Waar te koop voor leuke prijs??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:23

Ondanks dat ik me niet wil mengen in de discussie welke brokken er goed of slecht zijn, hier het beruchte foldertje:
http://www.voernatuurlijk.nl/hills1.jpg

http://www.voernatuurlijk.nl/hills2.jpg

Let op, er staat dus dat verkoop van Hills 2 maal zoveel klanten genereerd, hiermee kunnen ze natuurlijk ook gewoon kopende klanten bedoelen in tegenstelling tot wat sommige hier vermoeden, dat het patienten zouden zijn. Lezen is natuurlijk ook iets wat op meerdere manieren kan ;)

Anoniem

Re: Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:27

Laika met dat artikel is niets mis, krijgen wij ook op de zaak van bv Vredestein, Michelin of een schoonmaakmiddel.
NIets spannends aan of bedriegelijks, maar dat eerste artikel is wel degelijk hartstikke fout (Wat ik geplaatst heb) daarin wordt namelijk beweerd dat een DA eensnoepreisje krijgt als hij zijn voer verkoopt en daar geloof ik eerlijk gezegd geen snars van.

Gewoon ieman die handig is met fotoshop en zijn zin door wil drammen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:29

Ik zie ook niets verkeerds daar in Laika, gewoon gezonde reclame.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:35

Chiqa schreef:
Laika met dat artikel is niets mis, krijgen wij ook op de zaak van bv Vredestein, Michelin of een schoonmaakmiddel.
NIets spannends aan of bedriegelijks, maar dat eerste artikel is wel degelijk hartstikke fout (Wat ik geplaatst heb) daarin wordt namelijk beweerd dat een DA eensnoepreisje krijgt als hij zijn voer verkoopt en daar geloof ik eerlijk gezegd geen snars van.

Gewoon ieman die handig is met fotoshop en zijn zin door wil drammen.

Maar hoe weet jij zo zeker dat dat niet waar is? Waarop baseer jij je beschuldiging dat dit gephotoshopt is? Ik vind dat nogal een zware beschuldiging.
En dan, al zou dit artikeltje gemanipuleerd zijn, er zitten op een forum als barfplaats ruim 6.500 geregistreerde gebruikers. Als er één daarvan iets zou manipuleren, maakt dat dan die andere 6.499 leden tot hetzelfde onbetrouwbare 'soort mensen'? Ik ben hier op bokt ook wel vreemde, niet op waarheid berustende zaken tegen gekomen, moet ik dan maar heel bokt laten voor wat het is en al die andere duizenden boktgebruikers over dezelfde kam scheren?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 20:39

Laika schreef:
Lezen is natuurlijk ook iets wat op meerdere manieren kan ;)

Dat is een feit.... :+

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:51

Wil nog wel even duidelijk stellen, dat ook ik niks mis met die folder vind. Ik heb dit geplaatst omdat ik het kon vinden ;)

Ik heb namelijk helemaal niets tegen brok, en als er al een brok bestaat die je hond met artrose kan helpen, helemaal fijn! Ik weet alleen nu wel dat vers vlees gewoon nog beter voor je hond kan zijn.
Natuurlijk verdient een dierenarts eraan als je bij hem brokken koopt, maar wel om kopende klanten te trekken, niet zozeer patienten. Wellicht krijgt de DA ook nog een extra provisie over de verkoop. Hetzelfde gebeurt immers in de humane zorg ook.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:53

Laika schreef:
Ondanks dat ik me niet wil mengen in de discussie welke brokken er goed of slecht zijn, hier het beruchte foldertje:
http://www.voernatuurlijk.nl/hills1.jpg

http://www.voernatuurlijk.nl/hills2.jpg

Let op, er staat dus dat verkoop van Hills 2 maal zoveel klanten genereerd, hiermee kunnen ze natuurlijk ook gewoon kopende klanten bedoelen in tegenstelling tot wat sommige hier vermoeden, dat het patienten zouden zijn. Lezen is natuurlijk ook iets wat op meerdere manieren kan ;)

