Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:35

Verschrikkelijk al die verkleedpartijen van honden, een hond kan zich prima zelf warmhouden en heeft daar echt geen kleding voor nodig, riep ik anderhalf jaar geleden.
Inmiddels heb ik mijn hart verloren aan een ras wat in sommige gevallen echt wel kleding nodig heeft en loop ik in de winter met een hond met pakje aan. Maar nog steeds vind ik het eigenlijk in 99% van de gevallen onzin.

Ik heb dus een naakthond en zelfs in dit ras kan de helft wel zeker zonder jas in de winter. Zolang ze lekker hond kunnen zijn en in beweging blijven kunnen ze zichzelf prima warm houden. Helaas heb ik er een van de andere helft die meer een koukleum is (net zoals de ene mens beter tegen kou kan dan de ander) en moet ze op langere wandelingen of op training als ze veel stil staat wel een jas aan om het leuk te houden voor haar. Maar ik kan niet wachten tot het weer voorjaar wordt en die jas weer lekker uit kan blijven.

Voor honden met een vachtje vind ik het echt onzin (medische oorzaken daargelaten, maar dat zijn er echt niet zoveel waarbij het dan echt nodig is). Laat je hond lekker hond zijn en pas je bij extreme kou misschien een beetje aan je hond aan (dus laat hem geen uur in de kou stil zitten in zo'n net zo achterijke buggy, maar ga lekker wat actiefs doen) en hij gaat het echt wel overleven hoor.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:51

viola schreef:
Verschrikkelijk al die verkleedpartijen van honden, een hond kan zich prima zelf warmhouden en heeft daar echt geen kleding voor nodig, riep ik anderhalf jaar geleden.
Inmiddels heb ik mijn hart verloren aan een ras wat in sommige gevallen echt wel kleding nodig heeft en loop ik in de winter met een hond met pakje aan. Maar nog steeds vind ik het eigenlijk in 99% van de gevallen onzin.

Ik heb dus een naakthond en zelfs in dit ras kan de helft wel zeker zonder jas in de winter. Zolang ze lekker hond kunnen zijn en in beweging blijven kunnen ze zichzelf prima warm houden. Helaas heb ik er een van de andere helft die meer een koukleum is (net zoals de ene mens beter tegen kou kan dan de ander) en moet ze op langere wandelingen of op training als ze veel stil staat wel een jas aan om het leuk te houden voor haar. Maar ik kan niet wachten tot het weer voorjaar wordt en die jas weer lekker uit kan blijven.

Voor honden met een vachtje vind ik het echt onzin (medische oorzaken daargelaten, maar dat zijn er echt niet zoveel waarbij het dan echt nodig is). Laat je hond lekker hond zijn en pas je bij extreme kou misschien een beetje aan je hond aan (dus laat hem geen uur in de kou stil zitten in zo'n net zo achterijke buggy, maar ga lekker wat actiefs doen) en hij gaat het echt wel overleven hoor.

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens!
Buggy of geen Buddy, met of zonder jas, door de goede hulp van hun baasjes komen ze er wel overheen..

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:35

Ik vind dat getrut met honden echt verschrikkelijk.. kleren, buggy's, tassen WAT een onzin. Als Paris niet met deze ongein was begonnen had niemand dat nu gedaan.. denk ik zo. Ronduit walgelijk dat door 1 iemand kleine hondjes zo'n hype zijn geworden, waardoor de rassen ronduit verpest worden. Idioot vreemd gebouwde dieren, uitpuilende ogen, etc etc. Mensen moeten nodig eens ophouden met het 'vermenselijken' van dieren, een hond is een hond, die draagt geen kleren.

Kortom: mijn honden krijgen geen kleren aan :')

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:35

Ik heb zelf een chihuahua die dus wel degelijk een jasje aan krijgt als het erg koud is!! En wat andere mensen daar van denken heb ik dus echt maling aan! :+
Mijn andere chihuahua draagt geen jasjes of dergelijk en mijn teckel ook niet!

Tellie

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:36

Als ze het aanhebben als het koud is omdat ze een dunne vacht hebben, oke, tot daar aan toe.

Als ze het doen als mode-item vind ik het echt belachelijk en in denk dat die honden er ook niet vrolijker van worden. :=

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:38

Geweldig gaaf :D
zeker bij van die kleine hondjes

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:03

slimmerik schreef:
Oeps.... besef me net dat ik mijn hond ook iedere avond een jasje aantrek :oo

Zo'n reflecterend geel hondenhesje met een knipperend fietslampje in de nek.... :D

:oo Pure dierenmishandeling is dit!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:06

Ik vind het maar niets, een hond is immers geen aankleedpop.
Ging pas geleden voor de lol zo'n hondenkleding winkel in, wat ze daar allemaal hebben! Sta je gewoon versteld van.

