Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:52

daNiielle_ schreef:
Waarom ik niet 'even' met dat dier naar de DA ga?
Omdat ik in het gips zit en met moeite mijn stoel af kom, laat staan dat ik die hele hamster op moet tillen terwijl ik zowat niet kan staan!
Nee, zo vol respect zijn jullie dus ook niet. Lachen

Als jij een bultje op je hand hebt, en je rent gewoon door en alles ga je ook niet naar de huisarts, waarom een hamster dan wel?
2 dagen niet controleren...Nee sorry heb nu wel wat beters te doen dan te kijken waar hij uithangt. Hij heeft gewoon eten drinken en een grote schone kooi dus hij vermaakt zich wel.
Uhu, respectloos ben ik, door en door slecht voor mijn dieren. Rolleyes

Ach kom nou toch !!!
Jou hamstertje lijd waarschijnlijk ook veel pijn, maar dat is niet belangrijk zeker ?
Voor een bultje ren ik idd niet naar de HA, maar eerlijk is eerlijk.. ik kan die keuze ZELF maken of ik ga ja of nee, een hamster kan dat niet en moet maar afwachten.

En trouwens, 2 dagen niet controleren? Hoevaak geef jij dat beestje vers water en eten ?
Nee, heb geen respect voor jou in dit geval
Hoe kun je zo denken ?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:53

Nee, ik let niet op met wat ik zeg.
Let jij nou maar op je hamster.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:03

ga als je blieft naar de DA, als jij zo'n gezwel uit je oor had had je allang onder het mes gelegen. je kunt minimaal laten kijken wat er aan de hand is. en die stres valt ook wel mee, en blijf eerlijk voor jou en voor het dier. hou hem niet omdat je hem niet kwijt wilt, maar blijf reeel en als de DA zegt dat het niet goed is kies er dan voor om hem in te laten slapen. en misschien krijg je wel gewoon een zalfje en is het verholpen. maar ik vind het niet kunnen dat er zo met dieren om wordt gegaan, je koopt een dier om er voor te zorgen, en de kosten die erbij komen daar heb je voor gekozen toen je het dier kocht!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:03

hier kan ik me zo ontzettend kwaad over maken.
jij had allang met jou hamster naar de da moeten gaan , en al lag ik te kreperen van de pijn dan zou ik het nog doen voor mijn beesten.
en als jij je geld liever ergens anders aan uitgeeft had je maar geen hamster moeten nemen want elk dieren of dat nu een muis is of paard heeft zorg nodig .
en ook nog zeggen ach ja heb geen zin om te kijken waar ie uithangt, ik check mijn dieren ( allemaal elk muisje elke hond en mijn pony ) elke dag en vaak meerdere keren op een dag.
dat hoor jij net zo goed te doen.
dan mag jij ziek zijn dan nog hoor je voor je dier te zorgen,
als jij zoiets uit je oor heb hangen ga je toch ook naar de huisarts

sorry zo kan ik nog uren doorgaan
vind dit echt vreselijk.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:10

daNiielle_ schreef:
Waarom ik niet 'even' met dat dier naar de DA ga?
Omdat ik in het gips zit en met moeite mijn stoel af kom, laat staan dat ik die hele hamster op moet tillen terwijl ik zowat niet kan staan!
Nee, zo vol respect zijn jullie dus ook niet. Lachen

Als jij een bultje op je hand hebt, en je rent gewoon door en alles ga je ook niet naar de huisarts, waarom een hamster dan wel?
2 dagen niet controleren...Nee sorry heb nu wel wat beters te doen dan te kijken waar hij uithangt. Hij heeft gewoon eten drinken en een grote schone kooi dus hij vermaakt zich wel.
Uhu, respectloos ben ik, door en door slecht voor mijn dieren. Rolleyes

Dit moet je op een later tijdstip nog maar is nalezen en jezelf afvragen of dit een normale reactie is?

Ik hoop van harte dat jij nooit meer een dier krijgt. Jij bent precies het type mens waarvan ik vind: begin niet aan dieren / verbied ze uberhaupt om dieren te houden. Een dier kan niet zelf even naar de Dierenarts gaan; dat hoor jij als Eigenaar te doen.. En ik vind het in en in triest dat jij niet de moeite neemt om met je dier naar de dierenarts te gaan...

En dat je ouders er niet heen willen? Pfoe.
Ik had toch echt heel fijn zelf gegaan / iemand anders laten gaan want hoe dan ook zou dat dier bij mij naar een dierenarts gaan..

