Waarom heet jullie huisdier hoe hij nu heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Re: Waarom heet jullie huisdier hoe hij nu heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:43

Mijn hond heet Kissy. We kregen haar met 7 weken, toen had ze al 3 eigenaren gehad. ze heette toen Gizmo (naar de gremlins) omdat ze grote oren had. Ik kon dat toen niet onthouden dus werd het Kissy. Vind de naam ook veel leuker dan Gizmo Lachen

Mijn konijnen heten Bailey (omdat ze de kleur van Baileys heeft) en Baloo (omdat ik het met een B wilde laten beginnen en ze grijs is)

Mijn geitje heet Mulan, zonder reden eigenlijk Haha!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:43

Ik was 2 en de hond moest persé Banjer heten van mij Huilen van het lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:44

Cavia heet Beany&molly, tjaa, pastte gewoon bij ze Lachen .
Nou Molly ging na 6 maanden dood en toen wilden we een
nieuwe omdat Beany zo eenzaam was Knipoog . We wilden weer
een zonnetje in de caviakooi, dus noemden we de nieuwe Sunny.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:48

Ghilbi: Dit is een naam van een wind (net zoals tornado en orkaan Knipoog ) en het is een windhond Lachen
Geluck: naar de tekenaar Philippe Geluck, die stripverhalen maakt met een dikke kat in de hoofdrol. Helaas is mijn kat ook zo dik geworden Nagelbijten / Gniffelen.
Goeroema: Komt van Katje Goeroema, wat dan weer komt van Kata Goeroema, een worp uit de judo die we die dag geleerd hadden Clown.

Allemaal toevallig met een G Lachen.
En best apparte namen denk ik..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:49

Ons konijn heet Moty omdat mijn broer eerst wou dat ie moter heette, dat vonden wij niet leuk en daarom heet ie nu zo.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:49

Mijn ene kat heet Lizzy van Elizabeth(lizzy) Bennet uit Pride and Prejudice.
De ander heet September,toen is hij gevonden en kwam hij bij ons.Maar we noemen hem nooit zo,Zijn roepnaam is sep,seppie,pep of pepje Clown
(ook al blijft mijn zus stug vol houden dat hij timmy heet uit southpark)
een konijn van ons heet jackie (jack sparrow)want hij gerdraagt zich zo.
het andere konijn heet pluis want hij heeft een pluiskuif.
En mn hamster heet lily.Eigelijk Lily white wat witte lelie betekent(ze is ook wit met donkerblauwe ogen)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:59

Mijn konijn heet Zazou, naar de vogel van de Lion King Lachen .
Het konijn van m'n broertje heet Wokkel, ook door mij verzonnen, maar meer als grapje bedoeld. Alleen nam mijn broertje het nogal serieus geloof ik Huilen van het lachen
Mijn ene kat heet Boris, zo heette ie al toen ie bij ons kwam.
De andere kat heet Pluk, net als zn broertje Bloos
En de laatste kat Raveltje, afgeleid van Ravinski, zijn vader..

Oh en mijn vorige konijnen heetten Pluisje en Mowgli.. Pluisje heette zo omdat het toen ze klein was echt een pluizig bolletje met oortjes en een paar pootjes was Bloos. En Mowgli omdat mijn toenmalige lievelingspony zo heette (door wie ik overigens de zelfde avond nog in het ziekenhuis zat met een gebroken bovenarm en een schouder uit de kom... Vork )

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:09

Mijn konijntje heet heel orgineel Nijntje, ik heb voor deze naam gekozen omdat het een klein wit dwergkonijntje is met blauwe ogen en voor mij echt een Nijntje was. Haar vriendinnetje heette Pluis omdat ik dat wel bij elkaar vond passen. (lekker standaard)

Mijn hond heet Tess naar Tess uit de serie McLeods Daughters omdat ik dat een super leuke serie vind en Tess een leuke naam.

