Welk (groot) ras past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: Welk (groot) ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:14

Wij hebben een Bull Mastiff gehad, hij was wel druk/onstuimig maar absoluut NIET agressief, eerder een sukkeltje Nagelbijten / Gniffelen Hij deed NIKS bij andere honden en ook bij mensen was het een lieverd..
We hebben ook een Engelse Mastiff gehad, super leuk beestje, enorme hoog knuffelgehalte, 100 % betrouwbaar.. Maar omdat je een waakse hond zoekt waar je veel mee kan lopen is dat niks..
Dan kan je idd beter een CC of BM hebben Lachen Ze lijken ook erg op elkaar.. Al is een CC meestal wat wendbaarder, die houdt erg van rennen en crossen door het bos.. *LOL*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:23

Volgens mij heb ik de labrador nog niet voorbij zien komen. Maar die voldoet wel aan een groot deel van je eisen. Wij hebben er zelf een. Het is echt een hond die ook veel beweging nodig heeft perfecte wandelhond dus! Het is (mits goed opgevoed) ook een hond die je gewoon in het bos los kunt laten zonder dat die meteen wegsprint bij het eerste het beste konijn dat die zit (zoals bij beagles bijv) daarnaast dus kortharig. Die van ons is dól op aaien en komt soms gewoon bedelen om geaait te worden (lees: met z'n neus onder je hand duwen en wanneer dat nei werkt pot op je knie leggen etc. Haha! ) maar ze kan ook prima lekker ergens op de grond gaan liggen en dat vind ze ook prima. Ik weet niet hoe dat in het algemeen met labradors zit maar die van ons ik alles behalve waaks. De eerste de beste dief springt ze waarschijnlijk al heftig kwispelend om de hals. Maar ik weet dus niet of dat bij alle labradors het geval is.

Harstikke leuke honden en zou ik je echt aanraden Ja

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:57

Hier toch echt een mega-eigenwijze labrador op cursus... verkijk je dus niet op dat 'makkelijke' waar ze om bekend staan.
(en meerdere beagles die los kunnen lopen en goed luisteren haha)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:02

ja oke, maar dat heb je natuurlijk altijd wel Ja

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:23

Ik vind labradors geen makkelijke honden..
95% is heel druk en ze trekken als een weet ik niet hoe.
(Ik ken veel labradors, als je meer wil weten daarover stuur maar een pb..)

Labradoodle is een beetje hetzelfde verhaal vind ik.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-10-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:27

Oja, over de Softcoat, hele leuke hondjes, maar een vacht die je heel goed moet onderhouden.
Die klitten echt heel snel, dus dagelijks borstelen is eigenlijk noodzakelijk imo.
Dat is dus denk ik niks aangezien je er allergisch voor de haren bent.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 20:38

Labrador staat bekend als ideale gezinshond die superbraaf is, maar waarom zijn het tegelijkertijd honden die vaak probleemhonden worden, geloof zelfs op nr. 2 staat met het meeste bijtincidenten en vaak nog eens slecht luisteren? Nagelbijten / Gniffelen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:40

Serieus joh? ok... idee ala shetlanders? Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:41

ohja? zal deels toch ook wel aan de opvoeding liggen niet? en daarbij als ze inderdaad veel gezinshond zijn en dus vele uren per dag met kleine kinderen 'opgescheept' zitten.. die aan hun hals hangen, aan staarten trekken, in hun mand gaan liggen, opzij duwen, een keer tegen aanvallen etc etc. tja.. dan kan het misschien inderdaad wel eens voorkomen dat zo'n hond een keer bijt? die van ons luisterd goed trouwens hoor Lachen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:10

Labradors worden vaak genomen omdat ze makkelijk zijn. oh die hoeft dus niet naar cursus, enz enz, tja dan kun je op problemen wachten!
Ik heb trouwens ook een lab, haha

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:06

Veel labs en retrievers zijn doorgefokt ook, volgens mij is dat begonnen met de Page reclames...iedereen wilde een dergelijk hondje en ja...waar vraag naar is... Haha! Maargoed, dat is minder uitgepakt.

En idd, volgens is het zelfs zo dat de golden retriever op plaats 1 van bijtincidenten staat. Ik weet niet of dat wel in verhouding gezien wordt, in verhouding zijn er natuurlijk veel meer golden retrievers dan bijvoorbeeld een Duitse Dog of Cane Corso.

