Prijs kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:54

Nikki__ schreef:
Waarom ik zo moe wordt van de BARFers is omdat ze mensen die brok voeren vaak walchelijk vinden en door gigantisch hun mening door te drammen zo maar proberen om iedereen op BARF te krijgen en dan dit soort topics openen en alleen maar het versvoeren aanmoediggen!

vergeet niet erbij te vertellen dat dit ook nog eens vaak ten koste gaat van het dier...Dier reageerd slecht op vers, wordt er argumneten als "ontgiftigen" uit de boekjes gehaald. Dier droogt uit, wordt steeds zieker...nou noem dat maar rustig vergiftigen.
Ja ik ben ook boos, er ook ooit 'ingetrapt'' BARF dat zou het helemaal moeten zijn. Lukte niet dier werd verschrikkelijk ziek.
En nu wordt er door TS (Rosita) beweerd dat het niet zou lukken omdat ze een ver doorgefokt beest was.
Ja en dat zijn dus hele normale anwoorden als je dan utieindelijk toch kiest voor de brok waar ze het nu weer prima op doet.

Dit weekend weer mogen ervaren dat mijn hond ook geen KVV kan verdragen, give it a try dit is het zoveelste weekend dat ik stront heb moeten ruimen en braaksel. Dier is echt dood en dood ziek geweest,
omdat het elk weekend raak lijkt, ben ik gaan kijken naar het eten, en ja hoor! AHV kan ze niet verdragen dat werkt als een gif op haar ingewanden.

Met Anuschka zou ik wel in discussie willen gaan hoe dit toch mogelijk is, vidn jou verhaal een stuk vriendelijker overkomen dan de gemiddelde barfer die je vrijwel meteen afmaken.
Mss dat jij mij kan vertellen hoe dit toch in godensnaam mogelijk is dat en een hond en een kat van mij zo reageren.
Ps mn hond is niet doorgefokt ;) (Of een doorgfokt dier geen vlees zou mogen hebben juist lijkt mij.

Nikki__ schreef:
Jij zegt zo dicht mogelijk bij de natuur te willen staan en zo veel mogelijk natuurlijke prooidieren...
Laat je ze er dan ook op jagen? Krijg het dier ook de voedingsstoffen binnen die hij in het wild zou krijgen?
mij)

Presies dat punt heb ik ook al eens nagegaan, wordt er altijd zo gekscherend tegen een 'brokkenpiloot' gezegt er staat toch geen brokjes machine in het wild?
Nee ok, maar staat er wel een diepvries?? :+

Nikki__

Re: Prijs kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:04

haha inderdaad.
En als een hond of kat in het wild niet aan vlees kan komen, eet hij/zij ook gewoon gras en eventueel noten. In geval van nood zal hij zelfs nog over gaan op graag..
Al zal menig BARFer dit niet geloven.

Ik denk inderdaad dat er met Anuschka nog wel een discussie te voeren valt! Staat zowel open voor meningen van brok en barf.
Ben blij dat die groep er ook nog bij zit!

Alleen blijf ik het vreemd vinden dat de kat alles biologisch krijgt en jij voor jezelf minder kieskeurig bent...! :+

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:06

Nou meng ik me ook maar even ....
Ik heb een "main coon" ...mist alleen wat haar maar verder lijkt hij er wel op...(hihihi,ja geen papier dus).
Ik pleit wel voor goed voer...zou ook best rauw bij willen voeren...

Hij krijgt dus voornamelijk RC Main-Coon...waarom... mijn Bengel is een "pitsert" ,ik ben wel voor goed voor wat diereiwit-rijk moet zijn!! Zo min mogelijk granen poepen ze alleen maar uit net als blikvoer,komen er niet van aan...
Hij lust niet alles en heeft gewoon het liefst die grote brokken,meng er soms ook wel Hills doorheen maar die gote brok is als eerste op. Hij eet niet veel...wil geen rauw of gekookt vlees, kan gerust al mijn vlees op de aanrecht laten , hij is de laatste die t er vanaf zal halen.( :o ). Ow hij wordt dit jaar 4jr.
Meestal is ie binnen en sinds een klein jaartje gaat hij ook wel eens buiten kijken.

