'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:47

lifaya schreef:
je leeft en je gaat dood, maar stel je behoort tot de laatste, dan heb je grote kans dat je in een donkere wereld leeft, geen electriciteit, en is alles weer primitief, lijkt me wel vreselijk, maarjah. Kinderen zijn de toekomst :+

Tja, wat ik al schreef: Pech als je tot die laatsten behoort. :+
Maar wat er precies zo erg aan zou zijn als alles stopt is me niet duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:47

Paintlinger schreef:
Lijkt me heerlijk....terug naar een wereld zonder al dat gedoe!!
Geen haast en lekker jezelf redden....heerlijk!!

ik werd al gek toen Hi het gister begaf en ik niet kon smssen :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:48

Petite schreef:
Quellian, jij hebt zelf neergezet: je bent nog maar 19 of net 20, dus ik snap dat je op dit moment nog geen kinderen wil.

Ik heb eerder het idee dat jij gewoon leest wat je wil lezen. En paintlinger vijandig? Ze zegt toch zelf iedereen moet het zelf weten, het is gewoon haar mening die ze heel netjes hier neerzet. Dat jij dat als vijandig ervaart is niet de fout van paintlinger.

Daarbij wat voor argumenten heb jij dat je mensen niet met dieren kunt vergelijken?

Vijandig? Heb ik Paintlinger vijandig genoemd? Wil je dat dan quoten, want ik kan het me zo niet herinneren.

Iedereen moet het absolúút zelf weten, maar ik vind het altijd grappig als jonge meiden zeggen nooit kinderen te willen, want ik hoor mezelf. Toen mijn zus zwanger (was ik 18) raakte was ik compleet van de kaart, want ik begreep niet wat ze met zo'n stinkend en kwijlend monster moest, onvoorstelbaar vond ik het! En nu ben ik er ook niet over uit of ik wel of geen kids wil hoor, het is mij om het even en staat voor mij compleet los van het dierenoverschot. Dus ik veroordeel niemand, ik ben ook kinderloos, ik heb het púúr over de dieren hier :)

En de argumenten waarom dieren niet met mensen te vergelijken zijn heb ik eerder in dit topic al gepost :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:48

Ik lees hier veel kinderen nemen..
Kinderen neem je niet die krijg je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:49

Fleurtje100 schreef:
@ Petite, ik hoef ook echt jou argumentatie voor het wel/geen kinderen nemen te weten. Dat is jou zaak. Maar in je beginpost zet je wel dat mensen die kinderen nemen schijnheilig zijn als ze iets zeggen over het lukraak fokken van dieren. En ergens anders zet je vervolgens neer dat ze mensen zouden moeten steriliseren, want dat is beter voor de mensen. Dat mag je dan wel beargumenteren vind ik.

Ik vind het schijnheilig wanneer mensen die zelf een paar kinderen hebben tegen anderen zeggen die fokken met dieren; er zijn al genoeg dieren en de asiels zitten overvol.

Dan denk ik: Kijk eens naar jezelf, er zijn ook al genoeg mensen en toch heb jij die paar kinderen rondlopen. En dat is ineens verantwoord omdat je 'erover nagedacht' hebt. Wanneer diegene ook nog begint te roepen dat die dieren gesterilliseerd moeten worden omdat er al zoveel van zijn, komt bij mij gelijk op: Dan kun je beter jezelf sterilisseren (als je al een paar kinderen hebt)..

Dat alle mensen zich moeten sterriliseren heb ik niet gezegd, ik bedoel wanneer ze roepen dat dieren dat moeten doen en zelf al kinderen hebben ze zichzelf beter kunnen gaan sterriliseren.

Net zoals dat het niet lukt om alle mensen gesterriliseerd te krijgen, lukt het niet om alle dieren zo te krijgen. Jij hebt toch ook gezegd; ik vind dat dieren gesterriliseerd moeten worden. Dan snap ik toch ook wel dat je daar niet alle dieren mee bedoelt? Zo kun je ook niet alle mensen sterriliseren.

