Ik moet er wel bij zeggen dat we in een hele rustige en zéér diervriendelijke straat wonen. Als de ene poes bijvoorbeeld voor op de straat/stoep ligt, gaat er serieus waar geen mens voorbij zonder haar eerst even geaaid te hebben.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
take_one schreef:Adil18 schreef:
En de mensen die keer op keer op keer de stront van andermans katten uit hun tuin moeten halen worden niet spontaan gek denk je?
Denk je nou echt dat elke kat het in andermans tuin doet?
Wij hebben 9 katten, maar de buren hebben geen last van stront in de tuin hoor.
Misschien komt dat omdat we achter ons een grote weide hebben.. maar dan nog.
Adil18 schreef:Dat vraag ik niet, ik vraag of je je kunt voorstellen dat andere mensen er gek van worden poep van andermans katten te moeten opruimen, wat jouw katten doen maakt me niet veel uit, er zijn genoeg katten die wel in andermans tuinen schijten...
Adil18 schreef:Th0mas schreef:
Ik kan het proberen maar ze zijn echt heel erg slimme poezen en ze werken echt met de 2en
Koop een mooi overdekte fazantenvollèire of iets dergelijks, wedden dat ze daar niet uitkomen?
MysticTinker schreef:Ik snap niet waarom mensen er zo'n probleem van maken als er katten in de tuin zitten.. Ze maken geen herrie, ze begraven hun poep netjes (in tegenstelling tot marters en egels en andere wilde zoogdieren) en ze maken niks kapot.. Het enige waar je voor moet oppassen zijn vissen en vogeltjes, maar dat moet toch sowieso?? Er worden veel meer vissen opgegeten door reigers dan door katten, en kippen worden eerder gepakt door een marter dan door een kat, en vogels.. enz
Ik ga toch ook niet zeggen: he buurvrouw, uw kind maakt teveel herrie, ik wil dat u hem binnen houdt..
take_one schreef:Er zijn zoveel mensen met katten, denk je nou echt dat die zo'n volleire of iets dergelijks gaan plaatsen?
De mensen die dan geen katten hebben (ik gok op de minderheid) moeten maar niet zo zeuren.
ma_rie_tje schreef:take_one schreef:Er zijn zoveel mensen met katten, denk je nou echt dat die zo'n volleire of iets dergelijks gaan plaatsen?
De mensen die dan geen katten hebben (ik gok op de minderheid) moeten maar niet zo zeuren.
Dan mag jij blij zijn dat je niet naast mij woont.
En echt wel emer dan 50% van de mensen heeft geen kat.
take_one schreef:Adil18 schreef:Dat vraag ik niet, ik vraag of je je kunt voorstellen dat andere mensen er gek van worden poep van andermans katten te moeten opruimen, wat jouw katten doen maakt me niet veel uit, er zijn genoeg katten die wel in andermans tuinen schijten...
Nouja.
Dat is dan jammer?
Kan me best voorstellen dat het vervelend is, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld dan kattenpoep.
SuperRupsje schreef:En jij vindt het ook niet vervelend als je in de hondenschijt loopt op straat? Een kat die in je tuin poept is niets minder, behalve dat ze dan ook nog 's de planten mollen. Nee, ik zou niet willen dat m'n katten dat bij de buren deden, als ik dat zie dan is het over en uit voor de katten totdat de tuin catproof is gemaakt.
We leven in een dichtbevolkt land, dan moet je gewoon rekening met elkaar houden om het allemaal nog leefbaar te houden.
take_one schreef:Er zijn zoveel mensen met katten, denk je nou echt dat die zo'n volleire of iets dergelijks gaan plaatsen?
Th0mas schreef:Dan moet ik ook in de fazantenvolleire zonnen?
Adil18 schreef:Th0mas schreef:Dan moet ik ook in de fazantenvolleire zonnen?
Waarom heb je katten als je maar zo weinig ruimte kunt bieden?
take_one schreef:SuperRupsje schreef:En jij vindt het ook niet vervelend als je in de hondenschijt loopt op straat? Een kat die in je tuin poept is niets minder, behalve dat ze dan ook nog 's de planten mollen. Nee, ik zou niet willen dat m'n katten dat bij de buren deden, als ik dat zie dan is het over en uit voor de katten totdat de tuin catproof is gemaakt.
We leven in een dichtbevolkt land, dan moet je gewoon rekening met elkaar houden om het allemaal nog leefbaar te houden.
Nou, ik maak me niet zo druk hoor.
Dan veeg ik het toch gewoon af of ik kijk uit waar ik loop?
Meestal ligt het in gras.. en ik loop niet door gras omdat ik weet dat het daar kan liggen.
En tegenwoordig houd niemand rekening met elkaar.
Adil18 schreef:Kijk, en als er mensen zijn die er dat zeggen heb ik er dus ook geen moeite mee om een doodgebeten kat terug te brengen naar de rechtmatige eigenaar. Moeten ze maar niet zo zeuren!![]()
En dan kan ik me dus ook helemaal vinden in die duivenboer hier die de katten afschiet omwille van zijn prijswinnende, mega-dure duiven. Moeten ze maar niet zo zeuren hoor, die katteneigenaren
Trouwens zie je kattanvollières/rennen al steeds meer verschijnen hoor! ind ik een goede zaak!
take_one schreef:En tegenwoordig houd niemand rekening met elkaar.
ma_rie_tje schreef:Je hebt ook gewoon gaas waarmee je je tuin kan overdekken.
kan je prima zonnen, alleen je zal een plekje moeten zoeken waar nog geen kattenschijt ligt
Ymke schreef:Onze beide poezen gaan gewoon naar buiten, hoor. Dat zijn ze al van jongs af aan gewend, dus ook al zouden we willen (willen we niet), dat krijgen we er toch niet meer uit. Geen mens die er problemen mee heeft.
Ik moet er wel bij zeggen dat we in een hele rustige en zéér diervriendelijke straat wonen. Als de ene poes bijvoorbeeld voor op de straat/stoep ligt, gaat er serieus waar geen mens voorbij zonder haar eerst even geaaid te hebben.
SuperRupsje schreef:En het is dat je een knipoog zet na je laatste zin... Want als dat een reden is om dan zelf ook maar met niets en niemand meer rekening te houden
Citaat:Stel (Take_one en mensen met dezelfde mening): je hebt een vijver en er komen wat baldadige pubers 's nachts.
Het is donker en 1 van hen ziet die vijver niet, valt er in en breekt zijn arm.
Dan is dat toch die puber zijn probleem, en niet jouw probleem?
Die puber heeft niks te zoeken in jouw tuin, die hoort daar niet.
Of ga jij dan jij excuses aanbieden omdat je de vijver beter had moeten afzetten zodat hij er niet in had kunnen vallen?
JoviBan schreef:jwbokt schreef:ik zou de kat echt niet mishandelen of iets dergelijks hoor
heb een hekel aan katten maar ik zal ze echt niet verwonden
wel zou ik er water of iets dergelijks overheen gooien of de honden er achteraan sturen zodat ze weten dat ze uit de buurt van mijn tuin moeten blijven
Kee, geen dierenmishandelaar of kattenkiller dus.![]()
Wat mijn katten betreft, heb ik nooit gedoe met de buren gehad, gelukkig.
Maar ik zou mijn buren dan inderdaad ook zeggen om dan maar water naar ze te gooien oid.
Mishandeling of vergif of wat dan ook, kan bij mij echt niet door de beugel. Dan spoor je als mens ook niet helemaal imo.