Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eetjuhhhh schreef:Mijn pupje van 9 weken heb ik de eerste 2 weken s'nachts in een kratje naast mn bed gehad, als hij toen ging piepen even mn hand erin om te laten merken dat hij niet alleen was en toen ging hij weer slapen, ook twee keer in de nacht eruit even plasje doen. Inmiddels istie dus 9 weken en slaapt hij alleen beneden in de bench op een lekkere grote warme wolle deken en een knuffelbeest van 11 uur tot half 8, en dan moet ik hem serieus nog wakker maken ook, hij houd het heel netjes op allemaal.
klijnliesje schreef:Die van mij ging zo goed en sinds die van Kady goed gaat gaat Twisk van slag.. normaal sliep ie van 11 tot 7 en nu word ie om2 uur wakker en half zeven.. Moet ik hem nu wel pakken of niet.. als ik hem uitlaat moet ie wel plassen maar de 1e 3 weken hield ie het wel snachts op... Help..
Loizy schreef:Belonen is beter dan straffen, dus veel belonen!
Straffen kan je ook doormiddel van hem in een bench of kleine (lege) ruimte te doen waar hij het niet leuk vind.
Dan koppelt hij het foute gedrag aan in de bench wat hij niet leuk vind, dus doet hij het ook niet meer, succes!
Loizy schreef:Als wij weg gaan gaat hij niet in de bench![]()
Of een spuitbus lucht kopen bij de dierspeciaalzaak, werkt ook goed
Jakary schreef:Bench als strafmiddel gebruiken is echt geen goed idee.
Het is de bedoeling dat de bench het veilige plekje van je pup wordt, en dat gaat zeker niet lukken als je hem er als straf inzet.
Wat je wel kan doen als hij het echt te bont maakt, is hem effe ergens apart zetten.
Best in een ruimte waar hij niks kan stukbijten en waar geen speeltjes liggen.
Je laat hem dan enkele minuten 'afkoelen' (time-out) en daarna mag hij terug bij de roedel (jij dus).
Voor een hond is dit al een zware straf, hem afzonderen van de roedel.