jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:43

Nou niets dus, vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:45

P_A_R_Love schreef:
Whaha Tong uitsteken
Die van ons heb ik ook zo vaak loslopen en ik weet toch dat ze niet de tophond is in luisteren.
Ik schreeuw zo vaak joh.
Jul loopt vaak honderde meters vooruit Knipoog
En jaa we hebben ook een lijn maar ik vind het ook niet fijn voor haar om altijd aan de riem te houde.
In het dorp moet ze wel altijd los volgen,Als ze los is.
Ziet ze een kind is ze weg Ze ziet een weiland ze is weg ze ziet water ze is weg Maar ze komt altijd terug.
Ze heeft gewoon haar kuren en je kan ook niet heel veel verwachten van een hond di eniet opgevoed is.Ze kent amper het word af.
Maar veder is het een schatje Tong uitsteken
Het is overigens niet mijn hond

nee, maar in dit geval kan je wel van de baas verwachten dat ie zijn verwantwoordelijkheid neemt en de hond niet los doet, zoals ik dit lees luisterd ze dus voor geen meter..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:02

dees_daan schreef:
P_A_R_Love schreef:
Whaha Tong uitsteken
Die van ons heb ik ook zo vaak loslopen en ik weet toch dat ze niet de tophond is in luisteren.
Ik schreeuw zo vaak joh.
En jaa we hebben ook een lijn maar ik vind het ook niet fijn voor haar om altijd aan de riem te houde.
Ziet ze een kind is ze weg Ze ziet een weiland ze is weg ze ziet water ze is weg Maar ze komt altijd terug.
Ze heeft gewoon haar kuren en je kan ook niet heel veel verwachten van een hond di eniet opgevoed is.Ze kent amper het word af.

nee, maar in dit geval kan je wel van de baas verwachten dat ie zijn verwantwoordelijkheid neemt en de hond niet los doet, zoals ik dit lees luisterd ze dus voor geen meter..

Dit vind ik dus eigenlijk echt belachelijk Koe Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:05

chantalvdv schreef:
dees_daan schreef:

Dit vind ik dus eigenlijk echt belachelijk Koe Sigaar

van mij? dat mag je vinden. ik heb er nou eenmaal een hekel aan als mensen hun honden niet vast houden terwijl ze weten dat ze niet luisteren, ik wil dat anderen geen last van mijn hondjes hebben, dus wil ik ook geen last van anderen hebben.. en daarnaast is het ook nog eens levensgevaarlijk voor de hond als je hem toch los laat lopen terwijl je weet dat ie niet luisterd.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:06

Nee van die eigenaren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:08

oke Tong uitsteken haha, was weer even onduidelijk (gaat weer lekker vandaag Clown )

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:21

nee ik ben het met je eens hor Tong uitsteken
Juist Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:23

We houden hem ook wel vast als we zien als er ouderen auto's of anderen dingen zien.
Wer hebben allemaal kleine weggetjes waar afentoe wel een auto rijd maar we wonen hier ook erg afgelegen bij grotere wegen lijnen we hem wel aan Knipoog
Eingelijk iedereen hier in het dorp heeft vaak zijn hond loslopen Knipoog Tuurlijk op de drukke stukke lijnen we hem echt wel aan Knipoog
Volgen los doet ie ook super goed Knipoog maar zij heeft gewoon haar buien.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:27

dees_daan schreef:
P_A_R_Love schreef:
Whaha Tong uitsteken
Ik schreeuw zo vaak joh.
Ze heeft gewoon haar kuren en je kan ook niet heel veel verwachten van een hond die niet opgevoed is.Ze kent amper het word af.

Nee dat klopt ook zij is ook niet volledig opgevoed.
Wij hebben haar zit lig volgen en kom hier moeten leren.
Maar haar baas kan niet veel.
Jully loopt maar 12 minuten perdag en dan laten wij haar 1×pw uit soms veel vaker niet.
De baas is ook erg vaak weg.
Ze is zelf ziek dus veel kan ze niet.

