Vragen over de Britse Korthaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Vragen over de Britse Korthaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:43

Dat was wel duidelijk :D :))

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 23:32

Poesje is gearriveerd. Ze dachten dus dat het een kater was, en hadden de naam Toby al. Ondanks dat het dus nu een poesje is, heet ze nog Toby :=
Net foto's gehad.. Ziet er erg goed uit! Alleen ja.. Klein.. Zei mijn zus ook al.
En zei toen nog: Had haar nog een aantal weken gelaten!
Maar die man had alle andere kittens ookal weg.. Sommige zijn vorige week al gegaan :oo (met kleine 6 weekjes dus :oo )
Had straks een fout gemaakt. Dacht dat ze nu 6 weken zou zijn, maar ze is 7 weken. Nog te jong vind ik mja..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:33

Wat een rotlui... echte broodfokkers.

Zou wat mij betrefd een site mogen komen waar al die namen samen mogen komen...

Zodat iedereen ziet waar ie GEEN kitten moet kopen.

Ik hoop voor je zus dat het diertje niet teveel dierenartskosten gaat opleveren....

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:43

6 weken mag wettelijk nieteens.
ik zou die man aangeven!

er is wel lijst van fokekrs andere fokekrs houden dat bij maar niet openbaar.. dat kan nammelijk niet...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:51

Nee helaas niet , hoewel je via google toch wel enige zwarte cattery's kunt vinden ...
Maar daar denken veel kopers niet aan.

Ik heb met een vriendin wel eens erover gehad dat ik best een club op zou willen richten, met strenge eisen en controles aan huis mbt de fokkers.
Maar dat is gewoon niet haalbaar.
Wel zou je dan kwaliteit krijgen en dan met name kwaliteit van leven voor de fokdieren.

Maar goed, we leven in nederland, waar sex met dieren zelfs nog niet word gestrafd :+

Ik PM je trouwens, ik weet nog een broodfokcattery, geen idee of die al bij de lijst staat.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:24

@ Crossmonster zo'n club zou echt heel goed zijn, maar idd niet haalbaar helaas....
Zolang mensen kittens bij een broodfokker blijven kopen zal dit door blijven gaan :n
Ik ken helaas ook een cattery waar het er allemaal echt niet zo gaat als het hoort.. En als het niet zo gaat zoals ze willen dan kun je rustig rekenen op flinke bedreigingen :x

@ TS: ik vind het echt een bizar verhaal dat het katertje ineens een poesje zou zijn, ze hebben waarschijnlijk inderdaad gewoon het katertje aan een ander verkocht. Dat je zus dan nog dat kitten wil hebben zeg...
Ik hoop echt dat het kitten gezond blijkt te zijn :\

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:41

nou vraag ik me alleen af, hoe weet je of het een broodfokker is?
zoals mijn brit komt bij particulieren vandaanmaar hebben wel alles netjes afgehandeld.
kreeg haar pas met 12 weken en ze heeft een achternaan zeg maar.
maar het was geen caterie.
is dit dan ook broodfok?
want ik ben er echt tegen maar heb bij deze mensen nooit verder gedacht.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:37

Broodfok herken je aan dat er niet aan de eisen van het stamboek word voldaan,
dit wil zeggen :

Pas met 13 weken de deur uit
Fokker kan moeiteloos de testen voorleggen (FIV,FELV , PKD,HCM en evt verder nodige testen )
Fokker heeft de kittens op een veilige plek liggen, in een kamer zonder al te veel rommel (zo ben ik dus wezen kijken bij mensen die aan het verhuizen waren, en er lagen dus 3 nesten tussen de opgestapelde dozen :x )

Een broodfokker heeft vaak een rommelig huis, bij veel katten hoort ook de nodige lucht (zo ben ik eens in de buurt van breda wezen kijken, mensen hadden 30 katten, stinken dat het deed.... )
Of een broodfokker heeft juist een heel schoon huis, zonder speeltjes, of enig ander bewijs dat de katten altijd vrij rondlopen.
Ik heb ze dus echt meegemaakt dat de katten naderhand weer in de kooitjes geplaatst werden.
En toen we verder gingen zoeken op internet, bleek dat ze 5 !!! nesten hadden liggen ... terwijl in de huiskamer toch echt maar een nest te zien was ...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:45

oh echt vresselijk.
bij ons was inderdaad op een flat met 5 katten en dan nog de kittens.
waren wel een beetje vieze mensen :o , echt van die apparte mensen om het netjes te zeggen.
maar hij kon ons wel alles laten zien en ze hebben het ook niet slecht gedaan hoor.
kittens waren zindelijk kon alle testen zien en kreeg hem ook echt niet voor de 12 weken mee.
nou ja volgende keer toch maar naar de caterie, ben namelijk wel echt gek op dit ras! :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:00