Maar he, zal wel persoonlijk zijn, misschien ligt het er wel aan hoe diep je liefde voor dieren zit. I dont know - tell me. Maar wat gigantisch triest voor dit arme dier dat jij niet naar de dierenarts gaat. Vriendjes zijn?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:12

sunshine schreef:
Ach kom nou toch !!!
Jou hamstertje lijd waarschijnlijk ook veel pijn, maar dat is niet belangrijk zeker ?
Voor een bultje ren ik idd niet naar de HA, maar eerlijk is eerlijk.. ik kan die keuze ZELF maken of ik ga ja of nee, een hamster kan dat niet en moet maar afwachten.

En trouwens, 2 dagen niet controleren? Hoevaak geef jij dat beestje vers water en eten ?
Nee, heb geen respect voor jou in dit geval
Hoe kun je zo denken ?

Serieus, wie heeft er hier nou ooit gezegt dat hij 2 dagen niet gecontroleerd is?
Ik heb hem niet gecontroleerd ja, maar ik ben echt niet de enigste hier in huis. Hij krijgt élke dag vers water en eten, en om de 3 dagen een schone kooi, dus jullie hoeven echt niet zo dramatisch te doen hoor. Huilen van het lachen

Mijn hamster is níet naar de DA geweest en is ook gewoon weer beter. Lachen Pfoe wat dieronvriendelijk he.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:18

nou als je dan toch zo goed voor je hamster zorgt stap dan ook naar de dierenarts of laat het desnoods iemand anders doen. hoe ziek ik ook ben ik zal ze toch altijd verzorgen en voeren en als er iets mis is zal ik ook naar de dierenarts gaan hoe dan ook. ik zeg niet dat ik je geen dieren gun, maar je moet er wel goed voor blijven zorgen, en ga er toch mee naar de dierenarts. dan heb je de zekerheid voor jezelf en het beste voor je dier!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:19

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je steeds zo doorgaat met je reacties danielle, dit is jouw topic helemaal niet.

Ik hoop gewoon dat de TS'er naar de DA gaat met haar hamster of haar ouders onze teksten iig laat lezen want dit is gewoon hamsteronterend!
Ik was al 100 keer naar de DA gegaan, dan kost het maar 50 euro, voor mijn paard ben ik weleens 2.000 euro kwijt geweest voor een operatie en natuurlijk heb ik dat betaald weliswaar in termijnen maar toch.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:23

elk dier heeft zorg nodig, zo ook medische zorg.
als ik dit bij een van mijn beestjes uit zijn/haar oor zag groeien stond ik binnen 5min op de stoep van de dierenarts.
Als ik ziek ben , dan nog voer ik mijn dieren..dan nog controleer ik elk beestje dan nog verschoon ik de kooi .
als jij denkt: het is maar een hamster dan moet je geen dieren nemen.
hoop dan ook dat je geen dieren meer neemt als je er toch geen geld aan wil uit geven.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:59

daNiielle_ schreef:
Volgens mij is hij nu wel overleden, want ik heb hem al 2 dagen niet gezien.

Lees dit nou nog eens na, hoe denk je dat ik aan die 2 dagen kom?
Als dat niet zo is moet je dat duidelijker omschrijven, maar dan nog vind ik het nergens op slaan.
Je weet toch hoe het met je dieren gaat, dat weet je van je paard toch ook ?

Je kunt dan beter geen dieren meer nemen, als je zo over dieren denkt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:13

marjoleinft schreef:
zo heb ik dat ook gedaan met mijn ratten.
maar zeg nou ff eerlijk hoe lang heeft een hamster van 3 nou nog te leven.
ik ben echt niet de beroertste om naar de dierenarts te gaan met mijn beesten maar een hamster van 3 nee sorry.
en als je bij de dierenarts hier mee komt zeggen ze toch dat die er geen last van heeft en hun zijn weer 30 euro rijker ik weet presies hoe zulke dingen gaan.

ik ben zelf een keer met mijn rat naar de dierenarts gegaan omdat hij bloed nieste.
volgens hun zou het aan een stoffige bodembedekking liggen.
maar hoe kan dat als je beukensnipper hebt liggen? er was geen stof in te bekennen.
paar weken later nieste die nog bloed en ben naar een andere gegaan en die zeiden luchtweginfectie.
en 3 weken later waren ze er niet meer die ratten waren toen 1,5 jaar.

Dan alsnog!
Ookal wordt het beestje maar 3,5 jaar. Hij loopt wel die 6 maanden met pijn rond!
Een goede DA zal het beestje in laten slapen als de TS het zou vragen.
Wij laten jouw toch ook niet, als je een jaar of 90 bent, liggen met een tumor die uit je oor groeit met de instelling; Ach, ze word toch niet oud meer.. operatie kost alleen maar geld.. nja, we laten haar wel doodgaan. Duurt alleen wat langer.'.
'T is niet voor niks dat dat niet bij mensen mag. Waarom vind jij dan wel dat het bij dieren mag.

