hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:28

SecretLIN schreef:
jezus wat zijn sommige mensne hier hard zeg! zo doen jullie toch ook niet over je paardjes? als een paard geslacht wordt is het o zo zielig maar een konijn mag je zo doodslaan ongelovelijk

Sstt...Je mag een paard niet met een konijn vergelijken ;)

Patty14

Re: hoe konijn ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:29

Ik zou dat dus echt nooit zelf doen, dan ben ik nog liever 140euro aan de DA kwijt. Wij waren volgens mij helemaal niet zoveel kwijt toen we ons konijn lieten inslapen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:33

Ik lees hier vol verbijstering sommige reacties... :\
Een konijn verdrinken hoe kom je er bij...denk je dat dat een prettige dood is?!!! :(
Ben blij dat het konijn toch een spuitje heeft gehad... :=
Denk er wel aan, als je hem met een schop oid ut zijn lijden wil verlossen, doe het dan in 1x goed...als hij na de eerste klap nog leeft ben je in mijn ogen toch echt het dier vreselijk aan het kwellen...
Ik zou het trouwens niet kunnen hoor...kan me nog herinneren dat ik met mijn vriend om 23.00u savonds nog naar de DA ging om de rat een spuitje te geven........

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:41

Wat voor ideeën sommige mensen bedenken, oh my!

Arm beest, ga gewoon naar de DA, dat is echt geen 140.- en bel anders de Dierenambulance, laat hem niet zo liggen & zelf doodslaan, tsjoh .. Ik kán het niet eens, wil het niet eens kunnen. :o

:n Arme dier.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:42

Joscaa schreef:
Wat voor ideeën sommige mensen bedenken, oh my!

Arm beest, ga gewoon naar de DA, dat is echt geen 140.- en bel anders de Dierenambulance, laat hem niet zo liggen & zelf doodslaan, tsjoh .. Ik kán het niet eens, wil het niet eens kunnen. :o

:n Arme dier.

Idd,
en als je dan hem zelf dood zou willen slaan zul je altijd zien dat de eerste keer niet de fatale klap is waardoor het beestje nog meer pijn krijgt. :n

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:45

Pardon, je kunt een konijn niet met een paard vergelijken! :oo
Nou een konijn is anders ook een liefhebbend dier hoor.. wat ook pijn voelt en wat je met respect dient te behandelen.

Ik ben erg blij te lezen dat het konijntje alsnog een spuitje heeft gehad, goedzo TS. :)

*edit ; ziet dat opmerking anders bedoeld werd. Nouja dan alsnog vind ik dat je zorg voor je dieren dient te dragen.
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 22-02-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:47

Chiqa schreef:
SecretLIN schreef:
jezus wat zijn sommige mensne hier hard zeg! zo doen jullie toch ook niet over je paardjes? als een paard geslacht wordt is het o zo zielig maar een konijn mag je zo doodslaan ongelovelijk

Sstt...Je mag een paard niet met een konijn vergelijken ;)

haha presies dat bedoel ik ;)
da's toch niet normaal?
ahhh mijn paard is net aangereden hoe maak ik zo gauw mogelijk een einde aan zijn leven? een veearts laten komen wil ik niet want kost me teveel geld en bezorgt hem stress pffffffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:50

Ik noemde die vergelijking ook eerder in dit topic, hoe met zou reageren als een mens zo zou lijden, maar dat was niet relevant volgens een bokker :) Mss heeft ze gelijk, ik deel hem alleen niet.
Imo is een mens en een dier gelijk namelijk, maar goed ik begrijp dat ik hier heel ver in ga, mijn dieren komen zelfs in het ziekenhuis te liggen als ze ziek zijn, of dit nu een konijn, kip muis hond of kat is, ze zijn allemaal gelijk.
Ik behandel ze zoals ik zelf behandeld zou willen worden, maar ik begrijp nu uit dit topic dat niet iedereen er zo over denkt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:53

haha Chiqa ik geef je helemaal gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:55

Alexx schreef:
Jesus wat zijn we toch vertutteld in deze wereld zeg! Ieder dier lijdt hier ongeveer tot hij opgevroten wordt, varkens worden zonder verdoving gecastreert en dat wordt geaccepteerd in onze maatschappij, mijn konijn, wat al jaren lang wild rondloopt en het beste leven heeft van ieder konijn ongeveer in nederland omdat hij niet in een hokje van 30cm X 30cm zit krijgt een ongeluk en ik ren er niet meteen mee naar de dierenarts en ik ben een dierenbeul?!

