Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:ik ga even alleen in op de beginpost van de TS............
wat denk je nou? denk jij daadwerkelijk dat die hond een spelletje speelt op het moment dat jij haar corrigeert???????
Ik speel geen spelletjes hoor als ik corrigeer, en ik zou het echt niet gaaf vinden als mijn hond mijn correctie als spelletje zag.....
femmefatale1 schreef:Een Rottweiler pup van 11 maanden die gromt en naar je bijt????
Gelijk een schop onder zijn donder! Is ie gek geworden??
Dit is geen spelen, maar aftasten..!
Mijn kruising Rottweiler luisterde al super vanaf 5 maanden en heeft ook 1x een poging gedaan.. dat heeft hij geweten.
Nu is hij 1,5 en zelfs de volwassen honden om ons heen luisteren niet zo goed als onze jonge hond..!
Hij is niet gedrild of zo, maar weet gewoon wat hij mag en wat niet. Verder een hele vrolijke, baasgerichte hond die supergoed luistert.
Een Rottweiler heeft een baas nodig en moet zijn plek weten!
Weet hij dat niet of corrigeer je em niet voldoende, zal je later een probleemhond krijgen..
Nuage schreef:KiWiKo schreef:ik ga even alleen in op de beginpost van de TS............
wat denk je nou? denk jij daadwerkelijk dat die hond een spelletje speelt op het moment dat jij haar corrigeert???????
Ik speel geen spelletjes hoor als ik corrigeer, en ik zou het echt niet gaaf vinden als mijn hond mijn correctie als spelletje zag.....
Waarom die toon?
Ja ik denk dat die hond een spelletje speelt op het moment dat ik haar corrigeer. Het gaat hier om een hele jonge hond he die alles nog als een spel ziet. En ik vind het dus zeker niet gaaf dat ze mijn correctie als een spel ziet, daarom mijn topic. Want grijpen in haar nek, op haar rug leggen, een skup onder d'r hol en ook aan de oor trekken om haar op de grond te leggen (!) helpen NIET. De volgende stap is dan... je hond in elkaar trappen? Dat vind ik dus niks, dus vandaar mijn vraag.
zitake schreef:Idd en in dat geval gaat het om eentje die totaal niet opgevoed is, maar bange honden zijn vaak moeilijke situaties
. Prachtig dat alles is opgelost geraakt is en volgens mij heb je maar ten volle plezier van je hond als hij weet waaraan hij zich moet houden.
lijntje87 schreef:TS alleen in de nekvel grijpen zegt ook niets tegen je hond.
als een moeder haar pups "grijpt" pakt ze die in de nek en drukt ze op de grond tot dat de pup duidelijk een piep geeft.
Citaat:wat je ook kan doen als je pup echt heel stout is en denkt dat hij hoger staat dan jij, pak even zijn bek vast, dus je hele hand om zijn bek heen. dit is een hele dominante greep ( daarom zijn die idiote halti's ook niet goed) hiermee maak jij duidelijk dat jij boven hem staat
Nuage schreef:Meis, mijn nagels stonden compleet in haar nekvel. Heb zelfs een keer haar oor erbij gegrepen... niks noppes nada.
En als ik loslaat staat ze meteen weer op. Ook na een kwartier...
DenK4ever schreef:femmefatale1 schreef:Een Rottweiler pup van 11 maanden die gromt en naar je bijt????
Puur uit speelzigheid! het is geen gemeen grommen en gericht bijten.
Het is al kwispelend uitdagend grommen en speels happen...met pretoogjes zeg maar...
Ik snap in ieder geval EXACT wat TS bedoelt
rockwitch schreef:Honden kennen GEEN mensen taal. Dus zal jij hondentaal moeten leren.
Lia_ schreef:rockwitch schreef:Honden kennen GEEN mensen taal. Dus zal jij hondentaal moeten leren.
Ik draai dat dus om, ze zijn intelligent genoeg om tot een bepaald nivo "mensentaal " te leren![]()
Stukje over die Chinees slaat echt nergens op, laten we het zo zeggen...vroeger kregen ze de slaven die uit Afrika gehaald werden en de taal niet spraken ook aan het werk en dat was niet door Swahili tegen ze te spreken.