Konijn > mannetje en vrouwtje zo bij elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Konijn > mannetje en vrouwtje zo bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:43

jah je wilt t beste voor je beestjes, maar zoals ik al zei.. ik zie nu al dat je erom geeft, en dat je het zelf ziet. Anders maak je dit topic niet. Ik vind dat je goed bezig bent, ben benieuwd wat je oplossing gaat worden.

Anoniem

Nathachou schreef:
[naam] schreef:
Zo ver zijn we nog niet, toch?

Nee klopt, maar het kan ook geen kwaad om alvast een plan B te bedenken Lachen ...

Dat bedenk ik dan wel. Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

pinuts schreef:
natuurlijk zijn konijnen de geilste dieren, maar ik geloof ook dat het best goed kan gaan.. Vooral omdat Ts zegt dattie zo rustig blijft, en geloof me ik als 18jarige weet dus ook wel hoe konijnen reageren als ze zin hebben.. Niet rustig

haha denk je?? denk het niet hoor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:45

saskia: njah. t hoeft niet allemaal zo letterlijk:P

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:48

Juul schreef:
Ik vraag me even af of een ongecastreerd mannetje en vrouwtje op deze manier bij elkaar mogen/ kunnen zitten: http://img146.imageshack.us/my.php?image=img3517lo6.jpg Ze zitten apart in een hok maar af en toe zetten we ze zo bij elkaar in de ren zodat ze ook eens een ander konijn zien. Ze worden er niet vreselijk druk van ofzo, 't enige wat ze eigenlijk doen is over elkaars neus likken en in het begin even proberen bij elkaar te komen. Dat is maar heel even en dan gaan ze rustig hun eigen gang en af en toe naar elkaar toe. Als Fluffy (het vrouwtje) schijnzwanger wordt wil ik het even maar niet doen ivm baarmoederkanker, maar ze is sinds dr 2de ofzo niet schijnzwanger meer geweest en is nu 4,5 dus dat leek me nu even geen reden om ze niet bij elkaar te laten. Lachen Kan dit zo volgens andere konijnenkenners hier?

Ik ga niet zeggen dat ik een echte konijnenkenner ben................ Bloos

Maar..........ik lees dat je voedster sinds haar 2de niet meer schijnzwanger is geweest en nu 4.5 jaar is??
Doe je het zo dus al ongeveer 2.5 jaar??
En zijn ze niet constant aan het proberen bij elkaar te komen??
Wordt de ram niet knettergek omdat ie niet bij de voedster kan komen, maar spelen ze gewoon rustig naast elkaar, en gaan hun eigen gang?? Tong uitsteken

Waarom dan al die ophef hier???????????? Bloos
Dan wist je zelf toch ook wel al, dat het zo goed genoeg is??
Niet ideaal, maar oké, als je zus en moeder niet in tuig willen ........... Verdrietig

Enne, ik heb 2 voedsters bijelkaar zitten die nooit ruzie maken, zijn wel 2 zusjes......... Knipoog
Maar ik heb begrepen dat zelfs 2 rammen bij elkaar kunnen, als ze allebei niet dominant zijn............. Haha!
Ik heb een relatief kleine kooi, maar wel met een deels overdekte ren van 3 m lang Pling

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:48

pinuts schreef:
natuurlijk zijn konijnen de geilste dieren, maar ik geloof ook dat het best goed kan gaan.. Vooral omdat Ts zegt dattie zo rustig blijft, en geloof me ik als 18jarige weet dus ook wel hoe konijnen reageren als ze zin hebben.. Niet rustig

Niet alle mannetjes reageren hetzelfde Knipoog ook konijnen hebben karakter, net zoals mensen ... Niet iedere man reageert meteen geil in het openbaar wanneer hij bepaalde bill-boards ziet Knipoog ...
Ik vind jou erg kort door de bocht en eerlijk gezegd ook best wel egoistisch. Jij denkt blijkbaar niet aan het welzijn van het dier, maar meer aan je eigen gemak en plezier ... Ik mag toch hopen dat we allemaal huisdieren hebben omdat we van dieren houden en er goed voor willen zorgen? Dan hoort het er nou eenmaal bij om van fouten te willen leren en deze zo goed mogelijk te verbeteren.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:49

pinuts schreef:

misschien is ie homo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:50

Opmerkelijke reactie van m'n moeder nadat ik even half in huilen uitgebarsten ben bij dr...:

'Ik vind ook niet dat het zo kan eigenlijk, dus kijk maar hoe het moet, wat het kost enzo. Ik vind alles best als je het zelf regelt, ik betaal wel.'

We gaan het zien..

Hoe ga ik dit aanpakken? Ik heb een betegeld stuk van 1 bij 2,5 meter wat ik mag gebruiken..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:51

nathachou: Dat heb ik ookal eerder gezegd, verder reageer ik niet op jou. Lees eerst maar beter. Ik heb al gezegd dat ik benieuwd ben naar TS haar nieuwe aanpak

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:52

Ts je bent goed bezig!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:56

Wat jij wilt pinuts Knipoog ... Ik heb wel degelijk al je berichtjes gelezen en blijf bij mijn mening. Kon uit jou berichtjes niet bepaald opmaken dat jij het beste voor het diertje wilt, je nam het meer voor de TS op. Er zit trouwens ook een verschil tussen iets doen wat dierenkwellerij is en een dierenkweller zijn Knipoog maar goed ...
TS: Mooi dat jou moeder toch inziet dat het op een andere manier beter is Lachen! Ik denk dat het makkelijkste is als je iets van een schuilhok neerzet en dan dat betegelde stuk omheint. Op het internet vind je heel veel sites waar leuke voorbeelden zijn van rennen, die niet eens heel moeilijk in elkaar gezet zijn. konijnen.nl is hiervan een goed voorbeeld en ook bunnybin.nl. Ik ga daar graag altijd kijken voor nieuwe ideetjes voor in mijn ren.

