Spaanse honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:35

Ik vindt het nog steeds onzin dat we maar honden in Nederland uit het asiel moeten halen omdat die vol zit, en daarom de honden over de grens maar moeten laten stikken.
Ook als iedereen een hond uit een Nederlands asiel haalt zal dat niks uitmaken, omdat voor elke hond die geadopteerd wordt zeker 1 of zelfs 2 honden weer in het asiel komen.

Dat is niet te stoppen, je kan niet de asielen leeghalen omdat er nog steeds mensen zijn die in een opwelling een hond kopen en als het even tegenzit de hond dumpen of in het asiel stoppen.
Ook zijn er nog te veel mensen die niks weten van de opvoeding van de hond en hem verpesten door een verkeerde of geen opvoeding, met het gevolg dat deze hond weer afgedankt wordt omdat hij volgens hun spontaan onhandelbaar is geworden.

Ook wordt er nog steeds gefokt, dus zolang dat allemaal niet zal veranderen zal het asiel altijd vol blijven, hoeveel mensen ook kiezen voor een hond uit het asiel.
En ik vindt het gewoon egoistisch om de honden over de grens maar te laten stikken omdat er hier mensen zijn die niet na denken en hun hond afdanken.

AngelofLove

Re: Spaanse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:23

Afgelopen nacht op het vliegveld van Düsseldorf pup Julie opgehaald. Ze is 3,5 maanden oud en gaat bij mijn moeder in de opvang totdat ze een fijn nieuw huisje heeft gevonden. Echt een schat van een pup!

Spelen met de hond van mijn moeder
Afbeelding

En nog even mooi zitten voor de camera
Afbeelding

Foto's zijn niet geweldig, heb ze met mijn telefoon gemaakt :-)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 14:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:42

mijn mening heb je! :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 14:46

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:55

@AngelofLove wat een leuk snoetje. Midden in de nacht opgehaald, dan heb je er wel iets voor over hè?
Ik heb een ideetje. Zullen we, los van deze discussie, een Spaanse honden foto-en-verhalen topic openen?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:58

@ xXLianneXx, ik denk ook wel dat ze snel een leuk baasje zal krijgen. Het is een echte allemansvriend en voor niets en niemand bang. Nog een weekje wachten en mijn podenco baby komt aan op het vliegveld :D

@ Sientje, ze landde om 23 uur op düsseldorf en de mensen kwamen eindelijk om 24 uur met der naar buiten. Voordat we vertrokken waren was het 00:45 en voordat ik thuis was 03:45. Ja, we hebben er wel wat voor over maar het is de moeite waard!

Misschien wel leuk om een foto-en-verhalen topic te openen maar ik vraag me af of er dan niet alsnog begonnen gaat worden over het feit dat ze uit het buitenland komen.

Fire, de andere opvanghond van mijn moeder is wel een beetje jaloers, hahaha. Alsof hij aandacht tekort zou komen :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:11

XoNo schreef:
Als mensen een rashond aanschaffen, dan heb ik daar niets op tegen. De beweegredenen om een hond uit Spanje te nemen die ik hier in dit topic lees zijn omdat zij zielig zijn en een tweede kans verdienen, maar ik snap niet waarom die redenen dan niet op gaan voor een hond uit Nederland. IMO heb je drie keuzes, je koopt een pup, je zoekt een herplaatser op marktplaats en de laatste die enigszins overeenkomt met de 2e keuze: je neemt een asielhond (waarvandaan, doet er niet toe). Ik heb voor mijn 2 honden de eerste 2 opties gekozen. Als mensen een asielhond willen, super! Helemaal geweldig, daar zul je mij al zeker niets negatiefs over horen zeggen, want dat vind ik erg nobel en heb er diep respect voor als mensen een asielhond in huis halen. Daarom klopt de zin 'haal er een uit het asiel, die zitten vol genoeg' en dat ik vervolgens een rashond aanschaf...totaal niet :) Dat heb je mij nergens zien schrijven.