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:15

Mijn oudste hond (tegelijkertijd ook mijn 1e) moest persee Danny heten omdat de hond van mn oma ook zo heette Huilen van het lachen
ik was toen 4 en wilde echt geen andere naam Huilen van het lachen
Mijn 2e hond heet Joey, die naam heeft mn moeder verzonnen. Het is een Engelse cocker spaniel en mn ma wilde hem vernoemen naar Joe Cocker Huilen van het lachen
Mn vogel heet Coco, ook alleen omdat ik geen andere naam wist Haha!

Mn oudste pony heet Joanna, zo heette ze al toen ik dr kreeg. Maar word meestal Joey genoemd, daar luisterd ze meer naar

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:18

mijn pony heet saba ik vind het zelf geen mooie naam maar zo is ze genoemt bij de vorige eigenaar en het staat in haar stamboek

en mijn hond heet kyra vonden we wel een mooie naam

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:20

Mijn ene kat heet Nasty. Zo is ze in het asiel genoemd omdat ze blijkbaar niet zo lief was. Eigenlijk was ze gewoon heel ziek en sneu. Ze heeft een hersenbeschadiging waardoor ze af en toe wat onbehouwen kan slaan en bijten. Maar niet gemeen, ze weet gewoon niet wat ze doet.
Deze Nasty is inmiddels zo veranderd dat ze eigenlijk het tegenovergestelde zou moeten heten Haha!

Solo heb ik zelf zijn naam gegeven. Hij was de enige man tussen 2 dames en ik wilde per se een naam die met muziek te maken had. Vandaar de naam Solo.

Mijn haflinger Jim heette al Jim. Een naam die eigenlijk super bij hem past Haha!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:20

Ons hondje heet Dribbel, naar dat bekende tekenfilm hondje Haha!
Ik zing ook wel eens dat openingsnummern *LOL* En ons vogeltje heet Snoopy, gewoon leuke naam..
Waarom weet ik niet..

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:09

Connor : Mijn hond , volledig , Connor Anluan Black Jack , Connor vond ik gewoon mooi , en aangezien ik zo graag een hond wou Tong uitsteken
Anluan is Iers voor Grote hond , aangezien hij een Ierse Wolfshond is , en Black jack is omdat de nestnaam met een B was , en Jack Black net zo'n gare is als mijn hond Tong uitsteken

Fluffy was mijn cavia toen ik 7 was , en fluffy is een instinctnaam voor 7jarige blonde meisjes XD
En rode Runner , omdat ie altijd keihard ging rennen en dan miepen en dan tegen de wand aan knallen.

Spotty wás mijn cavia ook , en ik was toen 8 en toen had ik net ene boek gelezen van de Puppypatrol met een dalmatier ,genaamt sporry in de hoofdrol.
Beest had totaal geen vlekken ofzo , maar t ging om t idee.

Snuffy was mijn konijn , toen was ik drie , en in mijn oma's boek als er voorgelezen werd , heette elk konijn Snuffy!
Dit was een Snuffy ! XD

Blacky was ook mijn konijn , was zwart.

Pluisje was ook mijn konijn , en ik was nog steeds een koter met blonde haren zonder verstand .
Pluisje , snuffy , fluffy , allemaal tzelfde.

Happy ís mijn konijn , en ik was een blonde kleine koter toen ik ''blij'' was met een konijn die me door een buurman van een vriendin in de handen werdt gedrukt , die ik zogenaamd aan me moeder gaf voor moederdag dat 2 maanden verweg was terwijl ze morgen jarig was ..XD

Vissen :
Kerstmuts
Tompoes
Shark
Speedy
Blubvis
Race-beest
Muffin
Olifant
Geer
Goor
Rock
Roll

Verder nog een paar namen van mijn oma's honden enzo :
Aiko is een sterke hond , sterke kaken , maar nogsteeds heeft ie hersenen van een guppie en hij laat altijd scheten waarvan je flauwvalt , en aiko komt makkelijk overeen met eikel..

