Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:12

Onze beide poezen gaan gewoon naar buiten, hoor. Dat zijn ze al van jongs af aan gewend, dus ook al zouden we willen (willen we niet ), dat krijgen we er toch niet meer uit. Geen mens die er problemen mee heeft.

Ik moet er wel bij zeggen dat we in een hele rustige en zéér diervriendelijke straat wonen. Als de ene poes bijvoorbeeld voor op de straat/stoep ligt, gaat er serieus waar geen mens voorbij zonder haar eerst even geaaid te hebben. Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:13

take_one schreef:
Adil18 schreef:

En de mensen die keer op keer op keer de stront van andermans katten uit hun tuin moeten halen worden niet spontaan gek denk je?

Denk je nou echt dat elke kat het in andermans tuin doet?
Wij hebben 9 katten, maar de buren hebben geen last van stront in de tuin hoor.
Misschien komt dat omdat we achter ons een grote weide hebben.. maar dan nog.

Dat vraag ik niet, ik vraag of je je kunt voorstellen dat andere mensen er gek van worden poep van andermans katten te moeten opruimen, wat jouw katten doen maakt me niet veel uit, er zijn genoeg katten die wel in andermans tuinen schijten...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:14

Marterpoep ruikt héél sterk Ja Dat is zoiets als een flinke hondendrol..
Wij hebben voor onze kat een paar plekken waar we de modder altijd los harken, vinden ze heerlijk dus hij poept ook altijd in onze tuin. Maar ook als we in de tuin aan het werken zijn en bloemetjes planten dan komen we nooit drollen tegen, en ruiken doe je het al helemaal niet. Misschien zijn er mensen die wel eens een verse tegenkomen ja, die zullen wel een beetje stinken, maar om te zeggen 'alles vol met stinkende kattenstront' dat vind ik erg overdreven..
En ja, kinderen zijn ook bij ons erg vervelend, maar die luisteren zelfs nog slechter dan de katten Clown Ach ja, pech gehad, dan zet ik de tv wel wat harder Knipoog

Wat ook goed helpt tegen katten trouwens: zelf een grote kat aanschaffen Haha!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:15

Adil18 schreef:
Dat vraag ik niet, ik vraag of je je kunt voorstellen dat andere mensen er gek van worden poep van andermans katten te moeten opruimen, wat jouw katten doen maakt me niet veel uit, er zijn genoeg katten die wel in andermans tuinen schijten...

Nouja.
Dat is dan jammer?
Kan me best voorstellen dat het vervelend is, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld dan kattenpoep.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:19

Adil18 schreef:
Th0mas schreef:

Ik kan het proberen maar ze zijn echt heel erg slimme poezen en ze werken echt met de 2en Clown

Koop een mooi overdekte fazantenvollèire of iets dergelijks, wedden dat ze daar niet uitkomen?

Dan moet ik ook in de fazantenvolleire zonnen? Clown

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:20

Er zijn zoveel mensen met katten, denk je nou echt dat die zo'n volleire of iets dergelijks gaan plaatsen?
De mensen die dan geen katten hebben (ik gok op de minderheid) moeten maar niet zo zeuren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:20

MysticTinker schreef:
Ik snap niet waarom mensen er zo'n probleem van maken als er katten in de tuin zitten.. Ze maken geen herrie, ze begraven hun poep netjes (in tegenstelling tot marters en egels en andere wilde zoogdieren) en ze maken niks kapot.. Het enige waar je voor moet oppassen zijn vissen en vogeltjes, maar dat moet toch sowieso?? Er worden veel meer vissen opgegeten door reigers dan door katten, en kippen worden eerder gepakt door een marter dan door een kat, en vogels.. enz

Ik ga toch ook niet zeggen: he buurvrouw, uw kind maakt teveel herrie, ik wil dat u hem binnen houdt.. Nagelbijten / Gniffelen

Sorry?
Ik kies er toch niet voor om zo'n ding als huisdier te nemen?
En een kat in mijn tuin geef geen overlast? En als die ranzige oliebol dan? laat ze dat lekker in hun eigen tuin doen!
Reigers komen hier de tuin niet in (draadjes boven de tuin) en helaas zat de kat vand e buren wel onze koi's uit de vijver te plukken (en op de kant te leggen zonder ze te doden/eten). Marters die de kippen vreten? marters hebben we hier in wassenaar niet (iig niet in dit stuk) maar helaas heeft de buurvrouw wel een kat waar ze geen verantwoording over wil nemen.
En onze vogels? nee ook die worden niet aangevallen door vossen of marters maar door de *PIEP* kat van de buurvrouw.

