Alexx schreef:Jesus wat zijn we toch vertutteld in deze wereld zeg! Ieder dier lijdt hier ongeveer tot hij opgevroten wordt, varkens worden zonder verdoving gecastreert en dat wordt geaccepteerd in onze maatschappij, mijn konijn, wat al jaren lang wild rondloopt en het beste leven heeft van ieder konijn ongeveer in nederland omdat hij niet in een hokje van 30cm X 30cm zit krijgt een ongeluk en ik ren er niet meteen mee naar de dierenarts en ik ben een dierenbeul?!
Wat denk je? 'Als ik iets slechts met iets afschuwelijks vergelijk dan wordt het slechte er beter op?' Kom op zeg, je moet niet vergelijken met iets nog slechters of net zo slechts, je moet vergelijken met ideaal.. en je dan afvragen of en hoe dat haalbaar is en wat je nog kan verbeteren. Niet vergelijken met slechter om de dingen die je zelf niet goed doet, zo wel goed te willen praten.
Als iedereen zo dacht zoals jij dat nu doet zou er nooit verbetering hebben plaatsgevonden, op wat voor vlak dan ook.
Citaat:
Ik heb mijn konijn naar de DA gebracht en ze was inderdaad volledig over de zeik, met een gebroken rug enal. Ze sprong bijna van de tafel af. Ook vertelde hij me dat ze geen pijn heeft gehad, omdat haar zenuwen zijn doorgebroken; een dwarslesie dus, ze heeft er géén gevoel aan gehad!
En ik vind zo'n spuitje helemaal niet zo heel erg humaan. ze werd namelijk in haar hartje gespoten(de tweede prik) en daarvan ontwaakte ze ongeveer uit haar eerste prik. Je zag echt dat dat nou echt niet lekker voelde.
En normaal is 'een spuitje' gewoon een nette manier om je konijn 'om te brengen'. Een klap uitdelen moet je ook maar net kúnnen, niet zo zeer mentaal maar ook gewoon 'goed' zodat het dier in één keer dood is. Dat had nog veel meer kans gehad op misgaan dan 'een spuitje' door een DA.
Als je een dier hebt ben je IMO ook verplicht hem de medische zorg te geven die nodig is. Er zit altijd een kans in dat je dier geen natuurlijke dood sterft en dat je hem zult moeten laten inslapen door de DA- daar moet je van te voren gewoon rekening mee houden. Al helemaal financieel gezien.