Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:45

LADPR schreef:
En dat we op zeer korte termijn een oplossing verwachten.

Dit verwacht ze..
niet dat er maatregelen worden genomen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:47

maatregelen zijn oplossingen lief Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:49

Precies

Daarbij mag je vinden wat je wilt rebecca maar het is niet meer dan normaal dat als iemand overlast veroorzaakt er iets gedaan word dat dat ophoud.

Het is normaal dat iemand niet in de herrie van een ander hoeft te zitten. En zeer zeker niet andersom zoals jij het zegt
Laatst bijgewerkt door LADPR op 08-01-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:50

Tegenspreken heb ik nergens gedaan

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:51

Ook goed, ik blijf er in elk geval bij dat ik niet vind dat je alle schuld maar op de buuf kan afschuiven..

Ze heeft zelf gezegt (als ik het me goed herrinner) dat het een Duitse herder is die ooit als waakhond heeft gedient..

Daar zal hij vast het een of ander mee hebben gemaakt waardoor het niet de makkelijkste is en waardoor het waarschijnlijk niet alleen kan zijn.

Plus de leeftijd (ookal weten we niet hoe oud hij/zij is en weet LADPR het geloof ik ook niet) kan ook voor een heel groot deel meetellen.

En geloof me, daar weet ik alles van..

En lees je berichten nog maar eens na Knipoog
Dan zie je dat je jezelf tegenspreekt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:53

even kijken .......... hmzzzzz wiens schuld is het dan dat de hond blaft......... de mijne?????????????

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:56

Dat hoeft niet want ik sprek mezelf niet tegen.

Nogmaals de hond blaft niet uit waaksheid hij blaft omdat hij alleen is. Natuurlijk is er een reden waarom hij niet alleen kan zijn, niemand ook ik niet zegt dat daar geen reden voor is.

Dat neemt niet weg dat ik dan niet maar moet accepteren om de rest van de hond zijn leven in de herrie te zitten.

De hond is wat ouder maar ik zie niet in wat dat met dit probleem te maken heeft.

Mijn hond heeft ook verleden en die maakt het de buren ook niet zuur. Zou hij dat wel doen zou ik koste wat koste dat oplossen. Zoals het hoort.

Het is en blijft de schuld van de buurvrouw, ik maak de hond namelijk niet aan het blaffen, niemand maakt de hond aan het blaffen. De hond doet het zelf dus is het het probleem van de buurvrouw en niet van iemand anders

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:58

KiWiKo schreef:
even kijken .......... hmzzzzz wiens schuld is het dan dat de hond blaft......... de mijne?????????????

Ja wil je daar wel even mee ophouden dan, steeds die arme hond aan het blaffen maken, haha

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:01

Ts had waarscheinlijk,als de buurvouw gewoon was gekomen om het te bespreken vast niet de minste geweest.
En had ze wellicht verschillende oplossingen aangedragen,haar buurvrouw reageerd niet dat vind ik niet netjes.
Heb zelf 6 jaar 1 met verlatings angst gehad en nee de hond kon er niks aan doen,ik wel daarin tegen ,in gesprek blijven en oplossingen zoeken niet je kop in het zandsteken!! Vork

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:03

Het probleem van de buurvrouw is al weer iets anders dan de schuld van de buurvrouw..

en daarbij;

Citaat:
Ik verwacht niet dat die hond stil is, ik verwacht dat de hond geen overlast bezorgt door midden in de nacht en overdag continue zo hard blaft dat hij boven de tv en radio uitkomt

Behoorlijk tegenstrijdig imo..

Ik zeg ook niet dat hij uit waaksheid blaft, ik zeg dat het een ex-waakhond is. Waarschijnlijk is hij veel ruimte gewend, en veel mensen om zich heen.
De berichten hier geven toch wel het beeld van "hij doetet omdattie alleen is, en dat is belachelijk dus ze moet maar zorgen dat ze altijd thuis is" (ze is in dit geval de buuf)

Natuurlijk hoef je het niet te accepteren dat de hond herrie maakt maar schuif niet alles af op de buurvrouw.