Xono, het was ook absoluut niet naar jou bedoeld. Wij zijn hier een beetje advocaat van de duivel aan het spelen, en dan krijg je dat je sommige zinnen in de je-vorm schrijft, maar dat oorspronkelijk niet bedoelde.
Ik blijf verder bij mijn mening dat mensen een hond 'mogen' kiezen die zij zelf het meest bij hen vinden passen. En of dat nu een herplaatser, Nederlandse asielhond of een buitenlandse hond is, kan mij eigenlijk niet veel schelen. Iedere hond (met welk paspoort ook) verdient een fijn tehuis, en ik vind dat niemand voorrang heeft op de ander. Een Nederlandse asielhond heeft net zoveel recht op een fijn baasje als een buitenlandse (asiel)hond.
Ik ben het daarom wel met je eens dat ook de Nederlandse asiels een kijkje waard moeten zijn bij het kiezen van de hond, maar als iemand liever voor een Spanjaard of Roemeen gaat, ja, dat is zeker je eigen keuze en jouw goed recht. Toevallig ken ik iemand die zowel in een Nederlands asiel werkt als zich inzet voor buitenlandse beestjes. Zij gaf te kennen dat er een behoorlijk verloop is in 'haar' asiel en mensen (vooral in deze kritische economische tijden) vaker een kijkje komen nemen in de asiels. (En je weet, als je gaat kijken, gaat er altijd een mee naar huis. Of moet ik nu voor mezelf praten. ;) )

XoNo schreef:
Ik kan me ook zeker voorstellen dat je het op een gegeven moment niet leuk meer vindt dat mensen zeggen, waarom niet uit een Nederlands asiel? Dat zou hetzelfde zijn als wanneer mensen mij elke keer vragen bij het zien van mijn pup waarom ik geen hond uit het asiel heb gehaald. Nu heb ik daar gewoon mijn redenen voor (die wellicht sommigen ook wel als ongegrond zullen bestempelen, maargoed..) en ik kan er goed tegen, maar ik zou me voor kunnen stellen dat je die vraag op een gegeven moment wel gehoord hebt ;)

De reden waarom jij hebt gekozen voor hond A en niet hond B (of in jouw geval 'Kalf A' :P ) is toch prima, maar ik blijf het toch een lastig punt in deze discussie in het algemeen vinden, waarom ik me wel moet 'verantwoorden' tegenover mijn buitenlanders en jij niet met je aangekochte hond. Waarom moet iemand die twee honden heeft geholpen zich verantwoorden en iemand die bijvoorbeeld 1.5 jaar op een wachtlijst staat voor een hondje uit Pieter-Adriaan de eerste niet?
Ondanks dat jij hierboven schrijft dat je drie keuzes heb alvorens je een hond aanschaft, wordt niemand ooit op die keuze gewezen.
Ik heb nog nooit iemand tegen een rashondeigenaar horen zeggen:
'Goh, wat een mooie Golden Retriever hebben jullie zeg. Wat schattig. Maar waarom geen herplaatser?'

XoNo schreef:
Dat gesnurk ken ik met 2 duitse doggen :D Gelukkig hebben we geen gehorige huizen hier, want de televisie moet regelmatig wat harder :))

Haha, :D

AngelofLove - Wat een leuk beest! :D Die kop, helemaal leuk zeg! Is ie al een beetje gewend?

Klijntjuh schreef:
Blehh.. dit is nieteens leuk discussie voeren.. allereest: feiten moet je onderbouwen, een mening is een mening...

Nee, KLN, een mening moet je onderbouwen met argumenten als je in discussie gaat met mensen. Feiten niet. Ik ben docent Nederlands en o.a. afgestudeerd op mondelinge taalvaardigheid waar debatteren een groot onderdeel van is.

Klijntjuh schreef:
Daarbij is dat ketel gebeuren dus niet van toepassing, aangezien ik naar niemand wijs met 'neem een asielhond'! Ik weis alleen naar de mensen die ze uit het buitenland halen dat er hier in Nederland ook zat zitten ;)

Maar waarom KLN, wijs je 'mij' op het feit dat er hier ook honden in het asiel zitten, maar vervolgens heb je zelf rashondjes. Ik wil graag van een ieder in dit topic leren, en daarom vraag ik door. Ik word dus door anderen erop gewezen 'hier in het asiel zitten er ook genoeg', maar dit geldt dus blijkbaar niet voor jou. Jij hebt het volste recht om een rashond te kopen, echt. :) Maar niemand wijst toch naar jou dat jij in het asiel moet kijken? Ik vraag me gewoon af waarom mijn rechten bij het uitkiezen van een hond, worden bepaald door mensen die vinden dat de asiels leeg moeten, maar er zelf ook niks aan bijdragen doordat ze gaan voor een rashond en een ander hondje geen tweede kans geven.

