mijn vis der vagina scheurt uit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjalk

Re: mijn vis der vagina scheurt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:44

Anika_Tess schreef:
Wat sneu. Ik heb geen idee. Maar denk dat deze het niet gaat overleven. Wij hadden eens een vis waar van de schubben helemaal open gingen staan. Ging uiteindelijk ook dood...

Wat voor vis is het? Als het een wat grotere vis is kan je er prima mee naar de direnarts hoor!

Dat heeft met de nierwerking te maken, als het water niet goed verschoont word of iets met de filter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:45

en je filter niet uitzetten hoor, ookal zitten er geen vissen in! al je die uitzet stapelen de slechte bacterien zich daarin op en als je hem dan aanzet als er wel vissen inzitten gaan ze dood

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:48

platty's focken net zo heerlijk ana als guppen.

mn ouders die laten het allemala lekker gaan.
die bak zie je de plantjes nog amper staan..
heel jammer Verdrietig

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:49

bij mijn doen de guppy's het goed maar de platy's voor geen meter heb al bijna een jaar geen kleine gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:50

ja het zijn echte plantenvreters ook, ze zeiden dat je dan een uitgekookt stukje komkommer in je bak moest doen nou dat willen ze al helemaal niet alleen mijn java varen is veilig bij hun misschien is die plant wel vies

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:55

Ik moet hier afkloppen wat de planten betreft, maar geef ze ook van die tabletten bij .. daar smikkelen ze heerlijk van, en blijven van mijn planten af gelukkig!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:01

breezy302 schreef:
en ik moest gewoon die bak schoonmaken vandaag het zag er niet uit, en dan nog enig idee hoeveel van mijn vissen zwanger zijn? ik geloof dat er 7 zwanger zijn! ik heb 10 platys en mollys en 8 neon tetra's

Neem me niet kwalijk...ik denk alleen aan de pijn...

Maar als je toch zo'n grote kweker bent met al die zwangere dames...vind je dan niet dat het beter zou zijn om nog wat meer over de beestjes te leren zodat je weet wat je moet doen in een geval als deze ?

en Nee, de Da kan misschien niet veel doen met zijn handen...maar wel zeggen of dit beestje stervende is en alsdan haar van de pijn verlossen...
Nu weet blijkbaar niemand goed wat er aan de hand is en kijkt het maar aan...ondertussen lijdt het visje misschien wel erg...
Of misschien ook weer niet...niemand weet het blijkbaar...

Ik vind het spijtig dat niemand je echt helpen kan....

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:04

ik heb zelf ook een platy en een gup gehad die deze verschijnselen kregen met het baren van de jonkies. helaas kun je niet ingrijpen. alleen maar hopen dat het goed gaat. ik heb wel zout toegevoed om eventuele wondjes te reinigen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:10

sammy dan neem ik aan dat je de vissen wél apart gezet hebt?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:40

Hoe is het ondertussen met de vis.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik em ondertussen al lang zelf had dood gemaakt, dat beestje is nu al een aantal uren aan het lijden Boos!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:43

ik ben ook erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:45

het licht is nu uit en het eerste visje is eruit gekomen! zover ik nu kan zien zwemt ze lekker rond

en chikiboy: ik ben geen grote kweker, als je verstand van platy's zou hebben dan zou je weten dat die dingen fokken als konijnen! ik weet best veel van deze vissen maar bij elke bevalling kan er iets fout gaan en dat is nu gebeurt maar ze leeft nog en er is er in elk geval al 1tje uit en je begint weer over een da die helemaal niets kan doen! denk je nou echt dat als ik nu de spoedda bel dat ie komt? die mensen hebben andere dingen te doen en komen echt niet voor een vis!

en zover ik kon zien had de vis geen pijn en geen abnormaal gedrag ( tussen de planten zitten is normaal tijdens een bevalling)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:47

gelukkig maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:48

ja ben der ook blij om! ik ga nu slapen en hopen dat ze morgen nog leeft en der baby's heeft gelost haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:12

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met mama-platy?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:43

Heb het hele topic gelezen, wat sneu voor je vis, gefeliciteerd met de geboorte *LOL* Hoe is het nu met je mams?

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:06

hoe gaat het met je visje?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:55

nou, wordt nu wel tijd voor een update... heb er de halve nacht van wakker gelegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:57

de vis heeft het overleeft! ik zie geen gekkigheid meer, dus dat zal dan wel goed zijn! ze is ook een stuk dunner geworden en ik zag nu 5 baby's maar dat kunnen er meer zijn maar die zitten gewoon goed verstopt!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:58

Gelukkig maar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:08

gelukkig! en gelukkig heb je haar gewoon laten zitten en ben je haar niet gaan verplaatsen, en heb je haar niet in de vriezer gelegd/doorgespoeld Nagelbijten / Gniffelen zou wel erg sneu geweest zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:09

ja idd maar dat soort dingen doe ik niet hoor, ik heb nog nooit een vis afgemaakt ( bewust de 2 goudvissen die ik had toen 3 was en ze wassen met zeep tellen niet mee haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:12

soms is het beter om het wel te doen, maar in dit geval is het maar goed dat je afgewacht hebt, ipv overhaast dingen te doen die helemaal niet nodig zijn.. gelukkig gaat het nu weer goed!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:19

breezy302 schreef:
ja idd maar dat soort dingen doe ik niet hoor, ik heb nog nooit een vis afgemaakt ( bewust de 2 goudvissen die ik had toen 3 was en ze wassen met zeep tellen niet mee haha)

Huilen Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:22

ja erg he ik had toen 2 goudvissen en zeepjes in de vorm van goudvissen en als mams even niet kijkt...