Plus de argumenten dat het beter is om niet zoveel kinderen te nemen die heb je zelf toch eigenlijk al genoemd maar dan over de dieren? Dat er teveel dieren zijn, zo zijn er ook teveel mensen. Dit is belastend voor; de dieren, de natuur, het milieu, de lucht die we inademen (co2).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:50

je kan jezelf niet redden, je zal waarschijnlijk dood gaan van de honger, ziekte etc. Opeens is de griep dan weer dodelijk en ga zo maar door, je hebt dan idd zeker pech :')

Maar jah, als mensen uitsterven... Ik denk dat het een chaos zou worden :+ en dan voor de dieren enzo, vele kunnen zichzelf niet redden, vele worden opgegeten en ga zo maar door. Is het leven, maar lijkt mij niet ideaal voor het einde van de wereld :+

Hoop gewoon dat er ooit over miljoenen jaren de aarde ontploft ofzo, dan lijd niemand.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:51

Tiffany schreef:
Ik lees hier veel kinderen nemen..
Kinderen neem je niet die krijg je..

Viel mij ook al op, een kat neem je, een kind krijg je.

Petite; ik heb mijn post gevonden over 'vijandig', maar ik heb Paintlinger niet vijandig genoemd, ik heb alleen gezegd dat ze vijandig reageert naar mensen die kinderen willen, daar sta ik nog steeds achter :)

Vivalavida; ah... was ik niet de enige die niet kon smsen!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:52

Quellian schreef:
Tevens zie ik niets dat als vreemd wordt ervaren of gezien, maar je bent zó vijandig tegenover mensen die wél kinderen hebben (of willen), daarnaast vind ik de vergelijking met dieren totaal onmogelijk.

Hier dus.... :j....er staat dus.... "jij bent zó vijandig...'

Maar begrijp me niet verkeerd...
Dat jij bent gezwicht wil niet zeggen dat ik dat ook per defintie ga doen....
En als ik zwicht....dan ga ik er niet eentje zelf maken...

Mijn broer en schoonzus hebben een jochie van een half jaar....keileuk kereltje:j
Ik heb ook geen hekel aan kinderen ofzo....(kan er alleen niet mee omgaan... haha)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:53

haha ben 32 en ik heb ook totaal geen moedergevoelens.

dus het kan echt uitblijven hoor. Ik zie mijzelf nou eenmaal niet die enorme verantwoordelijkheid dragen voor een kind.

Heb vorig jaar mijn 2 lieve katten weg moeten doen, omdat ik een hele erge depressie had en mijn ene kat enorm gestressed is geraakt daardoor en een dwangneurose (gemiddeld 15 x per uur op de kattenbak, was geen nier- of blaasprobleem) ontwikkeld had.

Dierenhomeophaat erbij gehaald en die zei: Hij moet naar een boerderij, waar hij een groot terrein heeft. Hij is behoorlijk intelligent en heeft heel veel prikkels nodig, daarbij had hij enorm veel energie.

De katten heb ik toen aan een lieve bokker overgedragen die op een boerderij woont. Dit deed ik dus niet omdat IK niet meer voor ze wilde zorgen, ik deed het voor mijn ene kat (en de andere kat ging mee).

Ik mis ze nog elke dag en ga er binnenkort heen (ze wonen ong. 250 km bij mij vandaan). Het liefste zou ik ze weer in huis nemen, maar dat kan ik ze niet aandoen.

Anoniem

Quellian schreef:
Nee, jij leest alleen wat je dénkt te lezen :)
Tevens zie ik niets dat als vreemd wordt ervaren of gezien, maar je bent zó vijandig tegenover mensen die wél kinderen hebben (of willen), daarnaast vind ik de vergelijking met dieren totaal onmogelijk.

Alsjeblieft Quellian.

druppeltje

Als de procedures makkelijker worden, dan neem (ja neem) ik een of meerdere pleegkinderen. En ik denk dat ik dan zeker niet de enige ben.

Anoniem

lifaya schreef:
Maar jah, als mensen uitsterven... Ik denk dat het een chaos zou worden :+ en dan voor de dieren enzo, vele kunnen zichzelf niet redden, vele worden opgegeten en ga zo maar door. Is het leven, maar lijkt mij niet ideaal voor het einde van de wereld :+

:D
Niet vervelend bedoelt, maar mensen fokken nota bene dieren om op te eten.

050206051012

Petite; even een vraagje naar jou... jij bent heel stellig in het steriliseren van mensen, zéker als ze klagen over de overvolle asiels.

Maar stel... stel iemand heeft een kinderwens (1) en helpt daarbij gedumpte dieren opvangen. Geldt jouw sterilisatie-eis dan nog steeds?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:54

Paintlinger schreef:
Quellian schreef:

Hier dus.... :j....er staat dus.... "jij bent zó vijandig...'