Sientje schreef:
Ik heb een ideetje. Zullen we, los van deze discussie, een Spaanse honden foto-en-verhalen topic openen?

Hartstikke leuk idee van jou. :)
Maar mag het een topic zijn voor buitenlandse hondjes, die van mij komen niet uit Spanje, maar uit het Oostblok, en anders horen ze alsnog nergens bij... :+

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:17

Ik heb ook een hond uit Spanje.......opgehaald bij SOS in Nederland :D (zo kan ik deze discussie vermijden......;-))

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:41

@ Dejavu, ze voelde zich al gelijk helemaal thuis, en ze is dikke vriendjes met het hondje van mijn moeder. Met de andere opvanghond wilt ze wel spelen maar die is een beetje te lomp, dus dat is soms wel even opletten.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 22:51

.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:00

dejavu schreef:
joss schreef:
Wat veel mensen niet weten is, dat veel buitenlandse honden het een en ander hebben meegemaakt en de meeste een 'klein' rugzakje bij zich dragen . Veel buitenlandse hondjes zijn bang voor mannen ( de meeste hondenvangers zijn dus mannen en het vangen van de honden gaat dus niet op een vriendelijke manier.) Ik heb nu zelf ook een opvangpup in huis ....7 maanden en heel angstig voor mannen , vooral als ze nog een beetje zware stem hebben.
Met mijn eigen spaanse hondje ben ik op cursus geweest , ze was zo bang voor al die honden en andere mensen dat de meneer die de cursus gaf adviseerde om niet een vervolgcursus te doen. Daarom kies ik voor hondjes uit het buitenland .....de meesten hebben echt een naar leven achter de rug.

En het ene rugzakje is groter dan de andere, Joss. Ik kan me volledig vinden in jouw post. Wat wel is met hondjes met een rugzakje? Als ze je eenmaal vertrouwen, heb je er een goeie aan, althans, dat is mijn ervaring. Zo'n band met je beest is onverwoestbaar. :)

Ik woon in de heuvels achter ALicante...hier worden honden achtergelaten als ze niet meer kunnen dienen voor de job waarvoor ze moeten dienen...Vaak dus jachthonden of racehonden...Of als de hond ziek is en baasje niets wil betalen...
Enkele foto's van een paar van de honden die ik kon redden...misschien gaan de ogen van sommige onder jullie dan open... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De 2 samen...maar er was meer aan de hand...de jongen was opgewonden geweest en daarna kon zijn lid niet terug naar binnen. Ik heb hem nog onder een koude waterstraal gezet (op advies van de DA) totdat hij door de diensten werd opgehaald...maar hij heeft het niet gehaald...
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen ben ik ingelicht dat honden hier in t asiel 10 dagen de tijd krijgen om of terug te gaan naar hun baasje (als die komt opdagen :( nee natuurlijk) Daarna krijgen ze een spuitje waarvoor de gemeente betaald...dus hoe meer honden worden doodgespoten...hoe meer geld de ophalingsdienst/asiel krijgt... :o

Sedertdien heb ik dus geen enkele hond meer afgegeven...ik zet eten en drank buiten en ze blijven of gaan wanneer ze willen...
De laatste ? vorige maand...(moet die foto's nog uploaden)...