Daarbij is de leeftijd een hele belangrijke factor zoals ik op pagina één of twee ook al heb duidelijk gemaakt. Mijn hond is ook op leeftijd, kan absoluut niet meer alleen zijn, word helemaal hysterisch, blaft net zolang tot er weer iemand is maar dit komt door zijn dementie. Hij kreeg het toen hij was ouder werd, ook daar zal vast een reden voor zijn.

Leeftijd heeft er dus absoluut mee te maken, ik zeg niet dat hij/zij dement is maar de leeftijd speelt dus ook een rol.

Daarbij heeft ze (de buuf) geen zin meer in gesprekken omdat ze die vorig jaar ook al heeft gehad en het dus duidelijk een moeilijker probleem is dan wat word verwacht..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:05

Imo moet de buurvrouw het probleem van haar omwonende oplossen............. kan er niks meer of minder van maken Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:09

Leg mij nou eens uit wat daar tegenstrijdig aan?

De hond is niet veel ruimte gewend, hij woont al jaren in het appartement hier.

De hond blaft ook omdat hij alleen is mij hoor je nergens zeggen dat ik het belachelijk vind dat de hond blaft, dat maak je er zelf weer van.

Ik vind het belachelijk dat de buurvrouw geen actie onderneemt, dus ja het is haar schuld dat dit probleem nog steeds speelt.

Niemand anders heeft hier schuld, wie heeft hier dan schuld aan volgens jou als het neit de schuld van de buurvrouw is? Het is niet de schuld van de hond die kan gewoon neit alleen zijn.

Nogmaals de hond is neit dement. Hij heeft ook geen blaas probleem door zijn leeftijd, dus nee leeftijd heeft er niks mee te maken.

De buurvrouw heeft geen zin of geen zin te hebben. Dat heet struisvogelpolitiek. Het probleem is niet moeilijk er zijn hele simpelke oplossingen voor dan kan het binnen een ag afgelopen zijn met dat blaffen. Dus ja nogmaals het is de schuld van de buurvrouw dus want die wil geen oplossing.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:10

Geen zin in gesprekken?ze zal wel moeten en nu zeker.
Ik geloof niet dat je er dan alles aan het gedaan,is het niet op te lossen dan zoek je een oppas of iets anders,waar een wil is is een weg....
Hopelijk word voor beide partijen het snel opgelost Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:11

Ik hoop het ook

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:14

Leeftijd heeft meer te betekenen dan een zwakke blaas en dementie maargoed.

Daarbij zeg ik ook niet dat er gezegd word dat het belachelijk is dat de hond blaft, ik vind dat het op zo'n toon word gezegd.

Ook lijkt iedereen het vanzelfsprekend te vinden dat ze maar altijd thuis kan zijn voor de hond. Het is niet de schuld van de hond, want die kan niet alleen zijn, maar wel de schuld van de buuf? omdat zij haar geld moet verdienen Gestoord

De tegenstrijdigheid is trouwens dat je niet wil dat de hond stil is.. maar geluid maken mag overdag en 's nachts niet (okee, blaffen mag niet)

En net was het nog het probleem van de buuf, en nu weer de schuld.. beetje apart maargoed.

En wat vind jij de simpele oplossing dan?
Een blafband, daarmee onderdruk je het probleem, dus dan is het nog geen oplossing..

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:15

x_rebecca : er wordt hier alleen besproken dat de buurvrouw een oplossing moet vinden voor haar blaffende hond. Heel die buurvrouw wordt buiten dat helemaal niet besproken dus afzeiken vind ik een groot woord.

En als ie zo'n verleden heeft, tja ik denk dat herplaatsers toch juist extra veel aandacht en training nodig hebben.
Snap zoiezo niet wat een ex-waakhond in een flat doet. Die hoort op groter terrein thuis, of in ieder geval ergens bij iemand die meer thuis is.