En nee, ik mishandel haar kat niet, wel staat er een flinke lading stroom op het draadje langs de achtertuin waar de vogels en kippen zitten. Ik kan je zeggen dat dat meer is dan de stroom in het weiland van mn paard.
En tja, dat die kat zo stom was om in een val te lopen, daar kan ik ook niks aan doen. Maar ik haal zo'n kreng echt niet uit de val. Ik zou niet eens weten hoe ik dat ding open moest krijgen. Ding is van schoonpapa, en die was er niet dat weekend.

Prima, laat ik dat ding zitten.

Een dikke pluim voor nina88

Mensen kopen een kat voorzichzelf, niet voor de buren.
en katten kan je prima op eigen terrein houden. Lang leve kattenrennen, overdekte en afgesloten tuinen en schrikdraad.
en de opmerkingen: als iemand er last van heeft moeten ze dat maar komen melden.
Sorry maar dat is bullshit. Ik als niet katten eigenaar heb daar bewust voor gekozen. Ik moet die krengen niet, en ik moet die beesten van anderen ook niet in mijn tuin. Als ik graag kattenschijt in mn tuin wil dan neem ik zelf wel een kat!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:21

take_one schreef:
Er zijn zoveel mensen met katten, denk je nou echt dat die zo'n volleire of iets dergelijks gaan plaatsen?
De mensen die dan geen katten hebben (ik gok op de minderheid) moeten maar niet zo zeuren.

Dan mag jij blij zijn dat je niet naast mij woont.
En echt wel emer dan 50% van de mensen heeft geen kat.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:22

ma_rie_tje schreef:
take_one schreef:

Dan mag jij blij zijn dat je niet naast mij woont.
En echt wel emer dan 50% van de mensen heeft geen kat.

Nou, wat zou er dan gebeuren als ik wel naast je woonde?
Ach, tegenwoordig heeft bijna iedereen een kat en een hond.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:23

take_one schreef:
Adil18 schreef:

Nouja.
Dat is dan jammer?
Kan me best voorstellen dat het vervelend is, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld dan kattenpoep.

En jij vindt het ook niet vervelend als je in de hondenschijt loopt op straat? Een kat die in je tuin poept is niets minder, behalve dat ze dan ook nog 's de planten mollen. Nee, ik zou niet willen dat m'n katten dat bij de buren deden, als ik dat zie dan is het over en uit voor de katten totdat de tuin catproof is gemaakt.

We leven in een dichtbevolkt land, dan moet je gewoon rekening met elkaar houden om het allemaal nog leefbaar te houden.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:25

SuperRupsje schreef:
En jij vindt het ook niet vervelend als je in de hondenschijt loopt op straat? Een kat die in je tuin poept is niets minder, behalve dat ze dan ook nog 's de planten mollen. Nee, ik zou niet willen dat m'n katten dat bij de buren deden, als ik dat zie dan is het over en uit voor de katten totdat de tuin catproof is gemaakt.

We leven in een dichtbevolkt land, dan moet je gewoon rekening met elkaar houden om het allemaal nog leefbaar te houden.

Nou, ik maak me niet zo druk hoor.
Dan veeg ik het toch gewoon af of ik kijk uit waar ik loop?
Meestal ligt het in gras.. en ik loop niet door gras omdat ik weet dat het daar kan liggen.

