dees_daan schreef:euhm van castreren worden ze vaak juist dikker hoor.. en ook ik heb 2 kleine hondjes maar mager zijn ze niet? waarom geef je hem vega brokken?
Even kleine opmerking. Een hond wordt niet dikker van castreren. Door de castratie hebben ze minder hormonen door het lijf gieren en minder energie nodig. Het is taak voor de eigenaar dan minder voer te geven, dan heb je ook geen dikkere hond. Heel simpel. Ik vraag me stiekum wel af waarom mensen zo vol blijven houden dat een hond dik wordt van castratie...
En weer on topic. Er zijn zoveel voersoorten in de markt.
Als je een groter ras hebt zou ik goed opletten dat ze voldoende glucosamine binnen krijgen. Dat wil nog weleens ontbreken in voer. Verder gewoon kijken en proberen waar je hond het goed op doet. De kleur van de ontlasting, hoe vaak hij hopen legt, krijgt hij meer of minder energie van een bepaalde brok. De hoeveelheid kleurstoffen kunnen van grote invloed zijn. Ook zetten ze op de zakken altijd een voeradvies, dit zou ik altijd gewoon per hond bekijken. Als je de ribben niet meer kunt voelen kun je beter minder voeren dan het voeradvies op de zak. Het is naar mijn idee echt een kwestie van je hond bekijken