Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Re: Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:46

Ik heb een hele tijd bij een asiel stage gelopen.
Er zijn geweldige dieren bij, dus gewoon gaan kijken!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:48

AaronYve; ik krijg altijd harige tanden als iemand roept dat dieren uit het buitenland in het buitenland moeten blijven en dat de problemen hier eerst moeten worden opgelost, dat is voor mij geen oplossing, dus dan lees ik niet meer zo goed, mijn nederige excuses Afgod

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:06

Quellian schreef:
Mistral; dat is onzin, want problemen zullen er altijd blijven.
En dieren zijn dieren, als je een echte dierenvriend bent dan maakt het niet uit waar het dier vandaan komt.

AaronYve; Mum komt uit Spanje, Kiddy komt uit Belgie en Bloempje komt uit Frankrijk en geen van allen omdat ik ze heb uitgezocht, maar puur omdat het op m'n pad is gekomen. Mijn eerste eigen kat was een asielkat (Pumbaa) en een maand nadat ik hem kreeg vond ik een kat op straat die me een hoop centen heeft gekost en waar nooit iemand voor is gekomen. Dus voor mij maakt het echt niet uit waar een dier vandaan komt of wat het mankeert, want alles is welkom. Het merendeel van mijn dieren heeft mij uitgekozen en dat vind ik prima Lachen

Wie ben jij om dat te zeggen dat je alleen dan een echte dierenvriend bent, nee we halen alle dieren overal vandaan en laten de dieren hier lekker zitten. Nee dat is diervriendelijk Vork

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:08

Ik ben laatst nog in het asiel geweest om mijn ouders te helpen met het uitzoeken van een kat. Omdat ze al een jaar of vier geen katten meer hadden gehad was de twijfel nogal groot; moeten we nou een kitten nemen of juist niet? Of.. of..? Enzovoort. Ik heb toen een beetje de knoop doorgehakt en ze meegenomen naar het asiel Haha!
Moest erg mijn best doen om er niet zelf eentje mee te willen nemen.. er waren best een aantal hele leuke, mooie, lieve katten. Mijn moeder viel al snel voor een stel kittens, want ze hadden zo'n mooi kleurtje en waren zo schattig Haha! Hoewel ik de instant moedergevoelens van mijn mam wel goed kon begrijpen heb ik ze weggelokt.. de kittens hadden niesziekte en zagen er helemaal niet sjofel uit. Uiteindelijk hebben ze gekozen voor een poes van (geschat) twee jaar, die er al vanaf mei zat en in de tussentijd een nestje had gehad en gesteriliseerd was. Ze heeft ook nog eens een mank pootje, waardoor mensen waarschijnlijk al snel op haar afknapten Ach gut

Voor zover ik hoor gaat het goed met haar in huis, ze zit er nu een week of anderhalf. Ze moest wel erg wennen, maar heeft de eerste week alleen in de keuken gezeten waardoor ze die ruimte nu ziet als 'haar' plekje, en dat was ook de bedoeling. Al met al iedereen blij, een half jaar in het asiel zitten is ook niks voor een kat dus hopelijk gaat ze zich snel thuisvoelen bij m'n ouders.

Zelf hebben wij ook twee kittens van 8 weken uit het asiel gehaald van de zomer. Die zijn nu 7 weken oud en ik kan ze voor geen goud meer missen. Ze zijn onze kleine schooiertjes, onze meisjes, de mooiste poezen van de hele wereld Lovers daar kan geen raskat tegenop! Hoewel mijn vriend en ik wel een beetje een zwak hebben voor Maine Coons, dus misschien komt dat er ooit nog wel eens van, maar dat is dan een 10+ jarenplan Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:13

MISTRAL94 schreef:
Wie ben jij om dat te zeggen dat je alleen dan een echte dierenvriend bent, nee we halen alle dieren overal vandaan en laten de dieren hier lekker zitten. Nee dat is diervriendelijk Vork

