Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Michelle_x schreef:ik vind het ronduit belachelijk hoe sommige mensen een pup gaan verwennen zeg, pff, naast het bed slapen, 2 keer per nacht er uit om naar buiten te gaan, etc. etc.. Hij zal er aan moeten wennen dat de rest weg is dus een kruikje erbij, wekkertje en gewoon op zijn plekkie laten staan.. niet gaan slepen naar je slaapkamer daarna naar de hal en dan naar beneden etc.. gewoon zijn slaapplek is bijv. bijkeuken/keuken/woonkamer. en dan een knuffeltje/kruikje/wekkertje erbij en klaar, hij zal de 1e week wel even jammeren, maar geloof me, hij stopt wel... zolang jij er geen aandacht aan gaat besteden dan stopt hij vanzelf
Michelle_x schreef:ik vind het ronduit belachelijk hoe sommige mensen een pup gaan verwennen zeg, pff, naast het bed slapen, 2 keer per nacht er uit om naar buiten te gaan, etc. etc.. Hij zal er aan moeten wennen dat de rest weg is dus een kruikje erbij, wekkertje en gewoon op zijn plekkie laten staan.. niet gaan slepen naar je slaapkamer daarna naar de hal en dan naar beneden etc.. gewoon zijn slaapplek is bijv. bijkeuken/keuken/woonkamer. en dan een knuffeltje/kruikje/wekkertje erbij en klaar, hij zal de 1e week wel even jammeren, maar geloof me, hij stopt wel... zolang jij er geen aandacht aan gaat besteden dan stopt hij vanzelf
Yamcha schreef:Oh jawel hoor, kinderen moeten van mij ook apart slapen. Daar hebben ze hun eigen bed en slaapkamer voor.
Dat getrut met die kinderen...... vandaar dat ze zo leuk zijn tegenwoordig zeker, en zo goed luisteren
Een hond is totaal anders als een mens, een hond moet je niet troosten als hij bang is, want dan beloon je hem voor het bang zijn. En wat krijg je dan? Een bange schijtert. Leuk hoor, als je hond er o.a. is voor je verdediging en bewaking...... super! (oh, bij kritiek: hier heeft MG imo toevallig wél gelijk in)
Er is een verschil tussen huilen van honger of kou, of huilen omdat je alleen bent...... heel rot, heel moeilijk, heel vervelend, maar soms moet je gewoon even doorpakken en duidelijk zijn. Is voor de hond het eerlijkste.
Bovendien blijft het nooit bij die 3 nachten..... da's alleen leuk in theorie. In de praktijk is het grote nonsens.
En weet je wat zo frappant is: bijna bij iedereen die problemen heeft met rangorde bij de hond, slaapt de hond ook op bed
In de natuur slaapt een ondergeschikte hond niet naast de Alpha..... puppies slapen bij hun moeder, maar op zeker ogenblik doen ze dat neit meer.
Bij ons doen ze dat dus niet meer, en jij bent geen hondenmama, jij bent de baas. haal dat niet door elkaar!!
En er komt geen volwassen hond bij mij op bed, dat kan ik je wel vertellen
Yamcha schreef:Maar HBVisser, voor die leeftijd wil ik een pup niet eens hébben! 11 weken op z'n vroegst hoor, voor die tijd hoort zo'n baby nog bij zijn mama
Billy schreef:Yamcha schreef:Maar HBVisser, voor die leeftijd wil ik een pup niet eens hébben! 11 weken op z'n vroegst hoor, voor die tijd hoort zo'n baby nog bij zijn mama
Dat zegt genoeg over je hondenkennis.
Met 11 weken is een pup bijna aan het eind van een gevoelige periode, waarin hij heel snel leert, en staat hij aan het begin van een angstfase. Lijkt me niet het juiste moment om te verkassen en alleen gelaten te worden s nachts....
Ik wil mijn pups graag met 7,5 a 8 weken, dat is een mooie leeftijd.
Verschil is misschien dat mijn puppen niet alleen liggen, ze gaan de eerste nacht bij mij naast het bed, en daarna bij een van de andere honden zodat ze niet alleen zijn.
