Kat wordt weggejaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Kat wordt weggejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:28

@Gleyla: Ben absoluut geen hondenkenner, maar ken verschillende mensen die hebben meegemaakt dat een kat door een of meerdere Jack Russels werd gedood (en in t geval van twee Jack Russels zelfs aan stukken gescheurd, brrr....)

Het zijn rattenvangers en ik heb weleens het idee dat het spreekwoord: als je een hamer bent, lijkt alles als snel een spijker in aangepaste zin ook geldt vor Jack Russels: als je een Jack Russel bent, lijkt alles al snel een rat.... Knipoog Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:29

BrittKitt schreef:
Wat kunnen mensen naïef zijn als het hun zo uitkomt he Haha!
Een kat die zich vergist in huis
Wel lef hebben van die kat haha, die heeft nog niet vaak een schop onder zn kont gekregen zeker.

Haha! Haha! Haha!
Jawel mijn man die was niet te houden totdat hij het beest dusheeft afgevoerd.
Mevrouw moest geloof ik een flink bedrag dokken, nooit meer die kat gezien

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:30

Het is ook wel makkelijk en goedkoop als poeslief bij iemand anders aan zn eten komt Haha!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:31

Echwel schreef:
Ach als er in de krant staat inbreker doodgelikt door hond is het hier geweest
Alleen katten hebben ze het niet zo op, zeker de dober die dochter toen had die pakte ze beet en brak de ruggegraat.
Wij hielden haar altijd in eigen tuin als ze logeerde maar ja de buren gewaarschuwd en die luisterden niet.

Trouwens net het verhaal van pony en haan in de tuin, voor die overlast kun je aangifte doen

Ik weet het, maar al bij al zitten we toch ni vaak in de tuin bij hem. Zn moeder gaat full-time werken en ligt maar sporadisch in de tuin, en het hanengekraai is mijn vriend al zo gewend... Tijdje gelede kraaide de haan plots niet meer, dan was-ie zelfs ongerust over de haan Bloos

nicci88

nou hier vallen de katten de honden aan!
(en dat meen ik)
Ik loop er fijn met mijn honden, aan de riem notabene!
En owee als ik te dicht in de buurt van zo'n beest kom.
Ipv wegrennen halen ze uit naar mijn honden.
Nou dan kunnen ze echt wel een schop verwachte (aangezien mijn honden te goed zijn om er zelf iets aan te doen)

Heel zielig voor de kat, maar ik laat mijn hond niet aanvallen.
Die katten moeten ze binnenhouden.
Zou wat zijn als we alle honden de straat op zouden schoppen.

BabbieB

Leuk als je speciaal (en peperduur!) voer voor je eigen kat hebt....

Ik betaal iets van 55 euro voor een zak...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:33

BrittKitt schreef:
Het is ook wel makkelijk en goedkoop als poeslief bij iemand anders aan zn eten komt Haha!

Ja en daarna lekker warm in het waterbed, gelukkig geen lekken gehad.

Trouwens ik betaal mij scheel aan hondenbelasting, daar wordt niets voor gedaan maar katteneigenaren betalen niets, vreemd hoor
BBreedveld schreef:
Leuk als je speciaal (en peperduur!) voer voor je eigen kat hebt....

Ik betaal iets van 55 euro voor een zak...

Biefstuk vinden ze dan toch lekkerder

edit vergeet vaak een t in katten
Laatst bijgewerkt door Echwel op 12-11-08 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:34

Trouwens ik betaal mij scheel aan hondenbelasting, daar wordt niets voor gedaan maar kateneigenaren betalen niets, vreemd hoor

Helemaal mee eens! amen
Edit: ik zal eerlijk zijn, dat is 1 van de redenen waarom ik het niet betaal

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:34

Nog zo iets. De kat van ons buren ligt liever bij ons, en is dikke vriendjes met onze jongste kat.

Toen de buren-kat nog een kitten was, liep ze plots in onze gang (we hebben een kattenluikje). Wij ze teruggebracht...
Tien minuten later zat ze er weer... Zo hebben we die kat weken aan een stuk terug zitten brengen!
Nu, vandezomer kwamen ons buren klagen dat hun kat "te dik" werd en dat we ze niet binnen mochten laten komen?!?!