Jully is vaak afhankelijk van ons met wandele hij heeft ook zijn dagen dat ie maar 1 x word uitgelaten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:29

Bij mij is ook wel eens een vreemde hond vrolijk naar binnen gehobbeld. Zolang het geen angstaanjagende dobermann is kan ik er alleen maar om lachen. Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:32

Lia_ schreef:
Sorry hoor, maar voor mij is dit gewoon het zoveelste bericht van deze borderline-patiënte waaruit blijkt dat ze ongeschikt is om dieren te houden.
Hoeveel dieren moeten er nog de dupe worden voor ze dat ze dat eindelijk eens in gaat zien.
Als je haar berichten over de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je wel wat ik bedoel....
Elke keer weer opnieuw impuls aankopen, of het nu honden, katten of pony's zijn, waar ze niet voor blijkt te kunnen zorgen.
Ik vind het gewoon sneu voor die dieren.

Guttegut, en hoe vaak hebben we dat nu al gehoord dit topic? En kijk eens hoeveel mensen er al gereageerd hebben dat dat hen ook weleens gebeurd is? Ook allemaal borderliners? Denk effe na. Dit soort dingen gebeurt gewoon, kan iedereen overkomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:34

lautje76 schreef:
Bij mij is ook wel eens een vreemde hond vrolijk naar binnen gehobbeld. Zolang het geen angstaanjagende dobermann is kan ik er alleen maar om lachen. Haha!

En dan hebben we het nog niet eens over de binnenstormende katten ROFL

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:35

slimmerik schreef:
Doe alsjeblieft niet zo idioot. Stap op je fiets, rijd door het dorp en tel de loslopende honden. Lonneke is niet de enige. En dit hoef echt niet op haar ziekte betrokken te worden. Belachelijk.

Het enige waar Lonneke zich onderscheidt van jullie, is dat ze er eerlijk voor uit komt als ze een blunder heeft gemaakt.

Hoop dat er meer zijn die hier van leren.

AMEN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:36

slimmerik schreef:
lautje76 schreef:

En dan hebben we het nog niet eens over de binnenstormende katten ROFL

daar kan ik dus wel om lachen Haha! we hebben hier 1 buurtkat.. dat beest zat laast al tussen onze hondjes op de achterbank van de auto Huilen van het lachen en die is ook wel het huis binnen gestormd, ach ja, de buurt kent hem nu wel Clown

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:38

Heb gelukkig geen last van binnenstormende katten en honden. Die van mij die pakken alles. En hun huis, is hun huis. Helaas voor degene die onaangekondigd binnen komt, maar ja Nagelbijten / Gniffelen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 23:39

ohh dus dat is wel lollig. hahaha wat een humor zeg. een kat mag dus wel bij iemand naar binnen lopen maar een hond absoluut niet. beetje hypocriet vind je niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:40

Ik heb hier liever een hond binnen van een ander, dan een kat....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:40

ik woonde ooit in een studentenhuis waar iedereen in en uit liep en dan glipte de buurtkat wel eens binnen. Dan lag er ineens een kat op je bed als je thuiskwam. Reuzegezellig. Toen het beestje dood ging was de hele buurt in de rouw. Verdrietig

En wat Lonneke zegt herken ik ook wel, het lijkt wel alsof honden ruiken wanneer je de riem vergeten bent. Altijd braaf luisteren maar dan niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:43

lonneke schreef:
ohh dus dat is wel lollig. hahaha wat een humor zeg. een kat mag dus wel bij iemand naar binnen lopen maar een hond absoluut niet. beetje hypocriet vind je niet?

een kat kan je niet aan een lijntje buiten houden, onze katten lopen ook buiten, katten rennen niet bij iemand naar binnen omdat ze niet luisteren (behalve deze buurtkat dus) katten en honden zijn niet met elkaar te vergelijken.
een hond is vaak enthousiast naar mensen toe, en gaat er dan op af, katten zijn vaak schuw naar vreemde mensen. appels met peren vergelijken dus.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:43

