Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XoNo schreef:Als mensen een rashond aanschaffen, dan heb ik daar niets op tegen. De beweegredenen om een hond uit Spanje te nemen die ik hier in dit topic lees zijn omdat zij zielig zijn en een tweede kans verdienen, maar ik snap niet waarom die redenen dan niet op gaan voor een hond uit Nederland. IMO heb je drie keuzes, je koopt een pup, je zoekt een herplaatser op marktplaats en de laatste die enigszins overeenkomt met de 2e keuze: je neemt een asielhond (waarvandaan, doet er niet toe). Ik heb voor mijn 2 honden de eerste 2 opties gekozen. Als mensen een asielhond willen, super! Helemaal geweldig, daar zul je mij al zeker niets negatiefs over horen zeggen, want dat vind ik erg nobel en heb er diep respect voor als mensen een asielhond in huis halen. Daarom klopt de zin 'haal er een uit het asiel, die zitten vol genoeg' en dat ik vervolgens een rashond aanschaf...totaal nietDat heb je mij nergens zien schrijven.
XoNo schreef:Ik kan me ook zeker voorstellen dat je het op een gegeven moment niet leuk meer vindt dat mensen zeggen, waarom niet uit een Nederlands asiel? Dat zou hetzelfde zijn als wanneer mensen mij elke keer vragen bij het zien van mijn pup waarom ik geen hond uit het asiel heb gehaald. Nu heb ik daar gewoon mijn redenen voor (die wellicht sommigen ook wel als ongegrond zullen bestempelen, maargoed..) en ik kan er goed tegen, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je die vraag op een gegeven moment wel gehoord hebt
XoNo schreef:Dat gesnurk ken ik met 2 duitse doggenGelukkig hebben we geen gehorige huizen hier, want de televisie moet regelmatig wat harder
Klijntjuh schreef:Blehh.. dit is nieteens leuk discussie voeren.. allereest: feiten moet je onderbouwen, een mening is een mening...
Klijntjuh schreef:Daarbij is dat ketel gebeuren dus niet van toepassing, aangezien ik naar niemand wijs met 'neem een asielhond'! Ik weis alleen naar de mensen die ze uit het buitenland halen dat er hier in Nederland ook zat zitten
Sientje schreef:Ik heb een ideetje. Zullen we, los van deze discussie, een Spaanse honden foto-en-verhalen topic openen?
dejavu schreef:joss schreef:Wat veel mensen niet weten is, dat veel buitenlandse honden het een en ander hebben meegemaakt en de meeste een 'klein' rugzakje bij zich dragen . Veel buitenlandse hondjes zijn bang voor mannen ( de meeste hondenvangers zijn dus mannen en het vangen van de honden gaat dus niet op een vriendelijke manier.) Ik heb nu zelf ook een opvangpup in huis ....7 maanden en heel angstig voor mannen , vooral als ze nog een beetje zware stem hebben.
Met mijn eigen spaanse hondje ben ik op cursus geweest , ze was zo bang voor al die honden en andere mensen dat de meneer die de cursus gaf adviseerde om niet een vervolgcursus te doen. Daarom kies ik voor hondjes uit het buitenland .....de meesten hebben echt een naar leven achter de rug.
En het ene rugzakje is groter dan de andere, Joss. Ik kan me volledig vinden in jouw post. Wat wel is met hondjes met een rugzakje? Als ze je eenmaal vertrouwen, heb je er een goeie aan, althans, dat is mijn ervaring. Zo'n band met je beest is onverwoestbaar.
Quellian schreef:Verder ga ik me niet mengen in deze discussie, zie niet in waarom ik mijn dierenliefde moet verantwoorden en verdedigen.
Quellian schreef:Dejavu; ik voel me ook geroepen om op te komen voor kansloze dieren (niet honden in het bijzonder), maar helaas roept het onbegrip op bij sommige mensen. Mijn motto geldt dat dierenliefde niet mag stoppen bij de grens, maar sommige mensen zetten genadeloos hard hun tanden in je schouders als je zoiets hardop durft te zeggen. Een dier dat op mijn pad komt en hulp nodig heeft is bij mij van harte welkom, of het nou uit Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje of weet ik het waar vandaan komt. Ik hou het iig nog binnen Europa nu ik dit zo lees
Quellian schreef:Ik vind het wel interessant dat veel mensen die roepen 'hier in NL zitten genoeg dieren in het asiel' zelf ook geen asieldier hebben, maar liever gaan voor een rashond, tja... dáár heb ik dan weer mijn bedenkingen bij.
Quellian schreef:Ik ben vorige zomer gestruikeld over een kitten op de camping, ze was meer dood dan levend. Heb van 'monster in law' héél wat bakken vuil over me heen gekregen, wat ze tot op de dag van vandaag volhoudt, want kom op... 'je gaat toch geen geld steken in zo'n vies beest wat waarschijnlijk allerlei ziektes bij zich heeft'. Dit durft ze overigens niet hardop uit te spreken als zoonlief erbij is hoor, want ja... hij kan er ook niets aan doen dat hij een vriendin heeft getroffen die het verschil niet weet tussen 'normaal' en 'abnormaal'.
Dit kitten hebben we vorig jaar dus meegenomen vanuit Frankrijk, we zijn daar eerst naar de DA geweest en hebben haar de zorg gegeven die ze nodig had. Het is nu een grote meid van 10 mnd en ik ben nog elke dag blij met haar. Verder hebben we een Spaanse hond (anders was ik ook niet in dit topic aan komen waaien) en had ik een kat uit Belgie (die is eind januari overleden). To me; it really don't care, ze hadden iemand nodig die wél bereid was voor ze te zorgen.