Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:10

de mijnen doen ook gewoon hun ding........... soms komen ze dagen niet thuis.............. so be it :)

Ik ben er een kwijt geraakt, nooit meer teruggevonden......... hij zal vast een leuker huis hebben gevonden.

nee mijn katten leven in vrijheid.

maar nou moet ik wel zeggen dat mijn katten ook in vrijheid kunnen leven want binnen een straal van 200 meter is hier geen weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:21

smokey17 schreef:
. Helaas is de kat binnen een half jaar midden in de nacht(ontsnapt, mocht 's avonds niet naar buiten) ondersteboven gereden door een kat.

Jeutje wat voor voertuig bestuurde deze kat dan? :D ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:24

Chiqa schreef:
smokey17 schreef:
. Helaas is de kat binnen een half jaar midden in de nacht(ontsnapt, mocht 's avonds niet naar buiten) ondersteboven gereden door een kat.

Jeutje wat voor voertuig bestuurde deze kat dan? :D ;)

HAHAHAHA en ik wou er wat anders neer zetten. Dat heb ik wel vaker. Dan zit ik met iets in mijn hoofd. Maar typ ik ondertussen een verhaal over wat anders, en typ ik hetgene dat in mijn hoofd zit..... jaja heel duidelijk.

Best lastig soms om vrouw te zijn en meerdere dingen tegelijk te kunnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:37

Hahaha had al een vermoeden dat het een typefoutje was :D

Nee aanrijden is idd verschrikkelijk, moet er niet aan denken maar om mijn katten nu hun vrijheid hiervoro op te geven...No way. Ze kunnen onderhand nu met het verleer omgaan dus zie het probleem ook niet zo.
Mooi voorbeeldje, zat 2 weken geleden met een hele zieke kat, is uiteindelijk 4 dagen opgenomen geweest in een kliniek. Ze heeft het allemaal overleefd hoor, goede ab ed.
Maar merkte dat ze wel steeds minder honger had, en heb dr weer lekker naar buiten gedaan.
Ze ging even compleet los, lekker rollen in de zon graven in de tuin, en daarna at ze weer als ooit tevoren.
Ik vind het niet zo onlogisch hoor, als een mens alleen maar binnen zit en zijn energie niet kwijt kan wordt het ook ongelukkig en eet minder.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:43

Ik vind het prima dat mensen hun katten naar buiten laten, ik heb het ook gedaan.

Maar nu dus niet meer. Ik ben er binnen een paar weken tijd, terwijl ik op het platteland woon, twee kwijt geraakt (de ene dus maanden later onder de heg gevonden, de andere kwam thuis met allemaal bloed uit zijn bekkie, wie weet wat bloedingen er nog meer waren), dat overkomt me niet meer. Dan maar egoïstisch, ik gun mijn katten niet zo'n akelige dood als de afgelopen twee keer is gebeurd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:22

Mijn kat komt ook lekker buiten hoor :j Ik had er 2 en de ander is oktober vorig jaar aangereden en helaas (of gelukkig op slag) overleden.

We hebben er nog 1, we hebben hem een reflecterend bandje om gedaan en hij komt in principe als het donker is niet meer buiten. 's Morgens lekker naar buiten en 's avonds met eten moetie weer binnen zijn, maar het is zo'n besluiteloos beest, die wil per dag een keer of 8 even naar buiten, voel me net zo'n portier :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:57

We kwamen net thuis en onze overblijver Isis ligt nu elke keer prominent in de krabpaal in het mandje waar Bliss elke keer in ligt. (we hebben zo'n groot ding, wat van de vloer tot aan het plafond loopt met 4 verdiepingen waar ze op en in kunnen liggen) We vonden het wel gezellig dat ie zo lekker bij ons in de woonkamer lag, dus deden de slaapkamer deur even dicht (het tocht nogal). Uiteraard moest meneer gelijk naar buiten, mauwen, niet normaal! Wij dat gejammer van meneer negeren, nou dat pikte hij na 20 minuten niet meer, hij liep naar de kattenbak, deed alsof hij erop zou gaan en trok toen zijn neus er voor op om vervolgens weer voor de slaapkamer deur te gaan jammeren. Met andere woorden: Ik doe mn behoefte elke keer buiten en nu dus ook, dus snel die deur open ;)
Naja, hij snapt het natuurlijk ook niet dat die deur nu opeens dicht is, terwijl de deur sinds Bliss weg is, altijd open staat. Om het huis schoon te houden hebben we hem toch maar naar buiten gelaten...