Bambam , is een boxer , en helemaal gek in zijn hoofd XD

Sjako , stomme papegaai van mijn oma , alle papegaaien heten zo ongeveer , paco , pieke , sjako , paca..
niks bijzonders:P

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:15

Ik heb 3 ratjes:
Bella --> gevlekt, dus lijkt op een koe.. en vind Bella echt een koeienaam;)
Beverly --> Ze is beige/blond. En vind Beverly een echte lellebelle naam.. een blonde lellebel dus;)
Baby --> ze is de jongste van de 3.. en wilde iets met een B

De andere huisdieren hebben niet echt 'speciale' namen..
Alleen Harrie misschien, 1 van de 3 katten.. een hond in onze buurt heette zo en dat vond me moeder zoo leuk;)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:18

Onze hond heet Muffin, ik geloof dat die naam eens ergens op TV voorbij kwam, en het paste wal bij haar Lachen
Onze kat heet Timmie, geen idee wie dat bedacht heeft, ik denk mijn moeder.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:42

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:12

onze bernersennen hond heet Juno (op papier Berend van chertenbach .. of hoe je het ook schrijft Clown .. dit omdat ik toen der tijd nog op de manege reed en mijn lievelings pony berend botje heette en onze hond op papier met een B moest heten.. dus ik kwam meteen op berend dus toen werd het zo)
en zijn roepnaam Juno is zo omdat mijn opa en oma heel vroeger dat mijn vader nog kind was zo'n zelfde hond had die ook Juno heette en mijn vader dat dus een mooie naam vond.
En het is ook echt een Juno omdat het altijd een vrolijke hond is (behalve als er onbekende mensen langskomen Clown ), en de naam Juno erg vrolijk klinkt.

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:29

Honden:
NESTINO, roepnaam Nesto; Komt uit Spanje en in zijn paspoort stond dit bij "ras". Bastaard dus..
CHICOLINO, roepnaam Chico; Komt ook uit Spanje en was een stuk kleiner bij het in ontvangst nemen dan verwacht. Kleine jongen dus...
POQUITO SINCO, roepnaam Poqui; komt uit nederlands asiel maar wilde ik ook graag een spaanse naam geven ivm de andere twee. Direct vanuit het asiel stonk hij vreselijk (ivm de kennel daar), klein stinkend mannetje dus...

Katten:
POESEPOES, komt uit het asiel en had nog geen naam, heette nr. 13.... Allerlei namen in gedachte gehad maar na een week gewoon zo genoemd omdat we dit al een week lang riepen als we zijn aandacht wilde..
BABYPOES, We kochten een boerderij en daar bleken twee katten, een moeder met kitten. Dus kregen deze de namen mammapoes en babypoes....

Paarden:
ENEHA ZARKA, roepnaam Zarka. Arabisch volbloed met stamboom naam Natina Abdul, maar dat vond ik niet mooi voor een arabier. Omdat ze een maanoog heeft heet ze nu zo, betekend: zij heeft blauwe ogen.
MOST PATHETIC LITTLE THING, roepnaam Frutje; gekocht op de zuidlaarder toen ik op zoek was naar het meest zielige shetveulen wat er stond, vandaar.... Zijn roepnaam omdat hij een klein frutje is...
GIRLY, quarterhorse met volledige naam The Radical Cowgirl. De leukste naam verwezen naar haar officiele naam vond ik Girly.

Schapen:
TOOS, ooit gekocht samen met een ander, die helaas niet meer leeft. Dit waren Toos en Bep.
JELTSJE, genoemd naar de boer die haar als paplam heeft gevoed, Jelle.

Rijstvogels:
NASI EN BAMI.....

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:10

Cavia's:
Spruit: Omdat het toen ik haar net had een echte kleine spruit was. Clown Nu zou je dat overigens echt niet meer zeggen! Nagelbijten / Gniffelen
Ruby: Betekend, rood/robijn. Vond dat wel mooi en bij haar passen.

