Passend klein hondenras gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Passend klein hondenras gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:34

Waaaahhh waarom wil iedereen mij met een beagle opzadelen!!! Haha! Haha! Haha! ROFL

Ik wil never nooit een Beagle..... Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-08 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:34

Ohja helemaal niet aan gedacht dat het langharige honden zijn..
Nou ik waag nog een poging en dat is de petit basset griffon.
Of misschien vind je die ook al te harig.
Anders weet ik er ook geen meer.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:35

Ik denk dat je beter niet opzoek gaat naar een bepaald ras, maar meer naar een bepaalde hond, want de eisen die je stelt verschillen van hond tot hond denk ik .

Nu heb je zelf wel ervaring met asiel, etc...dus ik zou zeggen, gaan met die banaan Knipoog.

Zilfstar

Wuis schreef:
@Zilfstar: Komt me heel vaag bekend voor. Ga er eens wat over opzoeken. Maar is het niet hetzelfde als een dwergpinscher?

Toy Pincher is dus nog kleiner dan de dwerg Pincher. Echt formaatje chihuahua. Bavo is denk ik .... effe meten vanaf de grond in gedachten.... 25 cm hoog (schofthoogte dan natuurlijk)

Blablabla11

Bij ons op de boerderij hebben ze honden die exact dezelfde aftekeningen hebben als een rottweiler en een dobberman maar alleen kleiner.. beetje middelmaat hond.. is wel een ras maar hoe dat ras heet Nagelbijten / Gniffelen zou het niet weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:36

Nee, dat is ook zo'n typische vacht die ik niet wil. Haha!

Bovendien al die basset-achtoge dingetjes zijn ook niks voor mij. Haha!

@Bravespots: Dat is juist het probleem, doordat ik zo kieskeurig ben kom ik in het asiel bijna nooit een hond tegen die ik écht zou willen hebben. Uiteraard houd ik mijn ogen en oren open. Haha!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:38

Lindy1982 schreef:
Bij ons op de boerderij hebben ze honden die exact dezelfde aftekeningen hebben als een rottweiler en een dobberman maar alleen kleiner.. beetje middelmaat hond.. is wel een ras maar hoe dat ras heet Nagelbijten / Gniffelen zou het niet weten

Wrs Dwerg Pincher.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:39

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:41

Afbeelding
Afbeelding
Weet er iemand hoe je een link kan plaatsen van dierenasiels.com ?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:43

Wuis schreef:
Nee, dat is ook zo'n typische vacht die ik niet wil. Haha!

Bovendien al die basset-achtoge dingetjes zijn ook niks voor mij. Haha!

@Bravespots: Dat is juist het probleem, doordat ik zo kieskeurig ben kom ik in het asiel bijna nooit een hond tegen die ik écht zou willen hebben. Uiteraard houd ik mijn ogen en oren open. Haha!

Dat snap ik Tong uitsteken. Ik vrees dat jij eigenlijk een mini-herder wilt, en die bestaan helaas nog niet Knipoog .

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:46

Ze zijn niet kortharig maar als ik zo je lijstje bekijk dan ga ik toch voor een border collie of een sheltie. Die dingen zijn zo licht als een veertje dus als je ze moet gaan tillen is dat echt prima te doen (een basset of een beagle zijn minder tilbaar dan een border). Daarnaast zijn het herdershonden dus passen er wel bij. Ik wou eigenlijk ook nog de welsh corgi neerzetten maar die wegen wel even wat meer dus maken dat niet echt geschikt.

Je hebt ook een mini formaat van de doberman. De dwerg pincher. Mischien een idee?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:48

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=148540

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=152282

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=159259

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=150210

Deze is echt super leuk Tong uitsteken

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=165471 dit is een hele leuke Tong uitsteken

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=161668

Deze is ook erg leuk

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=164930

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=129068

Je komt echt vreemde en leuke kruizingen tegen ze hebben daar 570 honden er zal vast wel wat tussen zitten
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 09-10-08 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:49

Zilfstar schreef:
Lindy1982 schreef:

Wrs Dwerg Pincher.

nee ze zijn tot aan mijn knie

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:51

hoe doe je die links lindy??
Ik heb een heeeellleee leuke gevonden, weet alleen niet hoe ik die link moet doen van dierenasiels.com

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:52

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:52

Lindy1982 schreef:

Bedoel je de boxer?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:01

zolang je echt geen langharige wil weet ik t eigelijk niet helemaal (je weet wel dat langharig minder verhaard dan kort?)