Als je weet dat je hond niet luisterd moet je ook niet zonder riem gaan wandelen heel simpel. Erg raar dat je de hond de schuld geeft, als jij al moet schreeuwen om hem/haar terug te krijgen dan zit er duidelijk iets niet goed in de opvoeding van deze hond.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:44

lonneke schreef:

Er zijn maar weinig katten die je kan commanderen hoor. Een kat laat je niet uit, en als ze buitenkomen zijn er maar weinig die aan de riem lopen. Gewoonweg omdat een kat alles zelf bepaald. Er zijn maar weinig katten die het gokken om dicht bij vreemde honden in de buurt te komen. Vooral bij die van mij niet omdat ze dat op tijd aangeven. Helaas zijn eigenaren van honden nou eenmaal niet altijd even snugger en denken dat hun hond wel uit de buurt blijft als een andere niet zo vrinedelijk reageerd. Helaas al een aantal keer meegemaakt dat dat dus niet het geval is!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:45

Dan nog vind ik dat jij er als eigenaar verantwoordelijk voor bent dat die kat niet bij een ander zijn huis binnenloopt. Stel je voor dat hij schade veroorzaakt (aan mijn konijn, evt. ander huisdier, mijn kinderen, mijn interieur)... dan is het de schuld van de eigenaar hoor, want die had hem dan maar binnen moeten houden. Nee, een kat die bij mij binnenloopt wordt er zeker zo hard weer uitgesmeten als een hond - want van een hond kun je meestal nog wel een baasje vinden op straat, van een kat denkt iedereen dat die wel los mag lopen (wat overigens in NL ook niet toegestaan is, maar gedoogd wordt).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:49

Blue_Eyes schreef:
Ik heb hier liever een hond binnen van een ander, dan een kat....

Helemaal mee eens. Bovendien zijn er legio mogelijkheden om die beesten op je eigen terrein onder je eigen appèl te houden dus...... ik zie niet in waarom een kat wel los mag lopen en een hond niet.

Beiden behoren vast gehouden te worden.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:50

Blue_Eyes schreef:
Dan nog vind ik dat jij er als eigenaar verantwoordelijk voor bent dat die kat niet bij een ander zijn huis binnenloopt. Stel je voor dat hij schade veroorzaakt (aan mijn konijn, evt. ander huisdier, mijn kinderen, mijn interieur)... dan is het de schuld van de eigenaar hoor, want die had hem dan maar binnen moeten houden. Nee, een kat die bij mij binnenloopt wordt er zeker zo hard weer uitgesmeten als een hond - want van een hond kun je meestal nog wel een baasje vinden op straat, van een kat denkt iedereen dat die wel los mag lopen (wat overigens in NL ook niet toegestaan is, maar gedoogd wordt).

ook mee eens idd!!
Een kat komt er bij mij net zo min in als een hond van een ander. Heb zelf 3 katten en 2 honden. Mijn katten blijven binnen (zijn uit het wild vandaag gekomen, en ja! ze vermaken zich prima binnen. Ook van mij honden heeft niemand overlast dmv overmatig blaffen, of loslaten lopen waar het mij uitkomt!

Maar ik maakte even duidelijk dat het met een kat toch iets adners zit als met een hond. Uiteraard hoor de eigenaar van een kat ook zijn verantwoordelijkheid te namen. Wat een diereneigenaar zowiezo met zijn/haar dier behoord te doen!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:50

poeh wat een heftige reacties zeg. Het ligt toch gewoon helemaal aan de situatie. Als het jack russeltje van het bejaarde vrouwtje op de hoek binnen komt wandelen dan is dat gewoon grappig en ga je echt geen preek afsteken naar dat vrouwtje. Als de grommende rotweiller van die nare man verderop binnenkomt stormen dan is het weer wat anders.

Hangt helemaal van het type hond af, verhouding met de mensen in de buurt etc.

En wij weten allemaal niet hoe dat precies zit bij Lonneke dus een beetje relaxter kan wel zeg.