En soms een blikje en die wil hij alleen van Felix en het liefst heeft hij de SAUS !! 8)7

Ik weet ook niet waarom hij als kat ter wereld is gekomen _O- :')
Dit is Bengel;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:09

vivana schreef:
Ik heb een "main coon" ...mist alleen wat haar maar verder lijkt hij er wel op...(hihihi,ja geen papier dus).
Ik pleit wel voor goed voer...zou ook best rauw bij willen voeren...

Oei :D Slechte ervaringen mee, zou niet lukken, maar goed wie ben ik. Je kan het wellicht proberen om vers te gaan geven maar zodra ze het niet eten of het er met dezelfde vaart weer uitkomt (Kan gebeuren bij een 'doorgefokte' :D :D )zou ik er onmiddelijk mee stoppen of je moet om geld verlegen zitten heeft mij een weekje dierenkliniek met infuus gekost! :Y) )

Mss dat Anusckaatje je er iets over kan vertellen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:21

Vivana; ik geef je ook weinig kans hoor :D

Wat je wel zou kunnen proberen is wat Carnibest halen (250 gram kost ongeveer 1,50). Dat mengen met brokjes of desnoods het vlees even in de magnetron zetten. Sommige katten pikken het, anderen niet. Ik heb er maar eentje in huis die het eet, maar die werkt ook met gemak eendagskuikens naar binnen.

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:38

Ik wil jullie serieuze vragen graag beantwoorden, maar dan wel via PB. Ik heb namelijk geen zin om alsnog tot "aggresieve barfer" benoemd te worden en op deze manier wil ik voorkomen dat er nog meer eeuwige discussies voortkomen. Ik heb ondertussen wel in de gate dat de TS op een zeer irritante manier probeert andere mensen van rauwvoeren te overtuigen en er zelf lang niet zoveel verstand van heeft als ze doet denken, waardoor veel mensen al geeneens zin meer hebben het barf-verhaal aan te horen. Dit is heel erg jammer vind ik voor die mensen die er nog wel voor open staan. Ik geloof dat behalve de barf-maffia er ondertussen ook al een anti-barf maffia is ontstaan op dit forum, En ik heb niet zoveel behoefte om daaraan mee te doen. ik pas! Voor mensen die geinteresseerd zijn in mijn visie, ik ontvang hierover graag een PB'tje.

Nikki, voor mijn katten heb ik de mogelijkheid om aan "biologische" prooidieren te komen en lang niet al het vlees dat ik voer is biologisch, maar de prooidieren zoveel mogelijk wel. Waarom ik zelf minder kieskeurig ben? Als ik volledig biologisch zou willen leven zou ik zelf een groenten en granen moeten verbouwen en koeien en varkens moeten houden. Nu woon ik in een simpel rijtjes huis en heb ik daar dus niet de mogelijkheid toe. Nee alle gekheid op een stokkie, ik ben geen doorgeslagen-natuurlijke-voeding-freak en ik eet "gewoon gezond". Ik vind het belangrijk mijn dieren ook gezond te voeren en naar mijn mening doe ik dat door rauw te voeren. klaar. end of story.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:50

anuschkaatje schreef:
Ik heb ondertussen wel in de gate dat de TS op een zeer irritante manier probeert andere mensen van rauwvoeren te overtuigen en er zelf lang niet zoveel verstand van heeft als ze doet denken, waardoor veel mensen al geeneens zin meer hebben het barf-verhaal aan te horen.

Ik denk dat je hier twee hele goede punten hebt :j

Ten eerste de 'verkoopmanier' van sommigen waaronder TS en ten tweede viel de eentonigheid in het voer van TS me ook op.

Ik ben druk bezig geweest met verdiepen in vers, ..% spiervlees, ..% orgaan, ..% bot, etc. etc., dat vond ik dus ook niet terug in het enkelvoudige dieet van KVV en kippennekken.

Jouw dieet vind ik overigens wel heel wijs klinken, prooidieren zijn kant en klare pakketjes, maar dan moeten de koters het wel eten. Jij hebt je kittens het vanaf kitten gevoerd, dus ze weten niet anders. Ik introduceerde het bij katten tussen de 8 maanden en 14 jaar en niet iedereen stond te juichen.

En wat betreft die maffia; leven en laten leven en puur je gevoel volgen.