Maar dat heb je goed gedaan Nijn! Haha! Je hebt dus inmiddels al adresjes waar je terecht kan, super! *LOL* Nou, nu nog op zoek naar een huisje! Ja Wanneer zit dat eraan te komen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:03

Nijn schreef:
Duitse Dog heb ik al eerder naar gekeken, zie alleen dan helaas rampsenario's van kwijlen voor me Huilen van het lachen
Hoe zijn die buiten? Levendig/actief? Want ik hou zelf wel van meerdere keren per dag naar buiten te gaan Lachen

Op zeer rillerige honden zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten, ik wil wel lekker naar buiten kunnen gaan of de hond een paar uurtjes alleen laten zijn zonder dat ik bang moet zijn dat het beestje super nerveus raakt Lachen

Rampscenario's met kwijlen kun je zelf een heel eind indammen. Wij zijn inmiddels aan onze 6e dog begonnen en willen niet meer anders.
Doggen zijn zeker wel waaks, hun oorsprong ligt namelijk in het bewaken van grote duitse landgoederen.
Om het kwijlen terug te dringen hebben wij het water in de garage staan en krijgt hij 2x per dag voer in plaats van een onbeperkt aanbod. Als hij dorst heeft geeft hij dat zelf wel aan door voor de deur te gaan staan. Zoiets hebben ze vaak al vlot door. Verder zorgen dat de hond heeft gegeten voordat jij gaat eten. Ook de hond buiten de keuken houden. Daar hangen vaak nog zoveel lekkere luchtjes dat ze daar spontaan van gaan kwijlen.
Voordat hij naar binnen gaat of na het eten/drinken even een doek over zijn bek halen en er is niets meer aan de hand. Wij hebben op deze manier nog geen enkele dog gehad die binnenshuis kwijlde.

Binnen zijn het heerlijk rustige honden terwijl ze buiten toch zeker wel helemaal uit hun plaat kunnen gaan. Speel als pup ook veel met ze en daag ze uit om mee te spelen. Zo hou je gemakkelijker een levendige, speelse hond al speelt de aard van het beestje natuurlijk ook erg mee.

In de winter loopt onze dog vaak de hele dag lekker bij ons over het terrein en wordt er 's middags nog gewandeld. In huis is het alleen maar slapen of knuffelen.

Ik weet niet waar je woont, maar je mag gerust eens langs komen om em een tijdje mee te maken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 00:25

Onze hond krijgt 2 keer per dag een boterham met haar druppels, daarvoor halen we brood uit de vriezer en ontdooien we in de magnetron. Als onze dog dat hoort, dan weet ze dat het voor haar is en dan begint ze een beetje te kwijlen. Verder kwijlt ze eigenlijk nooit.
Ja, ze heeft speeksel na drinken e.d., ze lekt soms een beetje als ze net gedronken heeft Haha! En ja, ze slaapt ook op de bank en ook al hebben we een dekbed voor haar erop liggen, wil het weleens voorkomen dat ze een beetje op de bank kwijlt. Doekje erover en het is weer weg Lachen

Denk dat de grotere rassen met veel lip sowieso wat meer kwijlen. Aan de hand van hoe een CC eruit ziet, lijken mij dat ook een beetje kwijlers, of valt dat mee? Verschilt enorm per hond natuurlijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 00:42

Persoonlijk vind ik een cursus toch echt een must als je je hond goed wilt opvoeden. Zelf heb ik met onze labrador (dus) een cursus gedaan, beest luisterd géweldig.. trekt helemaal niks! Ik denk dat dat puur een kwestie van opvoeding is (tenminste grotendeels!) wij hebben onze hond trouwens wél van een fokker van de labrador vereniging dat is tenminste betrouwbaar (en absoluut ook aan te raden dan en niet een of ander 'goedkoop' pupje uit een pretnestje oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:54

Dobermann, zonder twijfel. Lovers

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:34

mijn hond kwijlt alleen als we buiten wandelen en ze van ales ruikt. thuis en met slapen helemaal niet , ze heeft wel een beetje hanglippen.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:49

Wij hebben nu een Labrador. Die van ons is echt enorm actief en speels (is nu net een jaar) en ja hij waakt ook wel. Luisteren doet hij heel goed. Alleen is hij wat te groot geworden om bij ons binnen te hebben. (we hebben een klein huisje namelijk) Maar ik zou je een labrador ook kunnen aanraden.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:05

Cane corso!!! Haha!

Wij hebben hiervoor een kruising lab gehad en vergeet niet dat hun komaf jachthond is.
Bij mij in mijn groep (hondenschool) zitten er ook 3 en die lopen heel de les alleen maar te snuffelen..daar moet je tegen kunnen!
Mijn Cane Corso kwijlt niet (ja, na het drinken Knipoog ).
Ze krijgt buiten haar eten verder niks onverwachts, zodat ze ook niet bedelt.

Evie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:11

Ik heb ook een Rhodesian Ridgeback, super honden maar zeker een
eigen willetje. Je moet sterk in je schoenen staan en niet het
type zijn die snel kwaad word. Ze hebben een goede lieve
consequente baas nodig. Maar zijn wel gouden dieren!

Ik wil geen ander ras meer!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:40

Mijn keuze staat vast, het wordt de Cane Corso Ja
Het is dat ik nog geen eigen huisje heb maar heb een ontzettend leuk beestje leren kennen van 5 die ik graag een nieuwe mand geef Lachen
a.s. zondag ga ik met een wandeling mee met aardig wat CC's, ben benieuwd wat ik daar ga mee maken Lachen

Evie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:38

Je moet ook altijd doen wat je in je hoofd hebt, iedereen vind wat anders mooi, als jij je zinnen daar op gezet hebt dan moet je dat doen! Anders blijf je altijd om kijken als je een CC ziet!