Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:48

Volgens mij wilde men deze discussie niet weer voeren en is het vér off topic? Het is een oeverloze discussie..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:38

Chubby schreef:
Volgens mij wilde men deze discussie niet weer voeren en is het vér off topic? Het is een oeverloze discussie..

Afgod

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:40

Chiqa schreef:
Myra87 schreef:
Maar waarom zou je een vleeseter droge brokken voor zetten.

Zelfde vraag aan jou, waarom niet?

Je kunt gewoon geen goede reden geven blijkbaar, zal wel om geld en gemak gaan.
Een tegenvraag ipv een antwoord is altijd een zwaktebod....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:52

Heb je je ooit wel eens verdiept in hondenvoer Chiqa? Want als het enige argument is:''Mijn katten doen het al 15 jaar prima op Royal Canin'' dan getuigt dat niet echt van veel verstand van voer.. Nagelbijten / Gniffelen En als je dan ook al geen antwoord kan geven de vraag van Myra.. Scheve mond

Als jij je hele leven alleen maar droog brood zou eten, zou je misschien ook wel een jaar of 70 worden..
Is het gezond? Nee

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:07

Die van ons krijgen DenkaDog Exelent croc en daar doen ze het goed op.Heb zelf 2 jack russels (Dirkje van 10 en Anna van 4) waarvan de oudste eerder een lastige eter was, ze wou op gegeven moment haar brok gewoon niet meer hebben. Nu we DenkaDog hebben blijft ze er wel keurig in eten en zijn we op deze brok gebleven. Verder krijgen ze vleesbotten en schapenvet, en omdat je niet al te kleinzierig moet zijn met eten krijgen ze soms wat overblijft van het warm eten. Warme aardappels doen het er goed (daar is onze Anna helemaal weg van) en allerlei soorte groenten gaan er ook wel in. Als we kippensoep eten of rundvlees krijgen ze daar ook het nodige van, dus de huid en vieze delen van de kip na het trekken van boulion en de slechte stukken (harde delen) van de rundvlees voordat het gebakken en gekruid word.

Verder ben ik geen fan van pedrigree en bonzo, is mij te zout en gewoon weg rotzooi van de middelmatige plank (er is erger dan deze merken).

Het probleem is dat als een dier het zichtbaar goed doet op voer het niet hoeft te betekennen dat hij van binnen geen schade oploopt. Je kan in principe leven van mcDonalds, maar op de lange termijn zul je daar echt wel last van krijgen. Zit zelf in de fretten (opvang) en zie vaak genoeg gebeuren dat er ernstig zieke oudere dieren zijn die jaren lang 'het goed deden" op een bepaald merk voer, maar hier later wel doodziek van werden (bv nierfalen) omdat langsaam aan hun lichaam werd gesloopt. Het is dus raadsaam te kijken naar wat een hond nodig is en heel goed te kijken wat er eigelijk in het voer zit. Het zal je verbazen hoe slecht sommige merken zijn die een goeie naam hebben.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:29

Wat betreft het mee eten met de pot, dit kan prima hoor. De enige reden waarom mijn honden dat niet doen is omdat ik er van houd gekruid te koken Knipoog.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 02:12

Utixo schreef:
Wat betreft het mee eten met de pot, dit kan prima hoor. De enige reden waarom mijn honden dat niet doen is omdat ik er van houd gekruid te koken Knipoog.

en jouw honden houden daar niet van? Mijn honden draaien hun poot niet om voor een likje sambal. 't Ligt er natuurlijk aan wat de pot zoal schaft maar groenten en een aardappeltje bij hun bak pens is echt niet verkeerd. Alleen met ons meeëten lijkt me wat scheef in verhouding maar van het voeren van tafelrestjes ben ik ook wel voorstander. Al was het maar als smaakmaker Knipoog

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 02:55

Onze Jack Russel krijgt Royal Canin. Hij was op de junior brokjes trouwens niet zo dol.... nu krijgt hij 'grote' honden voer van Royal Canin en eet opeens ook als een 'grote' hond. Haha! Bij de fokker kreeg hij pedigree, maar dit rare de DA ons af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 03:17

