straffen van puppy?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klijnliesjeJarig

Re: straffen van puppy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:32

Oh wat een scheetje kady. ik vind hem echt super lief. Geeen wonder dat je er verliefd op bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:06

Ik heb een vraag aan Kady, heb jij je van te voren wel laten informeren welek dingen je tegen kon komen? Zelf wil ik ook een pup, maar ben al een half jaar aan het bijlezen welke dingen ik tegen kan komen, en hoe ik het beste kan handelen.
ook heb ik me laten informeren naar de soorten trainingen die er zijn, als ik jou verhaal zo lees Kady heb ik het idee dat je er nog niets vanaf weet.
Maar goed kan er natuurlijk naast zitten, dan neem ik mijn woorden terug.

Heeft hij een bench?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 22:21

ze heeft een bench ja, dit is niet ons eerste hondje, we hebben nog een engelse stafford, verder hebben we 2 jaar geleden ook onze boomer pup opgevoed, maar bij haar zijn we deze problemen niet tegen gekomen. dit leer je al doende, het zindelijk maken gaat prima, en verder reageert ze al wel op onze stemmen, dat piepen en bijten zijn dus echt problemen waar ik nog nooit eerder mee te maken heb gehad, voor het peipen snachts hebben we al veel geprobeerd, maar dat hielp niet, daarom vraag ik dus in dit topic of jullie nog tips voor mij hebben Knipoog
edit spelfout

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:09

en hoe was de nacht nu?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 11:12

Ik heb me toch lekker geslapen vannacht! Haha!

we zijn om 11 uur naar bed gegaan, puppy in haar 'kist' gedaan, samen met een warm kersenpit kussen, en een tikkende wekker naar haar kistje.
ze is zonder piepen lekker gaan liggen ( natuurlijk lekker op het warme kussen) en is zonder piepen gaan slapen.
ze is toen om half 2 wakker geworden, toen heeft mijn vriend haar buiten laten plassen en heb ik het kussen opnieuw warm gemaakt toen hebben we haar gewoon terug gezet, ze piepte 5 minuten maar is daarna gewoon weer gaan slapen tot 6 uur,
toen ben ik maar met haar opgestaan om dit goede resultaat niet te verpesten. dus ik ben vandaag uitgeslapen opgestaan Haha!

echt super bedankt allemaal voor jullie reacties!

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:45

Jeah Kady... super Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:51

pffff. Mijn hele leven heb ik al honden om me heen maar besefte laatst dat als ik mijn pup zou gaan halen (bedoeling volgend jaar als het huis klaar is) dat ik toch alweer 9 jaar geen pup meer heb mee opgevoed. Ik begon toch al te denken van sjips hoe gaan sommige dingen ook alweer.....

Wat ik zelf doe bij een pup die me in de kleren bijt is dat ik probeer dat ze me in de hand gaan bijten en wel zo dat ik met mijn duim net in de mond kan. Dan duuw ik een beetje op de tong (niet te hard) tot je ziet dat het niet aangenaam meer is. Dit heb ik bij verschillende pups gedaan en na 2 keer doen beten ze me niet meer in de kleren. Dit waren trouwens wel pups die niet ophielden na ze even van me af te duwen en wat anders te geven.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:08

ik hoop dat we vannacht weer zon nacht hebben! en dat t niet eenmalig is geweest Tong uitsteken

denken jullie dat ik niet beter een kruik kan gebruiken omdat dat kersenpit kussen best snel weer koud was volgens mij, zou een kruik langer warmte afgeven denken jullie? want ze vond dat warme kussen echt heerlijk, de lag er helemaal tegenaan Lovers

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:15

Als ze toch gemakkelijk in slaap valt heeft ze misschien geen warm lijfje meer nodig. En een kussen wordt ook op door haar warmte en vormt zich ook beter. Ik denk dat je nu gewoon zo door moet gaan.
Goed dat je voorkwam dat het mis ging door er vroeg uit te gaan. Geniet lekker van je pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:33

Wat fijn dat de nacht zo goed is verlopen, dankzij de tips, veel succes met je pup.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:03

