Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LADPR schreef:Waarom hebben jullie eigenlijk gekozen voor een hondje uit het buitenland?
In Nederland wachten meer dan genoeg hondjes op een nieuw baasje.
LADPR schreef:Ja ieder zijn ding, al ben ik het niet met je eens dat honden in Nederland het goed hebben in de asiels, ze doen hun best, dat is zeker waar.
Verder weet ik minimaal 1 stichting die zogenaamd honden helpen in het buitenland maar ik het gezien hoe het er daar aan toe gaat, die honden wachten allemaal om naar nederland gebracht te worden bij nieuwe baasjes hier, nou die honden zijn beter af met een spuitje, zo slecht hebben ze het daar bij de stichting.
Maar goed niet persoonlijk voor jou bedoeld hoor.
Door honden uit het buitenland te halen moeten honden in Nederland nog langer wachten op een baasje waardoor ze nog langer in kenneltjes moeten zitten wat ze zeker niet ten goede komt. Ik persoonlijk vind het belachelijk om als er in ons eigen land een hondenoverschot is ook nog honden uit het buitenland te gaan halen.
LADPR schreef:Nederland kan het honden overschot niet oplossen als er zoveel honden uit het buitenland hierheen komen. Ik zeg ook niet dat je een hond moet nemen die je niet aanspreekt. Dat doet niemand als het goed is.
Van mij mogen die honden best een tweede kans krijgen maar naar mijn mening horen we eerst het overschot in Nederland op te lossen en niet eerst in een ander land.
LADPR schreef:Helemaal mee eens en dan dus de honden uit de asiels en niet honden toevoegen (uit het buitenland)
Chiqa schreef:Ik schrijf nu met iemand die een hondje van 9 maanden af wil staan, ze hebben een kennel en deze wil ze van af omdat ze er geen band mee heb, goed kan gebeuren, kan iemand mij vertellen wat ik van een hond van 9 maanden ongeveer kan verwachten? Ze kan al alleen zijn en kan eventueel in een bench.
Kan goed met katten overweg en andere honden.
dees_daan schreef:dat hangt volledig van de opvoeding af.. wat voor ras is het?
Chiqa schreef:dees_daan schreef:dat hangt volledig van de opvoeding af.. wat voor ras is het?
Is geen rasis een Amerikaanse bulldog. Ze heeft een puppycursus gedaan en met vlag en wimpel voor geslaagd.
Dat betekend dat als ik haar hier heb die cursus al over kan slaan, en met de verdere cursus verder kan gaan want dat wil ik idd maar wát graag.
Leuk om te horen dat het bij jullie succesvol is verlopen
Zijn er nog meer mensen die een jongere hond hebben aangenomen?