En tegenwoordig houd niemand rekening met elkaar. Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:25

take_one schreef:

Kijk, en als er mensen zijn die er dat zeggen heb ik er dus ook geen moeite mee om een doodgebeten kat terug te brengen naar de rechtmatige eigenaar. Moeten ze maar niet zo zeuren! Lachen

En dan kan ik me dus ook helemaal vinden in die duivenboer hier die de katten afschiet omwille van zijn prijswinnende, mega-dure duiven. Moeten ze maar niet zo zeuren hoor, die katteneigenaren Haha!

Trouwens zie je kattanvollières/rennen al steeds meer verschijnen hoor! Vind ik een goede zaak! Ja
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-12-08 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:26

Th0mas schreef:

Waarom heb je katten als je maar zo weinig ruimte kunt bieden?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:27

de kat heeft geen leven als die in onze tuin terecht komt.
Wij hebben flinke stroom op het schrikdraad staan.

Bij het herhaaldelijk hebben van katten in de tuin komen echt de vallen weer tevoorschijn.
En ik maak die dingen echt niet open, dat mag mijn schoonvader lekker doen. Daarnaast zou de kat regelmatig opgehaald kunnen worden in het asiel. Ik ben niet de banketstaaf, ik bel gewoon de instanties op die daarvoorzijn en laat dat beest ophalen.

Vanwege de camera's die er nu hangen omdat wij nogal dure vogels hebben zien wij ook wat er in de andere tuinen loopt. Alle oliebol van jou kat zal jij weer door je brievenbus terug krijgen. Hou de oliebol (en je kat) lekker bij je.
Tuinen zijn hier groot genoeg, en makkelijk te overdekken.

Jij wil die kat, ik niet

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:28

Adil18 schreef:
Th0mas schreef:

Waarom heb je katten als je maar zo weinig ruimte kunt bieden?

Je hebt ook gewoon gaas waarmee je je tuin kan overdekken.
kan je prima zonnen, alleen je zal een plekje moeten zoeken waar nog geen kattenschijt ligt

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:29

take_one schreef:
SuperRupsje schreef:

Nou, ik maak me niet zo druk hoor.
Dan veeg ik het toch gewoon af of ik kijk uit waar ik loop?
Meestal ligt het in gras.. en ik loop niet door gras omdat ik weet dat het daar kan liggen.

Ok, verschillende mening. Ik heb een t*fushekel aan hondenstront, en baasjes die hun honden laten schijten zonder het op te ruimen mogen van mij echt face first in de stront vallen. En dat geldt dus ook voor kattenhouders die te belazerd zijn om een bak te nemen en hun katten te leren het daarop te doen.

En het is dat je een knipoog zet na je laatste zin... Want als dat een reden is om dan zelf ook maar met niets en niemand meer rekening te houden Verdrietig

take_one

Adil18 schreef:
Kijk, en als er mensen zijn die er dat zeggen heb ik er dus ook geen moeite mee om een doodgebeten kat terug te brengen naar de rechtmatige eigenaar. Moeten ze maar niet zo zeuren! Lachen

En dan kan ik me dus ook helemaal vinden in die duivenboer hier die de katten afschiet omwille van zijn prijswinnende, mega-dure duiven. Moeten ze maar niet zo zeuren hoor, die katteneigenaren Haha!

Trouwens zie je kattanvollières/rennen al steeds meer verschijnen hoor! ind ik een goede zaak! Ja

Denk dat je je hond dan toch beter moet opvoeden hoor.
Dat je er een keer water overheen gooit, nou dat vind ik dan nog wel kunnen, maar als jou hond een kat doodbijt.. denk ik dat er iets mis is met je hond.
Een kat is gewoon moeilijk bij te houden, en om allemaal hekwerken en weet ik het te plaatsen, is gewoon te gek voor woorden.

En katten afschieten.. wat ziek!
Schiet jou hond toch ook niet dood mocht hij per ongeluk tegen me aanspringen omdat hij niet wist dat hij dat mocht?

Chubby

take_one schreef:

ROFL

Hoor wie het zegt.... Haha! Té grappig!