En hier dqa nog de 3 puppers van 2 dagen oud
Moeder had er al 7 vermoord, van de overblijvende tenen afgebeten enzo, moeder onder de vlooien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn 2 jaar later nog steeds bij me...nooit goede opvangfamilies gevonden.... ik hoop ze nog steeds te vinden want ik ben ondertussen lichamelijk zo slecht dat ik het niet meer aankan....Waar zitten die goeie families toch ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:15

Chikiboy; petje af voor jou _/-\o_

Verder ga ik me niet mengen in deze discussie, zie niet in waarom ik mijn dierenliefde moet verantwoorden en verdedigen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:35

@ Chikiboy,
Wauw, die 3 'pups' zijn echt super mooi! Als je interesse hebt kan ik je in contact brengen met een stichting die misschien wat voor je kan betekenen?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:36

Wow, Chikiboy, wat een verhaal. Ik ben zeer geschokt door de foto's en elke keer weer raak ik geschokt door het dierenleed. Echt, wat verschrikkelijk. (Ik heb al twee honden in een doorzonwoning, en ik kan er helaas niet meer bij hebben. Anders hadden ze zo mogen komen, echt :) )
Bij het zien van dit soort foto's zit de kans er dik in dat ik er vanavond als ik op bed lig nog aan moet denken. Afschuwelijk.
Gelukkig gaat het nu goed met ze, heel fijn! :)
Ik hoop voor je dat je snel een fijne opvangfamilie vindt, gezien het fysiek niet helemaal goed zit met je.
In ieder geval, bedankt voor de eyeopener, CB. :) Het is niet zomaar dierenleed daar in Spanje (of het Oostblok bijvoorbeeld), naar mijn idee zijn er geen woorden voor. Hoe zijn de honden nu? Qua karakter? Veel problemen? Vast heel trouw. :)

Quellian schreef:
Verder ga ik me niet mengen in deze discussie, zie niet in waarom ik mijn dierenliefde moet verantwoorden en verdedigen.

Ik voel me ook niet geroepen om me te verdedigen en te verantwoorden, maar ik voel me wel geroepen om op te komen voor kansloze honden.
Blijkbaar komen wij onze verantwoording niet na als het gaat om een Nlse asielhond gaat, maar kijk eens hoeveel honden er een tienduizend beter bestaan gekregen dankzij ons.
Het probleem is dat ik iedere dag een dikke schouderklop krijg als ik naar mijn honden kijk. Blijkbaar is dat voor sommige mensen nodig om deze af te doen met dooddoeners als 'haal er hier een uit het asiel', en vervolgens zijn zij het die een rashond aanschaffen.
Kukelekuu. |o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:53

Dejavu; ik voel me ook geroepen om op te komen voor kansloze dieren (niet honden in het bijzonder), maar helaas roept het onbegrip op bij sommige mensen. Mijn motto geldt dat dierenliefde niet mag stoppen bij de grens, maar sommige mensen zetten genadeloos hard hun tanden in je schouders als je zoiets hardop durft te zeggen. Een dier dat op mijn pad komt en hulp nodig heeft is bij mij van harte welkom, of het nou uit Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje of weet ik het waar vandaan komt. Ik hou het iig nog binnen Europa nu ik dit zo lees :P

Ik vind het wel interessant dat veel mensen die roepen 'hier in NL zitten genoeg dieren in het asiel' zelf ook geen asieldier hebben, maar liever gaan voor een rashond, tja... dáár heb ik dan weer mijn bedenkingen bij.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:06

Quellian schreef:
Dejavu; ik voel me ook geroepen om op te komen voor kansloze dieren (niet honden in het bijzonder), maar helaas roept het onbegrip op bij sommige mensen. Mijn motto geldt dat dierenliefde niet mag stoppen bij de grens, maar sommige mensen zetten genadeloos hard hun tanden in je schouders als je zoiets hardop durft te zeggen. Een dier dat op mijn pad komt en hulp nodig heeft is bij mij van harte welkom, of het nou uit Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje of weet ik het waar vandaan komt. Ik hou het iig nog binnen Europa nu ik dit zo lees :P

Dat is helemaal mijn idee, Quellian. Jij schrijft over een dier dat op je pad komt, hier geldt precies hetzelfde. Ik vind altijd mijn dieren, ik heb er nog nooit een bewust 'aangeschaft'. Op vakantie ben ik letterlijk over eentje gestruikeld. Mager, snot in het oogje, verzwakt en angstig.
'Van wie is deze hond?'
'Niemand, hij loopt ons in de weg. Zijn broer en zus zijn al in het kanaal gegooid.'

