Rottweilers, meningen & ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:30

lovely82 schreef:
_janet_ schreef:
Ik vind rottweilers giganitisch trouwe honden, die helemaal voor je gaan.

daar heb je helemaal gelijk in ze zijn echt trouw aan huns baasjes. Iemand ook last an stalkergedrag, als ik thuis ben dan loopt mn rottie de hele dag achter me aan als ik ga douchen dan ligt hij voor de douche op mij te wachten maakt niet uit waar ik ben hij volgt me overal naar toe wat soms ook wel lastig is want als je ff lekker aan het schoonmaken bent dan loopt ie een beetje in de weg, ik heb al geprobeerd of hij me kan helpen met dweilen of stofzuigen maar daar had ie geen trek in Haha!

Dat laat ie liever over aan zijn baasje; slim toch, hij genieten en jij het werk Haha!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:17

haha ja idd maar moet hem toch maar even leren hoe hij moet stofzuigen als ik dan niet thuis ben kan ie mooi mn huisje schoonmaken Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:24

Tja ik ben eerder bang voor die onopgevoede jack-russels of golden retrievers die altijd maar loslopen en niet luisteren. Dan voor een grote lompe hond zoals bv een rottweiler.

Maar toch ik wil hierna weer een Welsh Terrier....

Afbeelding

Jari mijn helaas overleden terrier (13.5 jaar) erachter Stanley (de sukkel Haha!).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:30

btw worden jullie op dit moment ook zo gek van de haren??.

Wat doen jullie eraan ik kom ze echt overal tegen vind het gewoon vies worden.
Ik benhet niet gewend om omdat mijn ruwharige hond geen haren verloor op deze manier.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:35

ja op dit moment ook erg veel last van de haren, ik blijf stofzuigen maar het helpt momenteel niet echt veel. mn andere hond heeft lang haar en dat is eigenlijk wel ideaal want dat zijn gewoon kleine plukjes maar kortharig pff ramp maar ja dan maar extra even de stofzuiger erdoor heen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:38

*kijkt ook even om de hoek*

Mijn ouders hebben een kleine kennel van Rottweilers, nou ja kennel, bij een teefje misschien 1 of 2 x in hun leven een nestje. Haha!
Zolang als ik leef hebben we thuis Rottweilers gehad en ik kan me geen trouwere hond voorstellen.
Sinds 7 jaar heb ik een eigen hond, een kruising Mechelse herder x Duitse staander x dobermann, een hele lieve en fijne hond, maar hij kan niet tippen aan de Rottweilers die we hebben en hebben gehad.

Beetje een maffe foto:
Afbeelding
Maar Schnappie houd echt alles in de gaten.

Dat vind ik geweldig aan Rottweilers, ze houden je het liefst dag en nacht in de gaten.

Bij deze is het zo, Pa staat als eerste bovenaan, dan ik, dan Mam en dan anderen.

Oh ik vond deze nog. Lovers
Samen met mijn hond:

Afbeelding

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 15:02

Prisca schreef:
btw worden jullie op dit moment ook zo gek van de haren??.

Wat doen jullie eraan ik kom ze echt overal tegen vind het gewoon vies worden.
Ik benhet niet gewend om omdat mijn ruwharige hond geen haren verloor op deze manier.

ja vreselijk, tsja paar keer per dag aanvegen en 1maal daags stofzuigen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:09

Prisca schreef:
Tja ik ben eerder bang voor die onopgevoede jack-russels of golden retrievers die altijd maar loslopen en niet luisteren. Dan voor een grote lompe hond zoals bv een rottweiler.

Maar toch ik wil hierna weer een Welsh Terrier....

Afbeelding

Jari mijn helaas overleden terrier (13.5 jaar) erachter Stanley (de sukkel Haha!).