Ik heb destijds een andere versie van deze folder gezien waarin het geheel toch net even anders werd geformuleerd. Vergeet niet dat dergelijke mailingen niet eens in de zoveel jaar worden verstuurd, maar dat er in de loop der jaren meerdere van dergelijke folders zijn verstuurd.
Maar los daarvan is dit toch wel het bewijs dat de commercie een stevige invloed uitoefent op hetgeen je bij een dierenartsenpraktijk als zogenaamd deskundig advies krijgt voorgeschoteld. Daar kun je eenvoudigweg niet omheen. De vraag is dus nog steeds: Wanneer een dierenarts jou een bepaald merk brok adviseert, doet hij dat dan omdat hij dat echt zo'n geweldig goede brok vindt of omdat hij gewoon commerciële belangen heeft bij de verkoop van die brok?
En dan, de soorten Hills die ook verkrijgbaar zijn bij de dierenspeciaalzaak gaan de mensen over het algemeen niet speciaal bij de dierenarts halen. Dus waar komt dan die verdubbeling van het aantal klanten vandaan wanneer men als da zijnde Hills promoot? Of moet er dan vooral die soorten Hills worden gepromoot die je alleen bij de da kunt halen? Krijgen mensen die bij de da komen dan niet erg gemakkelijk een speciaal dieet voor hond of poes aangeboden?

Mijn moeder liet haar hondje steriliseren, toen ze haar weer op mocht halen werd er meteen verteld dat het gebitje ook maar gelijk was schoongemaakt en dat het beestje vanaf nu speciale antitandsteenbrokken móest eten. Die zak brokken stond al klaar en zat meteen bij de rekening inbegrepen. Ongevraagd. Zonder overleg. En moeders heeft het nog betaald ook en zat vervolgens met een zak brokken die dat beestje weigerde te eten. Helaas komen dat soort prakijken gewoon voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:13

Oprtalj schreef:
Daar kun je eenvoudigweg niet omheen. De vraag is dus nog steeds: Wanneer een dierenarts jou een bepaald merk brok adviseert, doet hij dat dan omdat hij dat echt zo'n geweldig goede brok vindt of omdat hij gewoon commerciële belangen heeft bij de verkoop van die brok?

Commerciele belangen gaan mij echt te ver beetje nuchter verstand nee dus.
Kijk als jij een bedrijf heb is er niets spannends aan als jij gewoon op de hoogte wordt gehouden door je leverancier, komt er een vertegenwoordiger aan en die geeft jou wat info of foldertjes, goedd juist dan weet hij immers wat hij verkoopt.

Vind het behoorlijk 'dommig; overkomen om zoiets op een vervlees forum te plaatsen, want het gaat vrijwel nergens over is geheel onschuldig. Gewoon commerciele reclame niets meer niets minder.
Als je zelf in het bedrijfsleven zit zou hier geen eens een discussie over hoeven bestaan omdat je het gewoon herkent.

Oprtalj schreef:
Maar hoe weet jij zo zeker dat dat niet waar is? Waarop baseer jij je beschuldiging dat dit gephotoshopt is? Ik vind dat nogal een zware beschuldiging.

Zware beschuldiging? Kan je geloof ik niet volgen. Ik zie wat en maak dat bespreekbaar.
Of zal de DA haar dit mailtje hebben gestuurd, met de mededeling "kijk mevrouw plaats dit maar op je forum mss kan je nog wat klantjes winnen'
Geloof je nu zelf dat een DA dit heeft door gestuurd? Antwoord zal vrij simpel zijn, natuurlijk niet.

En hoe komen ze dan aan die info? Mss een avondje knutselen, zo moeilijk is dat niet, als jij een beter idee heb ben ik daar wel nieuwsgierig naar, hoe komen zijn aan deze delicate info?
Want dan zal er iets gruwelijks mis zijn met de DA"s in nederland, en wordt het tijd om stappen et ondernemen.

Maar goed daar gign het mij an sich niet om, wat mij wel boeit is het feit dat dit soort kansloze berichten worden gebruikt om zielen te winnen.