Ten eerste staat hier geen eten, en ten tweede is het niet aan ons om ervoor te zorgen dat die kat hier niet binnen kan (als wij er niet zo erg mee inzitten...)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:35

Citaat:

Haha, ja vast, maar dat eet ik zélf al niet ROFL

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:36

Ik lees ook reacties over de kat van de auto af te tillen Clown
nou met die terrorkatten in onze buurt doe ik dat toch echt niet, ga me niet open laten halen door een 1 of andere .....kat Haha!

diereigenaren zijn ALTIJD aansprakelijk voor de schade die het dier toebrengt, risicoaansprakelijkheid heet dat. Met katten is het idd moeilijker aan te tonen, maar niet onmogelijk

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:37

BBreedveld schreef:
Citaat:

Haha, ja vast, maar dat eet ik zélf al niet ROFL

Daarom eten ze het hier.
Net als in het liedje, in de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier.

nicci88

Splinter schreef:
nou met die terrorkatten in onze buurt doe ik dat toch echt niet, ga me niet open laten halen door een 1 of andere .....kat Haha!

diereigenaren zijn ALTIJD aansprakelijk voor de schade die het dier toebrengt, risicoaansprakelijkheid heet dat. Met katten is het idd moeilijker aan te tonen, maar niet onmogelijk

wel als hier tig katten rond lopen.
en owee als er een kat krols is.
sodeju, ik woon op 5 hoog, maar hoor de katten zelfs daar nog schreeuwen....

ThePast03

BBreedveld schreef:
@Gleyla: Ben absoluut geen hondenkenner, maar ken verschillende mensen die hebben meegemaakt dat een kat door een of meerdere Jack Russels werd gedood (en in t geval van twee Jack Russels zelfs aan stukken gescheurd, brrr....)

Het zijn rattenvangers en ik heb weleens het idee dat het spreekwoord: als je een hamer bent, lijkt alles als snel een spijker in aangepaste zin ook geldt vor Jack Russels: als je een Jack Russel bent, lijkt alles al snel een rat.... Knipoog Clown

Katten doodbijten gebeurd absoluut niet alleen door Jack Russell Terriers en JRT's zullen best een keer een rat vangen maar daar zijn ze niet voor gefokt.

Alle terriers zullen eerder de neiging hebben om een kat dood te bijten maar ik heb ook een Sint Bernard gekend die dat deed en vele andere hondenrassen.
En heb ook een Jack Russell Terrier gekend die alle katten even lief vond.

Dit soort berichten geeft een ras onterecht een slechte naam.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:38

Sorry als ik een beetje van de topic ben aan het afdwalen, en ik wil niemand op stang jagen...maar mijn vroegere poes is al eens terug thuis gekomen met een gebakken biefstuk...Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:40

nicci88 schreef:
Splinter schreef:

wel als hier tig katten rond lopen.
en owee als er een kat krols is.
sodeju, ik woon op 5 hoog, maar hoor de katten zelfs daar nog schreeuwen....

bij ons in de buurt ook, geloof eens per maand lopen ze te krijsen Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:43

Gleyla schreef:
Sorry als ik een beetje van de topic ben aan het afdwalen, en ik wil niemand op stang jagen...maar mijn vroegere poes is al eens terug thuis gekomen met een gebakken biefstuk...Haha!

Denk je dat de mensen waarvan ze die biefstuk heeft gejat het ook grappig vonden?

En vind jij het grappig als je de volgende keer je kat vergiftigd terugvind omdat er gif in de biefstuk bleek te zitten?
Het spijt me maar ik zou mezelf werkelijk de ogen uit mijn kop schamen als me zoiets zou overkomen.

Maar ik zal wel abnormaal zijn.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:45

Steph86 schreef:
Nee precies jij hebt al geen jaar meer een vervuilde kattenbak omdat de kat zijn behoefte hoogstwaarschijnlijk bij een ander in de tuin doet.

Binckydenice schreef:
Ja inderdaad Knipoog

En dat vind ik nu dus ronduit onbeschoft, jij neemt een kat en niet je buren die bij het tuinieren weet ik niet hoe vaak in een drol grijpt van jou kat.
Fijne buurvrouw ben jij zeg.