Maar begrijp me niet verkeerd...
Dat jij bent gezwicht wil niet zeggen dat ik dat ook per defintie ga doen....
En als ik zwicht....dan ga ik er niet eentje zelf maken...

Mijn broer en schoonzus hebben een jochie van een half jaar....keileuk kereltje:j
Ik heb ook geen hekel aan kinderen ofzo....(kan er alleen niet mee omgaan... haha)

Hooooooooooooo, ik ben niet gezwicht hoor :D :D :D M'n zussen hebben koters en ik vind het heerlijk als ze weer naar huis gaan, ik weet nu niet wat ik wil, time will tell.

Op dit moment houden vriendlief en ik het ook bij onze kindjes de paarden, honden en katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:54

Quellian schreef:

Petite; ik heb mijn post gevonden over 'vijandig', maar ik heb Paintlinger niet vijandig genoemd, ik heb alleen gezegd dat ze vijandig reageert naar mensen die kinderen willen, daar sta ik nog steeds achter :)

kinderen neem je ook :P
als je er niet voor besluit dan neem je ze niet :=

nee okee das ook niet waar... maar ik vind dat altijd zo'n domme uitspraak! je KRIJGT ze namelijk ook niet, ze kosten handen vol geld en uitperswerk :') je KIEST er voor ...

Kinderen neem je niet. Daar kies je voor en dan hoop je dat het lukt :P

Zo :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:55

@ paintlinger, dat doet toch ook niemand hier. Alleen in de beginpost vraagt iemand zich af waarom mensen wel kinderen nemen. En vervolgens komt hier een hele hetse van mensen die het stom vinden dat ze zich moeten verantwoorden voor geen geen rammelende eierstokken. We gaan inmiddels aardig offtopic, er is blijkbaar een hoop frustratie onder de groep die geen kinderen wil. Echt nergens heb ik gelezen dat iemand zich afvraagt waarom jullie geen kinderen willen. Wel dat mensen zichzelf afvragen waarom er mensen kinderen willen.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat dieren gecastreerd of gesteriliseerd moeten worden. Dat heeft namelijk ook nadelen. Onze hond wordt snel te dik, en met een sterilisatie wordt dat alleen maar erger (en ze wordt sneller dik én ze krijgt meer honger, en dat heeft ze al zoveel), dus we stellen het nog even uit. Genoeg andere manieren om te zorgen dat ze niet zwanger wordt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:56

VivaLaVida schreef:

nee okee das ook niet waar... maar ik vind dat altijd zo'n domme uitspraak! je KRIJGT ze namelijk ook niet, ze kosten handen vol geld en uitperswerk :') je KIEST er voor ...

Mijn vriend heeft kanker gehad (en dus chemo), dan NEEM je niet zo makkelijk kindjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:56

Quellian, overigens leuk discussieren met jou ;)

Als diegene 1 kind heeft dan niet, maar zoals ik al zei; bij een paar kinderen wel ja :) Paar zijn er 3 en/ of meer in mijn ogen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:57

RedPassion schreef:
lifaya schreef:

:D
Niet vervelend bedoelt, maar mensen fokken nota bene dieren om op te eten.

Ja klopt klopt, maarjah, er zal in elk geval chaos zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:57

RedPassion schreef:
lifaya schreef:
je leeft en je gaat dood, maar stel je behoort tot de laatste, dan heb je grote kans dat je in een donkere wereld leeft, geen electriciteit, en is alles weer primitief, lijkt me wel vreselijk, maarjah. Kinderen zijn de toekomst :+

Tja, wat ik al schreef: Pech als je tot die laatsten behoort. :+
Maar wat er precies zo erg aan zou zijn als alles stopt is me niet duidelijk.

Ook dat inderdaad :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:59

@Fleurtje100:

De vergelijking is zeker niet offtopic...
Het punt is gewoon dat je je altijd moet blijven verantwoorden waarom je GEEN kinderen wil.....terwijl dat niet hoeft als je er bijvoorbeeld wel 6 wil....

Bij dieren is het precies andersom.....je moet je echt het leplazerus verdedigen als je een shetlandtje of puppies wil fokken en als je het niet doet is alles prima.....

Krom toch? :?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:59

Petite schreef:
Quellian, overigens leuk discussieren met jou ;)

Als diegene 1 kind heeft dan niet, maar zoals ik al zei; bij een paar kinderen wel ja :) Paar zijn er 3 en/ of meer in mijn ogen.