Ik was op zoek naar informatie voor een huisdier, niet om gehersenspoeld te worden, ik heb al vaker aangegeven of er iemand mij een forum aan kan raden waar dit niet gebeurd en er gewoon op een gezonde manier van gedachtes kan worden gewisseld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:16

Ik denk ook dat het er heel erg aan ligt wat voor DA je hebt... Mijne is echt totaal niet commercieel ingesteld, klinkt alsof ze een van de weinigen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:22

Is het wel zover gezocht? Ik weet nog dat er huisartsen waren, die ook bonussen kregen van farmaceutische bedrijven, wanneer zij de medicijnen van desbetreffende fabrikant voorschreven. Dat was ook nog in journaal destijds. Ik denk niet dierenartsen zoveel heiliger zijn. En idd dierenarts wordt je om dieren te helpen, maar er zijn er genoeg, die het wel erg vervelend vinden om buiten kantooruren gebeld te worden, ook al staan ze op oproep. Ik wil heus niet iedereen over een kam heen scheren, maar pleit ze ook zeker niet vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:36

Mindim schreef:
het wel zover gezocht? Ik weet nog dat er huisartsen waren, die ook bonussen kregen van farmaceutische bedrijven, wanneer zij de medicijnen van desbetreffende fabrikant voorschreven.

Ik zal je vertellen....als wij 4 banden van een bepaald merk verkopen krijgen wij een horloge...Bij 20 stuks een radio, ja en nu?
Dan zijn we maar meteen een waardeloze dealer die de klanten oplicht? :? IS juist een hele gezonde ruil, gebeurt overal.
Alleen waar het mij om gaat is dat dit op een site wordt geplaatst om op die manier zielen te winnen, ik hoop toch echt dat men dit met nuchter verstand bekijkt, maar wat mij betrefd ben ik er dan klaar mee.
Ik wil informatie, geen propaganda.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:48

Chiqa schreef:
Commerciele belangen gaan mij echt te ver beetje nuchter verstand nee dus.
Kijk als jij een bedrijf heb is er niets spannends aan als jij gewoon op de hoogte wordt gehouden door je leverancier, komt er een vertegenwoordiger aan en die geeft jou wat info of foldertjes, goedd juist dan weet hij immers wat hij verkoopt.

Vind het behoorlijk 'dommig; overkomen om zoiets op een vervlees forum te plaatsen, want het gaat vrijwel nergens over is geheel onschuldig. Gewoon commerciele reclame niets meer niets minder.
Als je zelf in het bedrijfsleven zit zou hier geen eens een discussie over hoeven bestaan omdat je het gewoon herkent.

Je begrijpt mijn punt niet.
Ik zit zelf ook in het bedrijfsleven, sterker nog, ik heb een eigen zaak en verstuur zelf ook mailingen aan bedrijven. Ik ben helemaal niet vies van commercie, dat heb ik ook nergens beweerd. Het enige dat ik hier naar voren wil brengen is dat wij als huisdiereigenaren gewoon consument zijn bij een commercieel bedrijf dat dierenartsenpraktijk heet. En hoewel iedereen met een beetje gezond verstand de reclameuitingen van zeepmiddelen, automerken etc. etc. geneigd is met een korreltje zout te nemen en zeker bij de wat grotere aanschaffen zelf eens te kijken wat nu precies de voor- en nadelen van merk A t.o.v. merk B zijn, gaat het gros van de huisdiereigenaren blindelings af op het advies van de dierenarts want die is de grote deskundige. Als er in een topic als dit wordt gevraagd wat er goed is aan Hillsbrokken, dan komt direct het antwoord dat dat wel hele goede brokken moeten zijn omdat de dierenarts ze verkoopt. En dan probeer ik mensen een beetje wakker te schudden met als gevolg dat er direct mensen op hun achterste benen gaan staan. Zou ik hetzelfde zeggen over Omo of Witte Reus dan maakt niemand zich daar druk om, maar hondenvoeding ligt kennelijk gevoeliger.

Chiqa schreef:
Zware beschuldiging? Kan je geloof ik niet volgen. Ik zie wat en maak dat bespreekbaar.

Maar nogmaals, wát zie je dan? Waarom denk jij dat het gemanipuleerd is? Of waarom denk jij dat dit niet waar kan zijn?

Chiqa schreef:
Of zal de DA haar dit mailtje hebben gestuurd, met de mededeling "kijk mevrouw plaats dit maar op je forum mss kan je nog wat klantjes winnen'
Geloof je nu zelf dat een DA dit heeft door gestuurd? Antwoord zal vrij simpel zijn, natuurlijk niet.