Wat denk je? 'Als ik iets slechts met iets afschuwelijks vergelijk dan wordt het slechte er beter op?' Kom op zeg, je moet niet vergelijken met iets nog slechters of net zo slechts, je moet vergelijken met ideaal.. en je dan afvragen of en hoe dat haalbaar is en wat je nog kan verbeteren. Niet vergelijken met slechter om de dingen die je zelf niet goed doet, zo wel goed te willen praten.
Als iedereen zo dacht zoals jij dat nu doet zou er nooit verbetering hebben plaatsgevonden, op wat voor vlak dan ook.

Citaat:
Ik heb mijn konijn naar de DA gebracht en ze was inderdaad volledig over de zeik, met een gebroken rug enal. Ze sprong bijna van de tafel af. Ook vertelde hij me dat ze geen pijn heeft gehad, omdat haar zenuwen zijn doorgebroken; een dwarslesie dus, ze heeft er géén gevoel aan gehad!
En ik vind zo'n spuitje helemaal niet zo heel erg humaan. ze werd namelijk in haar hartje gespoten(de tweede prik) en daarvan ontwaakte ze ongeveer uit haar eerste prik. Je zag echt dat dat nou echt niet lekker voelde.

En normaal is 'een spuitje' gewoon een nette manier om je konijn 'om te brengen'. Een klap uitdelen moet je ook maar net kúnnen, niet zo zeer mentaal maar ook gewoon 'goed' zodat het dier in één keer dood is. Dat had nog veel meer kans gehad op misgaan dan 'een spuitje' door een DA.

Als je een dier hebt ben je IMO ook verplicht hem de medische zorg te geven die nodig is. Er zit altijd een kans in dat je dier geen natuurlijke dood sterft en dat je hem zult moeten laten inslapen door de DA- daar moet je van te voren gewoon rekening mee houden. Al helemaal financieel gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:56

SecretLIN wij hebben dr een kostbare hobby bij denk ik *D
Emmertje water kost niet, maar goed wij houden dr een goed gevoel aan over en daar gaat het toch om ;) Het is gewoon niet mijn ding om een dier dood te slaan of te verzuipen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:57

Even gegoogled:

*niet voor teergevoelige zieltjes overigens, maar wel netjes (het doden komt na ca 1 minuut):
http://www.flicklife.com/b64dbb5db76bf8fca6a8/How_to_break_a_rabbits_neck.html

andere mogelijkheid:
met 1 hand het konijn achter in de nek beetpakken, de andere onder de kin en dan ineens hard het hoofd achterover klappen.

Tenslotte; een karateklap in de nek. Of met een flinke hamer oid keihard op het koppie. Ja, ziet er wreed uit maar is zonder stresss voor het knijn zelf.

Zaken als in de diepvries leggen, in een plastic zak laten stikken, verzuipen in een emmer water enz. zijn wel schoon en niet confronterend voor ons mensen maar wreed voor het konijn!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 22-02-09 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:57

Agja paard, hond, konijn of welk ander dier dan ook. Als het lijd en er is geen kans op beterschap dan moet je er voor zorgen dat ze zo snel mogelijk uit hun lijden verlost worden. Of dit met een klap achter de oren, geplet worden met een steen, tegen een hard voorwerp worden geslagen, keel worden doorgesneden of een spuit gehaald wordt bij de dierenarts maakt helemaal niets uit. Als het maar snel en pijnloos gebeurt.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:00

ongelooflijk hoe sommige mensen hier kunnen reageren!! klap met de schep :( verdrinken :(
neem dan geen konijn als je niet eens die 50 euro kan betalen! of wat het ook kost om zo een beesie uit ze lijden te helpen....

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:03

Bent het helemaal met Yommie eens.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:03

Ik ben het dus inderdaad met Chiqa eens. :j
Dat filmpje is wel een kwelling om te zien, maar hij doet het wel heel netjes.

Maargoed, aan de andere kant vind ik wel dat je lijdende dieren zo snel mogelijk uit hun lijden dient te verlossen.
Het nekje van het konijn omdraaien als het bijvoorbeeld doodbloed vind ik prima, zo lijdt het diertje het minst.
In het geval van de TS is een spuitje mijns inziens ook prima, omdat het dier geen pijn had.
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 22-02-09 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:04

WildWings schreef:
Als je een dier hebt ben je IMO ook verplicht hem de medische zorg te geven die nodig is. Er zit altijd een kans in dat je dier geen natuurlijke dood sterft en dat je hem zult moeten laten inslapen door de DA- daar moet je van te voren gewoon rekening mee houden. Al helemaal financieel gezien.

En wat is de medische zorg die nodig is? Een operatie van honderden euri, doe je dat ook voor een konijn? Nee je moet de kerk wel in het dorp laten.

