Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:22

Kunstmatige Inseminatie. Het proces waarbij de dierenarts sperma afneemt van de vaderhond en dit inbrengt bij de moederhond. Vaak gebeurt dit een paar keer, zodat men zeker kan zijn van bevruchting. Dit is overigens alleen mogelijk wanneer er een eicel is vrijgekomen en de hond dus in haar periode van loopsheid is.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:27

Thomas. schreef:
wat is eigenlijk een KI ?

Kunstmatige Inseminatie. Sperma van de papa gaat in een soort buisje en wordt ingebracht in de baarmoeder van de loopse teef. Zo is de kans op bevruchting groter. Wordt ook bij o.a. koeien/paarden/mensen gedaan.

Ik ben ook benieuwd naar de puppy- (en bevallings!) foto's!! :D
Veel succes, ik hoop dat alles goed gaat met ze!!

Diaz

Re: Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:34

Waarom zouden chihuahua's ineens niet kunnen bevallen? De vader is geen duitse dog ;)

Alles is gewoon in het klein ;) Gaat prima.

Succes!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:35

Sperma vangen bij een chi.
Lijkt me wel een hele orginele dagbesteding. :D

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:30

Klijntjuh schreef:
Waarom zouden chihuahua's ineens niet kunnen bevallen? De vader is geen duitse dog ;)

Succes!

als er bij zulke hondjes niet goed gelet word op bouw, voorouders enz. kan een bevalling wel degelijk verkeerd gaan ( verhouding hoofd/lichaam ) heeft niks te maken met dat een dog de vader niet is.

verder hoop ik voor de TS , maar vooral voor mamahond en pups dat alles goed gaat, nog wel even een vraagje, zijn er wel gezondheidstest uitgevoerd? ( PL, oogafwijkingen? )

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:39

Wat een dikkertje! Ik blijf het even volgen :D

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:41

Ahh; ik blijf dit topic ook even volgen! ben erg benieuwd! :D

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:43

hoe gaat het nu met de hond?
Heb niet alles gelezen...

Ik blijf volgen

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:52

ik ben heel benieuwd

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:03

Iris82 schreef:

Ik vind dr niks an..!

;) :):) Bah :evaw: Hihi

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:06

baroen schreef:
verder hoop ik voor de TS , maar vooral voor mamahond en pups dat alles goed gaat, nog wel even een vraagje, zijn er wel gezondheidstest uitgevoerd? ( PL, oogafwijkingen? )

Vind de oogjes van moederhond er ook niet bepaald gezond uitzien, maar dat is TS haar eigen verantwoording.

Testen van de ouders is leuk maar zonder gedegen voorkennis van de voorouders loop je nog een heel groot risico op erfelijke gebreken. Bovendien heb ik meerdere malen meegemaakt dat als de honden niet natuurlijk wilde dekken en er KI werd gedaan er niet bepaald gezonde pups ter wereld kwamen. Krijg de neiging om te denken dat honden dat toch zelf op de een of andere manier ook aanvoelen als het echt niet past.

Hoop dat TS de kosten omtrent KI ed niet door gaat berekenen aan de pupkopers.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:11

ThePast03 schreef:
baroen schreef:

Vind de oogjes van moederhond er ook niet bepaald gezond uitzien, maar dat is TS haar eigen verantwoording.

Testen van de ouders is leuk maar zonder gedegen voorkennis van de voorouders loop je nog een heel groot risico op erfelijke gebreken. Bovendien heb ik meerdere malen meegemaakt dat als de honden niet natuurlijk wilde dekken en er KI werd gedaan er niet bepaald gezonde pups ter wereld kwamen. Krijg de neiging om te denken dat honden dat toch zelf op de een of andere manier ook aanvoelen als het echt niet past.

Hoop dat TS de kosten omtrent KI ed niet door gaat berekenen aan de pupkopers.

ik weet het ThePast03, wilde alleen niet teveel zeggen ( temmen en ws is zo gedaan he ;) )

ik vind het oh wat lief oh wat schattig gehalte gewoon wat ergelijk, kan er dan werkelijk niemand verder nadenken? dat fokken geen "spelletje"is ? en TS.. zodra je een nest besluit te laten komen, dan ben je fokker.. zo simpel is het, goede fokker? dat is dan vraag 2.

het KI gedeelte geeft voor mij gewoon aan, dat het koste wat koste moest, ook al willen/kunnen de honden niet dekken/gedekt worden, IK wil pups dus ze zullen er komen...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:26

ThePast03 schreef:

Heel knap trouwens dat je dit op deze ieniemienie fotootjes kan zien! Daar moet je mee adverteren, scheelt toekomstige fokkers een hoop geld als ze hiervoor niet naar de DA hoeven. ;)

Ik denk dat de boodschap over het onverantwoord fokken nu wel over gekomen is op TS

Ik hoop dat ze hierdoor niet terughoudend geworden is en ons allemaal toch laat genieten van leuke foto's van een naar ik hoop goede bevalling van gezonde pupseltjes.

