spatter schreef:plunk meid meid, ken je informatie!
ik weet honderd procent zeker dat dat gebeurd
honden worden trouwens nooit ingeslapen in Nederland als ze moeilijk plaatsbaar zijn, ook zo'n fabeltje, asiels wisselen wel vaak dieren uit met elkaar als blijkt dat er vraag is naar bepaalde honden in een ander deel van het land
het is leuk je met iets te bemoeien maar dan moet je wel eerst de moeite nemen om je er in te verdiepen
nederlandse asiels zitten helemaal niet propvol en de meeste honden zijn binnen 3 maanden geplaatst, alleen de rampgevallen blijven zitten
verder is er veel meer vraag naar honden als de aantallen die in asiels zitten
kun je de mensen of pups laten kopen van fokkers, broodfokkers of handelaren of ze een hondje laten adopteren uit een buitenlands asiel
Nou ik ken het verhaal van het asiel hier in de buurt door en door en die krijgen echt meer honden aangeboden dan dat er geplaatst worden.
Dat dierenasiels honden uitwisselen klopt, als de een het wat rustiger heeft vangt die honden op van asiels die overvol zitten, lijkt me een logisch verhaal.
Honden worden alleen ingeslapen als alle personeel daar achter staat, is er een die het er niet mee eens is gebeurd dat niet. En het gebeurd inderdaad zelden dat het nodig is dat er een ingeslapen wordt.
Verder krijg je hier absoluut niet makkelijk een hond mee. Als je hele dagen werkt of onvoldoende tijd hebt kun je het vergeten en er wordt hier ook heel goed gelet of de baas/hond combinatie goed klopt.
Er worden ook weleens honden opgevangen van mensen die ze uit het buitenland halen, maar ze halen ze daar zeker zelf niet weg. Mochten ze willen dat ze daar genoeg plaats voor hadden, alles zit vol met de afdankertjes uit Nederland.
Zal niet uitsluiten dat het ergens gebeurd (vraag me af of het dan niet weer zo'n particuliere instantie betreft) maar het is zeker niet zo dat de asiels een "tekort" hebben aan asielhonden.
Was het maar waar.