Ik vind dat je nu wel weer specifiek hebt over een bepaalde ras.
Elke hond dat niet goed opgevoed word en niet goed luistert is en kan een gevaar zijn voor zichzelf en de omgeving.
Of het nu een jack russel is of een ''grote lompe hond''. Ras heeft daarmee imo niet veel te maken.
En niet alle jack russels zijn onopgevoede honden, vind ik een beetje over 1 kam strijken Knipoog

Stofzuigen doe ik hier 1 keer op de dag, echt verschrikkelijk.
De haren van mijn hond blijft ook zo lekker overal op en in plakken zodat het leuk schoonmaken is Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:02

lovely82 schreef:
_janet_ schreef:
Ik vind rottweilers giganitisch trouwe honden, die helemaal voor je gaan.

daar heb je helemaal gelijk in ze zijn echt trouw aan huns baasjes. Iemand ook last an stalkergedrag, als ik thuis ben dan loopt mn rottie de hele dag achter me aan als ik ga douchen dan ligt hij voor de douche op mij te wachten maakt niet uit waar ik ben hij volgt me overal naar toe wat soms ook wel lastig is want als je ff lekker aan het schoonmaken bent dan loopt ie een beetje in de weg, ik heb al geprobeerd of hij me kan helpen met dweilen of stofzuigen maar daar had ie geen trek in Haha!

haha ik ken dit. Sem ligt altijd voor de deur van de douche. Staat voor de wc deur te piepen als ik op de wc zit. Wil het liefst overal met me mee.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:04

Elke hond die niet opgevoed is kan gevaarlijk of vreselijk irritant zijn.
Maar bepaalde karakter trekken komen soms ook wel naar boven. Ik ben er inmiddels al achter gekomen in mijn werk dat een golden niet zo heel lief is als ze soms zeggen, en dat geldt ook voor bijvoorbeeld een bernersenner.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:53

Wat voor karaktereigenschappen bedoel je dan Janet over de golden retriever en berner sennen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:13

Hahahaha moest zo lachen om het verhaal van de 9 maanden oude pup. Bij ons precies zo Haha!

Tarah is nu 8 maanden maar denkt ook nog steeds dat ze een schoothondje is. Behalve als ze een raar geluid hoort, dan gaat ze grommen en blaffen. Die blaf klinkt idd al heel angstaanjagend Knipoog

Als ik sta te koken staat ze achter me, als ik naar de wc ga ligt ze ervoor... zodra we de deur opendoen naar de gang stuift ze overeind... stalker!

Heb trouwens wel een vraagje; Tarah is altijd enorm uitzonderlijk blij als er mensen over de vloer komen. Ook op straat wil ze naar iedereen toe. Ze wordt dan zo blij dat ze gaat piepen en vd week deed ze zelfs een plasje. Wat is de beste manier om hiermee om te gaan en haar rustiger te maken?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:49

nuage: straf de plasjes niet af.
Mensen die binnen komen, moeten haar eerst negeren. Pas als ze echt rustig is, mogen ze haar begroeten.

C_arola: Ik vind Bernersenners soms best neurotisch en onvoorspelbaar.
Bij de goldens bedoelde ik niet echt bepaalde karakter eigenschappen. Maar ik weet (van een ervaren fokker gehoord) dat er bepaalde lijnen goldens zijn waar veelvulldig agressiviteit in voor komt. Hiernaar wordt op dit moment onderzoek naar gedaan in Utrecht.