Er zijn in dit topic trouwens een hoop mensen waar ik als fokker niet graag een pup aan zou verkopen
Diablo schreef:Yamcha schreef:Oh jawel hoor, kinderen moeten van mij ook apart slapen. Daar hebben ze hun eigen bed en slaapkamer voor.
Dat getrut met die kinderen...... vandaar dat ze zo leuk zijn tegenwoordig zeker, en zo goed luisteren
Een hond is totaal anders als een mens, een hond moet je niet troosten als hij bang is, want dan beloon je hem voor het bang zijn. En wat krijg je dan? Een bange schijtert. Leuk hoor, als je hond er o.a. is voor je verdediging en bewaking...... super! (oh, bij kritiek: hier heeft MG imo toevallig wél gelijk in)
Er is een verschil tussen huilen van honger of kou, of huilen omdat je alleen bent...... heel rot, heel moeilijk, heel vervelend, maar soms moet je gewoon even doorpakken en duidelijk zijn. Is voor de hond het eerlijkste.
Bovendien blijft het nooit bij die 3 nachten..... da's alleen leuk in theorie. In de praktijk is het grote nonsens.
En weet je wat zo frappant is: bijna bij iedereen die problemen heeft met rangorde bij de hond, slaapt de hond ook op bed
In de natuur slaapt een ondergeschikte hond niet naast de Alpha..... puppies slapen bij hun moeder, maar op zeker ogenblik doen ze dat neit meer.
Bij ons doen ze dat dus niet meer, en jij bent geen hondenmama, jij bent de baas. haal dat niet door elkaar!!
En er komt geen volwassen hond bij mij op bed, dat kan ik je wel vertellen
Ik heb anders best hele leuke kinderen hoor. En alle drie hebben ze de eerste weken bij mij in bed geslapen. Het gebeurt zelfs nu nog regelmatig dat de jongste bij me ligt. Ik vind dat niet meer dan normaal. Mijn kinderen hebben me nodig, dus ben ik er, klaar. Ik snap die onzin van eigen bedjes nooit zo, waar is dat goed voor?
Mijn oudste huilde uuuuuren achter elkaar toen ze baby was. Zodra ze in haar bedje lag, begon ze. En dat hield ze echt heel lang vol. Ach ja, je bent voor de eerste keer moeder, dus doe je wat mensen je adviseren. Een tijdje dan.......daarna is ze bij ons gekomen en ik heb haar nooit weer gehoord. Ze is nu overigens bijna 12 en één van de beste slapers die er bestaat, ze komt nóóit meer aan mijn bed.
Mijn andere twee kinderen hebben ook bij ons geslapen. De middelste is nu 9 en kan ook gewoon alleen slapen hoor, geen enkel probleem, ze zijn er niet mee verpest hoor.
Mijn jongste is 5 en komt ´s nachts gergeld nog bij me. Dan kruipt ze tegen me aan, armpjes om me heen en ze is vertrokken, heerlijk toch? Wat is daar nou slecht aan, een kindje wat bij de moeder wil slapen?
Een pup trootst je niet door hem bij je te nemen in bed. Bij de moeder liggen ze ook bij elkaar, dus je bootst gewoon natuurlijk gedrag na. Het apart leggen, doodzielig alleen, dát is pas onnatuurlijk.
Loody schreef:Waarom ben ik nu hard?...maar goed jullie hebben allemaal gelijk. ik blijf wel de verstandige hier
Ik heb geen verstand van honden. Terwijl ik mij daar al jaren in verdiep in hondengedrag.. maar goed.
Jullie zijn te soft
Een hond/puppie hoort niet in je slaapkamer, je kan niet zijn mama zijn..je bent zijn baas..
Hermelientje schreef:Kortom het is volgens mij grotendeels tijd/cultuur bepaald. Sommige mensen gaan gewoon snel mee met veranderde/verbeterde inzichten en andere mensen blijven nog eeuwenlang geloven dat de zon om de aarde draait. Ik zou zeggen volg je gevoel TS en lees daarnaast eens een boek of doe een cursus om te kijken of je gevoel een beetje klopt met wat de experts zeggen.