doom schreef:Bedankt allemaal voor de vele reacties.
Ik ga eerst beginnen met de dingen waarop ik jullie heb aangewezen..
Wel moet ik eerlijk zijn dat ik er nog niet uit ben naar wat voor cursus ik ga doen .. de zachte koekjes manier.. of de wat hardere aanpak.
Ik ga gewoon wat informeren bij de scholen en de situatie uitleggen...
Sommige van jullie denken dat hij direct aangelijnd wordt dit is niet waar... het wordt nu alleen van kwaad tot erger.
Voor zijn 1ste jaar heeft hij dit ook niet gehad en liep hij altijd netjes los (net als onze andere hond)
Ook zou ik het prettig vinden om niet meer over de stroomband te beginnen... ik heb al aangegeven waar ik nu mee ga beginnen en ook weer op cursus ga, dus in mijn ogen komt die stroomband er niet..
Voor verdere discussies daarover verzoek ik jullie toch daar een ander topic voor te openen![]()
Zo blijft het voor mij ook overzichtelijk!
Trainen met voer is niet meteen "soft". Het gaan uit van een andere gedachtegang, namelijk dat wel luisteren leuk is en niet luisteren je niks opleverd. Slipketting gaat er vanuit dat een hond maar moet luisteren en niet luisteren niet leuk is. Ik denk dat je vele malen meer gaat bereiken met een cursus waar op een positieve manier wordt gewerkt. Je stimuleert dan namelijk ook het zelf denken, en dat aan het werk zetten van de hersenen is bij een poedel helemaal niet verkeerd. Het zijn onwijs slimme honden die juist heel graag geestelijk aan de gang worden gezet.
plus dat het voor jezelf ook wat leuker is om te letten op wat je hond allemaal goed doet en waar je dus voor kan belonen, in plaats van te kijken wat hij allemaal fout doet zodat je hem op zijn donder kan geven.