Vind dat de Ts het netjes afhandeld zo, dat er een organisatie bij moet komen, ja dat is jammer maar heeft buufje zelf veroorzaakt. Succes ermee !

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:20

x_Rebecca: Dat heet dus lezen ik zeg dus duidelijk dat ik echt niet verwacht dat een hond altijd stil is. Ik verwacht alleen dat een hond niet zoveel herrie maakt dat het overlast is.

Ja weet je het is heel simpel als zei niet genoeg thuis kan zijn wat de hond wel nodig heeft, lijkt een oplossing mij helemaal duidelijk.

Er zijn drie hele simpele oplossingen.
Ze kan een antiblafband kopen en dan ondertussen gaan bekijken wat het probleem is en of ze de hond opnieuw kan laten wennen aan alleen zijn.

Ze kan een oppas regelelen of de hond naar ene opvang brengen als ze gaat werken.

Wil ze die oplossingen niet kan ze een nieuw baasje zoeken die wel aan de behoeftes van de hond kan voldoen.

Verder verwacht ik ook weer nergens dat ze altijd thuis moet zijn, ook dat brei je er zelf weer van.

Dank je kaill

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:21

Een simpele oplossing is er nooit voor zulke problemen,je kan verschillende dingen proberen legio s van te vinden.(dat neemt veel tijd in beslag)
En jah ze moet haar geld verdienen maar de hond aan het lot overlaten kan niet,wel een uurtje niet complete dagdelen.
Dan zoek je maar oppas,das een simpele oplossing nog simpeler is je kop in het zand steken.
Ts laat je weten hoe het afloopt?ik hoop voor beide dat er een juiste oplossing komt Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:23

x_Rebecca schreef:
Leeftijd heeft meer te betekenen dan een zwakke blaas en dementie maargoed.

Daarbij zeg ik ook niet dat er gezegd word dat het belachelijk is dat de hond blaft, ik vind dat het op zo'n toon word gezegd.

Ook lijkt iedereen het vanzelfsprekend te vinden dat ze maar altijd thuis kan zijn voor de hond. Het is niet de schuld van de hond, want die kan niet alleen zijn, maar wel de schuld van de buuf? omdat zij haar geld moet verdienen Gestoord

De tegenstrijdigheid is trouwens dat je niet wil dat de hond stil is.. maar geluid maken mag overdag en 's nachts niet (okee, blaffen mag niet)

En net was het nog het probleem van de buuf, en nu weer de schuld.. beetje apart maargoed.

En wat vind jij de simpele oplossing dan?
Een blafband, daarmee onderdruk je het probleem, dus dan is het nog geen oplossing..

als je niet thuis kan zijn voor een hond die dat nodig heeft dan heb je een probleem......... heel simpel

het is haar hond, zij moet het oplossen...........

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:24

brendalevita: Ja ik hou jullie op de hoogte

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:25

kaill87 schreef:
x_rebecca : er wordt hier alleen besproken dat de buurvrouw een oplossing moet vinden voor haar blaffende hond. Heel die buurvrouw wordt buiten dat helemaal niet besproken dus afzeiken vind ik een groot woord.

Oeeh, hele topic doorgelezen?

Citaat:
Ze komt alleen maar met slappe excusses dat hij nou eenmaal een waakhond is en dat hij alleen blaft omdat hij wat hoort

Citaat:
Probleem is altijd als je een gesprek er over aangaat, ze alles afschuift.

Ze begint er dan over dat onze hond blaft als er vuurwerk afgaat of als er iets gebeurd buiten. Het wil om een of andere reden niet tot haar door dringen hoe erg haar hond blaft. Hoe groot het probleem is.

Ze zegt dat ze er alles aan gedaan heeft. Dat ze zelfs bij de deur soms blijft wachten en als hij dan blaft weer naar binnen gaat om hem op zijn kop te geven. Over slimme acties geproken dan. De hond blaft omdat hij niet alleen thuis wil zijn. Hij ging vroeger altijd mee naar haar werk en is nu dus hele dagen alleen en soms zoals emt kerst heeft ze eerst gewerkt laat hem dan snel uit en vertrekt vervolgens weer de hele avond. En wij maar met de eelende zitten.

