan jou keuze zitten. Je kat kan onder de auto komen, opgegeten worden door een hond die zijn eigen tuin bewaakt, of een buurman die zijn eigen tuin strontvrij wil hebben doet iets aan je kat.
Niet gaan miepen als er dan ook eens werkelijk wat is met je kat, dat hoort bij de keuzes die jij maakt.
En dat klinkt wat lomper als bedoeld, maar zo is het met alles in het leven, bij bepaalde keuzes horen bepaalde gevolgen.

Ja en daar heb je ook gelijk in. Maar toch zie ik wel een verschil tussen een auto die en kat aan rijdt/een hond die een kat aanvalt & een man die een kat probeerd te grijpen. Aanrijden is iets wat een normaal mens niet expres doet, een hond kan je al helemaal niet vergelijken met een mens. Maar snap je dat ik niet snap dat een mens zo iets met een dier wil doen?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:05

Dat snap ik ook niet dat mensen dat kunnen doen. Dat zou ik ook nooit kunnen. Hoe vervelend een dier ook kan zijn. Uiteindelijk kan dat dier er niets aan doen, zijn baas wel.
Maar helaas leven in de wereld niet alleen dierenliefhebbers. Er zijn zelfs mensen die dit bij mensen kunnen doen, dat is iets wat ik ook nooit kan snappen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:06

En snap je dat wij niet snappen waarom jij dat niet snapt? :+
Jouw katten geven overlast bij je buren, je bent nu zelf ook gewaarschuwd. Leer daar dan van ivp je neus in de lucht te steken en doen alsof het allemaal de schuld is van je buurman. Als je het niet voor je buren doet, doe het dan voor je kat(ten)
Laatst bijgewerkt door Onali op 02-03-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:08

wij hebben ook vaak katten van de buren in de tuin gehad.. en das gewoon niet fijn.. kattenstront, bloemen kapot.. en dat door beesten die van een ander zijn. We hadden al stroomdraad door de tuin ( omdat de hond niet op het gras mocht) Dus misschien is dr ook wel een kat tegenaan gelopen, maar we wouden nog wel meer plaatsen, niet gedaan.. geen zin in ruzie. Maar het kan vervelend zijn.. andere katten in je tuin..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:10

Kazary: Dat is inderdaad waar.

IL: Oke, jij ziet het ook heel anders dan ik. Je moet niet denken dat ik dom ben of dingen niet zie. Jij snapt dan blijkbaar wel waarom een mens zoiets doet, oke, maar nee, ik niet en dat heeft helemaal niets met neus in de lucht steken en anderen de schuld geven te maken. Dat is gewoon onbegrip waarom een mens zoiets zou doen. Maargoed, dan moet ik dat risico maar nemen, ik gun mijn dieren een fijn leven waarin ze lekker kunnen spelen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:11

pinuts schreef:
wij hebben ook vaak katten van de buren in de tuin gehad.. en das gewoon niet fijn.. kattenstront, bloemen kapot.. en dat door beesten die van een ander zijn. We hadden al stroomdraad door de tuin ( omdat de hond niet op het gras mocht) Dus misschien is dr ook wel een kat tegenaan gelopen, maar we wouden nog wel meer plaatsen, niet gedaan.. geen zin in ruzie. Maar het kan vervelend zijn.. andere katten in je tuin..

En dat kan ik ook zeker begrijpen, dat het vervelend is. En als mijn buurman nou op een nette manier gevraagd had of we er misschien wat aan zouden willen doen, zou dat voor mij al heel anders zijn. :)

kazary

Re: Bah, rotbuurman..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:12

Maar waarom moet jou buurman gaan vragen?
Waarom ga jij niet naar de buren?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:13

Adil18 schreef:
sunny_l0ve schreef:
Mijn katten lopen ook gewoon heerlijk los in onze buurt, en er zitten hier gelukkig ook geen rare mensen die met dingen gooien naar katten.

Beetje omgekeerde wereld... :? Vind het raar dat jij het heel normaal vind dat jouw kat overal rondloopt....

Een kat hier in onze tuin jagen wij ook niet, wanneer wij niet dan doet de hond het wel....

Omgekeerde wereld? 8)7
Jij vindt het raar dat een dier wat beweging nodig heeft, die wat te doen nodig heeft, en die gek wordt van alleen maar binnen zitten naar buiten komt!?
Dan neem ik aan dat jij je paard ook op stal houdt, je hond ook alleen in huis rondloopt en nooit wordt uit gelaten en ga zo maar door....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:19

ik heb wel gezegd dat het vervelend kan zijn als er een vreemde kat in je tuin zit. Maar ik heb overigens zelf ook een kat gehad, en die liep ook altijd buiten. Kwam soms bebloed terug, had ie weer gevochten.. of kwam terug met een muis of iets dergelijks. Dat beest leefde gewoon buiten, ging zijn gang, en hij zal vast wel wat water of een schoen tegen zijn kop aan hebben gekregen.. Ik vind niet dat je je katten perse binnen moet gaan houden of in een kattenren. Ik weet niet, maar katten zijn de enigste dieren die we nog een beetje vrij houden. Maargoed dan moet je er ook vanuit gaan dat het niet veilig is en dat er wat kan gebeuren. Als de buurman zoiets doet kun je er best heenlopen, maar hoe hou je een kat uit de tuin van een ander? Denk dat de buurman juist iets goeds heeft gedaan, de kat afschrikken:) hopenlijk komt ie dan niet meer daar. Maar tis eig best lastig want honden enz lopen ook niet los rond, maar bij katten is dat "normaal"

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:22

Sodeletuut schreef:
Sorry, ik ga niet alle pagina's bijlezen, het topic is erg snel gegaan, en het komt er denk ik op neer dat iedereen vindt dat je je katten dan maar binnen moet houden of een hok moet maken van je tuin.. toch?