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:05

Ik heb enorm veel mazzel met mijn kittens hoor, ze zijn wel brok-afgespeend en ik ben gewoon no-nonsens met een als-ik-niet-moeilijk-doe-doen-zij-het-vast-ook-niet-instelling gaan voeren en ze vinden het fantastisch. Ik heb een filmpje op youtube waarop te zien is hoe ontzettend blij een van mijn kittens is met een kwartel die ze in haar bakje vindt! Geweldig! Ik voer ook het liefst hele prooidieren omdat dat inderdaad kantenklare pakketjes zijn, en omdat ze het heel erg leuk en lekker vinden. Heb je ook geprobeerd wat vlees te mengen met de brokjes die ze nu krijgen? En dan het vlees iets opbouwen en de brokjes afbouwen? Vaak pikken katten het dan wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:12

Ik geef ze soms nog wel Carnibest :)

Bloempje eet het wel als het gemengd is met brokjes en Sheba luxe (kipfilet), Purdy werkt het gewoon naar binnen (net als de kuikens), Pumbaa gaat ervan over z'n nek (ook van gehakt, koolvisfilet, dus ben altijd heel erg aan het vogelen met wat hij lekker vindt EN binnen houdt) en Mw. Poespoes vindt dat ze al lang genoeg voor zichzelf heeft moeten zorgen en houdt het bij brok.

Het maakt voor mij niet zo heel erg uit wat ze eten hoor, ik kijk gewoon naar wat ze willen. Ze kunnen uit vanalles kiezen, Pumbaa wijst me zelfs de koelkast als ie honger heeft (moet ik achter m aan lopen, onder dat hij hele verhalen vertelt) :D Zorgen dat je je dieren kent en aan de hand daarvan beslissen of beter... hun laten beslissen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:15

Eén van mijn al oudere katten bleek allergisch te zijn voor ieder soort voer dat we haar gaven. Ze was vreselijk aan de diaree, spuugde bij het leven en de kattenbak stonk als de neten. We waren echt ten einde raad toen iemand ons wees op het bestaan van Carnibest. Vanaf het moment dat ik dat ben gaan voeren gaat het zóveel beter dan voorheen. Ze heeft sindsdien normale ontlasting, spuugt alleen af en toe (maar dan wel flink, het is ook een heel harige kat), haar vacht is beter geworden, de bak stinkt inderdaad echt niet meer. Waarschijnlijk is ze gewoon allergisch voor bepaalde voedingsmiddelen of toevoegingen aan voer, maar we zijn er nooit achtergekomen waarvoor dan.

Het andere poesje dat we sinds een paar weken hebben, ca. 8 jaar oud, eet dus echt geen Carnibest en dat is wat mij betreft prima. Ze lust sommige soorten gewoon blikvoer, maar het meeste laat ze staan. De Hill's Sensitive Skin (ivm lichte exceem) eet ze prima en de kattenbak stink helemaal niet, dus ik ga ook niet koste wat kost het Carnibest-voer opdringen. Haar vachtje wordt steeds beter en ze is zo levendig als wat, dus ik ben heel tevreden zoals het nu gaat :) .

De ene kat doet het prima op versvoer, de andere op brokjes. Wat kosten betreft denk ik niet dat het met deze hoeveelheden en slechts twee katten heel veel uitmaakt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:31

anuschkaatje zou ik jouw "dieet"ook mogen hebben.

Ik weet dat mijn katten rauwvoer lekker vinden, tijd geleden had ik hart gekocht, runderhart.

Pooky stond er uren aan te lebberen.
Garfield mijn watje met grote W bleek dus een heuse tijger te zijn
Lotus die kleine donder verstopte over mijn hart om later die avond te gaan peuzelen :r

Helaas dat hart was te grof, ik kon dus hele kleine stukjes gaan snijden..ik werd hier misselijk van en de lucht bleef aan mijn handen.

Later ben ik naar ranzijn gegaan voor rauw voer maar voor katten hadden ze enkel eendagskuikens.
Ik vind dit geen succes ik kan hier niet zo goed tegen..

Ook ik heb van TS ooit een heel verhaal gekregen over rauw voer was intressant maar zij waarschuwde me met, geen verstand van rauwvoer niet aan beginnen en helemaal stoppen met brok of blik

Ik wil dus best rauw voer erbij doen, ik kan niet enkel op rauwvoer overgaan en dat wil ik ook niet.

