[HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:27

mvs schreef:
ik heb het echt niet zo op de airedale achtige types.. die kleine welsh terriers kunnen nog wel leuk zijn maar die grote egt niet :n

verder vind ik jack russels en van die boerenfox achtige beestjes ook niet egt leuk..

maar t komt uiteindelijk wel neer op het karakter, dus t kan ook best dat hier nog wel eens een jack binnenstapt !

Dat had ik vroeger ook, en nu loopt er een jack bij ons binnen ;) :D

Ayasha
Blogger

Re: Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:30

Labradors... :\ Ik verfoei dat ras echt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:34

kimmie261 schreef:
maar een van de meest onaantrekkelijke honden die ik ooit ben tegen gekomen is toch wel een ierse waterspaniel...

Meteen even gekeken maar ik deel je mening hoor wat een lelijk dier }:0

Vajente schreef:
dat kan ik me niet herinneren ?

O heb wel eens een reactie van ej gezien dat je een compliment gaf dat je het een mooie hond vondt :)
Ik heb daar geen voorstelling bij, zie mij geen positieve reactie geven op een foto van een shar-pei bijvoorbeeld, ja dat ik het niet kan geloven dat mensen dat mooi vinden :D
Ik ben trouwens een bullenfan, maar vind lang niet alle bullen mooi, verre van zelfs...
Ik vind bv een bullterrier echt heel lelijk, lijken wel gremlins, (Os geen bull maar het genre)
net als de bordeaux dog (Houd zowiezo niet van honden die veel vel hebben en een rednose)
geef mij maar een zwarte neus!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:59

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:17

Het enige hondenras wat ik gebaseerd op uiterlijk écht enorm onaantrekkelijk vindt, is de Bedlington Terriër.

Verder ben ik ook niet dol op de rassen die door de mens zo vervormd zijn, dat ze eigenlijk geen hondwaardig leven meer kunnen leiden, of zodanig veel erfelijke afwijkingen of huidproblemen hebben dat ze hun hele leven hier last van hebben. Of die bijna onmogelijk op natuurlijke wijze gedekt kunnen worden of alleen nog maar kunnen bevallen door middel van een keizersnede.
Enkele voorbeelden: de Engelse Bulldog, in mindere mate de Franse Bulldog, de Mopshond, de Pekinees, Sharpei, honden met extreem korte poten en zeer lange ruggen zoals de Bassethound. Dan vind ik ze soms qua uiterlijk nog niet eens heel erg onaantrekkelijk, maar heb ik gewoon medelijden met ze omdat ze niet gewoon hond kunnen zijn vanwege allerlei onmogelijkheden in hun exterieur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:20

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:53

Als ik een hond zou moeten kiezen, ga ik niet voor de
-retrievers
-terriers
-spaniels
-kleinere rassen zoals teckels, chihuahua, franse buldog en dergelijke.
Alles onder de 45 cm zeg maar.
-poolhonden
Niet omdat ik ze nu lelijk vind, maar het zijn mijn honden niet, niet omdat ze niet lief zouden zijn of dergelijke, dat ligt meer aan de baas dan aan de hond. Het is niet mijn smaak hond.
Ik hou van dogachtigen, herdershonden en staande honden, ook de ierse wolfshond vind ik weer prachtig van lelijkheid!
Zelf hebben we een boxer en kwijl valt een heel stuk te verhelpen door ze puur en alleen hondenvoer te geven of een plak brood. Geen suikers en niet schooien. Helemaal verhelpen kun je het nooit, want ook na inspanning, water drinken en van opwinding kunnen ze kwijlen, maar de hoeveelheid heb je zelf in de hand en een handdoek in de buurt is ook altijd handig!