Ookal vind ik het zelf niets, is het soms toch beter voor een hond (die het nodig hebben dan).
Zoals in het asiel waar ik stage liep, was er een heel klein hondje met een hele dunne vacht die longontsteking had.
Die kreeg een raar dekentje op, zoals bij paarden.
Zelf heb ik een zwemvest voor mijn hondje, verschrikkeling ding vind ik dat. Ik heb het gekocht omdat wij een boot hebben en ze kan niet zwemmen, ofnou, ze raakt heel erg in paniek en gaat dan koppie onder.
(komt uit het asiel en weet alleen van haar dat ze mishandelt is, hoe en wat weet ik niet).
Dus gekocht om het zekere voor het onzekere te nemen. Voor de rest is haar vacht het enige :)

Mensen zeggen vaak 'puur natuur', daar ben ik het ook wel mee eens, maar honden zijn zó doorgefokt dat het vaak amper 'puur natuur' meer is.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:13

goh ik was er ook altijd tegen, maar mijn hond begon na een uurtje buiten met die kou van een week terug altijd te janken en te rillen, dus dan heb ik zo'n functioneel dekentje gekocht. sja ik was er ook van overtuigd dat een hond daar wel tegen kan en even kan ze dat ook wel, maar een echte goeie wintervacht vind ik mijn duitse pincher toch niet hebben. Als we in onze nieuwe woning aan het werk zijn (daar is nog geen verwarming...) dan zat ze de hele dag vlak voor de halogeenlamp omdat dat warm is :+ . Dus hebben we toch maar een dekentje gekocht voor haar... zo'n minipaardendekentje van equitheme :D
ik doe die ook enkel aan als ze lang mee buiten moet en we niet continu gaan rondrennen. als we actief gaan wandelen doe ik het niet aan...
Laatst bijgewerkt door kynshiri op 17-01-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:14

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:16

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:18

Staat hem goed hé? :))

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:19

Ja, vooral met die hakken deronder! :')

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:21

Ik vind echte kleertjes niets.
Maar een jasje (zo'n soort paardendeken achtig iets) kan soms nodig zijn.
Mijn hond heeft het niet, maar die is aan het begin van de winter ontzettend gaan ruien en daarbij heel zijn wintervacht verloren, toen het vorige weken zo ontzettend vroor zat hij buiten te shaken van de kou..
En dan kan een jasje misschien wel fijn zijn.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:22

ik vind het zeker met -10 buiten toch een behoorlijk verschil in temperatuur voor honden die normaal gesproken stilzitten in een mandje met 20 graden.
nu loopt een jonge hond zich wel warm, maar mijn wat oudere jackje is toch iets minder flexibel en actief tegenwoordig, dan vind ik het niet zo'n gek idee.
Daarnaast, als de dierenarts zegt pak hem even op en stop hem onder je jas als je stilstaat; het is wel een klein hondje, maar ze loopt op stal nog steeds wel door de bagger, dat hoef ik echt niet onder mijn jas te hebben :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:49

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:51

ik vind het echt geen gezicht :o

wij hebben 2 rhodesian rightback en een daarvan is echt een kou kleum, zodra het wat kouder is wil ze niet meer mee uit

die krijgt dan wel buiten even een dekje op. maar die gaat daarna ook direct af. het is niet voor de mooiigheid :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:56

Die van mij heeft nu een onderbroek aan :+

Verder vind ik het klinkklare onzin als er geen medische reden is (of hygienische zoals in mijn geval nu), of het moet verrekte koud zijn buiten :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:59

Bij sommige honden (heb ik gehoord) doen ze een broekje aan
met een inlegkruisje of maandverbandje erin.
Dat alleen als ze loops zijn, natuurlijk :Y)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:00

ik vind het echt erg lelijk als ze kleren bij een hond aan doen ! er zijn ook rolschaatsen voor chiwawa's, maar onze hond heeft ook een jas wij hebben een greyhound zo'n mishandelde hond uit spanje die heel botterig zijn ;) en die heeft wel een jasje aan omdat ze het anders stervens koud heeft maar omde mooi ? nee zou ik het nooit doen :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 13:02

Rolschaatsen voor chihauhau's!? :')

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:03

ja :D zal paris hilton wel hebben uitgevonden :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:04

_Undercover schreef:
Bij sommige honden (heb ik gehoord) doen ze een broekje aan
met een inlegkruisje of maandverbandje erin.
Dat alleen als ze loops zijn, natuurlijk :Y)

ja ik zeg eerlijk,dat doe ik ook anders zit mijn hele huis vol met stipjes bloed en dat vind ik goor :r

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 13:07

Klopt, en dat is inderdaad niet fijn.
Wat ben ik blij dat wij een reu hebben, :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:10

_Undercover schreef:
Klopt, en dat is inderdaad niet fijn.
Wat ben ik blij dat wij een reu hebben, :Y)

ja die heb ik dus ook :+
die kijkt er gelukkig niet naar om :D