Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

furious schreef:Ik vraag mij wel af voor de mensen die hun verwarming aanlaten of hun hond in bed laten slapen wat ze dan doen bij het uitlaten. Krijgen ze dan een jasje aan in de winter?
mijn hond slaapt overgens niet bij ons op bed soms smorgens vroeg kruipt hij erop, maar hij heeft wel een hondenslaapzak in de slaapkamer bij ons waar hij altijd in ligt
gezellig als die hond tussen jullie in ligt
aerdenhout1 schreef:Compliment voor je vriend! Zo hoort het! Heb je dat niet voor je hond over moet je er niet aan beginnen. En als je een weekend naar Berlijn gaat is dat heel iets anders dan een nacht zomaar weg blijven. Dan zorg je dat er iemand in huis is voor je hond.
Ik zou nooit of te nimmer mijn honden zomaar alleen laten s'nachts.

Plien91 schreef:Maar wat ik me wel ineens afvraag of het nódig is dat als de hond beneden slaapt, er een lampje aanblijft, het lekker warm is in de kamer en het geluid van de radio. In de natuur slapen honden 's nachts toch ook terwijl het dan afkoelt? I.m.o lijkt het me juist beter voor hun natuur om het 's nachts iets koeler in huis te houden? Net als stilte en geen licht..
Maar ik ben verder ook geen hondenexpert, dit was even mijn simpele gedachtengang
rockwitch schreef:haha dat was zeker de reclame van Animal planet? Met die mopshond ofzo?
Jij kwam later dan de hond en zoals ook eerder werd gezegd is een hond echt een gezinslid zo ook mijn hond...
Je zal het moeten aannemen en haar zien als een leuke bijkomstigheid 
pmarena schreef:Al met al gaat het er ook niet om wat wij allemaal vinden , maar als een man per-sé de hond in bed wil omdat dat belangrijk voor hem is , en er komt een vrouwtje in beeld die dat niks vindt , dan passen ze gewoon niet bij elkaar. Zo simpel kun je het ook zien.
Er zijn genoeg dames die het WEL heel gezellig vinden en zelf ook bedolven onder hond de nacht doorbrengen.
Het ene is niet goed of het andere slecht , het is gewoon een keuze die ieder voor zich maakt en daarom kost het vaak ook even tijd om de ideale partner te vinden met wie het op alle gebieden goed klikt.
Voor mij is het belangrijk dat mijn poezels gewoon in bed mogen omdat ze dat altijd al hebben gemogen en ik ze niet dat ook nog af wil nemen , terwijl ze al moeten wennen aan de veranderde situatie , EN omdat ik de hele dag aan het werk ben , naar m'n paardje , zadels inpakken.... kortom : ik ben al heel weinig thuis , dus als ze dan ook nog niet 's nachts lekker bij me kunnen liggen , waar heb ik die poezen dan voor
Met de nacht dat we lekker tegen elkaar aankruipen maak ik het imo. goed dat ik er overdag zo vaak niet ben

tantjeuh schreef:Ik ben hier blijkbaar één van de weinigen die hier alles (net als kannely) met stomste verbazing aan het lezen is! Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorm zot naar mijn hond, maar het is en blijft wel nog altijd een hond. Een beest dus dat gerust met weer en wind buiten kan blijven, savonds gewoon in de garage in zijn mand slaapt en flexibel genoeg is om zich aan zijn baas aan te passen.
Honden komen bij ons zelfs niet in de buurt van de slaapkamer, ik moet er niet aan denken!! (maar zoals al gezegd, hondlief blijft overdag met weer en wind buiten, en speelt elke dag wel buiten in de modder van onze wei. Hoewel hij savonds wel proper is, blijft het gewoon verschrikkelijk smerig).
Ook met een nacht wegblijven zou ik geen probleem hebben. 's avonds voordat je vertrekt kan je hond nog eventjes zijn behoeften doen, en je zorgt er gewoon voor dat je op een deftig uur terug thuis bent (rond een uur of 10). Ik zeg nu niet dat je dat bij een pup moet doen, dat spreekt voor zich, maar een hond die geleerd heeft om wat langer alleen te zijn? Ik slaap af en toe ook eens uit, dan komen de honden ook pas rond 9/10uur buiten, geen probleem.
Verwarming/radio/tv snap ik ECHT niet. Dan vraag ik me toch serieus af: waarom?waarom?waarom? Voor een naakthond of een oudere hond zou ik de verwarming nog snappen, maar een normale gezonde hond heeft toch absoluut geen probleem met een paar graden minder?
Nee, mijn hond is hond, en is daar perfect gelukkig mee. Ik zou niet kunnen samenleven met iemand die zijn hond op die manier 'verwend' en waarvan de hond mee in bed slaapt.
Chikiboy schreef:Doch ik betwijfel het dat jouw hond gelukkig is met de situatie waaarin hij zit...zoals jij het beschrijft...
Een hond is niet gemaakt om alleen te leven...een hond is een sociaal dier...
Ja het zijn honden maar ook sociale dieren en een hond alleen buiten achterlaten vind ik ongehoord... waarschijnlijk zit hij zowiezo al bijna de ganse tijd alleen buiten...dus waarom heb je dan een hond ? Geef hem dan toch een vriendje om "samen " ALLEEN te zijn...