Hupakee, inladen en mee! :)

Quellian schreef:
Ik vind het wel interessant dat veel mensen die roepen 'hier in NL zitten genoeg dieren in het asiel' zelf ook geen asieldier hebben, maar liever gaan voor een rashond, tja... dáár heb ik dan weer mijn bedenkingen bij.

Ik ben het ontzettend, roerend, tot in mijn kleine teen, hartstikke eens met deze laatste zinnen. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:15

Ik ben vorige zomer gestruikeld over een kitten op de camping, ze was meer dood dan levend. Heb van 'monster in law' héél wat bakken vuil over me heen gekregen, wat ze tot op de dag van vandaag volhoudt, want kom op... 'je gaat toch geen geld steken in zo'n vies beest wat waarschijnlijk allerlei ziektes bij zich heeft'. Dit durft ze overigens niet hardop uit te spreken als zoonlief erbij is hoor, want ja... hij kan er ook niets aan doen dat hij een vriendin heeft getroffen die het verschil niet weet tussen 'normaal' en 'abnormaal'.

Dit kitten hebben we vorig jaar dus meegenomen vanuit Frankrijk, we zijn daar eerst naar de DA geweest en hebben haar de zorg gegeven die ze nodig had. Het is nu een grote meid van 10 mnd en ik ben nog elke dag blij met haar. Verder hebben we een Spaanse hond (anders was ik ook niet in dit topic aan komen waaien) en had ik een kat uit Belgie (die is eind januari overleden). To me; it really don't care, ze hadden iemand nodig die wél bereid was voor ze te zorgen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 00:22

.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:35

Quellian schreef:
Ik ben vorige zomer gestruikeld over een kitten op de camping, ze was meer dood dan levend. Heb van 'monster in law' héél wat bakken vuil over me heen gekregen, wat ze tot op de dag van vandaag volhoudt, want kom op... 'je gaat toch geen geld steken in zo'n vies beest wat waarschijnlijk allerlei ziektes bij zich heeft'. Dit durft ze overigens niet hardop uit te spreken als zoonlief erbij is hoor, want ja... hij kan er ook niets aan doen dat hij een vriendin heeft getroffen die het verschil niet weet tussen 'normaal' en 'abnormaal'.

Dit kitten hebben we vorig jaar dus meegenomen vanuit Frankrijk, we zijn daar eerst naar de DA geweest en hebben haar de zorg gegeven die ze nodig had. Het is nu een grote meid van 10 mnd en ik ben nog elke dag blij met haar. Verder hebben we een Spaanse hond (anders was ik ook niet in dit topic aan komen waaien) en had ik een kat uit Belgie (die is eind januari overleden). To me; it really don't care, ze hadden iemand nodig die wél bereid was voor ze te zorgen.

Haha, oh ja, de ziektes, helemaal vergeten. Hoe verzint men het, he?! :)
Inderdaad, ze hadden iemand nodig, en daar kwam jij! :)
(Waar komt Mum eigenlijk vandaag? Heb je haar nog? Ik vind haar zo prachtig. :D)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:50

Mum is in NL gekomen via Podenco in Nood (kwam uit de opvang Paws van Belinda Meuldijk). Een vriendin van mij was opvangadres voor hun en zo kwam Mum ook naar Nederland. Mum was bang voor alles wat bewoog, maar bleef constant strak achter/naast me lopen. Mum is bij me komen logeren en ondertussen werd er een huis voor haar gezocht, maar... niemand wilde een hond die levenslang mank loopt. Toen heb ik haar maar geadopteerd :+ Ik had niet de wens om een 2e (grote) hond in huis te nemen, maar ze had mij uitgekozen, dus ach. We hebben haar nog steeds, lekker ding! Beetje asociaal hoor, denkt dat ze de koningin is :D

