Zit even verder te lezen, je zegt dat het ongeveer is begonnen sinds ze naar buiten mocht en dat ze het doet als ze snachts binnen zit, op de plekken waar ze naar buiten kan... misschien heeft ze buiten ook andere poezen/katten ontmoet en mankeert ze nu steeds de plekken waar die evt. naar binnen zouden kunnen, dus bakent ze op die manier haar terretorium af tegen evt. indringers.
Kan 't zo gauw niet vinden, maar is ze gesteriliseerd? Je zou die Feliway spray kunnen proberen op de plek bij de hal/mat en de deur, of anders als je liever niet meteen geld uitgeeft voor je zeker weet of het wel een dergelijk probleem is, even een watje langs de kaak/kin/wang wrijven en neerleggen/ophangen/opplakken bij de deur en op het matje. Zo zitten d'r geursporen er toch dus als het echt sproeien is om haar geur achter te laten en zo haar terretorium af te bakenen, dan zal ze dat nu niet meer hoeven te doen steeds. Ik heb geen idee of dat het probleem is, tis maar een suggestie maar 't lijkt me het proberen waard als het nog niet geprobeerd is, en kost weinig moeite

Chiqa schreef:Wildwings kan beter een boek halen in de bieb en haar kennis mbt katten wat oppoetsen als ze het zo boeiend vindt.
En oja, pak het hoofddstuk 'de ouder wordende kat' er eens bij, mss kan ik er dan nog wat van opsteken?
Joh, neem vooral niets aan van mij omdat mensen die zelf geen kat hebben er uiteraard geen bal verstand van hebben (en ach, al die DA's, cattery's en andere katteneigenaren en zelfs boeken en verder joh... die hebben er natuurlijk net zo min verstand van
Jij bent de enige die het natuurlijk goed weet. )Maar ga vooral zo door joh... ik hoop bijna voor je dat je er een kick van krijgt je beest door z'n eigen pies te halen ofzo, dan beleeft er tenminste nog 1 iemand plezier aan en heeft het tenminste nog voor 1 iemand nut.
Ik heb hem daarvoor heel vaak op de bak gezet en hij wou niks doen..met dat ik even weg ben, heeft hij het weer gedaan..niet op de bak

), en daar heeft ze nu na 3 dagen ingeplast.
Deze tip ga ik ook eens proberen! 
Ik heb al meer dan een week geen plas gevonden, en mevrouw is `s nachts binnen! Ik laat haar wat later op de avond nog wel naar buiten, en meestal komt ze dan als ik de hond uitlaat weer mee naar binnen, en blijft de nacht droog (lijkt wel of ik het over een baby heb!
juist ja) plassen ook heel leuk is. dus moet daar weer wat op vinden.