Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja schreef:Lindy1982 schreef:je bent wel met iets onnatuurlijks bezig bij een koe.. je zet hem vast in hokje zij kan niet vluchten.. kan geen natuurlijk gedrag vertonen.. en dan word het geschoren is ook al vreemd en eng.. mensen die aan haar zitten wat al niet veel gebeurd met een koe.. en ja de een heeft een grotere overlevings drang dan een ander..
Heb mijn paard ook geschoren.. Vond dit ook dood eng.. Ze komt uit het wild vandaag en heeft dus de eerste 4 jaar van haar leven geen tot nauwelijks mensen gekend.. Ndat bleek dat ze het eng vond ben ik haar niet gaan afrossen.. terwijl ik ook bijna werd geplet etc.. afrossen word het alleen maar dubbel bang van.. het heeft niets met respect te maken..
Ik heb haar gekalmeerd en bij de dierenarts een lichte verdoving gehaald.. waarna het zonder strijd en rustig verlopen is...
Dit is ook mogelijk bij een koe.. maar ja het kost geld
Het gaat hier om een koe in een ligboxenstal danwel in de wei. Dan staan ze dus niet in een klein hokje maar kunnen gewoon weglopen.
En hoe wil je een koe een roesje gaan geven om d'r vertrouwen te winnen en een band te smeden?Soms vraag ik me wel eens af of alle Bokkers wel van deze planeet komen hoor
Lindy1982 schreef:Ik ben het er ook zeker mee eens dat de koe aangepakt moet worden die haar in het weiland aanviel het zij een tik met een stok of zweep het zij met een stroomstoot... maar zoals een latere reactiemet een hamer op het hoofd vind ik te ver gaan
FZ_Lin schreef:Wat klinkt dat vriendelijk een koe afrossen. Volgens mij kan je het beter bestraffen noemen
En ik heb niet het gehele topic doorgelezen, alleen de eerste pagina, en mijn mond viel open!!
Reactie's over gewoon dat dier te meppen en te doen!
Mijn reactie is, die koe heeft blijkbaar een hekel aan jou, blijf er lekker bij uit de buurt, en zorg dat de anderen bij haar zijn.
Je gaat toch geen koe afrossen kom op zeg! Jij rost toch ook geen mensen af die jij mag of wel dan?
Zo'n ding valt je niks voor niks zomaar aan! Dus zoek het probleem bij jou eigen, en dan pas bij het dier!
gillian schreef:Ik kijk hier echt van op...
Mijn antwoord was eigenlijk een beetje als grapje, maar wat ik hier allemaal lees...ongeloofelijk...
Als je zoiets bij een paard zou doen zou je heel bokt over je heen krijgen en nu omdat het een koe is mag je dat beest helemaal de pleures slaan![]()
Probeer gewoon die koe zoveel mogelijk te mijden of vriendjes maken dmv voeren ofzo. Snap dat dat misschien niet makkelijk is, maar je kunt het toch proberen?!!
Thats_Me schreef:Eigenlijk zouden die voor de gein zelf eens naar de kudde toe moeten en eens laten zien hoe ze met zo'n aggressieve koe om gaan. Ik durf te wedden dat iedereen dan heel hard gaat roepen om een stok of zo'n stroomding.
XxSultanxX schreef:chipieke schreef:Goh, bestaat er echt geen vriendelijkere manier?
en jij bent zkkr nog nooit door een koe aangevallen ?
FZ_Lin schreef:Mijn reactie is, die koe heeft blijkbaar een hekel aan jou, blijf er lekker bij uit de buurt, en zorg dat de anderen bij haar zijn.
Citaat:Je gaat toch geen koe afrossen kom op zeg! Jij rost toch ook geen mensen af die jij mag of wel dan?