Ik ben van mening dat sommige hobbyfokkers nog een lesje kunnen leren aan de niet zo hobbyfokkers.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:28

Laika schreef:
ThePast03 schreef:

Heel knap trouwens dat je dit op deze ieniemienie fotootjes kan zien! Daar moet je mee adverteren, scheelt toekomstige fokkers een hoop geld als ze hiervoor niet naar de DA hoeven. ;)

Ik denk dat de boodschap over het onverantwoord fokken nu wel over gekomen is op TS

Ik hoop dat ze hierdoor niet terughoudend geworden is en ons allemaal toch laat genieten van leuke foto's van een naar ik hoop goede bevalling van gezonde pupseltjes.

Ik ben van mening dat sommige hobbyfokkers nog een lesje kunnen leren aan de niet zo hobbyfokkers.

ah oke, mag dan het ohh wat leuk, wat lief, wat doe je het goed ook stoppen? dat is dan ook wel duidelijk toch? het moet dan van twee kanten komen, niet alleen stoppen met iets wat "je" niet graag wilt horen ;)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:31

Laika schreef:
ThePast03 schreef:

Denk dat ThePast03 bedoeld dat ze bij veel foto's de oogjes dicht heeft, of niet?
Maar dat kunnen moment opname's zijn, of flits van de camera misschien..

Vraag me af hoe het gaat.. TS hier komen! :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:33

Iris82 schreef:

_O-

Hoe gaat het inmiddels met moeders?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:34

baroen schreef:
ah oke, mag dan het ohh wat leuk, wat lief, wat doe je het goed ook stoppen? dat is dan ook wel duidelijk toch? het moet dan van twee kanten komen, niet alleen stoppen met iets wat "je" niet graag wilt horen ;)

Ja hoor :j dat mag van mij ook, lekker rustig houden hier en wachten op nieuws over de bevalling en uiteraard de foto's

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:46

Miska wat loop je weer te zeuren, TS is hartstikke blij, en enige wat jij kunt doen is alleen maar blijven zeuren van ooh, zielig en ooh, dierenmishandeling enz enz. :roll: *Penny alarm in hondenvorm denk ik dan aan :roll: *

Ga lekker wat nuttigs doen, je kunt er nu toch al niks meer tegen doen.

Ontopic, super gaaf hoor, ben benieuwd hoe het verloopt! succes ermee!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:50

Ik heb deze link hier al eens vaker op bokt geplaatst, maar voorruit voor alle aaaa, oooeee en schattig mensen nog een keer.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110

Misschien dat het dan iets duidelijker wordt waarom een aantal mensen hier een beetje tegen de pretnestjes zijn.
In ieder geval veel succes bij de bevalling, ik hoop dat je iemand bij je hebt met verstand van zaken. Is niet niks!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 01:15

baroen schreef:
Klijntjuh schreef:

Succes!

als er bij zulke hondjes niet goed gelet word op bouw, voorouders enz. kan een bevalling wel degelijk verkeerd gaan ( verhouding hoofd/lichaam ) heeft niks te maken met dat een dog de vader niet is.

Dat zou dan toch met alle honden fout kunnen gaan ;) niet per see alleen met de chihuahua achtigen ;)

Enneh... gezondheidstesten zijn helaas bij chihuahua's nieteens verplicht voor het fokken met stamboom. Dus word waarschijnlijk ook niet uitgevoerd bij gelegenheidsnetstjes ;)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 01:20

baroen schreef:

Klijntjuh schreef:
Dat zou dan toch met alle honden fout kunnen gaan ;) niet per see alleen met de chihuahua achtigen ;)

Enneh... gezondheidstesten zijn helaas bij chihuahua's nieteens verplicht voor het fokken met stamboom. Dus word waarschijnlijk ook niet uitgevoerd bij gelegenheidsnetstjes ;)

of iets verplicht is of niet, verantwoord fokken is verantwoordelijkheid van de fokker, ik teste ook al, voordat bepaalde testen verplicht werden.

en elke bevalling is een risico, ook ik kan met mijn honden naar de Da moeten voor een keizersnede, maar bij sommige rassen/types is er wel een extra risico, dat heeft dan met de verhoudingen te maken ( bull terrier, franse bul, chihuahua bv. ) dus dat houd in, dat je extra goed moet kijken wat je op elkaar zet ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 02:31

Klijntjuh schreef:

Fokken met een Chihuahua brengt wel degelijk meer risico met zich mee dan fokken met grotere rassen. Het is niet voor niets dat ze tegenwoordig ook graag groter fokken.

Gezondheidstesten zijn nog bij geen enkel ras verplicht, een stamboom krijg je gewoon altijd als je twee honden met stamboom met elkaar kruist.
Maar de goede Chihuahuafokkers laten hun honden echt wel op erfelijke gebreken testen en weten van heel veel generaties te vertellen wat de goede en slechte punten waren van de voorouders en kunnen daar dus ook rekening mee houden.
Beetje raar om dat met een gelegenheidsnestje te vergelijken.

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 05:57

Nou, de pup's zijn er. Alles is van zelf gegaan. 5 gezonde mooie pups. 3 teefjes en 2 reutjes. waarvan 1 precies zoals zijn vader dus grijs met wit. 1 zwart met witte pootjes. en 3 beige met wit. Het is allemaal super gegaan en we kunnen ons geluk niet op. Mamma is nu lekker aan het rusten terwijl de pups lekker aan het drinken zijn. Ik ga er nu lekker van genieten en foto's komen morgen!

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 06:00

gefeliciteerd!!!!! ben benieuwd naar de foto's

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:05

Gefeliciteerd.

Veel plezier met de komende puppentijd.