Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Shannon schreef:Klinkt heel cruw, maar misschien met een hamer op zn kop slaan ofzo![]()
![]()
Welshcobfan schreef:Ik zwiep mijn halfdode vissen altijd in een netje heel hard tegen de toiletpot aan, zodat ik zo direct kan doorspoelen. De tik is hard genoeg om ze dood te meppen.
Lisa91 schreef:Je moet hem in een handdoek doen en dan één keer heel hard op de grond slaan. Klinkt ook een beetje luguber, maar het is wel snel gebeurd
Lontje schreef:Welshcobfan schreef:Ik zwiep mijn halfdode vissen altijd in een netje heel hard tegen de toiletpot aan, zodat ik zo direct kan doorspoelen. De tik is hard genoeg om ze dood te meppen.dat zie ik mezelf met een Discusvis van ruim 18 cm doorsnede (ze zijn rond) toch echt niet doen
Ik vrees dat die vis vliegles krijgt voor hij dood is dan
Pletten met een steen zie ik bij de Discusvissen ook niet zitten
Riss schreef:Er word gezegd dat vissen reflexmatig op pijn reageren, maar het niet bewust voelen
Thats_Me schreef:Riss schreef:Er word gezegd dat vissen reflexmatig op pijn reageren, maar het niet bewust voelen
Zoals ik al eerder zij zijn de meningen onder wetenschappers daarover verdeeld. De een denkt zeker te weten dat vissen pijn kunnen voelen terwijl andere zeker weten dat vissen geen pijn kunnen voelen. Dat komt doordat de hersens van vissen heel anders in elkaar zitten en erg klein zijn en heel veel bla bla. Maar komt er dus op neer dat het eigenlijk niet duidelijk is of vissen wel of geen pijn kunnen voelen en het ook als pijn beleven.
Maar goed als er dus onder onderzoekers al geen duidelijkheid is moeten wij als eigenaren er maar van uit gaan dat een vis gewoon pijn kunnen ervaren.
Lontje schreef:dat zie ik mezelf met een Discusvis van ruim 18 cm doorsnede (ze zijn rond) toch echt niet doen
Ik vrees dat die vis vliegles krijgt voor hij dood is dan
Pletten met een steen zie ik bij de Discusvissen ook niet zitten
tjestolover schreef:je had hem gewoon door de plee kunne spoelen
Welshcobfan schreef:Ik vraag mij nu wel af:
Hoe breng je de grotere vissen om?
Riss schreef:vind dat sommige mensen hier ook wel echt DIE-HARD dierenlovers zijn
die moeten er zeker niet achterkomen dat toen ik klein was zout over slakken strooide
en met de skelter over kikkers heen reed