Adil

ma_rie_tje schreef:
Je hebt ook gewoon gaas waarmee je je tuin kan overdekken.
kan je prima zonnen, alleen je zal een plekje moeten zoeken waar nog geen kattenschijt ligt

*PROEST* ROFL

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:30

Ymke schreef:
Onze beide poezen gaan gewoon naar buiten, hoor. Dat zijn ze al van jongs af aan gewend, dus ook al zouden we willen (willen we niet ), dat krijgen we er toch niet meer uit. Geen mens die er problemen mee heeft.

Ik moet er wel bij zeggen dat we in een hele rustige en zéér diervriendelijke straat wonen. Als de ene poes bijvoorbeeld voor op de straat/stoep ligt, gaat er serieus waar geen mens voorbij zonder haar eerst even geaaid te hebben. Clown

Hier hetzelfde. Onze katten zijn het al hun hele leven lang gewend en sowieso eentje zou helemaal gek worden, de ander zou alleen nog maar in de vensterbank in de zon liggen en niks meer doen denk ik. Clown Als ze buiten komen zijn ze eigenlijk gewoon alleen op ons eigen terrein en ik heb nog nooit ergens kattenpoep gezien. Heel misschien komen ze een keer in het land van de buren, maar daar blijft het dan bij. Gelukkig maar want een helemaal afgedekte afgezette tuin is ook bijna niet te doen.

take_one

SuperRupsje schreef:
En het is dat je een knipoog zet na je laatste zin... Want als dat een reden is om dan zelf ook maar met niets en niemand meer rekening te houden Verdrietig

Ik houd wel rekening met andere, maar om nou hiermee rekening te houden.. tja.. Sigaar

Inge_83

Van sommige reacties gaan mijn haren recht overeind staan.
De mensen denken echt dat de wereld alleen om hen draait en dat hun dieren (katten in dit geval) ook alle rechten hebben op het terein van een ander, en dat die ander zijn dieren (honden in dit geval) daarvoor moeten wijken.
Als je huisdieren neemt moet je er voor zorgen dat ze geen overlast bezorgen bij andere mensen.
Of dat nu honden, katten, duiven, of wat dan ook zijn.
Honden op je eigen erf, waar ze niet af kunnen, onder appél houden en in de gaten houden vind ik belachelijk (sunny_l0ve).
Wat jij in je eigen tuin doet is jouw keuze, of je er nu honden houdt, duiven, of katten.
Maar andere mensen moeten er geen overlast van hebben.
Als je katten hebt moet je ook zorgen dat ze geen overlast bezorgen.

Ik heb zelf katten, die alleen buiten komen als ik zelf thuis ben (en ik het weer goed genoeg vind om de deur open te zetten).
Ze blijven eigenlijk altijd in hun eigen tuin, en gaan heel af en toe naar de buurman toe omdat hij ze roept en lekkers geeft (hiervoor heeft hij eerst toestemming gevraagd).
Ze komen naar binnen om op de bak te gaan, zitten zelfs voor de deur te miauwen als deze dicht is en ze moeten toch.
Als ze verder weg gaan, of mensen overlast gaan bezorgen, komt er schrikdraad om de tuin heen zodat ze wel hier moeten blijven.
Ze vinden het leuk om naar buiten te gaan, maar gaan niet zeuren om naar buiten te mogen en zijn binnen net zo vrolijk.
Als ze buiten zijn komen ze na verloop van tijd zelf weer terug naar binnen, kater wat sneller dan poes.
Als mijn katten bij de andere buren in de tuin zouden gaan en hun hond pakt ze, dan is dat mijn schuld en niet die van de buren.
Hun tuin/erf is van hun en daar hebben mijn katten geen rechten.
Overigens, als een ander zijn kat in mijn tuin loopt jaag ik hem weg, in hardnekkige gevallen met een emmer water.`

MysticTinker, ik heb nog nooit gehoord dat het hier stinkt.
Als je je kattenbak gewoon netjes houdt en normaal schoon maakt is er niks aan de hand.
Een half uur een hond in huis en het ruikt meer.
Mijn katten zijn niet vet.
Gisteren nog bij de dierenarts geweest en ze zijn precies goed, mijn kater mag zelfs wel wat meer vet hebben.
Ze liggen echt niet de hele dag te slapen en staan ook niet op dieet.
Ze vervelen zich niet te pletter, ze hebben speelgoed, stoeien met elkaar, race het huis door, de trap op en af, klimmen in de krabpaal.
Ze slopen ook niks, laten de kerstboom met rust, ook de cavia's worden met rust gelaten.
Ik kan alleen niets eetbaars binnen hun bereik laten liggen, want dan is het weg.