Oke, prima, jullie mening. Maar wat zouden jullie doen: Mijn katten lopen al hun hele leven lekker buiten en spelen lekker de hele dag door. Wat zie je dan liever, een kat die heerlijk plezier heeft en hele einden achter elkaar rent en speelt en in bomen klimt en overal overheen springt en gek doet, of, een kat die binnen zit omdat er buren zijn die niet willen dat er een kat in z'n tuin komt en dan onze katten maar opofferen voor buren? Lijkt me duidelijk toch?..

Maargoed, van mij mag dit topic wel dicht. En nee, niet omdat ik jullie reacties wil ontlopen, maar het is me nu wel duidelijk wat jullie mening is, en mijn mening is jullie ook wel duidelijk, klaar toch? :)

Sunnylove: haha, dat wordt dan elke dag een nieuw bandje met nieuwe camera kopen, en dat 5x (voor elke kat) := Hoevaak onze katten bandjes welniet wegmaken :P Die hebben inmiddels geen bandjes meer! :P

Dus moet de buurman zichzelf en tuin maar opofferen voor jouw kat.....?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:23

Sodeletuut schreef:

Hahaha :D Dat zou inderdaad wel een beetje duur worden. Het was ook meer een suggestie voor de mensen hier die de katten niet buiten in de vrije natuur willen laten lopen ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:28

Zegt ze dat?
Hij kan toch blijven wegjagen(op een normalere manier) of vragen aan hun of ze er wat aan willen doen?

Ik bedoel het gaat hier niet om 10 mensen in de buurt die last van de katten hebben, maar om 1 persoon.... die zelfs nog buren met hun is en dus weet waar de kat vandaan komt...

Ik vind het gewoonweg bizar dat mensen aankaarten dat je je kat maar op moet sluiten, in welke wereld zijn we dan terecht gekomen... dan zinken we echt steeds verder :n
Niks mis mee met binnenkatten, als ze er maar al aan gewend zijn en zich binnen ook kunnen vermaken..

Maar genoeg katten die het niet gewend zijn en die hlemaal doordraaien als ze opgesloten worden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:28

kazary schreef:
Maar waarom moet jou buurman gaan vragen?
Waarom ga jij niet naar de buren?

Omdat ik niet naar hem toe mag..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:30

pinuts schreef:
ik heb wel gezegd dat het vervelend kan zijn als er een vreemde kat in je tuin zit. Maar ik heb overigens zelf ook een kat gehad, en die liep ook altijd buiten. Kwam soms bebloed terug, had ie weer gevochten.. of kwam terug met een muis of iets dergelijks. Dat beest leefde gewoon buiten, ging zijn gang, en hij zal vast wel wat water of een schoen tegen zijn kop aan hebben gekregen.. Ik vind niet dat je je katten perse binnen moet gaan houden of in een kattenren. Ik weet niet, maar katten zijn de enigste dieren die we nog een beetje vrij houden. Maargoed dan moet je er ook vanuit gaan dat het niet veilig is en dat er wat kan gebeuren. Als de buurman zoiets doet kun je er best heenlopen, maar hoe hou je een kat uit de tuin van een ander? Denk dat de buurman juist iets goeds heeft gedaan, de kat afschrikken:) hopenlijk komt ie dan niet meer daar. Maar tis eig best lastig want honden enz lopen ook niet los rond, maar bij katten is dat "normaal"

Nouja ik ben het wel met je eens, alleen met dat laatste niet. Ik vind niet dat hij goed gehandeld heeft. Het was niet dat hij een bak naar buiten gooide ofzo, maar er zat iets in, iets knallends. Het klonk net als keihard vuurwerk,.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:30

Nijn schreef:
Dus moet de buurman zichzelf en tuin maar opofferen voor jouw kat.....?

Dat heb ik nooit gezegd. Maar hij mag mijn katten ook best wegjagen, maar wel op een normale manier!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:31

x_Marr schreef:
Zegt ze dat?
Hij kan toch blijven wegjagen(op een normalere manier) of vragen aan hun of ze er wat aan willen doen?

Ik bedoel het gaat hier niet om 10 mensen in de buurt die last van de katten hebben, maar om 1 persoon.... die zelfs nog buren met hun is en dus weet waar de kat vandaan komt...

Ik vind het gewoonweg bizar dat mensen aankaarten dat je je kat maar op moet sluiten, in welke wereld zijn we dan terecht gekomen... dan zinken we echt steeds verder :n
Niks mis mee met binnenkatten, als ze er maar al aan gewend zijn en zich binnen ook kunnen vermaken..

Maar genoeg katten die het niet gewend zijn en die hlemaal doordraaien als ze opgesloten worden.

Amen. Jij begrijpt gewoon precies wat ik bedoel!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:34

Je ouders dan. Hun zijn verantwoordelijk. Jullie kat, jullie moeten dan zo netjes zijn om te gaan vragen of je iets als oplossing samen kunt bedenken. Niet andersom.

Het weg jagen van katten, de meeste beginnen bij een normale manier. Maar dat werkt dan niet en dan zullen sommigen mensen iets minder normaal door gaan.

Als je weet dat je zo woont dat je een te kleine tuin hebt, niet aan katten beginnen?
Je houd toch ook geen paard in een tuin van 5 x 5 meter?
Jij betaald immers geen huur over de overige tuinen, dus zorg je ook maar dat jou "spullen" daar uit blijven.