En hoe komen ze dan aan die info? Mss een avondje knutselen, zo moeilijk is dat niet, als jij een beter idee heb ben ik daar wel nieuwsgierig naar, hoe komen zijn aan deze delicate info?
Want dan zal er iets gruwelijks mis zijn met de DA"s in nederland, en wordt het tijd om stappen et ondernemen.

Als jij werkelijk de moeite had genomen om sites als barfplaats en voer natuurlijk goed te bestuderen, dan had je geweten dat er op de betreffende sites een behoorlijk aantal dierenartsen en dierenartsassistentes aanwezig zijn. Dus niet zo moeilijk om te bedenken hoe dergelijke info op die sites terecht is gekomen: die hebben ze gewoon toegestuurd gekregen omdat hun praktijk nu eenmaal in de adressenbestanden staat.

Chiqa schreef:
Maar goed daar gign het mij an sich niet om, wat mij wel boeit is het feit dat dit soort kansloze berichten worden gebruikt om zielen te winnen.

Oké, dus er is niks mis mee als meneer Hills folders verstuurt met als doel klanten te winnen, maar als iemand daar kritiek op heeft dat is het een kwalijke zaak dat die persoon misschien wel medestanders zal krijgen? :+

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 22:04

Quellian schreef:
Ik denk ook dat het er heel erg aan ligt wat voor DA je hebt... Mijne is echt totaal niet commercieel ingesteld, klinkt alsof ze een van de weinigen is?

Ik denk ook dat er een behoorlijk verschil is tussen verschillende dierenartsen. De een zal inderdaad meer aan het dier en de portemonee van de eigenaar denken, de andere da denkt voornamelijk aan zijn eigen portemonnee!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:09

nickyu schreef:
enig idee hoe duur die supplementen zijn ?

Sashas Blend kost € 45-50/ pot van 250 gram, ik doe er met 1 hond maaaaanden mee.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 22:26

MarChak schreef:
nickyu schreef:
enig idee hoe duur die supplementen zijn ?

Sashas Blend kost € 45-50/ pot van 250 gram, ik doe er met 1 hond maaaaanden mee.

Hoe zwaar is jouw hond dan?? Wij zouden ongeveer 100 dagen doen met 250 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:27

Oprtalj, dan de vraag aan jou wil of KAn jij mij niet begrijpen? :+

Oprtalj schreef:
Maar nogmaals, wát zie je dan? Waarom denk jij dat het gemanipuleerd is? Of waarom denk jij dat dit niet waar kan zijn?

Heb ik toch al meerdere malen antwoord op gegeven;

Chiqa schreef:
Geloof je nu zelf dat een DA dit heeft door gestuurd?

Oprtalj schreef:
Oké, dus er is niks mis mee als meneer Hills folders verstuurt met als doel klanten te winnen, maar als iemand daar kritiek op heeft dat is het een kwalijke zaak dat die persoon misschien wel medestanders zal krijgen?
:+

Ook niets mis mee, zijn ook niet mijn woorden. Vind het alleen een beetej triest dat dit genoemd wordt net wat je zegt is doodnormale commerciele reclame voor een product.

Oprtalj schreef:
gaat het gros van de huisdiereigenaren blindelings af op het advies van de dierenarts want die is de grote deskundige.

En logisch, als je als brokkenvoerder 'brokkenpiloot' wordt genoemd kan ik zo'n site niet meer serieus nemen, het spijt me :D

Bovendien heb ik op barfplaats topics gelezen van mensen die met de handen in het haar zitten omdat hun dier ziek is. DA raad brokken aan (dieetvoer) en barf probeert weer eens vlees aan te smeren.
Je ziet het dier steeds zieker worden, vers slaat niet aan.
En toch door blijven gaan over het geven van vers vlees.
Op een gegeven moment stapt de eigenaar toch weer over op het dieetvoer, en je ziet het dier opknappen, op aanraden van de DA he ;)

En dan ben je een moordenaar want je maakt je dier kapot, of nog erger....die diarree en buikklachten
zijn 'ontgiftiging' van de jarenlange brokken.
Goed okay prima, maar vidn je het heel erg dat ik dit dan te ver vind gaan?

