Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

. Alleen jammer dat ze 's nachts actief zijn.Sheran schreef:Mijn meer specifieke eisen (misschien is er wel een beestje dat aan allemaal voldoet - ik heb hem nog niet voorbij zien komen)
- schoon
- geur'loos'
- niet zo heel erg veel ruimte nodig
- gezellig
- knuffelbaar
- transportbestendig
- geen-plastic-bakken-kapot-knagend (dan kan ik mijn mooie oude hok weer gebruiken)

Sheran schreef:Hamster lijkt me inderdaad leuk. Alleen jammer dat ze 's nachts actief zijn.
En een caafje?
. Zowiezo zou je er dan 2 moeten nemen; cavia's zijn groepsdieren en voelen zich heel gauw alleen als je ze alleen houdt. Cavia's zijn ook niet makkelijk mee te nemen; ze zijn gevoelig voor kou/vocht & stress. Het zou dan ook alleen maar stress met ze meebrengen als je ze mee neemt; en daar maak je een cavia niet gelukkiger mee. Er zijn mensen die wel 1 cavia hebben; maar deze mensen moeten dan ook echt veel aandacht aan hun cavia schenken, zoals al gezegd; anders zou de cavia zich snel eenzaam gaan voelen. Cavia's zijn ook heel gericht op de mens
.
. Die kruipen dan overal naartoe. Dit is ook eigenlijk wel zo bij hamsters; die zijn gewoon te klein om knuffelbaar te zijn. Gerbils zijn wel érg leuk om naar te kijken
.
. (Ik doe de opleiding Dier & Gezondheid en krijg elke week erg veel informatie mee van Dierenartsen over Hamsters, Cavia's (heb er btw zelf 2), Gerbils, Ratten, Muizen, Konijnen etc.)
. Het exacte beeste is zelfs niet genoemd. Het was een andere variant. Kleiner dan de Gerbil