water van konijn bevroren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: water van konijn bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:40

Twiggy2008 schreef:
Mag ik vragen wat voor konijnen het zijn eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar...... Wat voor ras(sen)?

Van alles, Hollandertjes, lotharingers, tan, hangoren, vlaamse reus, papillon.
En nog de nodige kruizingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:49

Zout is heel slecht voor konijnen Midy. Dan nog beter suiker, nog beter druivensuiker.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:08

Nikki__ schreef:
[Je hond drinkt toch ook water?

Een hond is natuurlijk niet te vergelijken met een konijn. Als Chiqa haar konijnen geen water geeft, en ze worden tóch zo oud, zal ze toch wel wat goed doen. Een konijn haalt die leeftijd niet als hij niet de juiste verzorging krijgt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:20

Wat een discussie.

Dat iets werkt wil niet zeggen dat iets anders dan niet werkt mensen.

Ik voeg voor de konijnen in de flat een heel klein beetje druivensuiker/honing toe (2,5 gram op 1 liter). Dat werkt, en voor die week in het jaar dat het in Nederland vriest beschouw ik dat niet als extreem schadelijk. Ik haal wel alle waterflessen weg. inderdaad het ijzer bevriest. Ik weet niet of het de tongen kapot maakt. Maar wat ik wel weet is dat bevroren kogeltjes geen water door laten. Dan heeft het nog geen nut.

Alle konijnen (en cavia's) krijgen 's middags/'s avonds ook nog een halve sinaasappel of appel. Gewoon voor het geval dat.

Voor me groepskonijnen heb ik iets anders. Voor iedereen die bereid is 30 euro uit te geven is dit geweldig:
http://www.fretten.nl/kattenartikelen.html
Een waterfontein. Nooit bevroren en niet kapot te krijgen Haha!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:56

Diablo schreef:
Nikki__ schreef:
[Je hond drinkt toch ook water?

Een hond is natuurlijk niet te vergelijken met een konijn. Als Chiqa haar konijnen geen water geeft, en ze worden tóch zo oud, zal ze toch wel wat goed doen. Een konijn haalt die leeftijd niet als hij niet de juiste verzorging krijgt.

Het heeft beide 24/7 water nodig.
Neem paarden dan.
Krijgen ook groen voer, hooi en bix. Die voorzien we toch ook 24/7 van water.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:00

Jamaar...ook een paard kan heel goed een nacht of dagje zonder water hoor! Dat halen ze vanzelf wel weer in Lachen En zeker een konijn die je nog wat groenvoer geeft waar vocht in zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:42

Diablo schreef:

Dankjewel, ik denk idd dat we het nog niet zo gek doen idd...We vangen het vocht op met groente en dat is overduidelijk meer dan genoeg anders zulen ze hier met bossen tegelijk op jonge leeftijd moeten sterven.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:59

Dat ze niet dood gaan, hoeft niet te betekenen dat het fijn is voor een konijn.
Waarom wil jij persee geen 24/7 een waterfles bij je konijn hebben hangen?
Jij vind het toch ook fijn dat je kan drinken wanneer je dorst hebt? En je niet eerst moet wachten totdat je weer een bak sla met vocht naar binnen krijgt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:23

Nikki_, wij zijn geen konijnen, dus ook dat is niet te vergelijken. Ik denk dat de konijnen van Chiqa zich best goed voelen, anders, nogmaals, halen ze die leeftijden niet.
Ik zou er overigens wel een flesje drinken ophangen (ik heb geen konijnen, is niet mijn ding), maar dan puur voor mijn eigen gevoel en dat gevoel kan wel heel anders zijn dan dat van mijn konijn.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:24

wij deden zilverfolie erom heen werkte heel goed! Knipoog

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:26

Ik had vroeger mijn konijn altijd in een open schuur staan, (met zn hok Knipoog ) en daar bevroor het water elke nacht. Nu staat hij in een nieuwe garage, (geisoleerd? ) en ik heb hem nog niet bevroren gehad! Dus even kijken of je hem ergens binnen kan zetten!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:23

nu ik dat las met die bevroren tuitjes krijgen ze van mij snachts geen flesje meer, dan maar een bakje met water (blijft aan dat ijs dan ook geen tong plakken?) nouja ze krijgen zowiezo eerst iedere ochtend en avond schoon water, beetje warm water met zilvervolie eroverheen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 01:41

Nikki__ schreef:

Als je even terugleest staat daar presies de reden waarom ik dat nooit heb gedaan dus dat antwoord heb ik al gegeven.
En waarom zou ik hier verandering in aan gaan brengen, ik durf het niet eens ze halen nu mooie leeftijden
en dat wil ik zo houden.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:48