Martine_R schreef:
Heb je je ooit wel eens verdiept in hondenvoer Chiqa? Want als het enige argument is:''Mijn katten doen het al 15 jaar prima op Royal Canin'' dan getuigt dat niet echt van veel verstand van voer.. Nagelbijten / Gniffelen En als je dan ook al geen antwoord kan geven de vraag van Myra.. Scheve mond

Als jij je hele leven alleen maar droog brood zou eten, zou je misschien ook wel een jaar of 70 worden..
Is het gezond? Nee

En of ik mij verdiept heb in voer, anders had ik wel voor weinig wat supermarktvoer in huis gehaald hoor.
Ik heb de percentage's naast elkaar gelegd, een oudere kat met beginnende nierproblemen en mn pers heeft een voedselallergie.
Ze doen het hier nu prima op dus kan wel zeggen dat ik er enige aandacht aan heb besteed Knipoog

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:45

Er zijn zoveel mensen die er geen verstand van hebben en niet naar de supermarkt gaan om het goedkoopste voer te kopen, maar zich laten verleiden door praatjes van Royal Canin e.d.

Mooi dat je katten het goed doen op het voer dat je nu geeft, maar die voedselallergie van je kat? In 95% van de gevallen niet nodig

Maar volgens mij hadden we het hier over honden.. Schijnheilig

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:49

mijn honden krijgen Royal canin ( 2 jackies) we hebbe eukanuba en smolke gehad, maar dit eten ze het best en is goed voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:25

Martine_R schreef:
maar zich laten verleiden door praatjes van Royal Canin e.d.

Lijkt me stug, je betaald voor een zak RC 60 euro voor een zakkie Aldi nog niet eens een tientje.

Martine_R schreef:
maar die voedselallergie van je kat? In 95% van de gevallen niet nodig

Nee dr is wel meer niet nodig maar als je dr mee te maken heb kan je het moeilijk negeren he Knipoog

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:22

Dus jij denkt dat iedere hondeneigenaar die hondenvoer van 60 euro koopt zich verdiept heeft in hondenvoer? Clown Uuhh.. ik denk het niet Schijnheilig Mensen willen hun hond wel goed voeren, maar weten er weinig vanaf. Daarom gaan ze uit van de betrouwbaarheid van een bekend merk zoals Royal Canin of Eukanuba.

Ik zeg toch ook niet dat je het moet negeren? Nagelbijten / Gniffelen Maar je kunt je kat ook gewoon vers voeren Chiqa. 9 van de 10 keer gaan de klachten totaal weg.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:24

Veel DA's, fokkers en voedingsdeskundigen raden RC ook aan en die hebben zich vast wel verdiept in hondenvoer Knipoog Ik geef RC om dat deze een speciale giantlijn hebben en het percentage calcium, fosfor en energiewaarden zijn aangepast voor pups die heel groot worden. En dat deze energiewaarden anders moeten dan voor pups die veel kleiner uitgroeien, is wetenschappelijk aangetoond. Dus ja, ik heb me er wel degelijk in verdiept Lachen

Overigens, vers wil ik ook zeker gaan doen voor onze honden én kat! Ja Ik wil ze in het begin niet volledig overzetten, omdat ik even moet gaan kijken hoe dit gaat ivm vriescapaciteit. Haha! We willen eventueel een vrieskist erbij kopen Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:28

RC moet inderdaad wel goed zijn. Ik kreeg van de fokker een puppypaket van PURINA Pro Plan, en dit voer ik nog steeds. Geloof wel dat de supermarkt merken niet goed zijn, maar de meeste van een dierenwinkel wel. Die kunnen je meestal ook wel goed adviseren! Lachen

Ik dacht dat Eukanuba ook wel goed was.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:32

Laat je niet voor de gek houden door de kennis van zaken bij een dierenwinkel, die weten vaak niet waar ze het over hebben. Het is altijd nog beter om zelf wat speurwerk te doen via het internet dan het te vragen aan een meid van 14 die het verschil niet weet tussen een rat en een fret. Ik bedoel....... als je als klant HUN dingen moet vertellen dan vind ik het wel een beetje vreemd worden Tong uitsteken

Dus zoek zelf gewoon uit wat het beste is, en wees niet bang te proberen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:34

_SteR_ schreef:
Wij hebben een aantal weken terug een Jack Russel pupje gekocht. Bij het adres waar we Diesel gekocht hebben, kreeg onze pup Eukanuba. We waren van plan dit gewoon door te voeren.