Maar er heeft ook een hoop verdriet in gezeten. Ze kwam hier met de mededeling 'ze heeft een kunstheup en moet revalideren'. Na een half jaar wekelijks fysiotherapie (en aquatraining) was er geen verbetering te zien. De stichting wilde de foto's niet uit handen geven zolang ze geen definitief huis had, dus hebben we zelf foto's laten maken. Toen bleek dat er geen kunstheup in zat, maar dat haar bekken gebroken was geweest en dat haar heupkop verwijderd was zodat ze die poot (en dus de bekken) niet meer kon belasten. Toen moest ik er rekening mee houden dat ze áltijd pijn zou hebben, ik moest er maar aan denken om haar in te laten slapen. Slapeloze nachten, hoop tranen en toen ik haar door de rijbak zag scheuren en vliegen door de sneeuw, dacht ik 'als die hond pijn heeft, dan weet ze het verrekte goed te verbergen!'. Ze is vervolgens naar de Orthopeed gegaan op de Faculteit en die man zei dat ze er alleen last van zou hebben als ze met haar poot haar oor zou proberen te krabben (scheelt, voor dat oren-krab-verhaal heeft ze mij aangenomen). Het is een gouden hond, zo eentje kom je niet snel meer tegen.

Ze heeft trouwens ook nog 18 kogeltjes rondom haar ruggegraad (hagel), mist wat tenen, een stuk tand en heeft her en der littekens.

Afbeelding
Afbeelding

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:56

Haha, mooi verhaal. Zij is echt de Cleopatra dus. :D
Treurig dat je je eerst een hoop zorgen hebt moeten maken, maar als ze alleen bij 1 bepaalde beweging pijn heeft, ach dat heeft ze snel genoeg door. Fijn dat het goed met haar gaat, en ze valt echt op, ze heeft echt een ziel. (Hoe leg je dat uit, die foto in je profiel is veelzeggend.)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 07:38

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:13

jeetje ik lees hier best heftige verhalen,maar het komt volgens mij toch overeen dat iedereen van dieren houdt en ze wil helpen.

ik sta altijd erg in tweestrijd in dit soort discussies :)
mijn hart breekt bij het zien van bv de foto's hierboven(de magere uitgehongerde en gewonde honden)maar ook als ik zie hoe propvol het asiel hier ook zit.
ieder gered dier is er een,buitenland of hier.

zelf heb ik een hondje uit een nederlands asiel.
die kwam gewoon zo op ons pad.
hij was zeer mager,had een slechte vacht,en wij moesten de medewerkers van het asiel erop wijzen dat hij een oor had waar viezigheid uitkwam(bleek uiteindelijk zeer zware oorontsteking te zijn)de medewerkers dachten ook dat wij zijn oor niet zouden kunnen verzorgen,omdat hij erg lelijk deed.
niet zo vreemd,met een zwaar ontstoken oor wat hartstikke zeer doet. en de dierenarts daar zou hem helemaal nagekeken hebben en gezond verklaard.
wij hebben hem daar in het asiel zijn oorzalf gegeven,nadat het een medewerker niet lukte omdat ze bang was.
de dag nadat hij bij ons was gekomen zijn we direct naar de dierenarts gegaan,waar de oorontsteking is behandeld,zijn nagels geknipt(die waren mega lang)en bloedonderzoek gedaan,waaruit bleek dat hij nierproblemen had,want meteen viel ons ook al op dat hij extreem veel dronk.
de oorontsteking is zo erg verwaarloosd geweest daar dat het chronisch is geworden,wij zijn zelfs al naar utrecht geweest,meerdere malen,maar zelfs daar kunnen ze het probleem niet oplossen.
hij is wel ontzettend lief en makkelijk in de omgang,echt een lieve hond.
ik heb dan ook voor dit nederlandse asiel geen goed woord over,je zou toch beter verwachten!

ik hoop dat er door de bokkers en anderen nog vele hondjes geadopteerd mogen worden,waar ze dan ook vandaan komen.

wij zijn iig erg blij met onze hond!en het maakt ons niet uit waar ze vandaan komen.
ik kan niet zeggen dat ik alleen een buitenlandse hond wil of alleen een van hier.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:16

Ik denk dat het niet uitmaakt waar je een hond vandaan haalt, maar het geeft alleen al zo'n goed gevoel om een zielige hond die een verleden heeft een fijn huis te geven. Mijn hond is ook zo dankbaar, en hij kan ook echt van alles genieten. Alleen al als het zonnetje schijnt....
En ik blijf erbij dat je niet zomaar een hond uit kan kiezen van die staat mij aan dus die neem ik. De hond kiest altijd jou uit. Dat is nou het mooie van dieren! :D