Een hamster kost ongeveer 15 euro tegenwoordig.
Om een beetje een kromme vergelijking te zetten, jij hebt wat sperma en een eicel gekost. Maar als er wat mankeerd, sta je zo bij de HA.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:42

Ongeloofelijk hoe sommige mensen met een levend dier omgaan. Die zijn echt geen dier waard. Hoe ziek ik ook ben als één van mijn dieren naar de dierenarts moet dan ga ik gewoon of regel iemand. En zo'n klein dier als een hamster kost ook niet de wereld om hem te laten helpen of in te laten slapen. Bah.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:45

nee, idd, ik heb ook hamsters en muizen gehad waaronder 1 die een imuumsysteem ziekte had waardoor hij een soort schurft op zn kop kreeg en wat later dus heel zijn hoofd zou aanwreten. ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en die zei dat die niet meer beter zou worden en heeft hem gratis ingeslapen dus zo zie je maar weer: het hoeft niet altijd geld te kosten en ookal doet het dat wel je laat een dier niet leiden!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:01

als ik z'n hamster zou hebben en ik zou niet aan hem merken dat die pijn had dan had ik hem er mee laten lopen ja,
als het dier nog precies hetzelfde zou doen dan anders.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:51

Ben benieuwd waarom de TS niet meer reageert. Knipoog

Een hamster zal nooit pijn aangeven! Die blijven vechten. En je kunt dat niet weten dat ze geen pijn hebben. Ga er gewoon mee naar de dierenarts. Dan maar een beetje stress. Maar hoe neem jij hem mee dan? Gewoon in een vervoersboxje? Dan heeft ie toch amper stress. Minder erg dan zo'n tumor (denk ik)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:19

Mensen, ik ben het helemaal met jullie eens, maar misschien is het verstandiger om even te wachten op de TS om te reageren.
Ik denk dat ze niet eerder haar diertje zal helpen als wij allemaal tegen haar aan gaan roepen en schelden, en dat we eigelijk bijna allemaal vinden dat het anders zou moeten is nu wel duidelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:26

Manon-s is nog steeds online hoor ze post vaak in de hk maar madame is het hier zat denk ik zo

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:29

Les 1

Wat houd de verzorging van een dier in?:
Eten geven, voldoende water, schone kooi, aandacht, en als het dier ziek is op tijd naar een dierenarts.

Dus conclusie, je verzorgt je dier niet goed want dan was je allang met het dier naar een DA geweest. Of in ieder geval eventjes gebelt. Om een telefonisch consuslt te krijgen.

Je weet als je begint aan dieren, dat vroeg of laat een keer de dierenarts te spraken komt. Ik vind het letterlijk dierenmishandeling dat je lekker eigenwijs niet gaat. Je weet niet of dat diertje pijn heeft, want jij voelt niet wat dat diertje voelt.

Kom op neem je verantwoordelijkheid en ga na de dierenarts

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:08

Ik kan me best voorstellen dat je er niet mee naar de dierenarts gaat. Het is een superoude hamster en dan kan ze natuurlijk zo het loodje leggen. En wat zou de dierenarts er aan kunnen doen? Hooguit het wegsnijden, maar het komt van binnenuit dus volgens mij is dat bijna niet mogelijk. Zou dat beestje misschien onder narcose moeten, en met zo'n leeftijd is het ook geen doen. Dan heb je er ook nog es veel dierenartskosten terwijl zo'n hamster waarschijnlijk nog geeneens 10 euro kost ofzo. Sorry, maar ik vind het best wel logisch. En zolang dat beestje geen pijn heeft, of het in ieder geval niet laat zien dat ze er last van heeft, dan maakt het toch ook niet uit? Alleen het ziek er vaak erger uit dan het daadwerkelijk is.

Van internet af:

Een hamster kan op verschillende plaatsen op zijn lichaam gezwellen krijgen. Als ze heel snel groeien, kan het een etterabces zijn. Dit ontstaat meestal op plaatsen waar de hamster zichzelf niet kan likken en waar hij kleine verwondingen heeft. Dit kun je verzorgen door het af te deppen en te spoelen met kamillethee.
Wanneer de gezwellen langzaam groter worden, dan zijn het kwaadaardige tumoren. Dit komt vooral bij oudere dieren voor. Breng je hamster naar de dierenarts en laat hem kijken of een operatie zin heeft. Anders kun je hem het best een lange lijdensweg besparen en, vooral als hij lusteloos wordt, hem laten inslapen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:34

sunshine schreef:
daNiielle_ schreef:
Volgens mij is hij nu wel overleden, want ik heb hem al 2 dagen niet gezien.

