Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gompie58

Re: Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 15:00

Ik heb een flesje Resque met Walnut en Cherryplump gekregen en binnen 2 weken moet ik resultaat zien.
De DA-assistente vond het helemaal niet stom, dat ik die dure testen niet wil laten doen!
Dit is net zo gemakkelijk, zei ze...............
Helpt het niet...............zien we wel weer verder! Verdrietig

Maar ik ben weg van Bokt.nl

Ik heb er genoeg van om door onbekende mensen als mishandelaar te worden weggezet! Boos!

Meteen hebben ze hun oordeel klaar, ipv gewoon vragen wordt er meteen veroordeeld! Verdrietig

Ik krijg nu ook al reacties op andere dingen die spelen in mijn leven............ Verdrietig
die hier niks mee te maken hebben, maar door hun wel er lekker worden ingewreven! Boos!
Dank jullie..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:07

Doortje58 schreef:
Ik heb er genoeg van om door onbekende mensen als mishandelaar te worden weggezet! Boos!

Meteen hebben ze hun oordeel klaar, ipv gewoon vragen wordt er meteen veroordeeld! Verdrietig

Ik krijg nu ook al reacties op andere dingen die spelen in mijn leven............ Verdrietig
die hier niks mee te maken hebben, maar door hun wel er lekker worden ingewreven! Boos!

Sorry, maar doe jij niet precies hetzelfde?
In een ander topic maak je mij uit voor dierenmishandelaar, nota bene omdat ik mijn hond opvoed!

Je vraagt me ook niet hoe ik het doe, nee hoor, je hebt je oordeel gelijk klaar. Verwijt een ander niet wat je zelf doet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:12

Doortje, bijna iedereen drong erop aan om naar de DA te gaan. Dan reageren zij toch op je vraag en ja beoordelen, dat doet iedereen en altijd, daarin verschilt Bokt niks met de rest van de wereld.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:17

Doortje58 schreef:
De DA-assistente vond het helemaal niet stom, dat ik die dure testen niet wil laten doen!
.

Wat voor een DA heb jij?? Waar de assistente telefonisch diagnoses stelt? Bloos!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:26

Mensen mensen bokkers bokkers, wat zijn we weer fel...

Commentaar hebben mag best, maar een privesituatie hoort daar niet naast te worden gehaald, dat is nhiet eerlijk en daar heeft ze toch ook niet om gevraagt.

Naar mijn mening wordt de hond gewoon oud. Het piepen is een teken dat het dier zich niet op z'n gemak voelt, ik zou zeggen probeer eens een ander plekje waar ze zich wel veilig voelt. Desnoods vlakbij jullie, als ze deze reacties gaat geven heeft ze echt behoefte aan meer dan dat ze nu krijgt. Leg je mand in de slaapkamer en kijk wat ze dan doet. Het is wel je hond waar je het over hebt.

Een bezoekje aan de dierenarts kan natuurlijk nooit kwaad, misschien kunnen ze wel een paar testjes doen om erachter te komen wat het dier precies heeft. Je kunt haar niet zomaar laten janken en zoeken en maar lekker doorgaan, je moet toch weten wat ze heeft ookal kost het wat (lijkt mij)

Naar mijn idee voelt de hond zich echt niet thuis en daardoor ook echt niet lekker, probeer haar van dit gevoel af te krijgen. En je moet het kind gewoon leren van de hond af te blijven als hij/zij ligt te slapen. Hier kan de hond niets aan doen dat is gewoon een reactie die iedere hond zou hebben alleen een blinde hond heeft een hevigere reactie omdat het gevoel ook heftiger is.

Ik wens je veel succes met je hond en ook natuurlijk in je Privé. Bokt is niet bedoeld om overeen tussen in te zitten en alles uit te knijpen! Misschien tot snel weer op Bokt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:35

Ik vind dat er door sommige ook wel erg fel gereageerd wordt. Daarbij heeft iedereen hier het beste met de hond voor en is het zinloos TS hier weg te jagen, want de hond is daar niet mee geholpen.