Mijn pupje van 9 weken heb ik de eerste 2 weken s'nachts in een kratje naast mn bed gehad, als hij toen ging piepen even mn hand erin om te laten merken dat hij niet alleen was en toen ging hij weer slapen, ook twee keer in de nacht eruit even plasje doen. Inmiddels istie dus 9 weken en slaapt hij alleen beneden in de bench op een lekkere grote warme wolle deken en een knuffelbeest van 11 uur tot half 8, en dan moet ik hem serieus nog wakker maken ook, hij houd het heel netjes op allemaal.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:07

eetjuhhhh schreef:
Mijn pupje van 9 weken heb ik de eerste 2 weken s'nachts in een kratje naast mn bed gehad, als hij toen ging piepen even mn hand erin om te laten merken dat hij niet alleen was en toen ging hij weer slapen, ook twee keer in de nacht eruit even plasje doen. Inmiddels istie dus 9 weken en slaapt hij alleen beneden in de bench op een lekkere grote warme wolle deken en een knuffelbeest van 11 uur tot half 8, en dan moet ik hem serieus nog wakker maken ook, hij houd het heel netjes op allemaal.

Wat goed dat ie al zolang ophoud.
Dat had mijn pup nou helemaal niet.
Nu natuurlijk wel, maar het heeft lang geduurt. Hopelijk is dat bij de nieuwe pups die ik op ga vangen niet zo Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:24

Ik heb mijn pupje de eerste nachten op bed getrokken toen hij begon te piepen uiteindelijk werd meneer te groot,Amerikaanse Bulldog,en nu slapen ze met zn 2 en beneden,Heb nog een Spaanse Bulldog teef van nu 3 jaar.
Verder heb je een hele hoop geduld nodig om het af te leren 20 a 30 keer op een dag iets anders aanbieden als dat nodig is straffen in deze fase werkt alleen maar averechts namelijk....
En ja elke pup is anders mijn Spaanse Bulldog teefje heb ik gekregen met 6 mnd is de eerste tijd ook een rotperiode geweestveel geloopt niet alleen kunnen zijn enzo,nu is zij ook geslagen hoor dat werkt ook niet echt mee.
Dylan daarintegen was een vande makkelijkste pups die er bestaan daar wil iker nog wel 30 van opvoeden Vork bij wijze van spreken.
Hij was met 2 weken zindelijk en nu met 7 mnd is het geen probleem om een hele dag alleen te blijven en een bech dat woordt kent hij niet......

Dus een hele hoop geduld en liefde en vooral genieten want het is zo voorbij,zegt zei met een puberende pup in huis die af en toe het bloed onder mn nagels haalt....... Vork Clown .

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:52

Die van mij ging zo goed en sinds die van Kady goed gaat gaat Twisk van slag.. normaal sliep ie van 11 tot 7 en nu word ie om2 uur wakker en half zeven.. Moet ik hem nu wel pakken of niet.. als ik hem uitlaat moet ie wel plassen maar de 1e 3 weken hield ie het wel snachts op... Help..

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:02

de afgelopen 2 nachten zijn weer wat onrustiger geweest helaas! maar steeds als ik het kersen kussen warm maak dan duurt het maar 2 minuten en dan slaapt ze weer, dat helpt dus wel echt!
alleen thuis zijn overdag ( in de bench) is ook al echt verbeterd ze piept niet meer als we weg gaan of thuis komen, ik weet niet of ze wel piept als we weg zijn, dat zou ik eigenlijk even aan de buren moeten vragen ( heb nog geen geklaag gehoord ;P )

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:16

klijnliesje schreef:
Die van mij ging zo goed en sinds die van Kady goed gaat gaat Twisk van slag.. normaal sliep ie van 11 tot 7 en nu word ie om2 uur wakker en half zeven.. Moet ik hem nu wel pakken of niet.. als ik hem uitlaat moet ie wel plassen maar de 1e 3 weken hield ie het wel snachts op... Help..

Als ze echt moeten plassen dan mag je ze gerust ff laten plassen maar maak er geen feestje van dus weinig licht aan, zachtjes of bijna niet praten, plassen en weer in de bench, licht weer uit, slapen.....
Ze willen dan soms wel spelen maar dan wordt uit de bench wel heel erg leuk, snap je? En dat hebben ze heel vlot door! Je praat over een hij dus je zult wel een reutje hebben, puppyteefjes kunnen nog weleens een blaasontsteking hebben , je zou even wat urine voor de zekerheid weg kunnen brengen, dan kun je dat uitsluiten. Plast de pup overdag ook meer en kleine beetjes? Dat kan ook op blaasontsteking wijzen. Succes he!!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:38

Ik heb ook een pup van nu 16 weken.
De eerste nachten stond de bench naast het bed, en als ze piepte liet ik haar effe aan m'n hand snuffelen.
Na enkele dagen heb ik dan de bench elke keer wat verder opgeschoven en nu slaapt ze al weken in de keuken in haar bench.
Ik stond in 't begin wel elke nacht op om haar uit te laten, de eerste nacht rond 3u en dan elke nacht een kwartiertje later tot ze doorsliep tot 's ochtends.
We hebben dan nog een mindere periode gehad dat ze 's morgens begon te huilen, maar na een weekje was dat voorbij.
In haar bench had ze een knuffel met mijn geur, een knuffel met de geur van haar nest die we van de fokker meegekregen hadden en een bot om op te kauwen.
Als ik haar 's nachts uitliet, gaf ik haar ook geen aandacht. Bench uit, plasje en terug erin, verder geen gespeel of geknuffel.