Citaat:
Ok, ze weet ervan, wil niet meewerken. Waarschijnlijk heeft ze zelf niet door hoe irri dit kan zijn.

Citaat:
Ja antiblaf band vond ze dierenmishandeling, dus ben een beetje bang dat niks goed is verder volgens haar. Bench is ook niks want dan zit hij in zo'n klein ding de hele tijd.
net alsof het belachelijk is..

Citaat:
Nog niks gehoord van de buurvrouw, echt aso, maar goed

We zeiken dr niet af Dromen

Edit; maargoed, ik ben het wel weer zat hier, ik ben het duidelijk niet eens met wat jullie vinden, jullie niet met mij, en we vallen alleen nog maar in herhaling. We gaan elkaar niet overtuigen dus voor mij is dit einde discussie, altijd leuk! zo'n open einde..

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:28

ik vind dat de TS heel veel geduld heeft gehad en het is de verantwoording van het baasje dat niemand last heeft van haar hond. Kun je daar niet voor zorgen dan moet je geen hond nemen.
Hoop dat er een goede oplossing komt vooral voor de hond want die laat blijken dat hij zeer ongelukkig is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:30

x_Rebecca schreef:
kaill87 schreef:

Oeeh, hele topic doorgelezen?

Citaat:
Ze komt alleen maar met slappe excusses dat hij nou eenmaal een waakhond is en dat hij alleen blaft omdat hij wat hoort

Citaat:
Probleem is altijd als je een gesprek er over aangaat, ze alles afschuift.

Ze begint er dan over dat onze hond blaft als er vuurwerk afgaat of als er iets gebeurd buiten. Het wil om een of andere reden niet tot haar door dringen hoe erg haar hond blaft. Hoe groot het probleem is.

Ze zegt dat ze er alles aan gedaan heeft. Dat ze zelfs bij de deur soms blijft wachten en als hij dan blaft weer naar binnen gaat om hem op zijn kop te geven. Over slimme acties geproken dan. De hond blaft omdat hij niet alleen thuis wil zijn. Hij ging vroeger altijd mee naar haar werk en is nu dus hele dagen alleen en soms zoals emt kerst heeft ze eerst gewerkt laat hem dan snel uit en vertrekt vervolgens weer de hele avond. En wij maar met de eelende zitten.

Citaat:
Ok, ze weet ervan, wil niet meewerken. Waarschijnlijk heeft ze zelf niet door hoe irri dit kan zijn.

Citaat:
Ja antiblaf band vond ze dierenmishandeling, dus ben een beetje bang dat niks goed is verder volgens haar. Bench is ook niks want dan zit hij in zo'n klein ding de hele tijd.
net alsof het belachelijk is..

Citaat:
Nog niks gehoord van de buurvrouw, echt aso, maar goed

We zeiken dr niet af Dromen

Edit; maargoed, ik ben het wel weer zat hier, ik ben het duidelijk niet eens met wat jullie vinden, jullie niet met mij, en we vallen alleen nog maar in herhaling. We gaan elkaar niet overtuigen dus voor mij is dit einde discussie, altijd leuk! zo'n open einde..

wat wil je nou??????????

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:32

Nou dat vraag ik me ook af ondertussen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:32

x_Rebecca schreef:

Nou ja eigenlijk wel. Zíj neemt een hond die ze niet de zorg kan geven die hij nodig heeft. Dan vind ik het zowel oneerlijk voor die hond, die er duidelijk niet gelukkiger van wordt, en voor de omgeving die er last van ondervind.

Keur jij het dan wel goed, mensen die huisdieren nemen terwijl ze niet de nodige zorg kunnen bieden? Kun je wel zeggen arme buurvrouw, maar die lijdt er niet onder hoor. Heb toch echt nog het meeste medelijden met die hond zelf.. en gelukkig is de ts ook meelevend naar de hond toe. Lachen