keetie_bijlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:58

Ik heb 3 jaar op een pension/asiel gewerkt. En van die hele tijd kan ik het aantal lieve rottweilers op 1 hand tellen. De meeste rottweilers die binnenkwamen deden toch best wel raar. Erg neurotisch, en je echt strak aankijken, dat je toch wel heel voorzichtig bij ze deed. En dat waren dan ook pensionhonden. We hebben er een aantal in afstand gehad, die je zelfs gewoon door de tralies heen aanvlogen, daar kon je niet eens normaal een vangstok omheen krijgen.
Nee, ik zelf loop altijd met een grote boog om rottweilers heen.
Maar ik zeg wel altijd, een hond wordt niet vals geboren. Zeker bij rottweilers vind ik dat ze een consekwente opvoeding nodig hebben. Nee is nee, en blijft nee.
Er zullen heus wel genoeg lieve/normale rottweilers zijn, maar ik ben meer rare tegengekomen in mijn leven.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:04

ik denk toch dat dat te maken heeft met de trouwheid van de rottweilers te maken heeft.
Mijn hond gaat voor mij door het vuur, doet alles voor me en is zo trouw. Maar een ander kan er niets mee. Ze zijn zo giga trouw aan 1 baas.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:34

keetie_bijl schreef:
Ik heb 3 jaar op een pension/asiel gewerkt. En van die hele tijd kan ik het aantal lieve rottweilers op 1 hand tellen. De meeste rottweilers die binnenkwamen deden toch best wel raar. Erg neurotisch, en je echt strak aankijken, dat je toch wel heel voorzichtig bij ze deed. En dat waren dan ook pensionhonden. We hebben er een aantal in afstand gehad, die je zelfs gewoon door de tralies heen aanvlogen, daar kon je niet eens normaal een vangstok omheen krijgen.
Nee, ik zelf loop altijd met een grote boog om rottweilers heen.
Maar ik zeg wel altijd, een hond wordt niet vals geboren. Zeker bij rottweilers vind ik dat ze een consekwente opvoeding nodig hebben. Nee is nee, en blijft nee.
Er zullen heus wel genoeg lieve/normale rottweilers zijn, maar ik ben meer rare tegengekomen in mijn leven.

Bepaalde honden zou ik ook niet zo uit het asiel halen.
Wij hebben 1 hond uit het asiel gehad. Ze is inmiddels dik 3 jaar geleden gestorven. Het was een kruising beauceron (leek op een kleine Duitse herder). Ze was een superhond. Ik snap nu nog steeds niet dat de mensen haar hebben weggedaan op 5 jarige leeftijd. Maar voordat we haar mee hebben genomen zijn we in 3 verschillende asiels gaan kijken, elke keer met een week tussenpauze, zodat we ons goed konden bedenken waar we aan begonnen.
Er zaten echt honden bij, die je idd, zoals keetie_bijl schrijft, zowat door de tralies heen aanvielen. Niet alleen rotweilers, maar ook mechelse herders. Ik heb me 1 keer rotgeschrokken toen ik naar 1 ren liep en knielde. Ik ben toen achterover gevlogen door de gang tegen de andere rennen aan, zo agressief reageerde die hond. Ik vraag me werkelijk af wat ze met zulke honden doen. Die zijn toch gewoonweg te gevaarlijk om ergens in een gezin te plaatsen.

Maar ik zou dus ook niet vlug een stafford of iets dergelijks uit het asiel halen. Heel vaak lees je op dierenasiels.com bij dit soort honden al dat ze een gebruikshandleiding hebben. Komt vaak niet door de hond, maar door de gebrekkige opvoeding die ze hebben genoten. Hoe vaak zie je niet dat mensen zich een hond aanschaffen zonder dat ze uberhaubt weten hoe ze zo'n dier moeten opvoeden!
Een vriend van ons heeft zelfs een gedragsdeskundige erbij moeten roepen om zijn Westland High Terrier her op te voeden. Wij zeiden al elke keer dat hij de hond eens moest aanpakken en moest laten zien dwie de baas was, maar dat wilde bij hem en zijn vriendin er niet in; dat was toch zielig bij zo'n klein hondje? Nee, hij had veel liever een hond die naar iedereen beet als ie vond dat ie genoeg geaait was, mijn dochter beet hij en nog een keer bijna toen ze met haar barbiepaard wat kort langs zijn bench kroop.