Verder trainen wij ook met clicker. 'Nee' is zo supersnel aangeleerd.
De eerste keren klik je gewoon en geef je wat lekkers (echt een mini-brokje, moet hap, slik en weg zijn).
Dit doe je een paar keer, ze zal dan al vol verwachting naar jou kijken.
De volgende keer klik je niet maar laat je wel je hand met het brokje zien.
Zodra ze het brokje wil nemen, doe je je hand dicht en zeg je 'nee'.
Daarna doe je opnieuw klikken en lekkers, na een paar keer terug niet klikken, hand dichtdoen en 'nee'.
Na enkele keren heeft de pup dan door, dat 'nee' hetzelfde is als 'geen brokje'.

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:40

Vannacht ging dus super... van 10 tot 6.15 uur nou dat is toch al redelijk. Gaan plassen.. geen feestje gemaakt bench weer in en dat ging super tot wij opstonden om 7.30 uur.
Leuk he allemaal die puppy's

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:09

Zeker! dan mag je inderdaad niet mopperen, braaf puppy!!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:18

Belonen is beter dan straffen, dus veel belonen!
Straffen kan je ook doormiddel van hem in een bench of kleine (lege) ruimte te doen waar hij het niet leuk vind.
Dan koppelt hij het foute gedrag aan in de bench wat hij niet leuk vind, dus doet hij het ook niet meer, succes!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:48

Loizy schreef:
Belonen is beter dan straffen, dus veel belonen!
Straffen kan je ook doormiddel van hem in een bench of kleine (lege) ruimte te doen waar hij het niet leuk vind.
Dan koppelt hij het foute gedrag aan in de bench wat hij niet leuk vind, dus doet hij het ook niet meer, succes!

Ik vind dus niet dat je een bench hoort te gebruiken als strafmiddel. Want als jij dan weggaat en je doet hem in de bench denkt hij dat hij straft heeft terwijl je hem alleen in de bench doet.
Negeren werkt veel beter dan als straf in de bench doen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:53

Als wij weg gaan gaat hij niet in de bench Knipoog
Of een spuitbus lucht kopen bij de dierspeciaalzaak, werkt ook goed Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:00

Loizy schreef:
Als wij weg gaan gaat hij niet in de bench Knipoog
Of een spuitbus lucht kopen bij de dierspeciaalzaak, werkt ook goed Knipoog

Ok, dan kan het wel helpen.
Bij mij gaat ze wel de bench in als we weggaan of gaan slapen, verder loopt ze altijd bij ons thuis rond.
Dus gebruik ik de bench niet als strafmiddel.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:23

Bench als strafmiddel gebruiken is echt geen goed idee.
Het is de bedoeling dat de bench het veilige plekje van je pup wordt, en dat gaat zeker niet lukken als je hem er als straf inzet.
Wat je wel kan doen als hij het echt te bont maakt, is hem effe ergens apart zetten.
Best in een ruimte waar hij niks kan stukbijten en waar geen speeltjes liggen.
Je laat hem dan enkele minuten 'afkoelen' (time-out) en daarna mag hij terug bij de roedel (jij dus).
Voor een hond is dit al een zware straf, hem afzonderen van de roedel.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:36

Jakary schreef:
Bench als strafmiddel gebruiken is echt geen goed idee.
Het is de bedoeling dat de bench het veilige plekje van je pup wordt, en dat gaat zeker niet lukken als je hem er als straf inzet.
Wat je wel kan doen als hij het echt te bont maakt, is hem effe ergens apart zetten.
Best in een ruimte waar hij niks kan stukbijten en waar geen speeltjes liggen.
Je laat hem dan enkele minuten 'afkoelen' (time-out) en daarna mag hij terug bij de roedel (jij dus).
Voor een hond is dit al een zware straf, hem afzonderen van de roedel.

Zij bedoelt ermee dat de hond verder niet in de bench komt behalve voor straf.