Stephanie schreef:anneliesdj schreef:Endler is de officiele naam en dit is een andere soort dan de 'normale' gup, aangezien die wel met elkaar kunnen kweken is het een beetje zonde die door elkaar te gaan houden.
In staart zijn er idd vele variatie's denkbaar maar zie er maar eens aan te komen, ik ben ze iig nog nooit tegengekomen maar ik zoek er ook niet naar

dat vind ik echt onzin.. ik heb ook endlers in de bak.
gewoon omdat ik ze mooi vind.
niks niet zonde aan hoor want al mijn guppen zijn mannen.
en andere soort guppen kun je gewoon in de dierenspeciaalzaak bestellen

Ik heb het ook over kweken, dus mannen en vrouwen samen houden. Daarnaast heb ik erg slechte ervaringen met het houden van alleen mannen dus dat raad ik iedereen af.
Joyckuh schreef:4 guppen, allemaal mannelijk toch? Die worden 4 cm. 4x4=16, betekend dat je aquarium vol is

1 cm vis per liter, en dan eigenlijk ook nog de lengte van de vis x 10, dus eigenlijk een aquarium van 40 cm.
De lengte van de vis x 10 is een goede regel, je moet alleen wel uitgaan van de maximale grootte van een gup en dat is 6cm, kom je dus op een bak van 60cm. Mannen blijven meestal kleiner maar ook niet altijd, vandaar.
Voor drukke vissen geld lengte x 10, normale vissen lengte x 8 en voor heel rustige vissen (zoals sommige meervallen) geld lengte x 6.
tamara16 schreef:er zijn zoveel verschillende manieren van guppen houden,er zijn ook mensen die guppen in koudwater houden terwijl het warmwater vissen zijn, ze kunnen ook wel tegen wat koudwater.
maar er zullen ook best mensen zijn die de guppen in een vissekom houden.
maar toch bedankt
het zijn inderdaad alleen maar mannen
Wat vind jij koudwater? Guppen kunnen niet kouder als 15 graden, dan gaan ze zowieso dood, ze kunnen wel prima op kamertemperatuur en aangezien dat meestal zo'n 19-20 graden is is dat nog steeds sub-tropisch.
Een vissenkom is absoluut geen goed onderkomen voor welke vis dan ook.