Een weekje geleden moest onze pup naar de dierenarts voor een prikje. De dierenarts heeft ons hierbij verteld dat Eukanuba erg duur voer is, maar ook dat het voer vrij zout is. Hij raadde ons het voer van Royal Canin aan.

Mijn vraag; welk voer krijgt jullie hond/pup?

Hier krijgen mijn twee chitjes Royal Canin. Dat schijnt veel beter te zijn heb ik gehoord.
Maar is echt niet goedkoop. Maar ja het beste voor de dieren toch?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:36

mijn pup krijgt
carocroc kip met rijst brokken (die staan er gewoon altijd)
en daarbij geef ik hem blik voer van bonzo (1x per dag een beetje)
en sávonds krijgt hij altijd een stukje hart of pens
uit de diepvries van het merk rodi

mijn pup wilde de eerste 3 weken niets eten
na alles geprobeerd te hebben hoop ellende met dwang voer
en kliniek bezoekjes is dit het enige wat hij blijft eten
dus ik ben sowieso blij dat hij uberhout eet Vork

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:38

Benfan schreef:
Laat je niet voor de gek houden door de kennis van zaken bij een dierenwinkel, die weten vaak niet waar ze het over hebben. Het is altijd nog beter om zelf wat speurwerk te doen via het internet dan het te vragen aan een meid van 14 die het verschil niet weet tussen een rat en een fret. Ik bedoel....... als je als klant HUN dingen moet vertellen dan vind ik het wel een beetje vreemd worden Tong uitsteken

Dus zoek zelf gewoon uit wat het beste is, en wees niet bang te proberen.

Niet dat het nu iets uitmaakt hoor, maar in de dierenwinkel bij ons in het dorp weten ze gelukkig heel wat van dieren af. Knipoog Het is niet zo dat er meiden werken die nergens verstand van hebben. Eigenaren zijn altijd aanwezig.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:51

Martine_R schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je het moet negeren? Nagelbijten / Gniffelen Maar je kunt je kat ook gewoon vers voeren Chiqa. 9 van de 10 keer gaan de klachten totaal weg.

Shelley de pers met voedselallergie heeft enkele weken op vers gestaan (Heb em dr wel in verdiept hoor no worries mn dieren zijn mn alles) heb dr alleen op den duur moeten dwangvoeren omdat ze het steeds uitbraakte en niets binnenhield. Kwam er van boven en onder uit, heb hier al eens een discussie over gevoert was onverklaarbaar volgens de fans.

Als ik door was gegaan met die geweldige Carnibest of hoe die zooi ook heet was ik nu mijn kat kwijt geweest.
Snappen jullei nu waarom ik dat niet meer durf te voeren?

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:55

Cavom en carnibest eend en rijst mijn ene hondje kan niet veel hebben en cavom zitten geen kleurstoffen etc. in dus hier geen last mee en niet duur valt reuze mee Lachen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:05

XoNo schreef:
Veel DA's, fokkers en voedingsdeskundigen raden RC ook aan en die hebben zich vast wel verdiept in hondenvoer Knipoog Ik geef RC om dat deze een speciale giantlijn hebben en het percentage calcium, fosfor en energiewaarden zijn aangepast voor pups die heel groot worden. En dat deze energiewaarden anders moeten dan voor pups die veel kleiner uitgroeien, is wetenschappelijk aangetoond. Dus ja, ik heb me er wel degelijk in verdiept Lachen

Overigens, vers wil ik ook zeker gaan doen voor onze honden én kat! Ja Ik wil ze in het begin niet volledig overzetten, omdat ik even moet gaan kijken hoe dit gaat ivm vriescapaciteit. Haha! We willen eventueel een vrieskist erbij kopen Lachen