Dan ga ik persoonlijk uit van de ervaring van mijn DA. En niet van die pruts DA's op barf.
Heb toevallig dit weekend bijna mn kat verloren aan een ernstige maag darm onstteking,
geen haar op mn hoofd die zich dan in gaat laten met een niet arts op een barf plaats die
zich alleen maar druk kan lopen maken om zielen te winnen door het plaatsen van die onzin over snoepreisjes.

Maar goed heb nog steeds geen antwoord op mn vraag ;

Van wie is die info van die snoepreisjes dan wel afkomstig
Afbeelding

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:07

Nee Chiqa, natuurlijk kán ik je niet begrijpen als je geen antwoord geeft op mijn vraag en vervolgens gaat beweren dat je dat wel hebt gedaan. Quote je antwoord anders even?

Barfplaats zit je hoog geloof ik? Maar wat doet dat ter zake in deze discussie? Wil je een welles-nietes-discussie over jouw zieke kat vs de mijne die toevallig dankzij één van die zogenaamde prutsda's (die overigens gewoon afgestudeerd dierenarts is, nog één van die wilde beschuldigingen van je) van zijn chronische blaasproblemen is afgeholpen? Iets wat mijn reguliere da met speciale brokkies en tig antibioticakuren niet lukte?

En ik moet eerlijk gezegd hartelijk lachen om jouw 'snoepreisjes' Heb je het zelf wel gelezen of wacht je tot je bij de volgende verkochte set banden een leesbrilletje krijgt? Het gaat om Irischeques t.w.v. 12,50. Wow, daar kun je echt een geweldig reisje van maken! :D Wat wil je daar nou nog verder over weten dan? Wie degene is die dat op die site geplaatst heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:11

Oprtalj schreef:
. Quote je antwoord anders even?

Alstu, derde keer :+

Chiqa schreef:
Oprtalj, dan de vraag aan jou wil of KAn jij mij niet begrijpen? :+

Oprtalj schreef:

Heb ik toch al meerdere malen antwoord op gegeven;

Chiqa schreef:
Geloof je nu zelf dat een DA dit heeft door gestuurd?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:45

Sorry hoor, maar je hebt hiermee nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je denkt dat het gephotoshopt is en waarom je denkt dat het niet waar kan zijn dat dierenartsassistentes zoiets aangeboden krijgen.

En op dat laatste stukje quote van jezelf heb ik echt allang antwoord gegeven. Er staat duidelijk in de door jou geplaatste link 'met dank aan Yari'. Yari is een gebruikster van dat forum en die is inderdaad dierenartsassistente zoals er wel meer dierenartsen en assistentes op dat forum en op barfplaats aanwezig zijn.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:10

luffie schreef:
@Symbeami: Thanx! Ik ga de site bekijken, want ik kom niet zo vaak ik Amerika _O- .

ik ook niet :D was er toevallig afgelopen zomer. Prijzen voor die supplementen zijn echt heel anders daar.
En dan de keuze die ze hebben .....
Ik wil je nog wel even helpen hoor, om door de bomen het bos niet meer te zien www.kvvet.com, ik heb daar ooit hoofpads besteld, dat kwam toen wel gunstig uit met de verzendkosten. Of het voor supplementen zinvol is weet ik niet. Maar je kunt daar in elk geval nog wat rondneuzen voor info :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:04

Oprtalj schreef:
Sorry hoor, maar je hebt hiermee nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je denkt dat het gephotoshopt is en waarom je denkt dat het niet waar kan zijn dat dierenartsassistentes zoiets aangeboden krijgen.

Heb ik echt al antwoord op gegeven, maar goed ben de beroerdste niet zal hem herhalen met mn eigen woorden dan maar weer;

Ik heb het vermoeden dat het gefotoshopt is omdat het er bij mij niet ingaat dat een DA dit naar jou en mij zullen sturen, zo duidelijk? Daarom denk ik dat geloof er gewoon niets van.

Oprtalj schreef:
Yari is een gebruikster van dat forum en die is inderdaad dierenartsassistente zoals er wel meer dierenartsen en assistentes op dat forum en op barfplaats aanwezig

Jammer dat je niet leest, maar nu is het mij wel duidelijk, deze link komt namelijk niet van barfplaats maar van Voernatuurlijk.nl, staat er toch echt duidelijk in ;)

Chiqa schreef:

Chiqa schreef:

Werd alleen wel via barfplaatst getipt ;) Beter lezen dus :)

Maar om even terug te komen op Yari, lekkere DA assistente, prive gegevens naar buiten gooien
dat je op zon best wel trieste manier orive gegevens op internet zet.
Ik zie het al voor me dat ik een copy van een factuur plaats waarin staat wat wij als inkoopprijs voor een
Michelin band betalen.............