Elk dier wat pijn heeft en waar redelijkerwijs niets meer aan te doen is, heeft wel recht op een humane dood. En daar bedoel ik mee: een euthanasie die snel gebeurt en geen stress of extra pijn geeft. Soms kan het wachten op en het ritje naar de DA meer stress geven dan zelf doen. en een vakkundig breken van de nek of klap op de kop gaat heel erg snel; zeker zo snel als een spuitje.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:06

Als ik mijn konijn kan redden met een operatie van honderden euro's, dan zou ik dat gewoon doen.
Maar alleen als het genoeg oplevert voor mijn konijn zelf. Als het puur voor mij is, dan zou ik het niet doen.
Het dier moet er zelf ook iets aan hebben, dus als ze door een operatie nog jaren pijnvrij kan leven, dan zou ik dat zeker wel doen ja.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:07

Yommie schreef:
ongelooflijk hoe sommige mensen hier kunnen reageren!! klap met de schep :( verdrinken :(
neem dan geen konijn als je niet eens die 50 euro kan betalen! of wat het ook kost om zo een beesie uit ze lijden te helpen....

Ja somige mensen zijn nou eenmaal niet het liefste blijkt weer,
( vage vergelijking ) Als je oma van de trap valt en verlamd raakt sla je der toch ook niet met un schep.. Naja ik althans niet :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:09

beantsje schreef:
WildWings schreef:

En wat is de medische zorg die nodig is? Een operatie van honderden euri, doe je dat ook voor een konijn? Nee je moet de kerk wel in het dorp laten.

Elk dier wat pijn heeft en waar redelijkerwijs niets meer aan te doen is, heeft wel recht op een humane dood. En daar bedoel ik mee: een euthanasie die snel gebeurt en geen stress of extra pijn geeft. Soms kan het wachten op en het ritje naar de DA meer stress geven dan zelf doen. en een vakkundig breken van de nek of klap op de kop gaat heel erg snel; zeker zo snel als een spuitje.

Ik had een gerbil waarbij wrs een abces in de darmen was geknapt. Alles onder het bloed en het beestje ademde alleen nog maar. Ik heb haar voorzichtig op straat gelegd en mijn vriend is er overheen gereden. Het was in 1 keer gebeurd en minder stress dan dat ik eerst nog een half uur (want zo ver is het naar mijn DA) naar mijn DA moet rijden. Shoot me

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:11

Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 22-02-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:14

Bah, dat je hier over uberhaupt een topic kunt openen, ziekelijk. Ik had meteen naar de dierenarts gegaan met het arme diertje en hem dan voor €140,- euro uit zijn lijden verlost. Dat je uberhaupt nog de tijd neemt om hier een topic voor te openen terwijl dat beestje daar ligt te lijden! Zowel het leven van een dier als dat van een mens is in mijn ogen gelijk. What's next, een topic over hoe je je broertje die net een trap voor z'n hoofd heeft gehad van een paard moet redden?! Come on, denk na! _-:(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:15

Alexx schreef:
Vanmiddag vond ik mijn konijntje Joe in de wei. Ik denk dat een van mijn paarden op haar is gestapt en ze haar ruggetje gebroken heeft. Haar achterbeentjes zijn verlamt, haar linker achterbeen in iedergeval. Ik reken er niet op dat het ooit nog goed komt, en ik heb het idee dat ze lijdt. Ik wil er daarom zo snel mogelijk een eind aan maken. Maar hoe doe je zoiets? Ik wil niet met haar naar de DA want dan raakt ze me teveel gestressed. Bovendien heb ik geen zin om 140euro uit te geven aan een prik. Hoe kun je zo'n konijn zo pijnloos mogelijk om het leven helpen?

Waar ik een beetje over val is dat je 'vanmiddag' je konijn gevonden hebt en om half 6 een topic opent met hoe moet ik hem afmaken. Dan om 6 uur zegt dat jullie nu naar de DA gaan. Inmiddels heb je dus al wel een aantal uur je konijn laten rondslingeren. Dat vind ik wel kwalijk.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:16

140 euro voor een prikje??
jaja droom even verder.. Weet niet uit welk gat jij komt, om van zulke onzin verhalen te rond spreiden, Maar dat kost maar rond de 50 euro

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:16

WildWings schreef:
Ik had een gerbil waarbij wrs een abces in de darmen was geknapt. Alles onder het bloed en het beestje ademde alleen nog maar. Ik heb haar voorzichtig op straat gelegd en mijn vriend is er overheen gereden. Het was in 1 keer gebeurd en minder stress dan dat ik eerst nog een half uur (want zo ver is het naar mijn DA) naar mijn DA moet rijden. Shoot me

nou je heb dat beesie tenmisten nog voorzichtig op de staat gelegd he :(
en een dierenarts 30 min van je vandaan? :( lijkt me erg stug hier in nedeland ....