Was dat een ragdollcattery?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:02

Oh nee je had het over britten :o

Maar ik heb zulke mensen dus ook gezien, was een smeerboel voor de mensen, wc was echt ahum tja.
Maar katten werden goed verzorgd, niks mis mee.
Was ook geen ammoniaklucht-geval.
Meer tokkiegeval :')

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:13

@crossmonster.
het is gewoon inet te doen, er hangen zoveel hakene n ogen aan dat bijna onmogelijk is.

tja en wat is een slechte cattery.. voor de 1 anders dan voor de andere. (uitzonderingen daargelaten waarvan je het meteen weet) iedereen doet het anders, jij zou zelf mischien anders doen.. maar maakt niet meteeen iemand slecht als diegen het anders doet.

ach, ik ken mensne met veel katten waar gewoon normaal ruikt en ik ken mensne met weinig katten of zelfs geen waarvan je zelf nieteens naar binnen wil....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:15

Daar heb je ook weer gelijk in, en iemand die veel thuis is kan wellicht wel alle katten voldoende aandacht geven.
Ik heb 9 katten en wil er ook echt niet meer, ze hebben allemaal aandacht nodig, en die geef ik ze met alle liefde, maar als het er meer zouden zijn zou ik toch tekort komen.

Laat staan het borstelen met zoveel katten.
Dus ik vind het altijd dubieus als een cattery veel katten heeft.
Ook mbt ziektes.

Een kennis van me kocht bij een echte kattenliefhebber met een cattery een kitten, catterry had 18 katten ... Maar kitten bracht wel mooi giardia mee.
Kattenliefhebber of niet, de infectiedruk is gewoon een stuk hoger met zoveel katten.
Ik dweil hier asl het kan dagelijks, en om de dag met dettol, vind hygiene superbelangrijk, ook moet iedereen die hier komt, de schoenen uit.
Kattenziekte schijn je makkelijk met de schoenen naar binnen te kunnen lopen.

En misschien heb ik die hygiene ook wel vanuit de varkens :o Daar is het ook overal laarzen ontsmetten en douchen voor je het bedrijf in gaat.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:36

mijn ouders hebben er 12.. staan elke dag gewoon vroeger op om boeltje te doen, en savonds lekker knuffelen natuurlijk.
zijn nog wel een cattery maar fokken niet echt meer.

ik heb er zelf 8 en wil er ook niet meer, ik ben wel hele dagen thuis.. maar wel beperkt soms in het kunne van dingen.
oh moet jij zoveel borstelen dan? ik borstel amper..
alleen als ze klitjes hebben (endat zijn maar paar die het in buien hebben)

hier in huis word geleeft! het is hier niet vies.. maar er kan welleens wolkje voorbij komen zekker als ze net renbui hebben gehad. hier komt vanalles over de vloer.. mensen en kinderen dus ja.... ( ik ga niet elke keer stofzuigen hoor, dan blijf ik aan de gang.. ik heb kat met schepjes (kattenbaksteentjes meeneemt) de jongens vliegen vaak voorbij als ze aan spelen zijn)

je zegt hygiene superbelangrijk *je kan er ook tever in gaan* ik vind is min mening he dat tegenwoordig alles ziekenhuis schoon moet zijn (ook met kinderen) zo bouwen ze geen weerstand op! en dan vraag je erom *let op dit is mijn mening en ervaring*

ik zegt niet dat vuil moet zijn maar in huis moet geleeft worden..
al die alergien die mensen kweken enzelfde geld voor katten.. ze moeten wel tegen klein stootje kunne hoor!

dat van kattenziekte aan je schoenen is vette onzin. maargoed is je eigen keus om dat te geloven.

ik ken trouwens mensen die geen cattery zijn maar wel veel katten hebben:) en is er toch echt niet vies!

maarja ken ook iemand met honden(2) maar daar wil je nieteens naar de wc..............

het ligt dus echt aan! ik oordeel dus niet zo snel cattery's met meerdere katten ik kijk naar gehele plaatje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:41

Ik ben het met je eens mbt die allergieen, daar ben ik juist een hele harde in, als iets op de grond valt eet ik dat gerust nog op.

