Chiqa schreef:Commerciele belangen gaan mij echt te ver beetje nuchter verstand nee dus.
Kijk als jij een bedrijf heb is er niets spannends aan als jij gewoon op de hoogte wordt gehouden door je leverancier, komt er een vertegenwoordiger aan en die geeft jou wat info of foldertjes, goedd juist dan weet hij immers wat hij verkoopt.
Vind het behoorlijk 'dommig; overkomen om zoiets op een vervlees forum te plaatsen, want het gaat vrijwel nergens over is geheel onschuldig. Gewoon commerciele reclame niets meer niets minder.
Als je zelf in het bedrijfsleven zit zou hier geen eens een discussie over hoeven bestaan omdat je het gewoon herkent.
Je begrijpt mijn punt niet.
Ik zit zelf ook in het bedrijfsleven, sterker nog, ik heb een eigen zaak en verstuur zelf ook mailingen aan bedrijven. Ik ben helemaal niet vies van commercie, dat heb ik ook nergens beweerd. Het enige dat ik hier naar voren wil brengen is dat wij als huisdiereigenaren gewoon consument zijn bij een commercieel bedrijf dat dierenartsenpraktijk heet. En hoewel iedereen met een beetje gezond verstand de reclameuitingen van zeepmiddelen, automerken etc. etc. geneigd is met een korreltje zout te nemen en zeker bij de wat grotere aanschaffen zelf eens te kijken wat nu precies de voor- en nadelen van merk A t.o.v. merk B zijn, gaat het gros van de huisdiereigenaren blindelings af op het advies van de dierenarts want die is de grote deskundige. Als er in een topic als dit wordt gevraagd wat er goed is aan Hillsbrokken, dan komt direct het antwoord dat dat wel hele goede brokken moeten zijn omdat de dierenarts ze verkoopt. En dan probeer ik mensen een beetje wakker te schudden met als gevolg dat er direct mensen op hun achterste benen gaan staan. Zou ik hetzelfde zeggen over Omo of Witte Reus dan maakt niemand zich daar druk om, maar hondenvoeding ligt kennelijk gevoeliger.
Chiqa schreef:Zware beschuldiging? Kan je geloof ik niet volgen. Ik zie wat en maak dat bespreekbaar.
Maar nogmaals, wát zie je dan? Waarom denk jij dat het gemanipuleerd is? Of waarom denk jij dat dit niet waar kan zijn?
Chiqa schreef:Of zal de DA haar dit mailtje hebben gestuurd, met de mededeling "kijk mevrouw plaats dit maar op je forum mss kan je nog wat klantjes winnen'
Geloof je nu zelf dat een DA dit heeft door gestuurd? Antwoord zal vrij simpel zijn, natuurlijk niet.
En hoe komen ze dan aan die info? Mss een avondje knutselen, zo moeilijk is dat niet, als jij een beter idee heb ben ik daar wel nieuwsgierig naar, hoe komen zijn aan deze delicate info?
Want dan zal er iets gruwelijks mis zijn met de DA"s in nederland, en wordt het tijd om stappen et ondernemen.
Als jij werkelijk de moeite had genomen om sites als barfplaats en voer natuurlijk goed te bestuderen, dan had je geweten dat er op de betreffende sites een behoorlijk aantal dierenartsen en dierenartsassistentes aanwezig zijn. Dus niet zo moeilijk om te bedenken hoe dergelijke info op die sites terecht is gekomen: die hebben ze gewoon toegestuurd gekregen omdat hun praktijk nu eenmaal in de adressenbestanden staat.
Chiqa schreef:Maar goed daar gign het mij an sich niet om, wat mij wel boeit is het feit dat dit soort kansloze berichten worden gebruikt om zielen te winnen.
Oké, dus er is niks mis mee als meneer Hills folders verstuurt met als doel klanten te winnen, maar als iemand daar kritiek op heeft dat is het een kwalijke zaak dat die persoon misschien wel medestanders zal krijgen?