Heel veel succes ermee en mocht je nog praktische vragen hebt ofzo, hoor ik het wel!
Laatst bijgewerkt door Nathachou op 11-11-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:58

1 bij 2,5 meter, mooi stuk! Lachen

Laat het eerst maar even bezinken, je komt vanzelf op leuke ideeën waarschijnlijk Lachen
Op bunnybunch staan trouwens ook een paar hokken, wet niet of jet het kan zien met deze link:
http://www.bunnybunch.nl/community/huis ... ien-5.html
(Dat felgroene hok onderaan, geweldig *LOL*)

Als je zus er niet mee overeenkomt, neem je dan een gecastr. mannetje uit een opvang oid.? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:04

x_Marr schreef:
1 bij 2,5 meter, mooi stuk! Lachen

Laat het eerst maar even bezinken, je komt vanzelf op leuke ideeën waarschijnlijk Lachen
Op bunnybunch staan trouwens ook een paar hokken, wet niet of jet het kan zien met deze link:
http://www.bunnybunch.nl/community/huis ... ien-5.html
(Dat felgroene hok onderaan, geweldig *LOL*)

Als je zus er niet mee overeenkomt, neem je dan een gecastr. mannetje uit een opvang oid.? Lachen

Denk het ja..

Pff ik wil het het liefst zo snel mogelijk nu.. kan er gewoon echt niet tegen.. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze voordat ze ooit een beter leven hebben gehad zouden overlijden..

Om iets te maken heb ik gewoon simpelweg echt geen tijd voor.. dus het liefst iets koop-baars.. ben ook al aan het googelen.. Lachen

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:05

Trouwens, over het castreren ook. Het klopt dat een narcose zo zijn risico's heeft, maar als je diertje gewoon gezond is en je een goede dierenarts hebt, is de kans eigenlijk vrij klein. Ik heb al meer dan 30 konijnen gehad (heb er nu 9) en ik heb al mijn mannetjes laten castreren (ik gok dat ik er ongeveer 15 heb gehad in totaal, heb er nu nog 2) en ook een paar van mijn vrouwtjes en er is nog nooit een konijn door castratie overleden. Het valt dus wel mee met hoe gevaarlijk de narcose is Lachen. Dus mocht je zus toch het mannetje willen laten castreren, neem dat dan niet als argument om het niet te doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:10

ik denk dat ts erg dol is op haar dieren, maar niet goed weet waar ze goed aan doet.
de meest ideale situatie is castreren en koppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:12

benangelique schreef:
ik denk dat ts erg dol is op haar dieren, maar niet goed weet waar ze goed aan doet.
de meest ideale situatie is castreren en koppelen.

Weet ik wel. Ja Alleen ik heb beperkingen door ouders en zus dus..

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:18

Hier een goed voorbeeld van een ren die koopbaar is, makkelijk in elkaar te zetten en kwa kosten op zich ook mee zou moeten vallen.
http://www.bunnybin.nl/Foto%27s/Huisves ... rij/24.jpg
Let er wel op dat de hekken hoog genoeg zijn, minstens 1 meter, anders springen ze erover heen. Ik weet ook niet of je last hebt van roofdieren in je directe omgeving, maar dan zou ik toch voor iets veiligers gaan:
http://www.bunnybin.nl/Foto%27s/Huisves ... rij/01.jpg

Dit kost echter veel tijd om in elkaar te zetten ...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:19

mooi hok! als je ze daar met zijn tweetjes in kan houden en er nog een ren bij kan plaatsen hebben ze een walhalla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:20

Dr zit een ren onder benangelique..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:25

dat zie ik, maar dan nog zou ik een uitloop maken waar ze in kunnen. als je een betegeld stuk hebt van 1x2,5 dan kan je daar een mooie ren van maken. hekje eromheen, hokken erin en gaan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:27

benangelique schreef:
dat zie ik, maar dan nog zou ik een uitloop maken waar ze in kunnen. als je een betegeld stuk hebt van 1x2,5 dan kan je daar een mooie ren van maken. hekje eromheen, hokken erin en gaan!

Maar hoe maak ik een hekje op een betegeld stuk? Fluffy gaat overal onderdoor wat los zit..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:29

ik heb zo'n ijzeren draadpanelenren om mijn tuin mee af te zetten. de tuin is volledig konijnproef, maar we moesten het gedeelte van de schuur afzetten. we wilden niet dat ze in de schuur komen en bovendien kunnen ze daar onder de tuindeur door.
die panelenren heb ik vastgezet met de bijgeleverde 'haringen'. deze heb ik tussen de tegels in de grond geprikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:31

Hoe ziet zoiets eruit en waar kun je 't kopen?