Als je IETS beter zou lezen, dan zou je zien dat ik nergens heb gezegd dat je alleen een dierenvriend bent als je je dieren uit het buitenland haalt, ik heb gezegd dat als je een dierenvriend bent dat het niet uitmaakt waar een dier vandaan komt, dat is héél wat anders Knipoog

En wie heeft het over hier dieren laten zitten? Dat zie ik ook nergens namelijk. En buiten dat; de dieren hier hebben te eten en een dak boven hun hoofd. Dat zijn de primaire benodigdheden voor een dier, dus gok erop dat ze hier in het asiel niets tekort komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:14

MISTRAL94 schreef:
Quellian schreef:
En dieren zijn dieren, als je een echte dierenvriend bent dan maakt het niet uit waar het dier vandaan komt.

AaronYve; Mum komt uit Spanje, Kiddy komt uit Belgie en Bloempje komt uit Frankrijk en geen van allen omdat ik ze heb uitgezocht, maar puur omdat het op m'n pad is gekomen. Mijn eerste eigen kat was een asielkat (Pumbaa) en een maand nadat ik hem kreeg vond ik een kat op straat die me een hoop centen heeft gekost en waar nooit iemand voor is gekomen. Dus voor mij maakt het echt niet uit waar een dier vandaan komt of wat het mankeert, want alles is welkom. Het merendeel van mijn dieren heeft mij uitgekozen en dat vind ik prima Lachen

Dit zijn wel degelijk jou woorden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:17

Je leest duidelijk niet!

Nogmaals (het is al in Jip en Janneke taal, dus misschien even de dikke van dale erbij pakken)...

Jij beweert dat ik heb gezegd dat je ALLEEN een dierenvriend bent als je dieren uit het buitenland haalt en voor de 3e en laatste keer: ik heb gezegd dat als je een dierenvriend bent dan maakt het niet uit waar een dier vandaan komt. Moet ik het nog dikdrukken in alle 3 mijn posts of zoek je het zelf even op?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:18

Nou dat gaat voor jou ook op om goed te kunnen lezen Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:19

[quote="MISTRAL94"]

Zal even net zo kinderachtig reageren als jij doet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:27

Zogauw ik m'n eigen huisje heb en een stabiele financiele situatie wil ik zeker weten een kat Ja Vind het hele lieve beesten, lekker bij je op de bank zitten enzo Lachen
In eerste instantie zal ik dan ook bij het asiel gaan kijken. Als daar niks voor mij bij zit zal ik sowieso nooit een kat gratis bij mensen afhalen. Liever haal ik ze dan bij een goede fokker, al die oepsnestjes en pretnestjes wil ik niet stimuleren door er een kat vandaan te halen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:30

Kinderachtig? Het raakt wal noch kant wat je nu post hoor Clown
Maar ik zal het even voor de 4e (en nu echt laatste) keer posten, als je het niet wilt lezen dan is het aan jou.

Quellian schreef:

Quellian schreef:
Als je IETS beter zou lezen, dan zou je zien dat ik nergens heb gezegd dat je alleen een dierenvriend bent als je je dieren uit het buitenland haalt, ik heb gezegd dat als je een dierenvriend bent dat het niet uitmaakt waar een dier vandaan komt, dat is héél wat anders Knipoog

Quellian schreef:
Jij beweert dat ik heb gezegd dat je ALLEEN een dierenvriend bent als je dieren uit het buitenland haalt en voor de 3e en laatste keer: ik heb gezegd dat als je een dierenvriend bent dan maakt het niet uit waar een dier vandaan komt. Moet ik het nog dikdrukken in alle 3 mijn posts of zoek je het zelf even op?

Ik lig helemaal in een deuk hier, want wát snap je precies niet? Haha! Haha! Haha!

Zal het even iets duidelijker proberen te formuleren:
Als je echt van dieren houdt (dat zijn levende wezens met meestal een vacht, 4 pootjes en 2 oortjes), dan maakt het toch niet uit waar zo'n diertje geboren is of wat hij of zij heeft meegemaakt?