Paintlinger

Re: [HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:58

Ja inderdaad.. ik moet toegeven..de Bedlington terrier is écht lelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:06

Paintlinger schreef:
Ja inderdaad.. ik moet toegeven..de Bedlington terrier is écht lelijk :+

Natuurlijk meteen even gekeken, aah....vind het wel een schatje, blijft de sharpei toch lelijker vinden en de BD :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:22

Wat ik dus echt VRESELIJKE honden vind zijn bouviers.
Ik vind ze echt heel erg vies op de een of andere manier, zou ze ook nooit kunnen aaien...heb het idee dat ze echt heel erg vies zijn en stinken :7

Afbeelding

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:45

Ik vind boxers dus echt niks, vieze kwijlers en van die verkeerde oogleden. Net als engelse bulldoggen. Maar een boxer is dan veel drukker, bah.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:47

Ik kan echt geen een hond vreselijk noemen. Vind ze altijd op hun ras manier mooi.
Vooral als ze er apart uitzien.
Ik kan er alleen niet zo goed tegen als het te ver gaat qua uiterlijke kenmerken voor een bepaald ras, en ze er imo last van hebben,zoals Sharpei's met die afschuwelijke losse huid, , Pulli's met die volgens mij vreselijk uit te houden vacht. En zo zullen er nog wel wat rassen zijn. Vind ik niet meer heel hond- achtig :D

Zelf hebben we een Duitse Dog van 6 maanden, en wauw wat vind ik dit een prachtig ras. Naar hem kijken wordt ik blij van. Zo'n mooie atletische bouw, prachtige grote kop en natuurlijk de grootte van de hond zelf. Ja helemaal gaaf.
Verder hebben we nog 3 Engelse Cocker spanieltjes, die vond ik in mijn jeugd echt het éinde. Nog steeds vind ik het heel leuke honden om te zien.

Ik vind trouwens zo'n naakthond met zo'n kuif echt helemaal gaaf, volgens mij heten die Chinese naakthonden? 8-)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:01

Ja Chinese naakthonden zijn dat, ik vind ze ook geweldig!
Afbeelding
:D

Ik hou ook van grote honden maar mooi op iemand anders. Bij ons past het gewoon niet in huis en ik heb eerder 2 joekels gehad en ben nu toch wel erg blij met mijn makkelijk kleintje. :D
Ik had dus altijd de grootste hekel aan jack russels, maar heb er nu zelf één en ze is geweldig. De fijnste hond die ik me kan wensen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:04

Mopshondjes, malthezers en shi-zu's vind ik echt te verschrikkelijk voor woorden. Zou mijn huis niet inkomen!

Daarbij vind ik ook bouviers ontzettend lelijk en doen Chinese naakthonden daar niet voor onder.

Golden retrievers, labradors en boeren foxen zijn hele lieve honden, maar zie je op iedere hoek van de straat, dus nee, ook daar zou ik niet voor kiezen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:04

herders,en alle kleine rassen zoals chihuahuas ed(behalve de jack russel die is wel gaaf)

ik hou meer van wat grotere honden(staff,pit,am. buldogg,duitse dog,dalmatier)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:32

Bijna alle kleine rassen vind ik niets.

Ik zou eigenlijk ook geen Labrador, Golden Retriever, bulldogachtigen of jachthonden (beagles e.d.) nemen, omdat ik ze niet mooi vind.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:19

Als ik hond zie of ga uitzoeken ofzo ;).. dan kijk ik niet zo direct naar het uiterlijk, maar meer naar het karakter.
Er zijn wel een paar rassen die ik écht onaantrekkelijk vind: Àlle naakthonden, de Poedelpointer, de Puli, de Azawakh (heel onaantrekkelijke bouw van het lichaam), Bouviers, de Bedlington terrier en de Mastino Napoletano.

Heel veel rassen zijn te ver doorgefokt door de mens.. kromme poten idd, uitgepuilde ogen en een zó'n platte neus dat rennen tijdens temperaturen boven de 20 graden je ademhalingsproblemen oplevert.. of van die hangende ogen en lippen waardoor het dier er niks aan kan doen dat t continu kwijlt of (erfelijke) oogaandoeningen zoals ectro- en entropion heeft. Rassen die geen hondwaardig leven meer kunnen hebben... Ik houd er niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:33

flicka schreef:
Ik vind boxers dus echt niks, vieze kwijlers en van die verkeerde oogleden. Net als engelse bulldoggen. Maar een boxer is dan veel drukker, bah.