Mijn zus had vroeger ook konijnen die nooit water kregen.
'smorgens kregen ze een hardgeworden boterham en dan 'smiddags groenvoer.
Ik vond dat altijd erg zielig omdat ze na dat brood zolang moesten wachten tot ze vocht kregen van het groenvoer.
Als het regende waren die konijnen altijd als gekken aan het gaas aan het likken om zo toch wat water binnen te krijgen van die regendruppels.
Die konijnen zijn ook best oud geworden maar hebben wel vaak dorst gehad.
Ik vind persoonlijk dat elk levend wezen water tot zijn beschikking hoort te hebben.
Ik denk zelf dat het niet geven van water vaak meer gemakszucht is zeker als je zo veel rassen hebt scheelt het een hoop werk als je ze geen water geeft.
Een waterbuik heb ik nog nooit van gehoord,wel trommelzucht maar dat krijgen ze niet van te veel water maar van teveel of verkeerd groenvoer.
Maar goed, ieder zijn eigen manier van dieren houden!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:13

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Als je even terugleest staat daar presies de reden waarom ik dat nooit heb gedaan dus dat antwoord heb ik al gegeven.
En waarom zou ik hier verandering in aan gaan brengen, ik durf het niet eens ze halen nu mooie leeftijden
en dat wil ik zo houden.

Correct me if i'm wrong, maar kan alleen vinden dat je denk dat ze er water buiken van krijgen?
Dat dat een rede is om het niet te doen?
Konijnen gaan niet dood van water hoor Clown. Je hoeft niet bang te zijn dat ze ineens met bosjes gaan omdat ze water krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:50

Nikki__ schreef:
Correct me if i'm wrong, maar kan alleen vinden dat je denk dat ze er water buiken van krijgen?

Klopt en nog ééntje Ja dat ik het houden van konijnen generatie's lang heb doorgeerft en afgekeken van mijn familie.
En hier vallen ze idd niet met bosjes neer, integendeel krengen zijn niet kapot te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:52

Misschien zijn 'die krengen' wel 'kapot te krijgen' als je ze water geeft. Clown Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:53

Chiqa: ik heb nog een vraagje...

Je had ergens gezegd dat je heel soms een flesje ophangt als je vader niet kijkt Knipoog
Drinken ze er dan wel uit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:05

Juul schreef:
Misschien zijn 'die krengen' wel 'kapot te krijgen' als je ze water geeft. Clown Knipoog

L;opt Knipoog Ik ga mijn konijnen verzorgen dus ook ech tniet op zijn kop gooien omdat een bokker dat zegt Knipoog
Verder uitleg lijkt me overbodig.

Don_Zhivago schreef:
Je had ergens gezegd dat je heel soms een flesje ophangt als je vader niet kijkt
Drinken ze er dan wel uit??

Alleen dus met hele hete dagen of als het vriest zoals nu, wil ik idd nog wel eens een felsje ophangen als ze dan geen groenvoer krijgen.
Wat ze drinken is minimaal.
Flesje hangt er dan ook beslist niet langer dan een uurtje,. langer durf ik niet Haha!

En oja...iemand zei in dit topci dat mijn konijnen dit gewent zijn, weet je wat het vreemde is,
er komen ook wel eens nieuwe dieren bij waarvan ik geen flauw idee hebben hoe ze bevoorraad werden met water Verward Verward Dus ook zij gingen cold turkey over.
Weet je dat ik daar nooit bij stil heb gestaan?Kan je nagaan hoeveel vertrouwen ik erin heb.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:09

doe een klein stukje isolatiemateriaal om je flesje plak t vast met tape!
beter t water bevroren dan je flappie!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:10

het niet is niet mijn manier van doen.. maar iedereen heeft zn eigen manier van verzorgen..
als die nijntjes van jou oud worden, zal het wel niet zo slecht zijn als wij allemaal denken..

Als jij een flesje ophangt, en ze beginnen niet gelijk als een gek te drinken, hebben ze dus ook geen dorst Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:12

pluche_pluus schreef:
nu ik dat las met die bevroren tuitjes krijgen ze van mij snachts geen flesje meer, dan maar een bakje met water (blijft aan dat ijs dan ook geen tong plakken?) nouja ze krijgen zowiezo eerst iedere ochtend en avond schoon water, beetje warm water met zilvervolie eroverheen....

Het bevroren water in het bakje is natuurlijk ook koud, bevroren water is altijd een risico.. maar het tuutje van de fles is van metaal.. en metaal wordt altijd extra koud..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:41

vanavond - 15 op sommige plaatsen..
Stenenbakje heeft hier geen zin, die ligt binnen 2 tel aan flarde.
Chiqa, als het zo bij jouw goed gaat, moet je het zo houden. Was meer ook nieuwschierig vanwaar de wijsheid over wel of geen water, maar had inderdaad het stukje gemist over het familie ritueel.
Nu nog even kijken hoe of wat vanacht. Misschien dan maar een nachtje zonder. Als hij bevriest, hebben ze toch ook geen water...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:44

ik haal het flesje weg komt nu toch niks doorheen.
maar in een bakje doen ze hun behoeften
dus ben aan het brainstormen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

Heb je niet van de verwarmde drinkbakjes. Ik ben nog op zoek naar zoiets voor mijn kippen en konijnen. Mijn paarden hebben het al. Zodra het 4 graden is begint ie met het water te verwarmen. En dat ding staat ook buiten.