Fijn trouwens dat er nu meer mensen zijn die mijn standpunt van het naar buiten laten begrijpen!
Ik las net ook een vraag waarom onze DA had gezegd met 10 maanden castreren. Toen we daar kwamen voor de eerste enting hebben we het gelijk over castreren gehad, wanneer we dat het beste konden laten doen. Ze heeft toen gezegd, het kan al met 6 maanden, maar je kunt beter wachten totdat ze in huis gaan sproeien, dat zal met een maand of 10 zijn, want dan zijn ze volwassen en dan belemmer je de groei ook niet. Als het sproeien langer op zich liet wachten, had ze aangeraden om ook langer te wachten met casteren. We moesten dus de eerste sproeibeurt aanhouden als richtlijn voor het castreren. Uiteindeiljk hebben ze geen van beiden nog in huis gesproeid en hadden mn vriend en ik zoiets van, nou, ze zijn 10 maanden, zien er al redelijk volwassen uit qua bouw (isis wel, maar bliss is nog wat slungelig), laten we dat sproeien maar voor zijn. Maarja, nu is Bliss dus weg en zitten we te tobben wat we met Isis moeten doen... Het liefst willen we ze tegelijk laten castreren, maar wat als Bliss niet meer terug komt, we kunnen het niet eeuwig uitstellen... Misschien dat ik toch van de week maar een afspraak ga maken voor Isis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:25

joyce2 schreef:
maar wat als Bliss niet meer terug komt, we kunnen het niet eeuwig uitstellen... Misschien dat ik toch van de week maar een afspraak ga maken voor Isis.

Goed besluit, je heb dr niets aan als deze straks ook wegloopt toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 02:19

Wat een vreemde raad van je DA... want sproeien kan na 3 dagen al een hele leuke gewoonte zijn.
Voor je kat dan toch.

Hangen de flyers nu al op?

Ik heb trouwens 2 echte 'buitenkatten' in mijn appartement (op het 7e en 8e verdiep) zitten. Ze zijn geschat op 2 en 4 en hadden nog nooit binnen gezeten toen ik ze uit de opvang ging halen (nuja, kattin zat 4 maand daar al en de kater hadden ze smiddags van straat geplukt).

Eerste wat mensen zeggen als ze mijn beesten zien, is hoe gelukkig ze eruit zien.

Wat een kat wél nodig heeft is stimulatie en voldoende ruimte. Dus hier is er superveel aandacht en een kleine 100m²...

Die katten hebben werkelijk nog geen seconde ongelukkig getoond sinds ze gewend zijn (kattin was erg mensenschuw).

Ik zou ze ook graag later de mogelijkheid bieden om buiten te gaan, maar wrs ga ik dan toch een afzetting gebruiken ala petsafe... er sterven en verdwijnen mij iets te veel buitenkatten...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:13

Ja, ik snap de redenatie van je DA niet helemaal :D Alle DA's die ik gesproken heb, raadden mij juist aan om het sproeien voor te zijn. :j

Isis zou ik gewoon laten castreren. Zou niet op Bliss wachten, wie weet duurt het nog even voor hij thuiskomt (maar we blijven positief!!).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:25

Het was een van de dierenartsen van Dijkshoorn en die staan over het algemeen toch wel goed bekend (behalve dan dat Dijkshoorn zelf een botte vent schijnt te zijn, maar k heb hem nog nooit gehad). Ik ga morgen in iedergeval een afspraak voor Isis maken en hopelijk komt Bliss snel terug en word hij ook snel geholpen...

Vandaag dachten we trouwens heel even dat Bliss terug was... Isis lag weer zoet in de krabpaal en het kattenluikje klapperde, Isis was gelijk alert en Rutger & ik natuurlijk ook! We keken elkaar echt aan van, het zal toch niet waar zijn? Helaas was het ook niet waar, want het waaide zo hard, dat de wind het luikje liet klapperen... Maar goed, we blijven hoop houden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:19

Gister weer de dierenarts gebeld, of er toevallig nog cyperse katers waren gevonden, maar ze had niets gehoord en ze vond wel dat Bliss al erg lang weg was. Ze heeft nogmaals gevraagd wat ik allemaal al ondernomen had om hem terug te vinden en ze vond dat ik goed gehandeld had en dat ik er verder niets meer aan kon doen, behalve afwachten.