Ik vind boxers en engelse bulldoggen helemaal geen vergelijk, ook het hoofd niet hoor. De snuiten van boxers zijn heel anders en het kwijlen ligt voor een groot deel aan het voer. Boxers kunnen vaak in huis heel kalm en rustig zijn, tenminste die van ons, verneem je amper in huis.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:43

Odin schreef:
Enkele voorbeelden: de Engelse Bulldog, in mindere mate de Franse Bulldog, de Mopshond, de Pekinees, Sharpei, honden met extreem korte poten en zeer lange ruggen zoals de Bassethound. Dan vind ik ze soms qua uiterlijk nog niet eens heel erg onaantrekkelijk, maar heb ik gewoon medelijden met ze omdat ze niet gewoon hond kunnen zijn vanwege allerlei onmogelijkheden in hun exterieur.

Hoezo kunnen deze niet gewoon hond zijn? Heb zelf 2 Bassets en merk in niets dat ze anders zijn dan mijn andere honden. Ben vanavond nog een uur op pad geweest omdat 1 een spoor had geroken en maar eens op jacht was gegaan.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:52

Ik heb niks met teckels en honden met uitpuilende ogen (ik ben gewoon bang dat die ogen ieder moment eruit kunnen vallen ;) )
Ruwharige honden vallen ook wat minder in de smaak denk aan bijvoorbeeld laekense herders.
En niet te vergeten Welsh Corgi's en Snauzers ook niks voor mij ;)

Naakthonden vind ik juist wel leuk om te zien, alleen jammer dat die ook te maken hebben met tand(loosheid)problemen.

Ik ben het wel eens dat een hond wel op een normale manier geboren moet kunnen worden zonder altijd menselijke hulp nodig te hebben. En ik ben ook tegen doorgefokte honden die daardoor gezondheidsproblemen hebben.

Geef mij maar mijn whippetje :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:56

hou niet van naakt honden. Maar moet toegeven dat die op de foto er heel mooi uitziet. Vind over het algemeen dog achtigen minden mooi. Een sharpei vind ik er wel grappig uit zien. Heb alleen wel eens begrepen dat ze als ze erg rimpelig zijn ze daar heel veel hinder en problemen van kunnen onder vinden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:08

alles onder de 15kilo, ofwat daar onder hoort je zitten (zoveel te dikke honden tegewoordig). Alsje het kan gooien (dat probeer ik niet met de honden zelf maar je kan een vergelijkbaar gewicht nog wel gooien) Is het geen hond.
Maar dat komt misschien meer omdat kleine hondjes vaak heel slecht opgevoed worden. omdat veel mensen het minder erg vinden als een kleine hond zich niet gedraagd. Dat is ook het formaat hond wat vaak als een soort baby behandeld word en zich daardoor nog veel slechter gaat gedragen.
ik zou ook nooit kiezen voor een doorgefokte hond die allerlei problemen kan krijgen. Maar dat hoort eigenlijk ook niet bij het ras natuurlijk. Herders hebben vaakwat kromme achter poten maar er word te ver doorgefokt met dieren die hier last van krijgen, toch vind ik herders over het algemeen mooie honden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:23

Sommige mensen die labradors niks vinden haha had ik niet verwacht ;)

ik zou voorheen nooit een genomen hebben maar helaas hebben we in januari onze Rottweiler moeten laten inslapen en raad eens wat we nu hebben? tja 2 labradors en ik vind ze echt GEWELDIG :D ook hebben we een boomertje
we hebben ook mechelse herders gehad (we hadden op een gegeven moment 10 honden rondlopen allemaal afdankertjes) wij wonen overigens op een boerderij waar ze de hele dag binnen en buiten loskunnen
maar nu hebben we nog 3 honden

ik vind sharpei's echt niets en vooral Jackrussels vind ik brrr

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:31

ik vind bijna alles wel leuk, tja veel rassen zijn gewoon lelijk, maar ik vind ze wel leuk hoor haha
minder aantrekkelijk vind ik honden met enorme kwabben, ach, maar ik kan er hartelijk om lachen :P
maar als er een hond voorbij loopt met zo'n open poepert, nah dan ga ik over mn nek. Vind niks verschrikkelijker dan zo'n inkijk! Nog erger als ze dan ook nog op schoot gaan zitten.
Zelf heb ik een duitse herder, kreng voor anderen, maar o zo lief voor mij. Ik vind haar zelf een prachtige hond met veel uitstraling :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:31

gaat mij meer om het karakter van de hond