Maar ik hou op met mezelf quoten tegenover jou, je WILT niet lezen, dan houdt het op.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:32

Jij snapt overduidelijk niet wat ik bedoel maar ook prima hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:34

Moet je me geen uitspraken in de schoenen proberen te schuiven die je verkeerd begrijpt, heeft te maken met begrijpend lezen Mistral.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:34

Ik zal de meest wijze van het stel dan maar zijn Knipoog

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:41

Ik heb jaren in het asiel gewerkt en zou er zo weer een dier van nemen. zitten heel veel dieren waar niks mis mee is behalve de pech dat ze in het asiel zitten.

Wat betreft die overvolle asiels hier en dat je daarom dus geen dier uit het buitenland moet nemen ben ik het voor een deel eens; het katten-deel. De asiels hier zitten overvol met katten. Honden valt dat echter reuze mee. Daarnaast zijn leuke (gezins-) honden helemaal schaars. Sterker nog; ik ken zeker 4 asiels die juist zelf honden uit het buitenland halen! Asiels zelf dus!
Ik ben het eens met de stellen dat problemen daar opgelost moeten worden, maar de grap is dat dat juist begint door ze bv door mensen híer te laten adopteren! Knipoog
Maar goed; kortzichtigheid hierin komt voornamelijk omdat mensen niet zo goed op de hoogte zijn van het probleem en dat wat eraan gedaan (moet) wordt in het buitenland, juist dóór organisaties die daar honden vandaan halen.
En een asiel hier is echt een hemel vergeleken met daar hoor.

Een dier is een dier; waar ook geboren. Onschuldig voor het leed dat hem wordt aangedaan.
Maakt mij niet uit of een dier in nood nou in bv spanje is geboren. De landen en grenzen zijn door mensen zelf denkbeeldig gemaakt.
Of ik moet als utrechtse ook maar geen kat uit Friesland nemen; die boederijen daar fokken ook maar aan...moeten eerst maar hun problemen oplossen voor wij als utrecht daar een kat vandaan mogen nemen Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:43

En het merendeel van de katten op boerderijen overleefd het niet omdat ze de katten verzuipen of afschieten. Zo snel komen die niet op mp te staan ook niet gek met een katten overschot

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:45

Genoeg van die katten komen in gezinnen terecht hoor Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:46

Mijn ervaring is anders daarmee. Puur omdat ik gezien heb hoe het er aan toe gaat. En nee zo zijn ze niet allemaal maar het merendeel komt niet zo goed terecht als dat men denkt.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:50

Ben ik niet met je eens. Dat er een hoop katten het niet halen wel, maar een hoop redden het ook wel hoor Knipoog
Ken echt zat mensen met een boerderij kat of katten in het asiel van "buiten-katten" Namelijk genoeg mensen die zich wel bekommeren om de beesten. Denk aan bv penny's die het nestje van stal ergens onder brengen. Mensen in omgeving die een zwerver naar het asiel brengen.

Maar los daarvan, dan kan ik die stelling voor je ook doortrekken in de buitenlandse dieren; die komen er nog wel slechter van af als boederijkatten hier. Overlevingskans is nog kleiner. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:51

Hm, dat zal dan het verschil zijn tussen Drenthe en Utrecht. Hier doen ze namelijk wel hun best om de kittens onder te brengen, Mistral. En doen de boeren het zelf niet, dan zorgen omstanders er weer voor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:58

Gut het zit jullie wel ontzettend dwars niet dat ik een andere mening heb dan andere bokkers hier Huilen van het lachen
Ik kies voor een dier hier uit het asiel, wat een ander doet moeten ze zelf weten ik kies daar niet voor zitten genoeg zielige gevallen hier in nederland.

Quellian en weer bewijs je dat begrijpend lezen lastig is. Ik heb het niet over drenthe het gaat over friesland (zie voorbeeld noaC) Hoe het hier op boerderijen gaan zou ik niet weten, waar ik geweest ben was in friesland en daar liep het voor die katten niet goed af. Als jullie denken van wel is dat ook prima

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:03

We hadden het niet over een voorbeeld, we hadden het over dat JOUW ervaring anders is. Ga er voor het gemak maar vanuit dat je ervaring binnen je eigen regio blijft Knipoog Knap rot als je elk weekend naar Zeeland moet rijden om te kijken of de boeren hun kittens wel op MP zetten ipv ze te verzuipen.