TS; een bezoekje aan de DA hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Je kan aangeven bij de DA dat je niet zo goed in de slappe was zit en toch wil weten wat er aan de hand is met je hond. Hij zal dan met wat minder uitgebreide tests misschien toch een oorzaak kunnen vinden, zonder dat het je veel geld gaat kosten.

Mocht de DA vinden dat het écht noodzakelijk is, uitgebreide tests te doen, zal hij dat niet voor niets zeggen en is het natuurlijk nooit weggegooid geld.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:15

Yamcha schreef:
Doortje58 schreef:

Sorry, maar doe jij niet precies hetzelfde?
In een ander topic maak je mij uit voor dierenmishandelaar, nota bene omdat ik mijn hond opvoed!

Je vraagt me ook niet hoe ik het doe, nee hoor, je hebt je oordeel gelijk klaar. Verwijt een ander niet wat je zelf doet.

Ik word vergeleken met die handelaar uit nietap die zijn paard 2 weken dood in de wei liet liggen, letterlijk, via een Pb, maar waar heb ik jou letterlijk een dierenmishandelaar genoemd??
Nergens.......................
Jullie lezen wat je wilt lezen, bah! Boos!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:17

Kweetnietje1 schreef:
Doortje58 schreef:
.

Wat voor een DA heb jij?? Waar de assistente telefonisch diagnoses stelt? Bloos!

WAAR zeg ik dat dan???
Lezen is moeilijk hè??? Koe

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:21

Doortje58 schreef:
Ik word vergeleken met die handelaar uit nietap die zijn paard 2 weken dood in de wei liet liggen, letterlijk, via een Pb, maar waar heb ik jou letterlijk een dierenmishandelaar genoemd??

Code
"Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me."

met andere woorden zo'n idiote pb moet je gewoon weggooien.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:24

Hoi heb zelf ook schotse collies. Heb alleen je beginpost gelezen dus weet niet wat er verder besproken is. Wat me wel bij een van de eerste reacties opviel was dat iedereen een hond met 8,5 oud vind. Ikzelf heb een sheltie totaal zien veranderen door een verandering in de gezinsituatie. Collies zijn heel gevoelige honden. Is er een mogelijkheid dat je hond snachts zelf kan beslissen om naar binnen of buiten te gaan. Mijn ene hond doet ook niets wanneer ie niet los mag lopen. Dat klinkt dus ook heel bekend. En opschikken wanneer je hem wakker maakt en gelijk happen is inderdaad een teken van angst. Waarschijnlijk omdat ie nu slechter ziet.

Hoop dat je snachts al weer wat beter kan slapen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:34

ImkeTarek schreef:
tsja..
als ik kijk uit mijn ogen als paraveterinair (da-assistent) in opleiding, die ook les krijgt in gedragstherapie denk ik dat je toch wel makkelijk denkt over je oude hond..

eerst over het van schrik bijten in de slaap..
hoe zou jij het vinden als je diep ligt te slapen, niks of weinig kunt horen en niks of weinig kunt zien en je word zomaar plotseling aangeraakt door je weet niet wie (dat kun je tenslotte niet zien..)? wij als mensen bijten niet op zo'n moment, maar ik denk dat je dan wel in paniek raakt (ik schrik al als ik lig te slapen en mn telefoon gaat).
hierbij moet je dus gewoon zorgen dat de hond kan slapen als ze wilt slapen, laat dr dan lekker met rust!

over het praten met de hond.. tsja, daar zal ik maar niet al teveel woorden over vuil maken..
alleen is mijn mening dat honden niet begrijpen wat je tegen ze zegt als je tegen ze praat..
en dan zeg ik niet dat honden dom zijn ofzo, maar zou jij het begrijpen als iemand in het chinees tegen je zou praten?
nee, want het is tenslotte jouw taal niet..

verder vind ik het niet echt kunnen dat je je hond niet de medische zorg gunt die het nodig heeft.. zonder dat je het weet kan er misschien wel veel meer mis zijn dan alleen maar dementie!

Misschien kunnen ze jou op je opleiding eerst maar eens leren om mensen normaal te woord te staan, je leren verdiepen in iemand anders en verder denken.

