Allereerst Doortje.. veel mensen concluderen snel en reageren dan op een jij-zorgt-niet-goed-voor-je-hond manier.. Tsjah dat is een forum! Verschillende mensen, verschillende meningen, verschillende berichten.. Trek je daar niet zoveel van aan. Jij weet uiteindelijk toch wat het beste is voor je hond.
Toch vind ik het jammer, de manier waarop jij terug reageerde op sommige berichten.. Ik heb zojuist het totale doorgelezen en kan niet altijd echt een hoogte van je krijgen hoor.
Maar ik concludeer dat jij je hond wil laten behandelen.
En je hebt een flesje Resque met Walnut en Cherryplump gekregen.. Binnen twee weken resultaat.. Oke ik ben benieuwd

.
Ik ben nog nieuwsgierig naar wat je (nog meer, of eerder) met haar hebt gedaan. Is ze onderzocht door een dierenarts? Wat weet je over haar? Wat is zeker? Hoe kun je haar uiteindelijk het beste behandelen? Een therapeut en Bach.. heeft weinig zin als de diagnose anders is.
Ik hoop dat je er nog een bericht aan wil wagen om te vertellen hoe t nu met je hond gaat..
Tiffany schreef:Jij kan mij niet vertellen dat een hond je niet begrijpt als je tegen hem praat. Hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg niet dat het wel zo is maar ik zeg niet dat het niet zo is.
Ik praat al van af pup af aan tegen mijn honden, misschien hebben ze de taal wel langzaam geleerd

Misschien ook niet. Maar ik weet wel dat als ik tegen ze praat ze gerustgesteld worden, ze vrolijk worden, en toch op een bepaalde manier aandacht krijgen.
Lieve mensen... even serieus!
Honden (en andere dieren zoals paarden en apen) lezen 'taal' uit je lichaamshouding en de luidheid van je stem. Niet uit woorden! Dieren kennen geen woorden. Geen enkele gesproken taal!
Oke, sommige mensen hier zullen denken: "mijn hond kent toch echt wel de woorden 'zit' en 'af' en zijn naam..!" Honden herkennen klinkers en medeklinkers na een vaak gehoorde commando zoals 'zit' en voeren dan de bijbehorende opdracht uit waarna ze beloond worden.
Mensen interpreteren te veel! Maken hun hond een mens. Zien teveel overeenkomsten. Veel mensen interpreteren uit een gezichtuitdrukking van de hond hoe deze zich voelt, de hond kijkt dan net zo zielig met z'n wenkbrauwtjes naar buiten en omlaag zoals mensen dat doen als die zich vernederd voelen.. Allemaal interpretatie. Meestal heeft de geinterpreteerde emotie niks te maken met het gedrag van de hond.

Ik sta versteld van de mensen hier die denken dat hun hond ze kan verstaan..! Het moet niet gekker worden