Stel (Take_one en mensen met dezelfde mening): je hebt een vijver en er komen wat baldadige pubers 's nachts.
Het is donker en 1 van hen ziet die vijver niet, valt er in en breekt zijn arm.
Dan is dat toch die puber zijn probleem, en niet jouw probleem?
Die puber heeft niks te zoeken in jouw tuin, die hoort daar niet.
Of ga jij dan jij excuses aanbieden omdat je de vijver beter had moeten afzetten zodat hij er niet in had kunnen vallen?

Om even op de vraag van de TS terug te komen; of je je katten naar buiten laat is een keuze die je zelf moet maken.
Het ligt er aan in wat voor buurt je woont, wat voor buren je hebt, het verkeer in de buurt, de kattenpopulatie in de buurt, en hoe jouw eigen kat zich gedraagt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:31

Ik ben een echte kattenliefhebber en al helemaal geen persoon die zich snel irriteert aan dingen.
Toch vond ik het vreselijk irritant dat de buurtkatten in mijn tuin komen poepen terwijl ik mijn 4 katten netjes binnen houdt.

Je tuin kun je prima afzetten zodat katten er niet uit of in kunnen en dat gaat komend voorjaar als we eindelijk eens aan de tuin toe zijn ook zeker gebeuren. Ik wil niet dat mijn katten ziektes oplopen, onder een auto komen en heel belangrijk een ander tot overlast zijn.
Ja ook ik erger me aan hondenpoep op straat, maar moet ik dan zeggen o mijn katten schijten maar dat is niet erg want er ligt ook hondenpoep.
Onzin, je geeft toch zelf het goede voorbeeld.

Anno 2008 (bijna 2009) vind ik niet dat je het nog kunt maken om dieren vrij buiten te laten lopen, tenzij je in een hutje op de hei woont letterlijk.
Nederland is nogal druk bevolkt en dat zijn dus heeeeel wat loslopende katten als iedereen dat zomaar doet.

Het meest gehoorde argument is ja maar het is zielig katten horen buiten. Tja honden toch ook en paarden ook, maar die laat je toch ook niet lekker alleen de straat op banjeren.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:32

Citaat:
Stel (Take_one en mensen met dezelfde mening): je hebt een vijver en er komen wat baldadige pubers 's nachts.
Het is donker en 1 van hen ziet die vijver niet, valt er in en breekt zijn arm.
Dan is dat toch die puber zijn probleem, en niet jouw probleem?
Die puber heeft niks te zoeken in jouw tuin, die hoort daar niet.
Of ga jij dan jij excuses aanbieden omdat je de vijver beter had moeten afzetten zodat hij er niet in had kunnen vallen?

Die pubers weten dat ze niet in mijn tuin horen te komen denk ik zo?
Katten hebben dat verstand niet.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:33

JoviBan schreef:
jwbokt schreef:
ik zou de kat echt niet mishandelen of iets dergelijks hoor
heb een hekel aan katten maar ik zal ze echt niet verwonden
wel zou ik er water of iets dergelijks overheen gooien of de honden er achteraan sturen zodat ze weten dat ze uit de buurt van mijn tuin moeten blijven

Kee, geen dierenmishandelaar of kattenkiller dus. Haha!

Wat mijn katten betreft, heb ik nooit gedoe met de buren gehad, gelukkig.
Maar ik zou mijn buren dan inderdaad ook zeggen om dan maar water naar ze te gooien oid.
Mishandeling of vergif of wat dan ook, kan bij mij echt niet door de beugel. Dan spoor je als mens ook niet helemaal imo. Boos!

Daarmee schuif je jouw verantwoording dus af op je buren.
Lekkere buur ben jij. Boos!