Help, kat zeikt overal..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:15

poes schreef:
tita schreef:
ik lees weer dingen hier waarvan ik denk soooowww hoop kattenkenners hier >;) annex pyschologen en da :D

Ik ben dan ook psychologe :+ :D

Er is spul dfat goed werkt, kan even niet op de naam komen.... ecodor?

Ja die! Die heb ik ook!
Mijn je weet wel kater heeft namelijk ook wel eens een ''ongelukje''...We hebben een nieuwe salontafel en die bevalt ons wel maar hem niet dus is het weer prijs... >;)
Met die katten weet je af en toe ook niet wat er aan de hand is waardoor ze weer overal gaan zeiken. :P Ik raad je alleen aan om alles heel goed schoon te maken. De lucht is al smerig maar als ze hun vorige plasje ruiken leggen ze er weer gerust een nieuwe bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:24

Hij is nu toch gecastreerd, + er was al iets over gezegd, waarom zeg je het dan nog een keer?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:34

Anthea schreef:
Hij is nu toch gecastreerd, + er was al iets over gezegd, waarom zeg je het dan nog een keer?

Eeh het was een vriendelijk bedoelde tip?

Mijn moeder heeft namelijk een tijd lang gedacht dat de katten het weer braaf op de bak deden, toen bleken ze een stiekem plashoekje in de kelder te hebben, wat wij dus eerst niet in de gaten hadden. :oo %)
Nouja, fijn dat hij weer netjes op de bak gaat in ieder geval. :j

edit: volgens mij was het toch niet voor mij bedoeld? :?

Anoniem

Re: Help, kat zeikt overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:50

Haha nee, niet tegen jou hoor. :+ Was tegen sunshine. :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:58

Wij hebben een kat uit het asiel gehaald, die ook netjes zindelijk was, maar opeens uit het niets alles op 1 van onze banken deed.

Ik heb het topic niet doorgelezen (daar geen commentaar op svp), maar wilde wel graag reageren, dus mijn excuus als iets al opgenoemd is;

Op de bank hebben wij toen folie neergelegd, waardoor ze dus niet meer opd e bank ging (folie schikt af), maar ik kan me voorstellen dat als jou kat het echt overal doet, dat niet zo handig is.

Wij hebben toen een middeltje gehaald bij de dierenwinkel, dat heet 'keep off' (is er voor honden en katten), heb dat op de bank gesprayed en het was gelijk over.
Ze vinden dat geurtje namelijk niet lekker ruiken.

Ben je misschien van kattenbakvulling gewisseld?
Katten willen daardoor namelijk nog wel eens gaan protesteren door alles dus overal te doen behalve in de kattenbak.

En dan natuurlijk blaasontsteking, maar als hij al naar de dierenarts is geweest, denk ik dat zoiets inmiddels al is uitgesloten?

Hopelijk lost het snel op!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:00

Ga volgende week gelijk even kijken voor dat keep off.

Hier doet de kat het ook op een plekje namelijk

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:04

Bij mij werkt dat echt ideaal

Heb het folie nog 1 nacht voor de zekerheid laten liggen (hier deed ze het namelijk alleen 's nachts) en daarna weg gelaten, maar de bank was schoon de volgende ochtend :D
Moet het wel zo'n 2 weken gebruiken dacht ik.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:23

Oke, nou is zeker het proberen waard hier is de deurmat de pineut en dta is een piep werk om steeds schoon te maken

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:37

Kan ik me voorstellen, blijft er natuurlijk gigantisch inzitten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:42

Ja kost erg veel tijd om te schrobben en steeds een halve dag om te drogen

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:55

cissy schreef:
@tommie, Ik heb geen verstand van katten wel jarenlange ervaring ;), de enige oplossing die ik kan verzinnen is zorgen dat die katers niet meer tegen je voordeur sproeien, er bestaan middeltjes op de markt die ´kattenschrik´ of ´katweg´ heten en je veilig kunt gebruiken om te proberen de katers weg te houden. Je zult dus ook de buitenkant van je deur met Ecodor of Biotex groen moeten behandelen en niet alleen de plekken van je eigen kat.
Of zorgen dat je eigen kat niet meer bij de voordeur kan komen of nog erger: verhuizen.....
of een gedragstherapeut inschakelen?

Kissylover, je zou kunnen proberen een plasja van hem op te vangen en te laten onderzoeken, als je ziet dat hij naar de bak gaat gauw een soeplepel onder zn billen schuiven en wat proberen op te vangen. Het plasje moet zo vers mogelijk bij de DA gebracht worden, dus niet plasje van een dag oud. Je kunt ook die speciale korrels in de bak doen maar de meeste katten houden daar niet van en houden alsnog hun plas op of doen het naast de bak.
Je maakt wel vaak genoeg de bak schoon zodat dat niet de oorzaak is van naast de bak plassen? er zijn geen andere dingen veranderd in huis, geen kat bijgekomen? kattengrit veranderd?

Dank je wel voor de tips ;)

Ja mn ma maakt bijna iedere dag de bak schoon. Of ze ineens andere korrels heeft gebruikt weet ik niet, maar het vreemde is dat hij wel gewoon op de bak gaat alleen 1x in de 4 weken ong doet ie ineens een plasje buiten de bak...

Ik had vanmorge al tegen mn ma gezegt dat we even langs de da moeten, maar miss doe ik wel eerst gewoon even zn plas langsbrengen.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:42

hoe kan je nou zien of een kat sproeit of plast. want ik heb dus ook een kater van 10 mnd nu en die was vanaf het begin al niet zindelijk, het was ons dus gelukt om hem dus zindelijk te krijgen. maar nu sinds 1.5 week plast hij weer in huis. telkens opdezelfde plek. meestal is het ergens op, dus een boek of een tas ofzo. nu hebben we wel sinds 1.5 week een pup erbij en merk dat hij het sindsdien doet. hij is niet bang voor honden want hij speelt er gewoon mee.

dus daarom dacht ik hoe zie je nou of het sproeien is of plassen, want als ik wat van hem vind zijn het ook gewoon grote plassen en geen kleintjes.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:33

Ik ben net verhuisd sinds afgelopen zaterdag en tot en met vandaag heeft mijn kat nog niet lopen sproeien. hopen dat het zo blijft. Zij voelt zich blijkbaar een stuk prettiger in mijn nieuwe huis