rockwitch schreef:detour wat jij als straf geeft is echt heel heftig, ik vind het altijd erg knap als zo kunnen zeggen dat hij dominant is enzo. Waarschijnlijk wel, maar honden kunnen ook uit onzekerheid grommen of bijten.
Als iemand zijn pup zo'n straf geeft zoals jij nu opgeeft en hij doet juist lelijk uit onzekerheid, heb je straks een hond die doodsbang voor je is.
Eigenlijk moet je er gewoon een gedragstherapeut bij halen, iemand moet naar je hondje kijken om te zien in wat voor houdingen hij dit gedrag laat zien. Ga alsjeblieft niet van die hele heftige dominante straffen uitdelen.
Ik denk zelf niet dat hij onzeker is, maar je weet maar nooit, dus ga er eerst iemand bij halen die wel wat meer verstand van heeft. Voor gedragsproblemen moet je echt een hond gezien hebben voor je een conclusie kan trekken.
Rijden is zeer dominant. De straf valt wel mee, het hoeft toch niet ruw?
Als er sprake is van angstagressie of onzekerheid dan is er sprake van een zeer onderdanige lichaamshouding met de staart tussen de poten.
Een pup van die leeftjd die doodsbang is en dergelijk gedrag vertoont en een jack is? Geloof er niets van.
heb overigens iemand thuis geholpen met een pup die al het huis rulede op zijn 14de week, denk maar niet dat deze correcties accepteerde. Mensen mochten al niet eens meer op de bank..
Knap dat jij kunt beoordelen of ik verstand heb van gedrag van honden trouwens.
Als iemand dergelijke info verschaft wordt er al veel duidelijk rockwitch.
Maar een gedragdstherapeut is een optie, al zal deze waarschijnlijk zeggen dat het gedrag zeer normaal is. Puppies spelen namelijk niet zo maar, alles heeft een functie, niks is toevallig, nét als bij paarden.
Dan al wordt er een rangorde bepaald.
En in een oor bijten? Tsja, ik neem aan dat TS wel snapt dat het oor er niet af hoeft?
TS, ik ben heel beneiuwd wat de trainer van de cursus straks zegt.
Hopelijk komt het allemaal goed.