Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aerdenhout1 schreef:DE mensen moeten zich eerst eens bedenken wat een dier nodig heeft om gelukkig te zijn, en het dan pas aanschaffen!
Binckydenice schreef:Klijntjuh schreef:
Okee.. dan lieg ik..![]()
![]()
![]()
(en sinds wanneer moeten konijnen voedsel zoeken? het zijn geen roofdieren? ze eten gras, planten enzdie staan er zat)
Zodra een konijn in gevangenschap zit geef je hem toch ook brokken met granen en mais? Of pluk je iedere dag wat gras voor ze? Een konijn kan niet alleen maar op het gras leven....
Dan ben ik benieuwd welke dierenarts jij hebt....
rockwitch schreef:Zo zie ik het niet Nikki, ik vind zelf een konijn in een klein hokje die ook nog eens alleen is en waaraan je merkt dat hij zich gewoon niet gelukkig voelt, omdat hij aavalt en dergelijke eigenlijk veel zieliger als een konijn die ergens in een polder rondhuppelt. Kijk er zijn konijnen bij wie je dat gewoon niet moet doen omdat die het nooit redden als ze vrij zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige konijnen zich wel beter voelen in de vrije natuur. Tuurlijk zijn er risico's aan verbonden, maar dan vraag ik me af. Als een konijn kon kiezen, zou hij dan de rest van zijn leven in een hokje willen zitten, alleen. Of zou hij dan kiezen voor een paar weken in de natuur en dan misschien wel het risico lopen om gepakt te worden door een vos ofzo. Kijk het is wel hard natuurlijk en het zijn geen wegwerpartikelen, dat is een ding wat zeker is. Maar moeten we dan maar zo'n konijn waar de TS het over heeft opgesloten laten, ik weet het niet hoor.