Hoe hebben jullie de sterilisatie ervaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Hoe hebben jullie de sterrilisatie ervaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:31

van onze vorige teef het ik wel spijt gehad dat ze niet gesteriliseerd is geweest. Ze heeft op latere leeftijd behoorlijk wat last van mammatumoren gehad, eerst wat kleine gezwelletjes weghalen, uiteindelijk hele melklijst en dan is een sterilisatie daar niks tegen. Onze reu nu is gecastreerd, heeft verder geen problemen gehad hiermee. Qua gewicht perfect, vacht glanst, maar zo'n dingen heb je ook een beetje zelf in de hand. verder heb je bij een teef die gesteriliseerd wordt geen kans op pyometra, schijnzwangerschappen...
Tegenwoordig kan er ook voor sterilisatie via laparoscopie worden gekozen. Drie kleine gaatjes, gaat veel sneller, dus veel minder invasieve operatie. Is wel mooi als je het zo kan doen. Overigens vind ik steriliseren vanaf 6 maand jong genoeg. Liefst voor eerste loopsheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:38

Nou het is allemaal goed gegaan hoor!! Ze heeft een nette snede over haar buik van ongeveer 15 cm.
Wandelend naar huis gegaan (5 minuutjes lopen normaal gesproken) Werden er wat meer...Meteen plassen en overgeven.
Dat laatste heeft ze de hele avond door wel gedaan helaas, dus eten zit er nog niet in.

Pijnstillers mee en Ab en een oorzalf want ze had ook een oorontsteking, ze is verder erg onrustig en weet niet hoe ze liggen moet, wat logisch is.
Ik ga zo slapen dan doe ik haar haar pakje aan, ze heeft één keer in een nbewaakt moment aan dr wond gezeten of gesnuffeld dat zag ik aan het zilver op haar neus.
Verder taalt ze er gelukkig nog niet naar. Volgende week vrijdag mogen de hechtingen eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 02:00

Het gaat erg goed met Donna ze is hooguit één dagje niet lekker geweest!
Alleen heeft ze nu iets vreemds, haar buik klotst met lopen net of er lucht inzit, en dat al een dag lang.
Ze heeft goed gegeten (Buik zit vol) en ontlasting is normaal, iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik zal morgen voor de zekerheid wel even bellen.