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:56

tita natuurlijk mag je "mijn dieet" hebben. Ik voer dus volgens de prooidier methode, 55% spiervlees, 30% bevleesd bot en 15% orgaan. Ik voer in een week gemiddeld 2 keer hele prooidieren en verdeel die percentagens dus over 5 dagen. Als jij gedeeltelijk rauw zou willen voeren moet je de percentages verdelen over het aantal dagen dat je rauw wilt voeren. De overige dagen voor je gewoon brok of blik.

Ik voer overigens 150 gram per dag, maar dat is echt voor elke kat verschillend. Een richtlijn is 3% van het lichaamsgewicht voor volwassen katten en 6% voor kittens, maar dat is voor mijn kittens veel te weinig. Als je wilt dat ik een menuutje voor je bereken en samenstel moet je maar even mailen want dat wordt een ingewikkeld verhaal. Ik voer mijn katten twee keer per dag. Mijn menu voor deze week is:

ma 50 gr ganzenfilet, 75 gr kiporgaan (hart, lever, nier) en 2 kuikens
di 75 gr lamsvlees, 75 gr eendenvleugel
wo 50 gr kipfilet, 100 gr hele kwartel (prooidier)
do 75 gr wildmix, 75 gr konijnenribbetjes
vr 50 gr kalkoenfilet, 75 gr lamsorgaan en 2 kuikens
za 75 gr rundsnippers, 75 gr rat (prooidier)
zo 50 gr duiffilet, 100 gr duifkarkas

Zoals je ziet voer ik smorgens voornamelijk spiervlees en savonds bot. Dit omdat ze spiervlees lekker snel wegkrijgen en ze savonds alle tijd hebben om te eten. Ik voer wel heel erg gevarieerd, omdat ik ook in de gelegenheid ben zoveel vleessoorten in huis te hebben. Het is belangrijk dat je voor de variatie minstens 4 diersoorten in de 2 weken moet voeren. Je moet gewoon kijken waar je makkelijk aan kunt komen en wat het qua prijs een beetje leuk houdt, zeker als je deels rauw voert. Als je meer wilt weten hoor ik het graag!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:16

tita schreef:
Ik wil dus best rauw voer erbij doen, ik kan niet enkel op rauwvoer overgaan en dat wil ik ook niet.

Geef dan rauw voer in plaats van blikvoer ;) Is beter voor je kat/ hond en beter voor je portemonnee! Je hoeft geen specifieke menu's en percentages aan te houden.

Je zult wel moeten zoeken naar iets wat je kat graag lust. Brokjes zitten meestal vol geur- en smaakstoffen en de gemiddelde kat is daaraan dus 'verslaafd'. Echt puur vlees smaakt dan naar niks.

Waarom zou je niet gewoon beginnen met de kipfiletrestjes die je normaal weggooit? Of wat soepvlees :Y) Stukje zalm of wat tonijn uit blik.

Uiteindelijk, als je kat en jijzelf eraan gewend zijn, zou je wat fanatieker kunnen worden.

Omdat de vertering van brokjes en botjes wel een andere zuurtegraad van de maagsappen verlangt, kun je met die combinatie beter oppassen. Je zou dan beter geen brokjes voeren die dag, maar 's morgens wat spier- of orgaanvlees en die avond een kippennekje of konijnenkarkasje of haaspootje..

Onze kat heeft een voedselintolerantie. De sensitive brokjes kostten 18 euro voor 2,5 kilo en hielpen niet echt, plus dat zo'n bloterd veel meer eet dan gemiddeld :$ Dus op zoek naar een alternatief: het idee van rauwe natuurlijke voeding sprak me wel aan. Dus beide katten overgezet (onze Belle was toen anderhalf en brokjes/ blikvoeding gewend, maar zij ontpopte zich direct tot een heuse tijger) en enkele maanden later is de hond (toen 9 jaar) ook zonder morren overgegaan :Y)

Ik ben voor 2 katten (waarvan 1 dus zo'n 10% van zijn lg eet in plaats van de gebruikelijke 2,5%) en een hond van 18 kg voor gemiddeld 1 euro per dag klaar. Ik voer daarvan dus zo'n 5 diersoorten per 14 dagen, 5x per week spiervlees, 2x per week orgaanvlees, 7 per week botvlees met 1x per 2 weken vis.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:25

Phoe dat is een hele reeks...
Maar hij vangt wel zo nu en dan een muisje of een mus en heeeeel soms een merel maar .....die komt ie braaf binnen brengen en vervolgens loopt meneer naar zijn voerbak :o (ehm of als ik t over 't hoofd zie "rot" het buiten weg, ik woon trouwens gewoon in een rijtjes huis..