Ooit nagedacht over sponsoren? Elke da heeft een stellage met honden voer wat hun verkopen als een hond artrose heeft, of aan de dunne is etc. Veel DA's weten nauwelijks wat over voeding, jammer. En toch is het heel logisch dat een hond vlees eet, maar gemak siert de mens Dromen
Overigens voert de fokker van mijn pup (nu 2 weken oud) al jaaaren vers, en zij is dierenartsassistent, en heeft nooit problemen met haar honden, zien er super goed uit, geen hd etc.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:08

Zeeuwtje68 schreef:
_SteR_ schreef:
Wij hebben een aantal weken terug een Jack Russel pupje gekocht. Bij het adres waar we Diesel gekocht hebben, kreeg onze pup Eukanuba. We waren van plan dit gewoon door te voeren.

Een weekje geleden moest onze pup naar de dierenarts voor een prikje. De dierenarts heeft ons hierbij verteld dat Eukanuba erg duur voer is, maar ook dat het voer vrij zout is. Hij raadde ons het voer van Royal Canin aan.

Mijn vraag; welk voer krijgt jullie hond/pup?

Hier krijgen mijn twee chitjes Royal Canin. Dat schijnt veel beter te zijn heb ik gehoord.
Maar is echt niet goedkoop. Maar ja het beste voor de dieren toch?

Idd, maar dat heeft lang niet altijd met de prijs te maken, RC is absurt duur, er zijn zat 'goede' brokken die niet aan chemische toevoegingen doen zoals BHA, BHT en ethoxiquine, en een schapperlijke prijs hebben.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:07

Myra87 schreef:
maar gemak siert de mens Dromen

Waarom moet je nu meteen gaan oordelen? Misselijk word ik van dat kortzichtige gedoe. Overigens luidt het spreekwoord 'gemak DIENT de mens'.

Het heeft in mijn geval niet met 'gemak' te maken, puur met ontwetendheid. Ik heb nog nooit vers vlees gevoerd, zeker niet als hoofdvoeding. Daarbij heb ik 2 honden die straks samen 150 kilo wegen, die moeten aardig wat voer per dag. Dat geeft niet, dat wist ik voor ik eraan begon, maar als ik de reu straks 1 kilo vers op een dag moet voeren, dan mag ik wel een koelcel inrichten.

Bovendien heb ik voor onze teef van 3 eindelijk een voer gevonden waar ze stabiel op blijft. We hebben haar pas een half jaartje en ze is qua voer niet veel gewend en daarbij heeft ze hd. Ik hoop dat je begrijpt dat ik dus enorm sceptisch en zelfs enigszins angstig tegenover verandering van voer aan kijk.

Daarbij vind ik de vers-aanhangers wel overdreven anti-brok, alsof het vergif is wat je ze geeft. Kom op zeg. Vers mag misschien (en ik denk ook zeker dat het beter is, maar overtuigd ben ik nóg niet) beter zijn voor een hond, maar dat maakt brokken niet meteen slecht. Zeker premium merken als Royal Canin niet. Er wordt uitgebreid gekeken naar de samenstelling en de kwaliteit van de ingrediënten. Dus laat de versvoeders alsjeblieft ophouden met datgene wat bijna op een hetze jegens brokken begint te lijken. Velen van hen hebben waarschijnlijk ook jaren brok gevoerd. Zoals er nu over gesproken wordt, lijkt het bijna een rage te gaan worden.

Tuurlijk begrijp ik het sponsoren wel, maar de DA zal een brok niet alleen aanraden omdat het gesponsord wordt. Overigens wordt mijn DA 'gesponsord' door Hills en alsnog staat hij volledig achter mijn keuze van de Royal Canin brokken. Nou, hoe is dát nou mogelijk? Rolleyes

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:35

XoNo schreef:

Deze mensen verkópen ook Royal Canin en laat het winstpercentage op dit voer nu heel erg goed zijn.... Jaja, die verkopers leggen de perecentages ook wel naast elkaar hoor Haha!