Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
viola schreef:Verschrikkelijk al die verkleedpartijen van honden, een hond kan zich prima zelf warmhouden en heeft daar echt geen kleding voor nodig, riep ik anderhalf jaar geleden.
Inmiddels heb ik mijn hart verloren aan een ras wat in sommige gevallen echt wel kleding nodig heeft en loop ik in de winter met een hond met pakje aan. Maar nog steeds vind ik het eigenlijk in 99% van de gevallen onzin.
Ik heb dus een naakthond en zelfs in dit ras kan de helft wel zeker zonder jas in de winter. Zolang ze lekker hond kunnen zijn en in beweging blijven kunnen ze zichzelf prima warm houden. Helaas heb ik er een van de andere helft die meer een koukleum is (net zoals de ene mens beter tegen kou kan dan de ander) en moet ze op langere wandelingen of op training als ze veel stil staat wel een jas aan om het leuk te houden voor haar. Maar ik kan niet wachten tot het weer voorjaar wordt en die jas weer lekker uit kan blijven.
Voor honden met een vachtje vind ik het echt onzin (medische oorzaken daargelaten, maar dat zijn er echt niet zoveel waarbij het dan echt nodig is). Laat je hond lekker hond zijn en pas je bij extreme kou misschien een beetje aan je hond aan (dus laat hem geen uur in de kou stil zitten in zo'n net zo achterijke buggy, maar ga lekker wat actiefs doen) en hij gaat het echt wel overleven hoor.
Sodeletuut schreef:http://img174.imageshack.us/img174/364/joostrozedq1.jpg
Hoe vinden jullie mijn kat?
Ja, ik WEET dat hij te dik is, daarom gaat hij elke dag een paar uur in de stapmolen..