En als ik kipfilet klaar maak bied ik hem wel dat rauwe aan wat ik afsnijdt maar ook daar haald hij zijn neus voor op.Ook voor haas(wilde) die heb ik eens per ongeluk uit de vriezer gelegt en vergeten terug te leggen dus ontdooid en vervolgens 3 dg gelegen zonder er ook maar iets mee te doen!??
Ook tonijn uit blik nowp niet interessant..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:34

%) %) %)

bhuuuhhhh ik kan dat niet volgen ik dacht dat ik slim was |( blijk dus niet zo te zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:35

tita schreef:
%) %) %)

bhuuuhhhh ik kan dat niet volgen ik dacht dat ik slim was |( blijk dus niet zo te zijn

Citaat:
Geef dan rauw voer in plaats van blikvoer Is beter voor je kat/ hond en beter voor je portemonnee! Je hoeft geen specifieke menu's en percentages aan te houden.

mijn katten krijgen helemaal geen blik meer (enkel als ze ergens naar toe moeten en ik moet er voor zorgen dat ze genoeg eten DA dus)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:46

Tita, Vivana, je moet je niet aangesproken voelen ;) Als het op jou/ je kat niet van toepassing is, dan lees je gewoon over mijn post heen!

Maar wellicht zijn er andere diereigenaren wél geinteresseerd en hiermee wat geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:49

Kan het niet vaak genoeg zeggen, luister naar het advies van je DA!!
Overstappen op vers vlees is zeker niet zonder gevaren iets wat mij ooit helemaal
ontschoten is!!!!

En zijn dieren (meer dan je denkt) die er erg gevoelig op reageren en er doodziek van worden,
dus pruts niet zomaar wat aan, luister naar je gevoel en laat je informeren door mensen die
er echt verstand van hebben!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:57

Chiqa, waarom zou je zo gillen? Je hebt het over de BARF terreur, maar hoe ben je zelf bezig met dergelijke posts? Ik ben in het hele topic nog maar weinig onvertogen tegen gekomen, behalve dan van jouw kant :=

Wil ook nog wel inhoudelijk reageren op je post: dierenartsen krijgen nauwelijks voedingsleer tijdens hun studie en worden op veel vlakken commercieel gesteund door de merken als Hills, dus hoe onafhankelijk is zijn advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:01

Ik weet niet wat jij onder gillen verstaat, ik gebruik toch geen grote letters?
Ik plaats alleen een waarschuwing, ben door dit soort actie's bijna een poes kwijt geraakt, en dit weekend ook weer een doodzieke hond gehad nav het geven van vers vlees.
Dus dit is niet geheel risico loos sterker nog levensgevaarlijk.

En deze waarschuwing hoor je wel vaker dus hem even extra onderstrepen is niets mis mee
kan immers heel veel leed besparen.

Maar goed net wat je al eerder tegen Tita en Vivana zei;

Chubby schreef:
Tita, Vivana, je moet je niet aangesproken voelen ;)

;) hoef jij je ook niet aangesproken te voelen :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:03

Ik denk wel dat menig DA meer verstand heeft van voer dan menig bokker. DA werkt er toch veel meer mee, zal diverse allergiën ed krijgen waarnaar ze naar een oplossing moeten zoeken, altans, zo gaat het hier.

Mijn hond kan dus absoluut niet tegen kip. Hier zijn we, mede dankzij onze DA, achtergekomen, waardoor barfen voor haar al geen doen zou zijn.
Zoals ik hierboven ookal aangaf, heb ik een hond met flinke baknijd, gaat dus ook niet lukken.
Ook hier worden vogels niet opgegeten maar keurig door het kattenluikje (hoe ze het soms voor elkaar krijgen, mag joost weten!) naar binnen gesleept en neer gegooid :+.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:08

Chiqa: je plaatst je reactie dikgedrukt na mijn post, dus vandaar dat ik er graag op wilde reageren.

Ik vind het jammer dat jij persoonlijk een negatieve ervaring hebt met verse voeding, maar daarom mag een ander toch gerust een positieve ervaring delen op bokt?