Konijnen:
Doortje, vond ik wel een leuke naam.
Moortje, past leuk bij de naam Doortje. Clown

Pony:
Bobby, vond het wel een leuke naam.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:16

onze eerste kat Pivo naar bier uit tjechie.
onze kat nu lio omdat die al zo heette. Toen we hem gingen halen herkende ze hem aan het geen dat die zoveel haar op zijn zaakkie had zitten Tong uitsteken En dus was het eerst lion en toen lio Huilen van het lachen
En onze vogel Bikkel omdat me vader dat verzonnne heeft !

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:09

Katten:
Dolce (helaas leeft hij niet meer Huilen), van Dolce & Gabbana. Dolletje of Dollemansoog in de volksmond Haha!
Gucci (onze rode ex-kater), van het welbekende merk. Goetsjketiertje (van Musketeer Tong uitsteken) in de volksmond Lachen

Honden:
Indy (Duitse dog van 3), heette al zo toen ze bij ons kwam en we vonden het een erg mooie naam en ze luistert er goed naar!
Dean (Duitse dog van 7wk). We zijn eerst met een herplaatser bezig geweest en die heette Dean en dat vonden we beiden meteen een erg mooie naam. Nu hebben we een pup, zelfde kleur (zwart met wit) en die hebben we dezelfde naam gegeven. Voluit heet hij Boston from the Kingsmill.

Cavia's:
Ibu (grijs agouti gladhaar): van Ibuprofen. 'Grappige' (nja, eigenlijk niet, meer toevallig) is dat hij standaard aan de pijnstillers zit ivm artrose.
Para (oranjekleurig met rode oogjes): van Paracetamol Haha! Hij hoeft gelukkig niet aan de medicijnen, maar is wel een beetje para Haha!

Dat waren ze en voorlopig houden we het even bij deze beestenboel Ja

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:10

Net voor mijn 10e verjaardag ging ik met mijn ouders naar een collega van mijn moeder die een nest jonge Boxers had. Die vrouw vroeg aan mij hoe ik mijn hond zou noemen als ik er ooit 1 kreeg en ik antwoorde triomfantelijk: Simba! (Helemaal in Love van The Lion King).
Mijn moeder 'grapte' als je nou "Simba roept en er komt een puppy dan krijg je die!".
Ik werd vuur rood en riep heel zachtje "Simba?" en jawel puppy kwam aanlopen en ging mee naar huis Clown
Oke, het was achteraf allemaal afgesproken werk natuurlijk (al wist ik van niets).
Voor de stamboom moest het met een C beginnen dus werd het automatisch "Cimba".

10 jaar later was Cimba op en moesten we haar in laten slapen... In die week ging ik toevallig voor een eigen hondje kijken (Border Collie pup) en omdat Cimba net ingeslapen was besloot ik mijn pup naar haar te vernoemen, dat werd Kyara. (Kiara is in The Lion King 2 de dochter van Simba).

Mijn andere dieren kregen gewoon namen die ik leuk vond. Pinky en Pride heette zo al, Fleur, Wayra, Nienna en Fellow verzon ik zelf.
Overigens kregen al mijn zelfgefokte veulens een naam wat een natuurverschijnsel betekende in een andere taal (Horizons Gaia = aarde, Horizons Savannah = de savanne/zandvlakte, Horizon's Wayra = lucht/levensadem en Horizon's Nienna = lente).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:33

Mijn hond heet Angel, vind ik zowat de lelijkste naam in de wereld, maar ze heette al zo toen ze hier kwam Knipoog .

De kat noemt Paddle (spreek uit peddel). Hier in huis is de traditie dat mijn broer een paar namen verzint (geen idee waar hij ze vandaan haalt Clown ) en ik de mooiste eruit kies, omdat ik het meeste bezig met met de diertjes.