Honden en Katten uit het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puppetje

Re: Honden en Katten uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:19

@Spatter, geweldige honden die Galgo's. Ik heb dus een kruising Galgo uit Spanje en ik heb nog nooit zo'n zachtaardige hond gehad als deze. Hij is een wat groot uitgevallen schoothondje.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:27

plunk meid meid, ken je informatie!

ik weet honderd procent zeker dat dat gebeurd

honden worden trouwens nooit ingeslapen in Nederland als ze moeilijk plaatsbaar zijn, ook zo'n fabeltje, asiels wisselen wel vaak dieren uit met elkaar als blijkt dat er vraag is naar bepaalde honden in een ander deel van het land

het is leuk je met iets te bemoeien maar dan moet je wel eerst de moeite nemen om je er in te verdiepen
nederlandse asiels zitten helemaal niet propvol en de meeste honden zijn binnen 3 maanden geplaatst, alleen de rampgevallen blijven zitten

verder is er veel meer vraag naar honden als de aantallen die in asiels zitten
kun je de mensen of pups laten kopen van fokkers, broodfokkers of handelaren of ze een hondje laten adopteren uit een buitenlands asiel

die honden zijn tenminste geholpen, nagekeken, ingeent , gecontroleerd op ziektes enz

er zijn zoveel publicaties over aantallen in nederlandse asiels en de flauwekul dat ze propvol zitten en dat er honden blijven zitten vanwege buitenlandse adopties
maar die moet je natuurlijk wel willen lezen

allerbelangrijkste blijft toch dat iemand een hond neemt waar hij weg van is
zo'n beestje gaat gauw 12 jaar mee
en komt een hond via een stichting dan neemt die stichting (als het een goede is)de hond ook terug als jij er niet meer voor kan zorgen en zoekt een nieuw baasje

puppetje ik heb er twee
een teefje, schat van een hond en een forse reu die echt op schoot komt liggen Haha!
kijk maar in mijn profiel voor foto's
galgo's zijn echt de liefste honden die ik ooit gekend heb, zo zachtaardig , vriendelijk en intelligent

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:38

spatter schreef:
plunk meid meid, ken je informatie!

ik weet honderd procent zeker dat dat gebeurd

honden worden trouwens nooit ingeslapen in Nederland als ze moeilijk plaatsbaar zijn, ook zo'n fabeltje, asiels wisselen wel vaak dieren uit met elkaar als blijkt dat er vraag is naar bepaalde honden in een ander deel van het land

het is leuk je met iets te bemoeien maar dan moet je wel eerst de moeite nemen om je er in te verdiepen
nederlandse asiels zitten helemaal niet propvol en de meeste honden zijn binnen 3 maanden geplaatst, alleen de rampgevallen blijven zitten

verder is er veel meer vraag naar honden als de aantallen die in asiels zitten
kun je de mensen of pups laten kopen van fokkers, broodfokkers of handelaren of ze een hondje laten adopteren uit een buitenlands asiel

Nou ik ken het verhaal van het asiel hier in de buurt door en door en die krijgen echt meer honden aangeboden dan dat er geplaatst worden.
Dat dierenasiels honden uitwisselen klopt, als de een het wat rustiger heeft vangt die honden op van asiels die overvol zitten, lijkt me een logisch verhaal.

Honden worden alleen ingeslapen als alle personeel daar achter staat, is er een die het er niet mee eens is gebeurd dat niet. En het gebeurd inderdaad zelden dat het nodig is dat er een ingeslapen wordt.

Verder krijg je hier absoluut niet makkelijk een hond mee. Als je hele dagen werkt of onvoldoende tijd hebt kun je het vergeten en er wordt hier ook heel goed gelet of de baas/hond combinatie goed klopt.

Er worden ook weleens honden opgevangen van mensen die ze uit het buitenland halen, maar ze halen ze daar zeker zelf niet weg. Mochten ze willen dat ze daar genoeg plaats voor hadden, alles zit vol met de afdankertjes uit Nederland.