Jij kan mij niet vertellen dat een hond je niet begrijpt als je tegen hem praat. Hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg niet dat het wel zo is maar ik zeg niet dat het niet zo is.
Ik praat al van af pup af aan tegen mijn honden, misschien hebben ze de taal wel langzaam geleerd Knipoog Misschien ook niet. Maar ik weet wel dat als ik tegen ze praat ze gerustgesteld worden, ze vrolijk worden, en toch op een bepaalde manier aandacht krijgen.

Ook kan ik me heel goed voorstellen dat Doortje58 niet meteen naar de eerste de beste DA rent.. het zijn nou niet echt symtomen wat je zegt goh hier gaan we voor behandelen. Ja bach... nou en daar geloof ik weer niet in maargoed ieder zo zijn ding toch.

Dus voordat we Doortje58 gaan beschuldigen. Denk dan even na dat niet iedereen bakken met geld heeft. Ze wel degelijk om haar hond geeft anders zat ze nu niet op het forum en had ze haar beesie wel aan het lot overgelaten.
En ook begrijp ik dat het angstig is als je hond snapt... ze heeft wel kinderen rondlopen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:48

ik ren ook niet zo gauw met mijn hond naar de DA hoor, heb daar heel erg weinig vertrouwen in, zeker met zulke vage klachten, je gaat er 70 euro lichter en niets wijzer weer vandaan volgens mij.
toen het van de zomer erg heet was vond ik mijn hond wat sloom op zich logisch maar ik ben nogal een stresskip en ben uiteindelijk toch gegaan; niets aan de hand met de hond maar met wat versterkende homeopatische middeltjes weer naar huis gestuurd.
was bang dat ze door een teek piroplasmose opgelopen had, maar toen het wat koeler werd werd mijn hond ook weer wat levendiger.

ik geloof beslist dat mijn hond begrijpt wat ik zeg, sterker nog ik weet het zeker, en ik weet ook dat ze alleen Nederlands en geen Frans begrijpt (expirimentjes gedaan), wat raar is want we wonen hier even lang...Clown
maar ik weet ook dat ze het niet begrijpt als ik haar ergens 's nachts opsluit omdat dat mij beter uitkomt komt, dan kan ik wel zeggen dat dat niet voor straf is en dat zal ze dan ook wel snappen, maar begrijpen zal ze het niet.
als ik haar bij het winkelen even in de auto laat wachten vind ik haar bij terugkomst op mijn stoel met haar kop over de rugleuning met een hevig beledigde ontdane blik; "wat heb ik ooit gdaan om dit te verdienen" lees ik erin.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:15

Allereerst Doortje.. veel mensen concluderen snel en reageren dan op een jij-zorgt-niet-goed-voor-je-hond manier.. Tsjah dat is een forum! Verschillende mensen, verschillende meningen, verschillende berichten.. Trek je daar niet zoveel van aan. Jij weet uiteindelijk toch wat het beste is voor je hond.
Toch vind ik het jammer, de manier waarop jij terug reageerde op sommige berichten.. Ik heb zojuist het totale doorgelezen en kan niet altijd echt een hoogte van je krijgen hoor.

Maar ik concludeer dat jij je hond wil laten behandelen.
En je hebt een flesje Resque met Walnut en Cherryplump gekregen.. Binnen twee weken resultaat.. Oke ik ben benieuwd Lachen.
Ik ben nog nieuwsgierig naar wat je (nog meer, of eerder) met haar hebt gedaan. Is ze onderzocht door een dierenarts? Wat weet je over haar? Wat is zeker? Hoe kun je haar uiteindelijk het beste behandelen? Een therapeut en Bach.. heeft weinig zin als de diagnose anders is.
Ik hoop dat je er nog een bericht aan wil wagen om te vertellen hoe t nu met je hond gaat..

Tiffany schreef:
Jij kan mij niet vertellen dat een hond je niet begrijpt als je tegen hem praat. Hoe weet je dat zo zeker? Ik zeg niet dat het wel zo is maar ik zeg niet dat het niet zo is.
Ik praat al van af pup af aan tegen mijn honden, misschien hebben ze de taal wel langzaam geleerd Knipoog Misschien ook niet. Maar ik weet wel dat als ik tegen ze praat ze gerustgesteld worden, ze vrolijk worden, en toch op een bepaalde manier aandacht krijgen.