Maaaaaaar... ik ken iemand die werkloos thuis zit, 3 koters heeft en onlangs is ze bevallen van de jongste (8 weken te vroeg). Ze heeft haar kleren aangetrokken na de bevalling, kind lag in de couveuse en mams zei: 'ik hoor het wel wanneer ik haar kan komen halen'. Ze hebben geen vaste woonplek, zijn niet elke avond verzekerd van eten en ga zo maar door... daar zou imo wat aan moeten gebeuren, maar de kinderbescherming is laks, evenals de dierenbescherming. En ja... een mens kun je niet zomaar laten steriliseren (jammer in sommige gevallen, meen ik echt).

Rennie89

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:01

@ Quellian, die mensen verdienen het niet, maar niet iedereen is zo! Dat moet je wel weten. Jij hebt het (ga ik vanuit) toch ook niet slecht getroffen met je ouders? Het is egt ziek wat die vrouw heeft gedaan, maar gelukkig is niet iedereen zo

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:02

VivaLaVida schreef:
Quellian schreef:

Tussen kiezen , nemen en krijgen zit een heel verschil.

Je kiest er voor kinderen te krijgen.
En je kiest niet om kinderen te nemen. Doe je dat wel weet je duidelijk niet waar je aan begint..

Als mensen beginnen te bleren ik NEEM later 2 kinderen vraag ik altijd of ze het over het aanschaffen van een huisdier hebben, zo komt dat namelijk wel over..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:03

Quellian schreef:
Petite schreef:
Quellian, jij hebt zelf neergezet: je bent nog maar 19 of net 20, dus ik snap dat je op dit moment nog geen kinderen wil.

Ik heb eerder het idee dat jij gewoon leest wat je wil lezen. En paintlinger vijandig? Ze zegt toch zelf iedereen moet het zelf weten, het is gewoon haar mening die ze heel netjes hier neerzet. Dat jij dat als vijandig ervaart is niet de fout van paintlinger.

Daarbij wat voor argumenten heb jij dat je mensen niet met dieren kunt vergelijken?

Vijandig? Heb ik Paintlinger vijandig genoemd? Wil je dat dan quoten, want ik kan het me zo niet herinneren.

Iedereen moet het absolúút zelf weten, maar ik vind het altijd grappig als jonge meiden zeggen nooit kinderen te willen, want ik hoor mezelf. Toen mijn zus zwanger (was ik 18) raakte was ik compleet van de kaart, want ik begreep niet wat ze met zo'n stinkend en kwijlend monster moest, onvoorstelbaar vond ik het! En nu ben ik er ook niet over uit of ik wel of geen kids wil hoor, het is mij om het even en staat voor mij compleet los van het dierenoverschot. Dus ik veroordeel niemand, ik ben ook kinderloos, ik heb het púúr over de dieren hier :)

En de argumenten waarom dieren niet met mensen te vergelijken zijn heb ik eerder in dit topic al gepost :)

Ik heb ook altijd geroepen ik wil geen kinderen, ik ga nog liever dood dan dat ik zo'n vies stinkding moet opvoeden. totdat ik er achter kwam dat ik zwanger was, wat moest ik een levend wezentje vermoorgen terwijl iedereen er stellig van overtuigd was dat het nog niet kon leven. de kleine is er nu en kan me geen leven meer zonder haar voorstellen en dat terwijl ik nog steeds niks van andere kinderen moet weten. zonder nieuw geboren kinderen is er geen toekomst, of dat zo erg is weet ik niet maar ga daar ook niet mijn oordeel over geven.

om even terug te komen op de dieren, wij hebben nooit dieren weggedaan vanwege de kleine meid er zijn alleen maar meer dieren bij gekomen omdat mensen ze niet meer wilden of geen aandacht meer gaven.
Wij hebben onze hond bij een illegale fokkerij weg, en ja dat was enorm zielig om die dieren zo te zien zitten in een kleine bench met een nestje pups in een hoekje fijn geperst.
maar om nou te zeggen er mag niet meer gefokt worden :n Naar mijn idee moet er meer nagedacht worden over het fokken van zowel mensen als dieren. minder fokken met honden, katten, paarden enz. zou al een hoop schelen.
Mensen die hun dier verkopen omdat het niet samengaat met de kinderen/ baby('s) kan ik me best voorstellen die mensen stellen zowel hun dier als hun kind voorop. voor het dier zou het beter zijn als die ergens anders zou zijn bij een ander zouden ze wel de aandacht krijgen die het verdiend nou prima toch.