Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thomas. schreef:wat is eigenlijk een KI ?
Klijntjuh schreef:Waarom zouden chihuahua's ineens niet kunnen bevallen? De vader is geen duitse dog
Alles is gewoon in het kleinGaat prima.
Succes!
baroen schreef:verder hoop ik voor de TS , maar vooral voor mamahond en pups dat alles goed gaat, nog wel even een vraagje, zijn er wel gezondheidstest uitgevoerd? ( PL, oogafwijkingen? )
ThePast03 schreef:baroen schreef:verder hoop ik voor de TS , maar vooral voor mamahond en pups dat alles goed gaat, nog wel even een vraagje, zijn er wel gezondheidstest uitgevoerd? ( PL, oogafwijkingen? )
Vind de oogjes van moederhond er ook niet bepaald gezond uitzien, maar dat is TS haar eigen verantwoording.
Testen van de ouders is leuk maar zonder gedegen voorkennis van de voorouders loop je nog een heel groot risico op erfelijke gebreken. Bovendien heb ik meerdere malen meegemaakt dat als de honden niet natuurlijk wilde dekken en er KI werd gedaan er niet bepaald gezonde pups ter wereld kwamen. Krijg de neiging om te denken dat honden dat toch zelf op de een of andere manier ook aanvoelen als het echt niet past.
Hoop dat TS de kosten omtrent KI ed niet door gaat berekenen aan de pupkopers.
ThePast03 schreef:Vind de oogjes van moederhond er ook niet bepaald gezond uitzien, maar dat is TS haar eigen verantwoording.
Laika schreef:ThePast03 schreef:Vind de oogjes van moederhond er ook niet bepaald gezond uitzien, maar dat is TS haar eigen verantwoording.
Heel knap trouwens dat je dit op deze ieniemienie fotootjes kan zien! Daar moet je mee adverteren, scheelt toekomstige fokkers een hoop geld als ze hiervoor niet naar de DA hoeven.
Ik denk dat de boodschap over het onverantwoord fokken nu wel over gekomen is op TS
Ik hoop dat ze hierdoor niet terughoudend geworden is en ons allemaal toch laat genieten van leuke foto's van een naar ik hoop goede bevalling van gezonde pupseltjes.
Ik ben van mening dat sommige hobbyfokkers nog een lesje kunnen leren aan de niet zo hobbyfokkers.
Laika schreef:ThePast03 schreef:Vind de oogjes van moederhond er ook niet bepaald gezond uitzien, maar dat is TS haar eigen verantwoording.
Heel knap trouwens dat je dit op deze ieniemienie fotootjes kan zien! Daar moet je mee adverteren, scheelt toekomstige fokkers een hoop geld als ze hiervoor niet naar de DA hoeven.
Ik denk dat de boodschap over het onverantwoord fokken nu wel over gekomen is op TS
Ik hoop dat ze hierdoor niet terughoudend geworden is en ons allemaal toch laat genieten van leuke foto's van een naar ik hoop goede bevalling van gezonde pupseltjes.
Ik ben van mening dat sommige hobbyfokkers nog een lesje kunnen leren aan de niet zo hobbyfokkers.
baroen schreef:ah oke, mag dan het ohh wat leuk, wat lief, wat doe je het goed ook stoppen? dat is dan ook wel duidelijk toch? het moet dan van twee kanten komen, niet alleen stoppen met iets wat "je" niet graag wilt horen
baroen schreef:Klijntjuh schreef:Waarom zouden chihuahua's ineens niet kunnen bevallen? De vader is geen duitse dog
Alles is gewoon in het kleinGaat prima.
Succes!
als er bij zulke hondjes niet goed gelet word op bouw, voorouders enz. kan een bevalling wel degelijk verkeerd gaan ( verhouding hoofd/lichaam ) heeft niks te maken met dat een dog de vader niet is.
verder hoop ik voor de TS , maar vooral voor mamahond en pups dat alles goed gaat, nog wel even een vraagje, zijn er wel gezondheidstest uitgevoerd? ( PL, oogafwijkingen? )
baroen schreef:als er bij zulke hondjes niet goed gelet word op bouw, voorouders enz. kan een bevalling wel degelijk verkeerd gaan ( verhouding hoofd/lichaam ) heeft niks te maken met dat een dog de vader niet is.
verder hoop ik voor de TS , maar vooral voor mamahond en pups dat alles goed gaat, nog wel even een vraagje, zijn er wel gezondheidstest uitgevoerd? ( PL, oogafwijkingen? )
Klijntjuh schreef:Dat zou dan toch met alle honden fout kunnen gaanniet per see alleen met de chihuahua achtigen
Enneh... gezondheidstesten zijn helaas bij chihuahua's nieteens verplicht voor het fokken met stamboom. Dus word waarschijnlijk ook niet uitgevoerd bij gelegenheidsnetstjes
Klijntjuh schreef:Dat zou dan toch met alle honden fout kunnen gaanniet per see alleen met de chihuahua achtigen
Enneh... gezondheidstesten zijn helaas bij chihuahua's nieteens verplicht voor het fokken met stamboom. Dus word waarschijnlijk ook niet uitgevoerd bij gelegenheidsnetstjes