Nee, geef mij dan maar liever onze goed en rustig opgevoede Bull Terrier, waar elk kind aan kan gaan hangen, die zich door alle schoolkindertjes geduldig laat aaien, zich lekker laat doodknuffelen door vriendinnetjes van mijn dochter.
En zo zal het ook bij de meeste Rotweilers wel zijn: zolang ze een goede rustige opvoeding hebben genoten, hou je er ook een goede rustige hond aan over. Zoals je hem opvoed, zo heb je hem ook. Ben je wat ruwer en wilder, dan zal de hond dat ook normaal vinden.Wij vonden het echter belangrijk om hem rustig op te voeden, gezien het feit dat we een klein kind hadden rondlopen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:35

Ik zou ook niet snel een volwassen rottweiler/amerikaanse bulldog/ etc uit het asiel halen hoor. De meeste honden daar zitten er wegens "probleemgedrag" (van de eigenaren Knipoog ) en dat kan zo'n hond al enorm negatief gevormd hebben.

Janet we straffen haar niet hoor, maar ik zal idd mijn visite aansporen haar compleet te negeren totdat ze rustig is. Visite werkt helaas niet altijd even goed mee...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:41

tja wat zal ik zeggen
een hond is een hond.....stammen allemaal af van de wolf en dienen allemaal een goed opvoeding te krijgen
tja de ene ras misschien iets lastiger dan een andere maarja....het is en blijft gewoon een hond Knipoog

ikzelf heb slechte ervaringen met rottie's uit mijn postbodetijd...
ach beestje bewaakt nou eenmaal zijn plekkie erg goed
maar om daar nou gelijk het hele ras over te bevooroordelen? neuh Haha!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 07:25

Nuage schreef:
Ik zou ook niet snel een volwassen rottweiler/amerikaanse bulldog/ etc uit het asiel halen hoor. De meeste honden daar zitten er wegens "probleemgedrag" (van de eigenaren Knipoog ) en dat kan zo'n hond al enorm negatief gevormd hebben.

Janet we straffen haar niet hoor, maar ik zal idd mijn visite aansporen haar compleet te negeren totdat ze rustig is. Visite werkt helaas niet altijd even goed mee...

Ik kan mij best voorstellen dat mensen hier niet voor kiezen, toch heb ik positiefe dingen gezien. Een vriend van ons heeft een aantal jaar geleden een rottweiler uit het asiel, hij was toen 2 jaar oud. Mijn eerste ontmoeting was toen ook niet leuk de hond, hij viel mij direct aan. In eerste instantie dacht ik wat haal je in huis. De hond had totaal geen opvoeding gehad en heeft altijd buiten gelopen nou ja lopen hij was op een balkon aan de riem vastgezet door de vorige eigenaren ( junkies ), waardoor zijn pootjes ook flink beschadigd waren. Na veel training en er voor te zorgen dat hij weer sociaal is. Is de hond helemaal omgeslagen in een lieve hond die niet meer bang is voor de mens.
Hij is wel in vergelijking met onze rott ontzettend druk. Ik ben toch blij dat hij een kans heeft gekregen, het is een ontzettend leuk dier die eigenlijk door zn verleden de vertrouwen in de mens was kwijt geraakt. Onze vriend heeft er heel veel tijd en energie in gestoken met een positief resultaat. Hij kan weer met andere honden overweg vind het weer leuk als er mensen over de vloer zijn. Je zag hem weer helemaal opleven. Enig puntje is dat hij ontzettend druk is enthousiast maar goed dat kan geen kwaad. ik ben erg blij dat hij goed terecht is gekomen en met de juiste training, aandacht en liefde weer een normaal leventje heeft.

Hij komt ook vaak bij ons over de vloer en spelen met onze honden wat een paar jaar geleden ondenkbaar was.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:36

_janet_ schreef:
nuage: straf de plasjes niet af.
Mensen die binnen komen, moeten haar eerst negeren. Pas als ze echt rustig is, mogen ze haar begroeten.