Maar goed, ik lees nu inderdaad dat je ervaring hebt met 1 boerderij, dan berust je ervaring op een enkel geval, totaal niet relevant dus.

Sowieso ik heb het over meerdere boerderijen, mijn ervaring strekt wat verder dan een enkel geval Knipoog

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:04

Ik heb 2 katten.
Nicky is 14 en die heb ik al vanaf kitten en niet uit het asiel. Het voordeel hiervan is dat je je kat door en door kent. En je maakt een hoop met zo'n beestje mee in 14 jaar tijd.
Pinda is 8 en komt uit het asiel. Ik heb haar vorig januari uit het asiel gehaald als een heel bang poesje. Nu is het een brutaal monster, maar wel ontzettend lief en je kan gewoon aan haar zien dat ze je zo dankbaar is! Ik heb haar in jaar heel erg zien veranderen, maar het nadeel van het asiel is wel dat je niet weet wat er die 7 jaar voordat je haar had met haar is gebeurd, dus ook niet de redenen weet waarom ze bang is voor bepaalde dingen en daarom houd je er minder snel rekening mee.
Nicky weet ik dat hij vroeger een keer opgesloten heeft gezeten en daarom panisch wordt als de deuren in een kleine ruimte dicht zijn.
Het nadeel van een kat als kitten is dat je je er ontzettend aan hecht! Ik heb hem nu bijna 15 jaar en als hij dood zou gaan zou het voelen alsof ik een kind verlies. Met Pinda heb ik dit niet, ik zou er kapot van zijn, maar niet zo erg als van Nicky.

Als er weer een kat komt, dan wordt het wel 1 uit het asiel, al is het alleen maar omdat ik zie hoe Pinda veranderd is en mij dankbaar is dat ik haar daar heb weggehaald en een warm thuis heb kunnen geven.

Succes met je keuze!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:27

MISTRAL94 schreef:
Gut het zit jullie wel ontzettend dwars niet dat ik een andere mening heb dan andere bokkers hier Huilen van het lachen
Ik kies voor een dier hier uit het asiel, wat een ander doet moeten ze zelf weten ik kies daar niet voor zitten genoeg zielige gevallen hier in nederland.

Huilen van het lachen
Zit mij niks dwars; ben het alleen niet met je eens. Clown
Dat je een andere mening hebt is mij helemaal prima hoor. Zou beetje saai forum zijn als iedereen het alleen maar met elkaar eens is. Cool

Citaat:
en daar liep het voor die katten niet goed af. Als jullie denken van wel is dat ook prima

Waar zeg ik dat ik denk van wel? Ik zeg júist dat ze daar een probleem hebben. Ik zeg wel dat er ook genoeg bij mensen terecht komen (gelukkig net als die uit Spanje of griekenland of weet ik veel waar). Verder zeg ik letterlijk dat ik met je eens ben dat een hoop het niet redden. Je leest echt slecht. Rolleyes

Wat ik bedoelde met mijn punt over Friesland (want ook dat lees je niet zoals ik het bedoel) dat je de grens van Nederland met een dier uit Spanje halen, die grens ook in Nederland zelf kan trekken door Utrecht bv met Friesland (of wat mij betreft Drenthe) te trekken.
Of het nou Spanje of Friesland is; daar hebben de dieren het slecht en zou het probleem dáár opgelost moeten worden zoals geroepen wordt.
Maar grenzen tellen voor mij niet zo.

Maar goed; ik ga weer wat zinnigers doen dan wellus-niettus spelletjes.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:44

MISTRAL94 schreef:
Ik zal de meest wijze van het stel dan maar zijn Knipoog

Kunnen we hier even mee stoppen, de vraag van de TS is of je een kat of een poes uit het asiel haalt