maar ikzelf heb een kruising tussen een engelse en een amirikaanse cockerspaniel. In voor een lange wandeling, maar in huis een echt knuffeldiertje. Heeft er ook geen probleem mee om enkele uurtjes alleen te zijn. Het is geen keffer MAAR wel ontzettend waaks Knipoog!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:02

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar ik denk dat jij je hond in groep 9 van de rassengroepenlijst moet zoeken. Hier heb je een voorbeeld van een lijst http://www.canum.be/rasgroepen/gezelschapshonden.html
of deze http://www.devrolijkeviervoeters.org/rasgroep9.htm
maar er zijn er veel meer te vinden (googel op rasgroep gezelschapshonden)

Zelf vind ik Tibetanen erg leuk in deze groep, maar een vriendin van mij heeft Chinse Crested en die zijn ook érg grappig. Die heb je ook in een langharige versie = 'powderpuff', mocht je de 'blote' niks vinden (ik vond ze vroeger ook niks, maar nu ik ze 'persoonlijk' ken ben ik toch wel van mening veranderd.

OH, Lidny1982 bedoelt waarschijnlijk de black and tan Dwergpincher (die er ook in't 'rood' is)
Afbeelding

OH, nog even over dat verharen... ELKE hond verhaart! óók kortharige hondjes, ook poedels... alleen heb je er bij de ene hond meer last van dan de ander, en dan zegt lengte van het haar níets over het verharen. Ik had van mij langharige bobtail héél wat minder last van de haren (af en toe een plukje onderwol, de bovenvacht komt met borstelen wel mee) dan van de haren van onze Mechelaars... die véél vaker verharen dan de meeste langharige honden. En die korte haartjes zijn véél lastiger uit je vloerbedekking of van je bank te zuigen! (korte haren zijn sneller uitgegroeid en dus sneller 'aan vervanging toe', grotere verhaarfrequentie dus, vandaar dat men zegt dat poedels niet verharen.. dóen ze wel maar de haren van een poedel kunnen tot hele grote lengte doorgroeien en zijn dus minder snel aan verharen toe).
Laatst bijgewerkt door Francis op 09-10-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:03

Thats_Me schreef:
Lindy1982 schreef:

Bedoel je de boxer?

neej heeft een hele lange vreemde naam Haha! is geen standaart ras

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:04

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:04

Francis schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar ik denk dat jij je hond in groep 9 van de rassengroepenlijst moet zoeken. Hier heb je een voorbeeld van een lijst http://www.canum.be/rasgroepen/gezelschapshonden.html
of deze http://www.devrolijkeviervoeters.org/rasgroep9.htm
maar er zijn er veel meer te vinden (googel op rasgroep gezelschapshonden)

Zelf vind ik Tibetanen erg leuk in deze groep, maar een vriendin van mij heeft Chinse Crested en die zijn ook érg grappig. Die heb je ook in een langharige versie = 'powderpuff', mocht je de 'blote' niks vinden (ik vond ze vroeger ook niks, maar nu ik ze 'persoonlijk' ken ben ik toch wel van mening veranderd.

OH, Lidny1982 bedoelt waarschijnlijk de black and tan Dwergpincher (die er ook in't 'rood' is)
Afbeelding

nee ook niet Tong uitsteken is veel breder ...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:07

had van de week de gemeente aan de deur voor honden belasting Nagelbijten / Gniffelen hij had uit betrouwbare bronnen dat wij een hond hadden maar geen belasting betaalde Tong uitsteken
We hebben een bordje in het raam van een rottweiler en een levensechte beeld in de woonkamer van een rottweiler Nagelbijten / Gniffelen Ik zei tegen die man ja hij is zo braaf dat hij al 5 jaar niet van zijn plaats af komt Clown
We zijn allebei erg gek op rottweilers.. maar is op dit moment niet rieel voor een hond om een hond te nemen.. dus toen we dit huis kochten hebben we als gein dat beeld en dat bordje gekregen Nagelbijten / Gniffelen uit zeer betrouwbare bron.. heb echt helemaal vlak gelegen van het lachen..

Zo nu weer ontopic ..
Zie echt geweldige honden voorbij komen.. begint bij mij ook weer te kriebelen Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:08

Lindy1982 schreef:

Ohw toevallig een appenzeller sennerhond?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:10

Thats_Me schreef:
Lindy1982 schreef:

Ohw toevallig een appenzeller sennerhond?

Ja die Tong uitsteken

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:26

het is dat je er van overtuigd bent dat een terrier niets voor je is. Anders zou de Manchester Terrier wel in je straatje passen volgens mij.