Lieve mensen... even serieus!

Honden (en andere dieren zoals paarden en apen) lezen 'taal' uit je lichaamshouding en de luidheid van je stem. Niet uit woorden! Dieren kennen geen woorden. Geen enkele gesproken taal!
Oke, sommige mensen hier zullen denken: "mijn hond kent toch echt wel de woorden 'zit' en 'af' en zijn naam..!" Honden herkennen klinkers en medeklinkers na een vaak gehoorde commando zoals 'zit' en voeren dan de bijbehorende opdracht uit waarna ze beloond worden.

Mensen interpreteren te veel! Maken hun hond een mens. Zien teveel overeenkomsten. Veel mensen interpreteren uit een gezichtuitdrukking van de hond hoe deze zich voelt, de hond kijkt dan net zo zielig met z'n wenkbrauwtjes naar buiten en omlaag zoals mensen dat doen als die zich vernederd voelen.. Allemaal interpretatie. Meestal heeft de geinterpreteerde emotie niks te maken met het gedrag van de hond.

Nagelbijten / Gniffelen Ik sta versteld van de mensen hier die denken dat hun hond ze kan verstaan..! Het moet niet gekker worden Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:01

Doortje58 schreef:

dat gaat veel te ver idd.........

Maar deze opmerking gaat mij óók veel te ver:

Doortje58 schreef:
OF jij hebt een bijzondere hond, of hij is zo bang van je dat ie zoiets niet eens in zijn hoofd haalt om te doen.............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:51

ik heb die opmerking gemaakt ............. ik zit zowizo niet te wachten op pb's van deze persoon, en zeker niet als ze helemaal nergens over gaan.........

De opmerking heb ik gemaakt omdat ik vind dat ze het dier medische zorg onthoud....... want ze heeft zoals ze zelf schrijft geen zin om de portomonaie van de VA te spekken........ en dat valt terug te lezen in dit topic......

en tja dan val je imo onder de categorie "je moet er geen last van hebben en het moet je geen geld kosten"

We hebben allemaal een grote bek over die handelaar die zijn paarden medische zorg onthoud......... maar we vinden het wel ok als Doortje dat bij haar dementerende/bejaarde hond doet???????

Ik niet, en voor mij is zo een vergelijking dan heel makkelijk gemaakt...... ZEKER als ik achter elkaar pb's krijg waar de ene nog stommer van is dan de andere..........

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:53

Sjukke schreef:
Allereerst Doortje.. veel mensen concluderen snel en reageren dan op een jij-zorgt-niet-goed-voor-je-hond manier.. Tsjah dat is een forum! Verschillende mensen, verschillende meningen, verschillende berichten.. Trek je daar niet zoveel van aan. Jij weet uiteindelijk toch wat het beste is voor je hond.
Toch vind ik het jammer, de manier waarop jij terug reageerde op sommige berichten.. Ik heb zojuist het totale doorgelezen en kan niet altijd echt een hoogte van je krijgen hoor.

Maar ik concludeer dat jij je hond wil laten behandelen.
En je hebt een flesje Resque met Walnut en Cherryplump gekregen.. Binnen twee weken resultaat.. Oke ik ben benieuwd Lachen.
Ik ben nog nieuwsgierig naar wat je (nog meer, of eerder) met haar hebt gedaan. Is ze onderzocht door een dierenarts? Wat weet je over haar? Wat is zeker? Hoe kun je haar uiteindelijk het beste behandelen? Een therapeut en Bach.. heeft weinig zin als de diagnose anders is.
Ik hoop dat je er nog een bericht aan wil wagen om te vertellen hoe t nu met je hond gaat..

Tiffany schreef:

Lieve mensen... even serieus!

Honden (en andere dieren zoals paarden en apen) lezen 'taal' uit je lichaamshouding en de luidheid van je stem. Niet uit woorden! Dieren kennen geen woorden. Geen enkele gesproken taal!
Oke, sommige mensen hier zullen denken: "mijn hond kent toch echt wel de woorden 'zit' en 'af' en zijn naam..!" Honden herkennen klinkers en medeklinkers na een vaak gehoorde commando zoals 'zit' en voeren dan de bijbehorende opdracht uit waarna ze beloond worden.