Zal niet uitsluiten dat het ergens gebeurd (vraag me af of het dan niet weer zo'n particuliere instantie betreft) maar het is zeker niet zo dat de asiels een "tekort" hebben aan asielhonden.
Was het maar waar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:10

ik weet zo al 2 asiels die zelf honden uit het buitenland halen, met een eigen transport
ééntje in zuid-limburg

nou, zal het wel schelen of een asiel in een druk bevolkt gebied zit of meer landelijk, hoe vol het zit

ook goede stichtingen geven niet zomaar een hond mee
vaak komen er eerst mensen bij je thuis kijken of de situatie wel geschikt is en er is ook altijd nacontrole
niet altijd aan huis, vaak ook telefonisch of via mail
honden komen als het goed is ook altijd eerst in de opvang en worden dan pas geplaatst

ik ben ook geen voorstander van die vliegreisjes met nieuwe eigenaren op het vlliegveld
dat gaat lang niet altijd goed omdat ze de hond eigenlijk niet kennen
dat is geen manier om een hond te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:06

@ Rockwitch: dank voor je uitgebreide verhaal, op die manier heb ik er geen enkel probleem mee Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:33

Thnx Yamcha. We willen natuurlijk zelf ook geen ziektes meenemen naar NL, dus daarom zorgen we er gewoon voor dat alles in geent. Behalve Vlek haar pups, die waren 4 weken, dan mogen ze nog niet ingeent worden, maar die mogen wel reizen als ze altijd bij dezelfde moeder zijn geweest die wel ingeent is. Zo krijgen ze toch antistoffen binnen via de melk.
We hebben echt uitgebreid geinformeerd wat er allemaal nodig is. Dus het is goed geregeld.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:25

er zijn dus echt wel dieren in Nederlandse asielen die ingeslapen worden,helaas............

idd een goed uitgebreid verhaal van jou rockwitch,de andere kant eens belicht.

ik vind windhonden ook wel ontzettend lieve dieren

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:57

Na het lezen van dit topic heb ik eens goed naar mijn eigen drie hondjes zitten kijken...

Twee reutjes uit Spanje, via een stichting en het derde reutje uit een asiel nabij Amsterdam.

Ik kan werkelijk niet op één argument komen waarom mijn Nederlandse hondje meer recht zou hebben op een beter, tweede leven dan mijn andere twee hondjes die uit Spanje komen.

Alledrie hebben ze het niet zo best gehad, en zijn nu even vriendelijk, gezond en gelukkig met het leven wat ik ze kan bieden. Wat kan een hond er aan doen dat hij niet in Nederland geboren is?

Ik begrijp dat het waarschijnlijk draait om de "politieke" gedachte die erachter zit zoals: "in Nederland zitten de asiels ook vol".
Scholing in het betreffende land, zoals bv. Brooks doet, is zeker belangrijk. Maar tijdens deze lange weg van scholing zullen er ontelbare honden zijn waarvoor dit te laat zal zijn. En dan ben ik toch van mening dat elke hond die gered wordt er één is...

Het is zeker niet zo dat ik juist een hond uit het buitenland zou willen hebben, helemaal niet. Maar tegenwoordig via internet is er een zeer breed (buitenlands) aanbod waaruit ikzelf een keuze heb gemaakt. En dan doet het er niet toe waar dat hondje vandaan komt. In mijn geval was ik op zoek naar een volwassen klein hondje met een bepaald karakter, en zoals vermeld kwamen er dus twee uit Spanje en één uit een asiel in Nederland.

Daarnaast vind ik het een goede zaak dat er in het buitenland meer ondersteuning komt in de vorm van dierenasiels met meer "westerse" normen en waarden. In de hoop dat er dan uiteindelijk in die landen over een aantal jaren net zo'n humane en gezonde "asiel-cultuur" zal bestaan als hier in Nederland....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:02

ja maar dan zou je ook kunnen zeggen tegen iemand die actief een buitenlands dier zoekt: wat kan een dier eraan doen dat hij in NL geboren is?
maarja het is waar dat ieder dier een warm thuis verdiend........helaas zijn er nog altijd mensen die hun dier dumpen als oud vuil

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:40

Dat is ook de reden waarom ik al aangeef dat ik niet op zoek ben naar een bepaalde nationaliteit van een hond, maar naar een hond....
Vraag en reacties in dit topic gaven aan dat de nederlandse asiels ook vol zitten, daarop wijzend mijn vraag: "wat kan hij er aan doen dat hij niet in Nederland geboren is...".
Ik ben het met je eens wat je zegt... belangrijkste blijft dat ze allemaal een warm huis verdienen, en dat er helaas nog steeds genoeg dieren als vuil gedumpt worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:44

tja dat snap ik ook wel hoor,het is hartverscheurend om te zien hoeveel dieren er snakken naar een huis.
of het nu in NL of het buitenland is.