Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:57

Misschien even beter lezen en dan zul je zien dat bovenstaande niet al onze problemen waren en dat er mensen in onze buurt wonen die nog meer overlast ondervinden.
Zeiken in hun huis door andermans huidieren is niet zo eenvoudig op te lossen, tenzij je geld genoeg hebt of altijd met dichte deuren en ramen wil zitten.

Ik heb helaas geen tijd om de hele tijd op wacht te staan en onze tuin is meer dan 40 meter lang.

Wij hebben heel wat geld gestopt in alles katproof maken maar hebben helaas niet zo'n gigantisch inkomen dat we alles van nieuw gaas konden verzien, zijn dus gestopt met die hobby.
Ze hadden wel een nachthok maar waren doordat ze honden gewend waren niet bang voor die katten en liepen er zelfs op af.

Weet niet waar je gelezen hebt over gooien en trappen? Haha!
Honden erop afsturen heb ik al uitgelegd, dan nog weten ze precies wanneer dat gebeurd. Kan ze wel allemaal erop afsturen maar als ze dan snel genoeg zijn overleven de katten dat niet en dat wil ik nu net ook weer niet.

Verder zit ik gelukkig niet met een bonzend hart om topics om het internet, verbaas me alleen dat de rollen altijd zo omgedraaid worden dat degene die de overlast ondervinden zich schuldig zouden moeten voelen.

Met kinderen word ik trouwens nooit boos, juist dat werkt averechts. Maar goed, dat is een andere discussie.
Jij hebt blijkbaar een ander begrip van tolerant dan ik, wat ik uit jouw bericht lees moet dat van een kant komen want ik lees nergens dat de eigenaren van de katten zich ook weleens toleranter op mag stellen in plaats van zich niet bekend maken.

Maar goed, de boodschap is duidelijk. Ik ben blijkbaar de intolerante buur en moet niet zo zeuren over het feit dat andermans huisdieren mijn tuin onderschijten en mijn huisdieren verwonden. Dan had ik maar meer moeite moeten doen. En ik ben een sukkel dat ik ervoor zorg dat mijn huisdieren andere mensen geen overlast kunnen bezorgen.
Toch nog wat geleerd vandaag. Clown

En zolang de eigenaar van de katten zich niet bekend wil maken ga ik ze als zwerfdieren beschouwen en breng ik ze naar het asiel. Leuke opmerking dat je met je handen van andermans huisdieren af moet blijven, waarom mogen andermans huisdieren wel in mijn tuin?

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:57

KiWiKo schreef:
en als de katteneigenaar dan zeg.............. " jaaa maar mijn kat mag buiten lopen, die mag op pad gaan, en die wil ik niet binnenhouden.......... ??"

Ik gok dat in het overgrote deel van de gevallen de eigenaar in kwestie echt niet te beroerd is om er afspraken over te gaan maken.
Maar kom je als iemand met zo'n angst aan met 'ik ben bang voor katten, hou !@$% dat mormel binnen' (extreem voorbeeld) zijn je kansen natuurlijk verkeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:58

Citaat:
op die momenten heb je ook geen overlast

Pardon?! Dit antwoord slaat kant noch wal. Mijn vogels zitten in de tijd dat ik werk nog altijd in dezelfde voliere!

ík heb geen overlast van de katten. Maar mijn vogels des te meer!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:59

Tenshi schreef:
KiWiKo schreef:
en als de katteneigenaar dan zeg.............. " jaaa maar mijn kat mag buiten lopen, die mag op pad gaan, en die wil ik niet binnenhouden.......... ??"

Ik gok dat in het overgrote deel van de gevallen de eigenaar in kwestie echt niet te beroerd is om er afspraken over te gaan maken.
Maar kom je als iemand met zo'n angst aan met 'ik ben bang voor katten, hou !@$% dat mormel binnen' (extreem voorbeeld) zijn je kansen natuurlijk verkeken.

hoezo??? snap ik niet?

als iemand overlast heeft in zijn eigen duurbetaalde tuin van jouw kat, dan mag die dat neem ik aan ventileren naar jou toe toch?

En hoe deze dat doet, dat is zijn pakkie aan........... maar jij als eigenaar moet daar wat aan doen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:01

Wuis schreef:
Citaat:
op die momenten heb je ook geen overlast

Pardon?! Dit antwoord slaat kant noch wal. Mijn vogels zitten in de tijd dat ik werk nog altijd in dezelfde voliere!