Maar goed, ik zou het wel leuk vinden als je ook inhoudelijk reageert op mijn toevoeging over de professionaliteit van dierenartsen op het gebied van voeding ;)

Nikki, de gemiddelde bokker of de gemiddelde versvoerder? Dat is een stevig verschil! De gemiddelde versvoerder heeft zich zonder twijfel meer verdiept in deze diervoeding dan de gemiddelde dierenarts of dierenwinkeleigenaar die zich ook graag laat leiden door de portemonnee (wij "vakidioten" verdienen vooralsnog niks aan ons advies aan geinteresseerden ;) alhoewel ik daar later verandering in hoop te brengen voor mijzelf met mijn ambities)! En dan tref je in topics als deze niet eens de gemiddelde versvoerder, als ik zo vrij mag zijn, maar versvoerders die overtuigd zijn van hun manier van voeren en deze kennis graag delen met andere dierliefhebbers.

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:09

tita schreef:
%) %) %)

Tita wat snap je niet meer??

Chiqa schreef:
Kan het niet vaak genoeg zeggen, luister naar het advies van je DA!!
Overstappen op vers vlees is zeker niet zonder gevaren iets wat mij ooit helemaal
ontschoten is!!!!

En zijn dieren (meer dan je denkt) die er erg gevoelig op reageren en er doodziek van worden,
dus pruts niet zomaar wat aan, luister naar je gevoel en laat je informeren door mensen die
er echt verstand van hebben!

Klopt helemaal, daarom zeg ik ook dat je je er absoluut eerst in moet verdiepen alvorens je aan rauwvoeren begint. Het is inderdaad niet zonder gevaren als je zomaar klakkeloos rauw vlees gaat geven. Daarom probeer ik ook te benadrukken dat het belangrijk is je erin te verdiepen!

Chubby schreef:
Chiqa, waarom zou je zo gillen? Je hebt het over de BARF terreur, maar hoe ben je zelf bezig met dergelijke posts? Ik ben in het hele topic nog maar weinig onvertogen tegen gekomen, behalve dan van jouw kant :=

Wil ook nog wel inhoudelijk reageren op je post: dierenartsen krijgen nauwelijks voedingsleer tijdens hun studie en worden op veel vlakken commercieel gesteund door de merken als Hills, dus hoe onafhankelijk is zijn advies?

Dat bedoelde ik dus ook net te zeggen met de barf-maffia en de ANTI-BARF maffia die momenteel de overhand blijkt te krijgen!

En wat betreft die voedingsleer van dierenartsen heb je ook helemaal gelijk en ik heb dit ook al eerder gezegd. De lesstof die dierenartsen in opleiding krijgen is gesponsord/opgesteld door merken als Eukenuba en Hills. Ik heb zelfs een folder gezien waarop letterlijk staat dat een dierenarts Hills moet verkopen aan zijn klanten om meer omzet te generen omdat deze klanten vaker dierenarts bezoeken zullen plegen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:10

Nikki__ schreef:
Mijn hond kan dus absoluut niet tegen kip. Hier zijn we, mede dankzij onze DA, achtergekomen, waardoor barfen voor haar al geen doen zou zijn.

Overigens: mijn hond eet ook praktisch nooit kip hoor ;) Ik voer liever vlees van wild dan uit de bio-industrie.

De link tussen vers vlees en voernijd begrijp ik niet helemaal, vrees ik :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:14

anuschkaatje schreef:
Ik heb zelfs een folder gezien waarop letterlijk staat dat een dierenarts Hills moet verkopen aan zijn klanten om meer omzet te generen omdat deze klanten vaker dierenarts bezoeken zullen plegen.

Hoe vreemd het ook klinkt, een dierenarts (en zijn portemonnee) is niet gebaad bij een gezonde kat of hond :o

Ik heb zelf een aantal jaren in de diergezondheidszorg gewerkt (farmacie) en in de dierenartsfolders (zijn anders dan consumentenfolders) staan de voordelen genoemd van een product waarom een diereigenaar vaker de praktijk zal bezoeken.

Ik beweer niet dat dat in de voedingsindustrie ook gebeurd, maar diegenen die hier een kat hebben gehad met HCM of nierinsufficientie weten toch hoe duur een consult is en hoe duur een gemiddelde ACE remmer? Hoeveel denk je dat de praktijk verdiend op dat consult en dat voorschrift en die zak brokken?