Mag een ander jou hond commanderen? (in jou bijzijn!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: Mag een ander jou hond commanderen? (in jou bijzijn!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:44

[/quote]
Je verantwoordelijkheid nemen, is in de eerste plaats toegeven dat er dingen niet goed zijn. Vervolgens ga je eerst kijken wat je zélf verkeerd doet, omdat, wanneer jij je eigen gedrag niet doorziet, je nooit kunt inzien wat voor effect je gedrag heeft op de hond. Je wordt dus van onbewust onbekwaam, bewust onbekwaam.
Vervolgens pak je dat aan, waardoor je dan bewust bekwaam wordt. De vologende stap is belachelijk veel ervaring opdoen, en heel veel feedback en kritiek leren incasseren, en onbewust bekwaam worden.
Je ziet, dat je verantwoordelijkheid nemen vrij wat meer inhoudt dan de rekening betalen Lachen

Je verantwoordelijkheid niet nemen, is ontkennen dat je je hond niet onder appèl hebt, en smoesjes verzinnen waarom je niet aan een cursus mee hoeft te doen. Je moet gewoon beter zoeken, er is heus een cursus die wel bij je hond past. Maar wat er moet veranderen, is jouw basishouding, die is niet goed. Je moet echt leren kritischer naar jezelf te worden en de "jamaars" achterwege te laten Lachen

Overigens ben ik niet van mening dat je hond vals is.
Ik denk wel dat die beroerd opgevoed is. Er is vrij veel aan te doen, gelukkig voor jou....... Knipoog
Ik heb mijn eigen hond, die hetzelfde gedrag vertoonde, en nog wel een paar graadjes erger was als de jouwe (door de vorige eigenaar verknald, ik haalde hem uit het asiel), weer in het gareel gekregen...... die SPEELT nu met andere honden.
Dus kom me niet aan met dat het niet kan, dat is bullshit. Het kan heel goed, maar vraagt wel motivatie en toewijding. Er ligt een mooie taak voor je![/quote]

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:47

Ik ben het met een paar dingen eens, maar meerendeels niet. Ik verzin geen smoesjes dat ik niet met mijn hond op cursus kan, dat komt door verschillende redenen die ik hier niet in het openbaar vertel aangezien ik daar ook wel weer reacties op zal krijgen. Ik ben blij met hoe mijn hond is en hoe ik hem opgevoed heb, en jullie zien dat anders in, maar dat kan me niks schelen.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:25

mag een ander mijn hond commanderen ?

ja hoor, wanneer het nodig is.
ik geef wel heel duidelijk aan dat mijn honden absoluut niks 'lekkers' mogen want dat zijn ze niet gewend en gaan dan aan de diaree.
En als er mensen in mijn huis zijn vinden ze het geweldig en zijn ze helemaal happy. soms te happy en geef ik ze een tip om ze te negeren. dat helpt meestal wel ( bij ons dan ).

ik vind dat een hond een hond moet kunnen zijn.
wanneer we op het strand of duinen, bos lopen mogen ze altijd los. en elke hond die ze zien wordt
even begroet. ik hoef niet eens wat te zeggen, na twee sec. lopen ze weer achter me aan, tenzij het een echte vriend is geworden
want dan mogen ze wel even ravotten ( als het andere baasje het toelaat ).

in het bos, strand en of duinen mogen ze los wetend dat hier geen straat is waar ze onverwacht over kunnen steken
maar thuis laat ik ze altijd uit op de singel en ben doodsbang dat ze toch een hond zien aan de overkant van de weg, dus houdt ik ze aan de lijn.
ik weet dat mijn honden perfect luisteren, maar ik durf het risico niet te nemen dat ze worden aangereden en dat de chaffeur aan te doen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:30

Nee ook geen problemen mee, meestal begin ik zelf namelijk haar al rustig te krijgen. waar ik wel problemen mee heb zijn de mensen die hysterisch gaan lopen doen waardoor ze alleen maar drukker wordt.