C_arola: Ik vind Bernersenners soms best neurotisch en onvoorspelbaar.
Bij de goldens bedoelde ik niet echt bepaalde karakter eigenschappen. Maar ik weet (van een ervaren fokker gehoord) dat er bepaalde lijnen goldens zijn waar veelvulldig agressiviteit in voor komt. Hiernaar wordt op dit moment onderzoek naar gedaan in Utrecht.

Neurotisch en onvoorspelbaar bij een Berner sennen dat niet doorfok is?
Hoort helemaal niet na wat ik heb meegekregen van de stamboek van de Berner Sennenhond.
Van Golden Retrievers weet ik dat er in bepaalde lijnen agressiviteit zit, daarom (en dat zou ik bij elke ras doen) heel goed nagaan wat de bloedlijn van honden bracht.
@ Nuage; mijn hond heeft het ook en ik pak het op dezelfde manier aan als wat Janet heeft geschreven.
Pas op dat er niet teveel aandacht word gegeven als de hond rustiger is want dan kan het ook komen, gewoon langzaam aan opbouwen, werkt bij mijn hond super.
En als je hond er gevoelig voor is dan zou ik oppassen voor dominantiegedrag van bezoek zoals over de kop aaien, mijn hond kan daar niet tegen en word dan erg onderdanig, weet niet of het bij jouw hond ook zo is.

Edit; Ik ken het Nuage dat visite niet altijd meewerkt, maar het is jouw huis en zeker ook jouw hond en jij zit met de problemen net als de hond als zij niet luisteren.

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:51

ik ben ook helemaal gek van de rottweiler, ik vind t grote lieve loebassen.
ik heb er verschillende gekend van vrienden en allemaal heel braaf, ook met kinderen.
zelf heb ik een kruising rottweiler. moeder was rottweiler vader blonde labrador.
ze had 3 pups in rottweiler kleur en 3 zwarte.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:38

Vandaag het bezoek gevraagd de hond te negeren en dit werkte vrij goed. Ze was erg hyper maar kalmeerde sneller dan normaal.

We weten nu ook waar het plasje door kwam... Vanochtend stond ze piepend onderaan de trap, arm ding. Ze had weer geplast en daarnaast nog een klein plasje waar duidelijk bloed in zat. Dus hup op 1e kerstdag naar de dierenarts! En jahoor: blaasontsteking en de DA maakt zich ook zorgen over het feit dat ze net bijna 2 maanden loops is geweest en nu pas 8,5 maand is (dit was een vervangende DA, mijn eigen DA heb ik 2x hierover gebeld maar die wilde steeds afwachten) dus we moeten haar in de gaten houden want mogelijk ook baarmoederonsteking. Dat laatste geloof ik trouwens niet want Tarah is nog wel heel vrolijk en heeft verder geen vieze lucht, afscheiding e.d.

Wel zielig hoor, nu heeft ze dus anti-biotica gekregen.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:41

bij ons op stal loopt er ook een rotweiler.
Toen ik er net was zegmaar, vond ke m wel eng omdat hij steeds ging blaffen als je aan kwam en los op het terrein liep enzo.
En omdat ik van vele ook nara verhalen over valsheid heb gehoord enz
Maar nu vind ik hem wel lief hoor. En hij zal uiteindelijk geen vlieg kwaad doen. Nagelbijten / Gniffelen
En wat ik ooit heb gehoord, is dat zelfs labradors vals kunnen zijn dus dat Vork

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:52

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met rottweilers. Vind ze stiekem ook heel erg leuk. Mijn tante heeft er een, en die is een stuk liever dan mijn Schotse Collie, en op de manege liep er ook een, die was ook zo lief.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 20:04

keedie, zelfs een chihuahua, malteser leeuwtje, jack russel e.d kunnen vals zijn.. het meest agressieve hondje schijnt een teckel te zijn haha