ík heb geen overlast van de katten. Maar mijn vogels des te meer!!!!

Precies. Knipoog

Juist op de momenten dat we niet thuis zijn hebben we overlast van katten. Op de momenten dat we thuis zijn krijgen we ze wel weg.

Of zoals buurtgenoten van ons die de bovenverdieping aan het schoonmaken zijn en in de tussentijd zit er een buurtkat beneden in huis te zeiken.
Je moet verdorie toch wel je ramen en deuren lekker open kunnen zetten als het mooi weer is.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:01

KiWiKo schreef:
hoezo??? snap ik niet?

als iemand overlast heeft in zijn eigen duurbetaalde tuin van jouw kat, dan mag die dat neem ik aan ventileren naar jou toe toch?

En hoe deze dat doet, dat is zijn pakkie aan........... maar jij als eigenaar moet daar wat aan doen Lachen

Tuurlijk mag dat, maar met vriendelijk gedrag bereik je des te meer. Lijkt me logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:03

Toch bijzonder weer dat de meeste argumenten zo weer van tafel worden geveegt of niet eens worden gelezen.

Wuis, trust me die dieren kunnen echt wel tegen een stootje hoor Knipoog Mss moet je even wat meer naar jezelf kijken, hoe tolerant ben je zelf, hoe snel irriteer jij je aan iets?
Kijk als het een kwestie van leven of dood is....Soit....maar een hupsend katje komt niet eens in de richting.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:03

Wuis schreef:
Zwerte schreef:
die persoon geef ik persoonlijk een supersoaker o.i.d. om de kat van een afstandje weg te kunnen jagen. Of probeer een andere oplossing samen met die persoon te vinden.

Ik heb een volledige baan dus helaas geen tijd om met waterpistooltjes in de tuin te gaan zitten.

Dit was mijn antwoord op kiwiko, wat je doet als iemand bang is voor katten en daardoor zn tuin niet meer in durft. Daar zijn prima oplossingen voor te vinden!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:06

ach ik laat gewoon mijn honden los........... in mijn eigen tuin.......

katten vinden het al snel niet grappig meer, want mijn honden gaan voor de kill..........

Ik persoonlijk heb er geen last van... mijn eigen katten ook niet Lachen

laatst kwam er een buur naar me toe die zei dat mijn Kathie haar riet uit haar dak trok, dus ik een stroomdraadje gespannen even langs haar dak en haar schade vergoed.......... ze vind Kathie leuk, lief en Kathie is heel welkom bij hun........ zou dat niet zo zijn dan zorg ik ervoor dat ze niet meer bij hun kan komen.......

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:07

Als je last hebt van katten helpt peper strooien over het algemeen wel goed(Er was eens een kater die op de lekkere warme motorkap van onze auto ging liggen daar krasjes in maakte en om het af te maken even tegen de garage deur aan piste. Grote pepermolen bij gehaald nooit meer gezien Duivel ). Gewoon een grote zak gemalen peper helemaal uitstrooien hebben katten net zo'n hekel aan als aan die poedertjes van de boerenbond en je betaald er veel minder voor.
Als dat niet werkt kan je mischien over wegen een simpele sproei instalatie met bewegingsensor neer zetten (wel eens gezien een zo'n fopwinkel achtig ding ziet er uit als een beeldje maar sproeit water als iemand langsloopt). Dan zien ze het niet aankomen, omdat ze weglopen als de deur open gaat. En over de cavia's of je gaas is te grof of die kat heeft wel hele magere pootjes. En aangezien je het over meerdere katten het ga ik uit van het eerste. Vork
En bang zijn voor katten is jammer maar dan mogen katten dus ook niet meer los op straat omdat die persoon dan niet meer naar de supermarkt kan lopen. ik ken ook iemand die bang is voor duiven ja dan heb je dus gewoon pech, als er zoveel katten in je buurt rondlopen dat je niet van je tuin kan genieten zou je nog kunnen over wegen om met therapie te proberen over je angsten heen te komen. Ik snap op zich best dat je het niet fijn vind als er katten je tuin in komen als je er bang voor bent. Maar als je naast mij zou wonen en ik heb een kat zou ik hem niet binnen houden omdat jij bang bent van een diertje van 5 kilo. Het is nogal een onrealistische angst, de gemiddelde kat is al weg als jij rechtoplopend in zijn richting komt, laat staan dat die je iets doet (tenzij je naar hem trapt of iets dergelijks dan). Ik doe mijn hond ook geen muilkorf om als de gemiddelde persoon vind dat hij er eng uit ziet, omdat ik zeker weet dat mijn hond niemand kwaad doet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:08

