Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:19

Oh, echt he, als het hier zo was, ik zou er voor tekenen Ja

Vind het elk jaar weer doffe ellende.....

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:11

karina1977 schreef:
Tijdens de dramatische klappen om 12 uur staat het keukenkastje al gereed voor haar daar kruipt ze altijd in als het onweerd en dus ook als het oud en niew is .
Ik haal alle borden eruit anders gooid zij ze eruit Bloos en leg er een deken in .

wat zielig!!! Heb je al eens een pilletje of een advocaatje geprobeerd?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:14

het kleine spul gaat naar binnen (cavia's, konijn, kat)
de pony zet ik denk ik even bij de groep andere pony's op het land,
ze is nu weidemaatje van het paard, maar die staat dan op stal, en ik wil haar met het vuurwerk niet alleen hebben lopen, ze is er bang van.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:18

onze kat (is paar maandjes geleden overleden Verdrietig ) die hadden we binnen! Haha! was geen probleem mee Knipoog

Mijn paarden krijgen een flinke bult hooi om half 12, en ik doe de radio aan Haha! En eventueel de luiken dicht Knipoog

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:29

Whiskey de kat die slaapt door het geknal heen, Beau onze hond is er minder gecharmeerd van hij blaft en gromt eventjes en dan is het goed.
Dit jaar zijn we voor het eerst in tijden niet thuis tijdens de jaarwisseling en aangezien we het zielig vinden om hem dan alleen thuis te laten heb ik aan mijn mams gevraagd of Beau mee mocht komen, gelukkig maken ze hier geen probleem van en viert Beau zijn jaarwisseling gewoon saampies met ons maar dan ergens anders.

Mijn paard Pablo staat in volpension, vorig jaar was een stalgenoot aanwezig van half 12 tot 2 om de paarden te geruststellen waar het nodig was, dit jaar zal er weer iemand zijn, als het geen stalgenoot is dan is het wel 1 van de pensioneigenaren.
De paarden krijgen om 23.45 een 4e portie hooi en de Radio gaat wat harder, ondanks dat het buitenaf is waar Pablo staat, knallen ze daar meer af als bij ons in het dorp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:35

Kymalin schreef:
karina1977 schreef:
Tijdens de dramatische klappen om 12 uur staat het keukenkastje al gereed voor haar daar kruipt ze altijd in als het onweerd en dus ook als het oud en niew is .
Ik haal alle borden eruit anders gooid zij ze eruit Bloos en leg er een deken in .

Werken prima bij ons weten Lachen

Ook DAP stekker werkt goed, ga dit jaar een combi van alle 3 uitproberen Huilen van het lachen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:29

Ik ga dit jaar voor de Rescue, DAP stekker (gister gekocht) en de advocaat Ja
en de volgende dag voor de paracetamol ivm een eventuele kater Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:51

Ik ga proberen of het zonder kan Lachen Ik ga ff een vuurwerkcd bestellen en kijken of we ze enigszins aan de geluiden kunnen laten wennen. En dan zie ik wel hoe het op de betreffende avond gaat! Hou voor de zekerheid wel even een flesje advocaat in de buurt. *LOL* Zou mooi zijn als ik verder geen medicijnen rotzooi hoef te kopen.

Wat betreft uitlaten heb ik besloten om ze gewoon mee te nemen naar de hei. Kat blijft de gehele dag binnen! Zal hij niet leuk vinden, maar als hij begint te mekkeren, gooi ik daar ook wel een scheut advocaat in *LOL* (geintje natuurlijk Tong uitsteken)

Verder lampen aan, muziek aan, gordijnen dicht! Jammere is dat we aan de achterkant alleen vitrage hebben, dan wel tuin, weer tuin en weer huis en dan zal het daar aan de voorkant wel plaatsvinden, maar het jammere is dat vuurwerk vaak boven de huizen uitkomt *LOL*