Als je op die manier zielen moet winnen ben je knap stom bezig.

Maar goed om weer terug te komen op het onderwerp en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,
heeft iemand een forum voor mij waar ik mij kan laten informeren over barf en kvv waar dit er niet zo aan toe gaat?
Want ik heb namelijk een hond waar ik wat vragen over heb.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:41

Ik denk dat je je vragen gewoon op voernatuurlijk of barfplaats kan stellen. Je bepaalt toch altijd zelf wat je leest!
Overal zul je mensen aan treffen die dingen in uitersten zien. Die heb je hier op bokt ook. Ik snap namelijk het probleem niet zo.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:48

Als je ergens via een homeopatische praktijk een stukje puur zilver kunt bestellen en het in de drinkbak legt wil het ook nog wel eens wat helpen namelijk. Klinkt vaag maar is wel betaalbaar en als het aanslaat, helemaal mooi.

Hills is idd duur.

Hebben ze ook voedindssupplementen voor honden met artrose?
Zoals glucosamine? MIsschien is dat op langere termijn betaalbaarder?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:42

Chiqa, leer nou eerst eens zelf lezen voordat je mij iets verwijt. Ik heb namelijk nergens beweerd dat deze links van barfplaats komen.

Oprtalj schreef:
Yari is een gebruikster van dat forum en die is inderdaad dierenartsassistente zoals er wel meer dierenartsen en assistentes op dat forum en op barfplaats aanwezig

En voor wat betreft jouw Michelinbanden: Iedereen wéét dat jullie daar op verdienen en dat jullie een commercieel bedrijf zijn. Maar bij dierenartsenpraktijken is de consument zich daarvan vaak niet zo goed bewust. Het gaat hier ook niet om een factuur, maar om reclamefolders die die voedingsfabrikanten zelf opsturen. Die weten zelf ook best dat zo'n folder wel eens door mensen buiten dierenartsenpraktijken kunnen worden gelezen. Ik zie het probleem niet zo. Is toch geen groot geheim? Is een dierenarts die dergelijke merken niet verkoopt verplicht om dergelijke folders met de grootst mogelijke voorzichtigheid te behandelen? Ik vind het nogal overdreven om reclamefolders waarvan er honderden in omloop zullen zijn te betitelen als zijnde 'privégegevens'. De betreffende dierenartsassistente heeft waarschijnlijk niet gevraagd om die dingen toegestuurd te krijgen, maar als ze ze vervolgens wel krijgt, dan mag ze er toch mee doen wat haar goeddunkt? Dat is het risico dat de fabrikant zelf neemt als hij zo'n mailing verstuurt.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:09

Laika schreef:
Ik denk dat je je vragen gewoon op voernatuurlijk of barfplaats kan stellen. Je bepaalt toch altijd zelf wat je leest!
Overal zul je mensen aan treffen die dingen in uitersten zien. Die heb je hier op bokt ook. Ik snap namelijk het probleem niet zo.

Nee, ik zie dat probleem ook niet. Er zijn een aantal algemene honden- en kattenfora waarop nogal eens verhitte discussies zijn gevoerd tussen voor- en tegenstanders van versvlees en barf. Een aantal voorstanders is vervolgens een paar jaar geleden 'voor zichzelf begonnen' d.m.v. fora als voer natuurlijk en barfplaats. Gewoon omdat ze graag dieper op de versmaterie in wilden gaan zonder telkens weer dezelfde discussie te krijgen. In een paar jaar tijd zijn die fora behoorlijk groot geworden en is er een schat aan informatie te vinden. Ik heb op die fora in de afgelopen jaren heel wat dieren die gezondheidsproblemen hadden enorm op zien knappen door de overschakeling op vers. En ook sommige niet. Net zo goed als dat die zakken speciale brokken niet altijd het gewenste effect hebben. Wat je als eigenaar jouw dier wilt geven blijft vervolgens altijd helemaal jouw eigen verantwoording.