Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suus_elviera schreef:er staat in het paspoord
klinisch onderzocht
lizzy
huid 1
oren 1
ogen 1
gebit 1
lymfeknopen 1
respiratie 1
hart en vaatstelsel 1
digestie app 1
bewegingsapp 1
geslachtsap 1
voedingstoestand 1
opmerking gezond en dat wat op 17-03-08
_janet_ schreef:Het valt mij op dat sommige mensen hier helemaal geen idee hebben wat bepaalde erfelijkheidstest inhouden. Verdiep je er eerst eens in voordat je bepaalde conclusies gaat trekken
Jakary schreef:suus_elviera schreef:er staat in het paspoord
klinisch onderzocht
lizzy
huid 1
oren 1
ogen 1
gebit 1
lymfeknopen 1
respiratie 1
hart en vaatstelsel 1
digestie app 1
bewegingsapp 1
geslachtsap 1
voedingstoestand 1
opmerking gezond en dat wat op 17-03-08
Klinisch is hetzelfde als bij een paard hè, alleen wat je uiterlijk kan zien of voelen, dus geen foto's of DNA-testen of dergelijke
Dat wil gewoon zeggen dat de DA overal eens gevoeld heeft en eens naar het hartje geluisterd heeft, meer niet.
suus_elviera schreef:word elke keer gedaan ik weet dat er van lizzy en mexx als pup zijne een foto van gemaakt zijn maar dat was 3 jaar geleden en weet ook dat ze toen zijnden dat ze gezond waren
Jakary schreef:De paardenwereld is totaal niet te vergelijken met de hondenwereld. Een paard krijgt trouwens ook geen 8 veulens in 1 worp.
In een perfecte wereld zou men ook alleen fokken met paarden die op de foto gezet zijn en volledig gekeurd zijn.
't Is ook niet omdat dat bij paarden niet gebeurd dat het daarom goed is en dat het bij honden ook niet hoeft.
Jakary schreef:suus_elviera schreef:word elke keer gedaan ik weet dat er van lizzy en mexx als pup zijne een foto van gemaakt zijn maar dat was 3 jaar geleden en weet ook dat ze toen zijnden dat ze gezond waren
Van HD kan je nog niets zeggen als pup, meestal worden deze foto's op 1 jarige leeftijd gemaakt (toch voor de sport).
Het zou maar erg zijn als je pup al HD had, meestal wordt dit pas zichtbaar op foto's als de pups verder uitgegroeid zijn.
vanitymay schreef:alsof alles op de foto zetten het antwoord is op genetische defecten...Sommige dingen kun je uitsluiten, maar ook heel veel dingen blijven ongezien, ook op een foto..dna testen zijn ook maar op een paar allellen, ze weten niet eens wat de rest allemaal inhoudt..![]()
als je uiteindelijk kijkt naar wat een mens gemiddeld zoekt in een hond, is een huisdier en een vriend die hopelijk jarenlang gezond bij ze blijft..dat er een peperdure stamboom aanvast zit, heeft niemand het over, das alleen interessant voor de echte liefhebbers.
vanitymay schreef:voor iemand die er geen zin in heeft is zon hondenshow wel een heel gedoe lijkt me...ik zie mezelf ook nog niet met enzi naar een show gaan eerlijk gezegd...
heiditjj schreef:Als pup word op HD gecontroleerd om erfelijkheid vast te stellen.
heiditjj schreef:Van HD kan je nog niets zeggen als pup, meestal worden deze foto's op 1 jarige leeftijd gemaakt (toch voor de sport).
Het zou maar erg zijn als je pup al HD had, meestal wordt dit pas zichtbaar op foto's als de pups verder uitgegroeid zijn.
heiditjj schreef:Wij doen t allemaal mooi volgens boekje hoorWaarschijnlijk netter dan menig fokker.
Ik bedoel alleen te zeggen dat niet elke combo die niet perfect is maar niet gedaan moet worden.