Uiteraard heb ik ook even gebeld over de castratie van Isis, maar ze deed een beetje nors en kortaf, ik moest echt alle antwoorden uit haar trekken, heel vervelend. K had gevraagd of ik nog even zou wachten of Bliss terug zou komen, of dat ik Isis nu gelijk zou laten castreren. Dus ze vroeg hoe oud Isis was, dus ik vertelde dat hij 10 maanden oud is en dat ik bang ben dat hij straks ook wegloopt. "Nou, dan kun je hem eventueel wel castreren, daar beginnen we mee vanaf dat ze ongeveer 10 maanden oud zijn, dus hij heeft wel de juiste leeftijd, maar je zou er ook gerust nog even mee kunnen wachten." Dat is wat ze letterlijk vertelde! Toen ik vroeg hoe snel hij eventueel terecht zou kunnen kreeg ik niet eens antwoord :S

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:26

Wat een rare DA... onze Thommie is met 6 mnd geholpen!
Die begon toen al wel met sproeien.

Wel vervelend dat Bliss nog steeds weg is...
Maar mijn Knorretje (= poes) hebben we na 2 weken ook nog terug gevonden hoor , levend.
Geef de moed niet op, misschien nog een keer briefjes rond brengen zodat mensen weer denken, OOO hij is nog weg??? en wat meer opletten...

Succes :(:)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:34

Heb je ook contact opgenomen met de gemeente?? indien overleden dieren langs de weg gevonden worden, dan haalt de gemeente ze vaak op zonder andere instanties te raadplegen voor de mogelijke eigenaar... Helaas hebben wij zo ook een van onze vroegere katten terug gevonden, deze poes was gechipt en wel.. maar de gemeente heeft niets gedaan om ons te achterhalen...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:37

Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook al slechte ervaringen hebben met Dijkshoorn Joyce.
Wij gaan altijd naar de dierenarts in t centrum van Driebergen. Erg vriendelijk en maken altijd tijd voor je!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:48

Er zijn genoeg katers die vroegrijp zijn en al eerder gaan sproeien. Zoals gezegd ik heb 2 broertjes via een kattenopvang die waren 9 maanden toen ik ze kreeg en die dreigden al te gaan sproeien of ze deden het al en zijn dus daar direct geholpen. Ik hoor juist dat ze het tegenwoordig liever voor zijn het sproeien want als ze het eenmaal doen, kan het zijn dat ze toch doorblijven gaan daarmee. Heb je geen andere DA die je puur informatief even kan bellen met deze vraag of meerdere DA's in de buurt ?? Rare policy, er zijn veel vroegrijpe katten vlgs mij hoor. Wat vervelend dat Bliss nog niet terug is, sterkte daar natuurlijk ook mee!! :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:21

Gisteren bij animal planet zag ik 2 kittens die waren al gecastreerd.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:29

Zodra er ballen zitten, kunnen ze eraf :)

Maar wat erg dat Bliss nog niet terug is....
Mijn ergste nachtmerrie is dat mijn katten hezelfde doen..(is wel geholpen maar toch...)

Fritz en Elvis zijn met 6 maanden gecastreerd....en toch liep Fritz iets te ver en werd overreden......
Elvis loopt nu ook wel vaak wat verder...maar ik hou mezelf voor dat hij ouder en verstandiger is....

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij nog weer opduikt...

Even nog voor een beetje hoop.....Mijn ouders hadden vroeger ook een kater due weggelopen was...maar jaren later was hij opeens terug...
Toen hadden ze 2 Karels (er was inmiddels een Karel II) :+
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 03-02-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:31

Verschrikkelijk!
Ik wil even een stipje aangezien ik met spanning hoop dat er toch nog een kleine kans is!
Duim echt voor jullie!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:09

Ik snap eigenlijk niet dat je zo lang afwacht met castreren. Als deze da niet wil, ga je toch gewoon naar een andere? Jíj bent de klant hoor....als je kat eenmaal gaat sproeien, is de kans groot dat hij er niet meer mee ophoudt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:34