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:29

XoNo schreef:
Wat betreft uitlaten heb ik besloten om ze gewoon mee te nemen naar de hei. Kat blijft de gehele dag binnen! Zal hij niet leuk vinden, maar als hij begint te mekkeren, gooi ik daar ook wel een scheut advocaat in *LOL* (geintje natuurlijk Tong uitsteken)

En anders beginnen we gewoon een Oud & Nieuw kroeg voor huisdieren; mogen ze die ene dag per jaar ook aan de borrel! DAP stekker int stopcontact, bakjes advocaat op de grond en de Rescue Remedie voor de hardnekkige gevallen! Clown

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:10

Kymalin schreef:
karina1977 schreef:

pilletjes wel geprobeerd maar ben daar niet van gecharmeerd hond werd er erg ziek van en heeft 2 dagen als een zombie rondgelopen .
ik heb nu van de da een cdtje meegekregen met geluiden van vuurwerk om ze er dagelijks alvast aan te laten wennen .
heb het nu elke dag even aan staan heel zachtjes en ze begint er toch beter op te reageren .

miss anders toch maar het advocaatje proberen als het cdtje ook niet werkt.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:22

De Jack Russell van ons vind het maar niets en zodra hij knallen hoort wil hij in 1 streep naar huis! De beauceron vind het niet leuk maar het is niet zo erg dat hij gaat trillen ofzo! We wonen niet in een woonwijk dus het knallen valt bij ons wel mee!

Vroeger woonde er bij ons in de buurt meerdere jongeren en was het een stuk drukker met knallen maar de hond gaf er niets om die deed net of die het niet hoorde en sukkelde gewoon verder. (Bouvier is inmiddels overleden)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:18

izzy1985 schreef:
Er zijn middelen tegen vuurwerkangst, op natuurlijke basis. Alleen moet je daar begin december mee beginnen. Misschien dat iemand wat aan deze info heeft.

Citaat:
De natuurlijke aanpak…

Sommige dieren zijn geen moment onder de indruk van geknal, anderen schrikken wel maar herstellen zich snel. Bij veel dieren is één knal echter al de aanzet tot een haast panische angst die moeilijk valt te onderdrukken. In dergelijke, heftige gevallen kan het volgende stappenplan worden aangehouden:

vanaf ± 1 december: Rust Compositum

vanaf ± 15 december: Puur Nervositeit

op de dagen zelf: Bach Rescue Remedy

Zie de site http://www.nmlhealth.nl. De puurnervositeit werkt in ieder geval echt! Ik gebruik em wel eens voor mijn paard.

Heb gister van iemand gehoord dat de hond er vorig jaar echt baat bij dit stappen plan had. De middelen versterken elkaars werking.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:25

Gelukkig vinden geneen van mijn dieren het eng. Mijn konijnen zitten buiten in een ren en die blijven lekker liggen. Mijn ene konijn is op het begin wel een beetje zenuwachtig, maar als ze merkt dat mijn andere konijn het niet eng vindt gaat ze ook maar liggen Tong uitsteken . Mijn paard vindt het ook niet eng. Wel het paard van degene die ook bij de boer staat waar ik mijn paard heb staan. Dat paard is echt (bijna) overal bang voor als ze het niet kent. Zij krijgt daarom ook een kalmeringsmiddel van de dierenarts. Verder zijn mijn kanaries ook altijd erg rustig. Ze blijven gewoon doorslapen Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:34

Izzy: geloof best dat het helpt ja, als er 29% alcohol inzit Huilen van het lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:21

die DAP stekker is al een aantal keren genoemd. wie kan er meer over vertellen?

voor het hok van de nijnen doe ik niets en ze blijven ook gewoon buiten.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:57

Yamcha schreef:
Izzy: geloof best dat het helpt ja, als er 29% alcohol inzit Huilen van het lachen

In de puur Nervositeit zit alcohol ja, maar ook kalmerende bestanddelen van planten. Met de hoeveelheid die je geeft, 15 tot 20 druppels hebben ze echt geen last van de alcohol.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:05

benangelique schreef:
die DAP stekker is al een aantal keren genoemd. wie kan er meer over vertellen?
.

Ik heb er van de week 1 gehaald, ik had er ook nog nooit van gehoord!

Het lijkt op zo'n luchtverfrisser die je in het stopcontact stopt alleen zitten in de DAPstekker feromonen. Dat is een lichaamseigen stofje dat de hond/kat afscheidt wanneer hij zich prettig voelt. Door dat luchtje denkt de hond/kat dat er blijkbaar iets prettigs is en ontspant. Het schijnt bij de ene fantastische resultaten te geven en bij anderen weinig effect te hebben. Ik ben benieuwd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:08

Mijn paard staat in de wei,is voor het eerst dit jaar 24/7 zou dat kwaad kunnen? Ik heb niet het idee dat hij bang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:33

Ligt eraan of er mensen bijkunnen Lachen Mensen doen heel rare en gevaarlijke dingen met dieren met Oud en Nieuw. Vooral dronken mensen doen soms dingen die ze normaal nooit zouden doen.....

Als er pubers bijkunnen, zou ik het paard echt even opstallen, veel veiliger Lachen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:07

Onze katten blijven al vrij veel binnen rond oud en nieuw, aangezien de buren de laatste paar dagen voor oud en nieuw non-stop al vuurwerk afsteken. Rond 2 uur oudjaarsdag gaat het kattenluikje dicht en de kattenbak naar binnen, en meestal houden ze zich wel rustig. Rond 12 uur zelf schieten ze wel de bank onder, maar als het meeste dan om 2 uur 's ochtends is afgelopen, zijn ze alweer rustig.

Mijn ervaring is ook dat je ze niet fijn moet knuffelen en aaien en lief praten en troosten, omdat ze dan het idee krijgen dat het daadwerkelijk 'eng' is wat er daarbuiten gebeurt.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:10

Omze kat is 's nachts altijd buiten en komt vanaf 's ochtends weer binnen en gaat op 31 December ook niet meer naar buiten. En onze hond is er doodsbang voor en we geven dr altijd een streepje tranqigel (als ik het goed schrijf) dit werkt eigenlijk best goed.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:11

De oudste kat die blijft heerlijk op 1 plek liggen en slaapt 1 stuk door met het vuurwerk.

En de jongste had toen ie ongeveer 10 weken oud was of ouder dat ie voor het raam zat en loerde naar van Oehhh leuk!
Maar vorig jaar was het iets anders, voor alles bang!
En het enigste veiligste plekje was de trapkast daar hebben we em ook zo lang gehouden tot het gestopt was het vuurwerk.

Dus de katten mogen op Oud & Nieuw gewoon door het huis lopen wegens dat ze bang zijn voor vuurwerk..
Behalfe die ouwe dan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:12

Ik heb op dit moment het volgende filmpje aan met geluiden om mijn hond aan te laten wennen:
http://www.youtube.com/watch?v=9QCIXaKrGLw

Hij geet hierop geen krimp, maar zodra er echt vuurwerk afgestoken wordt is ie als de dood zo bang...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:13

Mas schreef:
Ik heb op dit moment het volgende filmpje aan met geluiden om mijn hond aan te laten wennen:
http://www.youtube.com/watch?v=9QCIXaKrGLw

Hij geet hierop geen krimp, maar zodra er echt vuurwerk afgestoken wordt is ie als de dood zo bang...

Lijkt net gillende kinderen! Nagelbijten / Gniffelen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:14

Onze hond was altijd suuuuuperbang voor vuurwerk .. Visualiseer: een grote Bernersennenreu, die onder stoelen en bijzettafeltjes weg wil kruipen Tong uitsteken Wij gaven hem dan ook altijd medicatie. En er bleef altijd iemand bij hem, want ondanks de medicatie was ie nog steeds panisch. Paard blijft dit jaar denk ik op de wei, met schuilstal dus als ze weg wil kruipen kan dat. Maar ze reageert eigenlijk nooit op vuurwerk; met oudjaarsdag schieten ze hier vaak carbid, rij dan altijd gewoon buiten.