Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chubby schreef:Volgens mij wilde men deze discussie niet weer voeren en is het vér off topic? Het is een oeverloze discussie..
Chiqa schreef:Myra87 schreef:Maar waarom zou je een vleeseter droge brokken voor zetten.
Zelfde vraag aan jou, waarom niet?
Utixo schreef:Wat betreft het mee eten met de pot, dit kan prima hoor. De enige reden waarom mijn honden dat niet doen is omdat ik er van houd gekruid te koken.
Martine_R schreef:Heb je je ooit wel eens verdiept in hondenvoer Chiqa? Want als het enige argument is:''Mijn katten doen het al 15 jaar prima op Royal Canin'' dan getuigt dat niet echt van veel verstand van voer..En als je dan ook al geen antwoord kan geven de vraag van Myra..
Als jij je hele leven alleen maar droog brood zou eten, zou je misschien ook wel een jaar of 70 worden..
Is het gezond? Nee
Martine_R schreef:maar zich laten verleiden door praatjes van Royal Canin e.d.
Martine_R schreef:maar die voedselallergie van je kat? In 95% van de gevallen niet nodig
_SteR_ schreef:Wij hebben een aantal weken terug een Jack Russel pupje gekocht. Bij het adres waar we Diesel gekocht hebben, kreeg onze pup Eukanuba. We waren van plan dit gewoon door te voeren.
Een weekje geleden moest onze pup naar de dierenarts voor een prikje. De dierenarts heeft ons hierbij verteld dat Eukanuba erg duur voer is, maar ook dat het voer vrij zout is. Hij raadde ons het voer van Royal Canin aan.
Mijn vraag; welk voer krijgt jullie hond/pup?
Benfan schreef:Laat je niet voor de gek houden door de kennis van zaken bij een dierenwinkel, die weten vaak niet waar ze het over hebben. Het is altijd nog beter om zelf wat speurwerk te doen via het internet dan het te vragen aan een meid van 14 die het verschil niet weet tussen een rat en een fret. Ik bedoel....... als je als klant HUN dingen moet vertellen dan vind ik het wel een beetje vreemd worden
Dus zoek zelf gewoon uit wat het beste is, en wees niet bang te proberen.
Martine_R schreef:Ik zeg toch ook niet dat je het moet negeren?Maar je kunt je kat ook gewoon vers voeren Chiqa. 9 van de 10 keer gaan de klachten totaal weg.
XoNo schreef:Veel DA's, fokkers en voedingsdeskundigen raden RC ook aan en die hebben zich vast wel verdiept in hondenvoerIk geef RC om dat deze een speciale giantlijn hebben en het percentage calcium, fosfor en energiewaarden zijn aangepast voor pups die heel groot worden. En dat deze energiewaarden anders moeten dan voor pups die veel kleiner uitgroeien, is wetenschappelijk aangetoond. Dus ja, ik heb me er wel degelijk in verdiept
Overigens, vers wil ik ook zeker gaan doen voor onze honden én kat!Ik wil ze in het begin niet volledig overzetten, omdat ik even moet gaan kijken hoe dit gaat ivm vriescapaciteit.
We willen eventueel een vrieskist erbij kopen
Zeeuwtje68 schreef:_SteR_ schreef:Wij hebben een aantal weken terug een Jack Russel pupje gekocht. Bij het adres waar we Diesel gekocht hebben, kreeg onze pup Eukanuba. We waren van plan dit gewoon door te voeren.
Een weekje geleden moest onze pup naar de dierenarts voor een prikje. De dierenarts heeft ons hierbij verteld dat Eukanuba erg duur voer is, maar ook dat het voer vrij zout is. Hij raadde ons het voer van Royal Canin aan.
Mijn vraag; welk voer krijgt jullie hond/pup?
Hier krijgen mijn twee chitjes Royal Canin. Dat schijnt veel beter te zijn heb ik gehoord.
Maar is echt niet goedkoop. Maar ja het beste voor de dieren toch?
Myra87 schreef:maar gemak siert de mens
XoNo schreef:Veel DA's, fokkers en voedingsdeskundigen raden RC ook aan en die hebben zich vast wel verdiept in hondenvoerIk geef RC om dat deze een speciale giantlijn hebben en het percentage calcium, fosfor en energiewaarden zijn aangepast voor pups die heel groot worden. En dat deze energiewaarden anders moeten dan voor pups die veel kleiner uitgroeien, is wetenschappelijk aangetoond. Dus ja, ik heb me er wel degelijk in verdiept
Overigens, vers wil ik ook zeker gaan doen voor onze honden én kat!Ik wil ze in het begin niet volledig overzetten, omdat ik even moet gaan kijken hoe dit gaat ivm vriescapaciteit.
We willen eventueel een vrieskist erbij kopen