Ik hoop dat je m snel terug vind.
Toen ik thuis woonden hadden we altijd 2-5 katten thuis. 3 keer zijn we er 1 kwijtgeweest met verschillende afloop.
1 was te ver weg gelopen en is verdwaald. hebben we na weken, door steeds in een groter gebied briefjes op te hangen terug gevonden. Lag meneer heerlijk bij een oud dametje in een lekker mandje te slapen. We hadden hem bijna daar gelaten.
Nummer 2 was in een gleuf tussen twee schuttingen gevallen en hoorden we op een van onze zoekrondes door de poorten opeens miauwen. We hadden al 3 dagen lopen zoeken en t beestje was helemaal ingevallen en hongerig, erg zielig.
De 3de had minder geluk. Dat was een stoer jong katertje dat dacht dat die grote snelle rijdende dingen met lichtgevende ogen heus wel voor een stoere kater als hij zouden stoppen, helaas niet... Iemand heeft hem nog verplaatst van de weg naar de stoep (niet bekend of hij toen nog leefde) waar kinderen hem zondagochtend dood hebben gevonden. Gelukkig had hij een adreskokertje om waardoor de dierenambulance (gebeld door de moeders van de kinderen) ons meteen op de hoogte kon stellen. Onzekerheid lijkt me nog veel erger.
De kat die we nu hebben vaart heel goed bij zijn binnenleventje (we wonen op 6 hoog), Hij is zelfs stukken opgeknapt sinds hij alle aandacht en territorium voor zichzelf heeft (thuis bij mijn ouders was het echt een gefrustreerd ettertje die of alleen op zijn territorium op zolder zat of de andere katten het leven aan het zuurmaken was, hoewel ze daar allemaal dag en nacht naar buiten konden). Hij is nu erg lief en aanhankelijk en heeft veel meer rust dan hij had. Hij mag op het balkon, maar zelfs dat doet hij meestal liever niet.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:26

Paintlinger schreef:
Zodra er ballen zitten, kunnen ze eraf :)

Maar wat erg dat Bliss nog niet terug is....
Mijn ergste nachtmerrie is dat mijn katten hezelfde doen..(is wel geholpen maar toch...)

Fritz en Elvis zijn met 6 maanden gecastreerd....en toch liep Fritz iets te ver en werd overreden......
Elvis loopt nu ook wel vaak wat verder...maar ik hou mezelf voor dat hij ouder en verstandiger is....

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij nog weer opduikt...

Even nog voor een beetje hoop.....Mijn ouders hadden vroeger ook een kater due weggelopen was...maar jaren later was hij opeens terug...
Toen hadden ze 2 Karels (er was inmiddels een Karel II) :+

Ja inderdaad... zodra er ballen zijn kunnen ze eraf. Het jongst waarop wij een kater hebben laten castreren was 4,5 maand. Al onze katers zijn ruim voor de 10 maand geholpen.

En met de katers die wij vanaf kittens hebben gehad hebben we nooit last gehad van sproeierij. Behalve van onze gehandicapte. Maar die kan er niks aan doen, en die doet het ook niet om het sproeien.

Wij hebben ooit(10 jaar geleden ofzo) een schuwe straatkat uit het asiel geplukt. Deze was al 1,5 jaar en net gecastreerd. Deze sproeit wel helaas. Maar gelukkig bijna niet binnen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:51

Als ze buiten sproeien mag het van mij, dan heb ik er geen last van ;)

Maar goed, misschien moeten we idd nog maar iets van nieuwe briefjes op gaan hangen, gewoon om het weer even helemaal onder de aandacht te brengen. En ik ga toch even overwegen om een andere DA te nemen, want zo te horen geeft deze niet helemaal het goede advies (ik begon al aan mezelf te twijfelen, of ik het de eerste keer wel goed had begrepen toen ze vertelde na 10 maanden castreren, maar na het telefoontje van gister weet ik het 100% zeker).

Gemeente heb ik al gebeld, staat in een post een paar pagina's terug.

We houden overigens nog steeds hoop hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:09

joyce2 schreef:
Als ze buiten sproeien mag het van mij, dan heb ik er geen last van ;)

Maar een ander misschien wel ;)

Loslopende katten van een ander vind ik geen enkel probleem, zolang ze geholpen zijn.
Heb hier een open kater in huis gehad die dwars door het schrikdraad kwam om 1 van mijn open poezen te verkrachten en mijn kot vol te pissen.

Overigens, met 10 maanden casteren, snap niet waar jouw DA die wijsheid vandaan heeft? Bij mij zijn ze met 8-10 maand absoluut geslachtsrijp, met alle negatieve gevolgen van dien :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 22:13

Het is me dus 2x gezegd, door 2 verschillende dierenartsen van de praktijk. Ik heb daar dus gewoon netjes naar geluisterd, maarja, hoor nu pas dat dit dus niet de normale gang van zaken is.

Maaruh, ik heb liever dat mijn katten niet sproeien oid, ook niet buiten, vandaar de knipoog erachter. Ik weet wat voor ravage katten van een ander in je huis aan kunnen richten (laatst zelf nog een indringer gehad, hele huis lag overhoop en ons bed zat onder de kattenpis).