Mensen interpreteren te veel! Maken hun hond een mens. Zien teveel overeenkomsten. Veel mensen interpreteren uit een gezichtuitdrukking van de hond hoe deze zich voelt, de hond kijkt dan net zo zielig met z'n wenkbrauwtjes naar buiten en omlaag zoals mensen dat doen als die zich vernederd voelen.. Allemaal interpretatie. Meestal heeft de geinterpreteerde emotie niks te maken met het gedrag van de hond.

Nagelbijten / Gniffelen Ik sta versteld van de mensen hier die denken dat hun hond ze kan verstaan..! Het moet niet gekker worden Verward

Haha! Laat mijn maar lekker in me eige waarde. Ik blijf lekker kwebbelen tegen dat beest. En ookal zou ze het niet verstaan ze heeft er veel plezier aan Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:56

Tiffany schreef:
Haha! Laat mijn maar lekker in me eige waarde. Ik blijf lekker kwebbelen tegen dat beest. En ookal zou ze het niet verstaan ze heeft er veel plezier aan Knipoog

Ik praat ook heel wat af tegen mijn honden maar ga wel naar de dierenarts als ze niet in orde zijn.

TS zou eens wat minder moeten praten tegen haar hond en wat beter moeten luisteren.
Een algeheel onderzoek inclusief bloedonderzoek is nu ook weer niet zo duur en brengt een hoop duidelijkheid.
Een hond is geen proefdier waar je op gaat experimenteren met allerlei alternatieve geneeswijzes, je laat altijd eerst een goed onderzoek doen door een dierenarts.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:58

ach ik praat ook een slag in de ruimte met mijn honden, maar ik weet zeker dat ze het niet begrijpen als ik ze uitleg dat opgesloten worden in de badkamer geen straf is Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:04

KiWiKo schreef:
ach ik praat ook een slag in de ruimte met mijn honden, maar ik weet zeker dat ze het niet begrijpen als ik ze uitleg dat opgesloten worden in de badkamer geen straf is Knipoog

Ach ik heb op een opleiding een leuke test gedaan, als je alleen z zegt gaat een goed getrainde hond al zitten en zo zijn er nog meer voorbeelden. Ze reageren op klanken en niet op woorden.

Als je op een vrolijke en vriendelijke manier je hond verrot scheld zit hij enthousiast te kwispelen.

Honden doen veel meer met onze lichaamstaal en reageren daar veel meer op dan op onze gesproken woorden.

Maar goed, zeggen dat je met je hond kan praten is natuurlijk wel de manier om altijd gelijk te krijgen en blijkbaar zelfs een excuus om je hond niet meer door een dierenarts te laten onderzoeken als die afwijkend gedrag vertoont.

Snap werkelijk niet dat je niet eerst uitsluit dat je hond gezondheidsproblemen heeft. Ook een goede gedragstherapeut zal dat eerst eisen voordat hij/zij uberhaupt ergens aan begint.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:06

precies Lachen Lachen als ik op een vrolijke toon tegen mijn hond zeg dat ik hem morgen aan het spit rijg, staat hij vol enthousiastme bij de buitendeur te springen om naar dat spit toe te mogen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:17

KiWiKo schreef:
precies Lachen Lachen als ik op een vrolijke toon tegen mijn hond zeg dat ik hem morgen aan het spit rijg, staat hij vol enthousiastme bij de buitendeur te springen om naar dat spit toe te mogen........

Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen

't Is wel zo Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:02

Ik heb ook mijn portie pb's te pakken gehad, en geloof me, die zijn niet vriendelijk. Ik ben iig blij dat ik anders met mijn bejaarde hond omga dan TS.
Maar om op de Bach bloesems terug te komen, ik denk dat de Walnut wel klopt, ik zou er eerder Sweet Chestnut bij gedaan hebben ipv Cherry Plum....

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:05

Dat van die pb's is niet netjes en ronduit onvolwassen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:06

zou je ze eens moeten lezen............. echt, bijzonder..........

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:07

Daar sluit ik me bijaan. (de pb's)