Lees dit nou nog eens na, hoe denk je dat ik aan die 2 dagen kom?
Als dat niet zo is moet je dat duidelijker omschrijven, maar dan nog vind ik het nergens op slaan.
Je weet toch hoe het met je dieren gaat, dat weet je van je paard toch ook ?

Je kunt dan beter geen dieren meer nemen, als je zo over dieren denkt.

Ja, ik ga hier gewoon helemaal mee in!
Ik heb zelf ook 2 hamsters gehad, ze waren alleen zo vals als het maar kon. maar zag ik iets wat niet klopte ging ik toch naar de DA. en elke avond kwamen ze er uit. In z'n bal. want anders was ik ze kwijt. En zelfs dat wilde ik niet. ondanks dat ze vals waren.
Toon een beetje respect. Het maakt niet uit of het een mug, hamster, paard of kat is. Een dier is een dier. en die hoor je ook gewoon teverzorgen net als elk ander!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:51

ONGELOVELIJK ZEG..

wat zijn jullie cru tegen die beestjes.
Zelfs mn huis spin is me nog geliefd zeg.
een beestje is wel een dier wat door jou gevangenschap niet voor zichzelf kan zorgen hoor ?
als hij wilt was geweest was hij er allang niet meer.
dan had de hogere hand der beesten hem alleen opgevreten Boos!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:02

sunny_l0ve schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je er niet mee naar de dierenarts gaat. Het is een superoude hamster en dan kan ze natuurlijk zo het loodje leggen. En wat zou de dierenarts er aan kunnen doen? Hooguit het wegsnijden, maar het komt van binnenuit dus volgens mij is dat bijna niet mogelijk. Zou dat beestje misschien onder narcose moeten, en met zo'n leeftijd is het ook geen doen. Dan heb je er ook nog es veel dierenartskosten terwijl zo'n hamster waarschijnlijk nog geeneens 10 euro kost ofzo. Sorry, maar ik vind het best wel logisch. En zolang dat beestje geen pijn heeft, of het in ieder geval niet laat zien dat ze er last van heeft, dan maakt het toch ook niet uit? Alleen het ziek er vaak erger uit dan het daadwerkelijk is.

Sorry, dan ben jij net zo erg als de TS.
Heb er geen woorden voor !
Als jij straks 80 bent, en je krijgt een tumor, hoeft ook niemand jou te behandelen zeker ?
Want je bent toch oud en kan ook binnen de korste keren het loodje leggen.
Of dan ineens wel ? Heeft het dan ineens wel nut om je te behandelen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:30

evanescence schreef:
Ja, ik ga hier gewoon helemaal mee in!
Ik heb zelf ook 2 hamsters gehad, ze waren alleen zo vals als het maar kon. maar zag ik iets wat niet klopte ging ik toch naar de DA. en elke avond kwamen ze er uit. In z'n bal. want anders was ik ze kwijt. En zelfs dat wilde ik niet. ondanks dat ze vals waren.
Toon een beetje respect. Het maakt niet uit of het een mug, hamster, paard of kat is. Een dier is een dier. en die hoor je ook gewoon teverzorgen net als elk ander!

Das de enige uit het rijtje die van mij geen respect krijgt Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:42

Ik mep de mug met respect dood Lachen Net zoals wij zelf onze dieren uit het lijden verlossen als dat nodig is: met 1 ferme mep: snellere dood bestaat niet Knipoog

Neuh, wij gaan ook niet voor alles naar een dierenarts: als iets niet meer te redden is kunnen wij er ook zelf een eind aan maken Lachen (behalve als het om grotere dieren gaat natuurlijk, alles groter dan een kip brengen wij niet zelf om).
Bij twijfel gaan wij echter altijd, maar niet direct: wachten het eerst even af (behalve bij duidelijke pijn/verwondingen/infecties) want elk dier wordt wel eens ziek en dat geneest vanzelf.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:37

Welshcobfan schreef:
Ik mep de mug met respect dood Lachen Net zoals wij zelf onze dieren uit het lijden verlossen als dat nodig is: met 1 ferme mep: snellere dood bestaat niet Knipoog

Neuh, wij gaan ook niet voor alles naar een dierenarts: als iets niet meer te redden is kunnen wij er ook zelf een eind aan maken Lachen (behalve als het om grotere dieren gaat natuurlijk, alles groter dan een kip brengen wij niet zelf om).
Bij twijfel gaan wij echter altijd, maar niet direct: wachten het eerst even af (behalve bij duidelijke pijn/verwondingen/infecties) want elk dier wordt wel eens ziek en dat geneest vanzelf.

Precies!

Maar ik weet zeker dat sommige mensen die hier zeggen dat er respectloos omgegaan word echt niet voor alles wat er opengaat aan een dier meteen naar de dierenarts rent Knipoog