ThePast03 schreef:
Maar goed, de boodschap is duidelijk. Ik ben blijkbaar de intolerante buur en moet niet zo zeuren over het feit dat andermans huisdieren mijn tuin onderschijten en mijn huisdieren verwonden. Dan had ik maar meer moeite moeten doen. En ik ben een sukkel dat ik ervoor zorg dat mijn huisdieren andere mensen geen overlast kunnen bezorgen.
Toch nog wat geleerd vandaag. Clown

beetje op de teentjes getrapt? Volgens mij zijn we het er hier allemaal wel overeens dat je als katteneigenaar zeker naar een oplossing moet zoeken? Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat je je aanstelt en dat het allemaal maar moet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:08

Chiqa schreef:
Toch bijzonder weer dat de meeste argumenten zo weer van tafel worden geveegt of niet eens worden gelezen.

Wuis, trust me die dieren kunnen echt wel tegen een stootje hoor Knipoog Mss moet je even wat meer naar jezelf kijken, hoe tolerant ben je zelf, hoe snel irriteer jij je aan iets?
Kijk als het een kwestie van leven of dood is....Soit....maar een hupsend katje komt niet eens in de richting.

Als er iemand tolerant is naar dieren toe ben ik het wel. Clown

En ja, dit ís een kwestie van leven en dood. Van mijn vogels.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:10

Het blijft er op neerkomen dat degene die overlast heeft veel geld moet uitgeven voor allerlei dingen. En ja voor mij is dat veel geld. Knipoog

Peper (of andere middeltjes) strooien of sproeiinstallaties neerzetten is een beetje triest voor onze honden dus daar begin ik maar niet aan. Ik heb hier een hond lopen die de helft minder weegt dan de gemiddelde kat en ook de helft kleiner is. Haha!

Ok, de terrierkruising er dan maar op afsturen met als groot risico dat de kat doodgebeten wordt?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:12

x_Marr schreef:
Tja helaas willen mensen toch echt hun katten nog een katwaardig leven geven, door ze niet op te sluiten in een huis of tuin(kan het begrijpen als je een zeer grote tuin hebt, maar een normale tuin in een woonwijk.. )..... Nagelbijten / Gniffelen
Dat sommige mensen daar anders over denken vind ik erg jammer...

En ik denk ook niet dat de meeste mensen in een woonwijk gaan wonen omdat ze aan alle kanten geen uitzicht meer hebben door schuttingen ed. Verward

Katwaardig bestaan?
De kan van verderop heeft ook al een aantal keren mijn konijnen gegrepen omdat ik mijn nijntjes een konijnwaardig bestaan wil laten hebben :S
De eigenaren kunnen nu toch echt gaan dokken en als ik dat beest nog een x zie ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:13

onze eigen katten terroriseerden onze vogels buiten, plus nog 2 honden die het heel intressant vonden, en de katten op de buurt die op de volieres sprongen, wij hebben het opgelost met stroomdraad.. we hebben zo'n kastje bij de Divoza gekocht, (word dus bij paarden en koeien gebruikt) en de katten komen er niet meer bij.. de honden ook niet Nagelbijten / Gniffelen 1 van onze eigen katten ook heel hard lopen als ze het hoort tikken..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:13

Zwerte schreef:
beetje op de teentjes getrapt? Volgens mij zijn we het er hier allemaal wel overeens dat je als katteneigenaar zeker naar een oplossing moet zoeken? Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat je je aanstelt en dat het allemaal maar moet kunnen.

Was geen reactie op jou hoor. En nee niet op de teentjes getrapt, eigenlijk begin ik sommige reacties in dit topic wel komisch te vinden. Clown

Sommigen vinden echt dat het je eigen schuld is als andermans huisdieren in je tuin schijten of zelfs je huis binnen wandelen en daar zeiken.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:17

Tiffany schreef:
x_Marr schreef:
Tja helaas willen mensen toch echt hun katten nog een katwaardig leven geven, door ze niet op te sluiten in een huis of tuin(kan het begrijpen als je een zeer grote tuin hebt, maar een normale tuin in een woonwijk.. )..... Nagelbijten / Gniffelen
Dat sommige mensen daar anders over denken vind ik erg jammer...