Wij hebben zelf ook een kat die alleen buiten komt onder toezicht aan een tuigje, ik begreep ook volkomen dat er wel is buren bij ons aan de deur kwamen wegens onze kat, wij hebben dat opgelost door onze kat niet meer ''los'' te laten lopen in de buitenwereld.

Daarbij moet ik geen kat op de motorkap van onze auto vinden, ik ben dan wel gek op katten maar een kat op onze auto kan ik bijwijze van de nek wel omdraaien.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:48

ThePast03 schreef:
Gleyla schreef:

Denk je dat de mensen waarvan ze die biefstuk heeft gejat het ook grappig vonden?

En vind jij het grappig als je de volgende keer je kat vergiftigd terugvind omdat er gif in de biefstuk bleek te zitten?
Het spijt me maar ik zou mezelf werkelijk de ogen uit mijn kop schamen als me zoiets zou overkomen.

Maar ik zal wel abnormaal zijn.

Ik vond dat best grappig ja, maar dan meer om het feit hoe ze hier binnen kwam met die lap vlees.
En ik heb het al in mn eerste postjes gezegd...men moet kunnen relativeren...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:50

BrittKitt schreef:
Wel lef hebben van die kat haha, die heeft nog niet vaak een schop onder zn kont gekregen zeker.

Zou je verbazen Clown Onze 15 jaar oude huiskat is een keer buiten gezet door mijn moeder omdat hij iets uitgevreten had. Uren later vonden we hem terug voor de deur van de portiek naast ons. Die had zich ook vergist, want hij wist niet hoe snel hij bij ons moest komen Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:52

Mystica schreef:
BrittKitt schreef:

Zou je verbazen Clown Onze 15 jaar oude huiskat is een keer buiten gezet door mijn moeder omdat hij iets uitgevreten had. Uren later vonden we hem terug voor de deur van de portiek naast ons. Die had zich ook vergist, want hij wist niet hoe snel hij bij ons moest komen Clown

das dan een slechte zaak............. hoe kan je nou een kat die dat niet gewend is buiten zetten omdat het wat verkeerds gedaan heeft?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:56

Gleyla schreef:
En ik heb het al in mn eerste postjes gezegd...men moet kunnen relativeren...

En dat is dus ook juist wat ik doe, relativeren.

Weet je hoe vaak het is voorgekomen dat juist in dat soort lapjes vlees gif verstopt zat en hoeveel katten daardoor op een verschrikkelijke manier aan hun einde zijn gekomen?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:58

Babsiej schreef:
Oh weeee als dat gebeurt, ik vind loslopende katten al gruwelijk irritant, en als k m dan kan grijpen zal ik t zeker doen .....

Deze topics zijn niet goed voor mij, vreselijk katten die buiten lopen, schijten en doen, t enigste voordeel is is dat ze soms worden plat gereden, maar net wat ellebel zegt zo weer een ander voor in de plaats...

Ik rem overigens niet voor katten voor mn banden Clown

Dit vindt ik wel erg triest om te voren, alsof het nu ineens de schuld van de kat is.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:59

Zag dat laatst bij hart van Nederland, mensen in tranen waren al 3 katten van hun vergiftigd en nu de vierde
Ik had neiging om dat mens te zeggen, hou ze dan binnen heb je er ook geen last van

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:02

Een kat de nek omdraaien omdat hij op je auto zit?
Een auto is ook maar blik...

Ik vind het helemaal niet erg als de katten op de auto zitten.. Er zitten dan van die leuke kattenpootjes op(stof)!
Een buurman had eens overlast van een kat van ons... hebben we samen netjes besproken en afgesproken dat hij een emmer water erover zou gooien..
Helaas vond hij dat denk ik teveel werk want de dag erna kwam de kat op drie pootjes aan lopen.. Pootje verbrijzeld, hij had hem geschopt.. Beestje hebben we moeten laten afmaken Verdrietig

Babsiej: dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Stap jij ook van een paard af als hij op straat poept?????? Ruim je dat ook op?
heel veel mensen vinden dat namelijk ook vreselijk!