En toen ik nog vrachtwagen reed at ik gerust met poep aan de handen mijn boterhammetjes op :')

Maar hier in huis wil ik gewoon dat het fris ruikt, ik heb een laminaatvloer waar je alles op ziet, dus elke dag even stofzuigen en dweilen is geen overbodige luxe.

Overigens heb ik ook van die scheppers... ik vind de catsan door het hele huis :')

Verder was vorig jaar uitgebreid op tv van de kittensterfte in Eindhoven, daar waren enorm veel pleeggezinnen met overleden kittens, vanwege kattenziekte, en er werd door een dierenarts uitgelegd dat kattenziekte met de schoenen naar binnen kon worden gelopen.

Dus sindsdien doen mensen maar lekker de schoenen uit bij mij, kleine moeite en voor mij een groot plezier.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:42

Woh dit klinkt heeeel erg als mijn verhaal.
Wij hadden 2 britse korthaar katten gehad, eentje helaas overleden en de andere ging met mijn zus mee toen zij uit huis ging.

Toen waren wij op zoek gegaan naar kittens op internet, vage foto's maar wel hele leuke beestjes, wij komen daar en toen beweerde ze eerst ook dat het helemaal BK's waren, maar dit was niet het geval. Waarschijnlijk kruisingen, vroegen er ook ongeveer 175 voor.. We hebben er uiteindelijk toch 2 gekocht. Ook gelogen over de leeftijd, ze waren veeeeeeeeeels te jong. Een hele hoop elende meegemaakt. honderden euro's da kosten. Uiteindelijk zijn het 2 gezonde katten geworden maar het is wel vreselijk

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:43

crossmonster schreef:
Ik ben het met je eens mbt die allergieen, daar ben ik juist een hele harde in, als iets op de grond valt eet ik dat gerust nog op.

En toen ik nog vrachtwagen reed at ik gerust met poep aan de handen mijn boterhammetjes op :')

Maar hier in huis wil ik gewoon dat het fris ruikt, ik heb een laminaatvloer waar je alles op ziet, dus elke dag even stofzuigen en dweilen is geen overbodige luxe.

Overigens heb ik ook van die scheppers... ik vind de catsan door het hele huis :')

Verder was vorig jaar uitgebreid op tv van de kittensterfte in Eindhoven, daar waren enorm veel pleeggezinnen met overleden kittens, vanwege kattenziekte, en er werd door een dierenarts uitgelegd dat kattenziekte met de schoenen naar binnen kon worden gelopen.

Dus sindsdien doen mensen maar lekker de schoenen uit bij mij, kleine moeite en voor mij een groot plezier.

meen je dat nou?
Want dat vind ik echt niet zo smakelijk, sorry

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:44

Eet jij ook nooit wat bij de paarden dan??
Ik bedoel overigens geen mensenpoep maar varkenspoep he :+

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:46

uhm nou ik eet wel eens wat bij de paarden, maar dan was ik wel eerst mijn handen bij het kraantje..

Ik vond het al zo gek hoe je mensenpoep in de eerste plaats op je handen kreeg, sorry dat was denkfoutje

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:49

Ik veeg mijn kont met mijn handen af :+

Ik heb varkens vervoerd, en na het laden kon je vaak niet je handen wassen, ff vlug met wat water uit de slang, maar zonder zeep of handoek.
Daarna ff afvegen aan mijn overall en ik luste gerust mijn bammetjes hoor, geen probleem.

Mensenpoep is een ander verhaal :r

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:33

Ok dan snap ik het inderdaad wel...
Na een tuinslang, en als ik erg honger heb zou ik dat misschien ook wel doen ja.

:P hihi klein misverstandje over wat voor soort poep.. kan gebeuren

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:17

Is het kittentje er inmiddels al?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:17

x_Sannee schreef:
Is het kittentje er inmiddels al?

Bijlezen misschien een optie >;) .