En ik denk ook niet dat de meeste mensen in een woonwijk gaan wonen omdat ze aan alle kanten geen uitzicht meer hebben door schuttingen ed. Verward

Katwaardig bestaan?
De kan van verderop heeft ook al een aantal keren mijn konijnen gegrepen omdat ik mijn nijntjes een konijnwaardig bestaan wil laten hebben :S
De eigenaren kunnen nu toch echt gaan dokken en als ik dat beest nog een x zie ...

.... Ik vraag me dan serieus af of je de eigenaren van die kat uberhaupt al hebt verteld wat er eerder is gebeurd. Als het mijn kat was zou ik me gemeend verontschuldigen, voorzorgsmaatregelen nemen en aanbieden onkosten te vergoeden. Zou je nieteens hoeven te eisen.
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 10-11-08 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:18

ThePast03 schreef:
Zwerte schreef:

Was geen reactie op jou hoor. En nee niet op de teentjes getrapt, eigenlijk begin ik sommige reacties in dit topic wel komisch te vinden. Clown

Sommigen vinden echt dat het je eigen schuld is als andermans huisdieren in je tuin schijten of zelfs je huis binnen wandelen en daar zeiken.

Toch apart, deze reacties kan ik toch echt niet vinden????

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:21

Ik heb alleen de beginpost gelezen, dus misschien is het al gezegd..
Maar is het geen idee om een sprinkler installatie neer te zetten, gewoon zo'n goedkope watersproeier voor t gras, en daar een bewegingsdetector op aan te sluiten?
Dan zul je geen kat meer zien Haha!

Of anders een schrikdraadje voor katten spannen, ergens waar de kat altijd door komt..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:24

ThePast03 schreef:
Het blijft er op neerkomen dat degene die overlast heeft veel geld moet uitgeven voor allerlei dingen. En ja voor mij is dat veel geld. Knipoog

Het is idioot, maar daar komt het vaak wel op neer...mijn ouders hebben dichte heggen geplaatst en aan de onderzijde fruitnetten om de katten weg te houden...De katten die geen eigenaar hebben kun je misschien naar het asiel brengen en verder...tsjaa....wordt geen Don Quichote, dat zijn die paar katten het ook niet waard

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:26

Zwerte schreef:
Toch apart, deze reacties kan ik toch echt niet vinden????

Nou een heleboel reacties geven toch aan dat je nog meer geld moet investeren om je tuin katproof te maken. Of nog meer moeite moet doen om de eigenaren van de kat te achterhalen en dat betekend in mijn geval ook buiten mijn eigen buurt huis aan huis gaan.

Ach misschien heb ik wel een prijs in de staatsloterij gewonnen. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:26

gewoon een leuke hond aanschaffen........ helpt Lachen Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:27

nou mij was het eerst ook niet duidelijk dat je al zoveel ondernomen had om de eigenaren te achterhalen. Je eerste reactie was volgens mij dat het belachelijk was om het uberhaupt te doen. En tja, dan krijg je reacties dat je meer moeite moet doen ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:27

Wuis schreef:
En ja, dit ís een kwestie van leven en dood. Van mijn vogels.

Hoe kan dat toch...had hier een kapitaal aan vogels zitten showkwaliteit en dr is dr nooit een gestorven aan een hupsje van een katje, sorrie maar dan doe je echt iets verkeerd.
Mss staat de vollaire niet goed genoeg, teveel tocht? Zou dáár maar eens onderzoek naar gaan doen en anders snel stoppen met je hobbie want sorrie, dit kan natuurlijk niet.

ThePast03 schreef:
Het blijft er op neerkomen dat degene die overlast heeft veel geld moet uitgeven voor allerlei dingen. En ja voor mij is dat veel geld.

Geef geen cent uit aan het verjagen van mn katten, hooguit een paar lier water of een pieper, maar goed als je dat veel geld vind...sja dat kan ik natuurlijk ook niet inschatten Clown

ThePast03 schreef:
Sommigen vinden echt dat het je eigen schuld is als andermans huisdieren in je tuin schijten of zelfs je huis binnen wandelen en daar zeiken..

Over generalizeren gesproken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:30

KiWiKo schreef:
gewoon een leuke hond aanschaffen........ helpt Lachen Lachen

Heb hier een terrierkruising lopen waarvan ik zeker weet dat ze korte metten maakt met vreemde katten, maar dat vind ik ook weer zo ver gaan.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-11-08 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt